1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] GRID 2

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 8 aug 2012.

  1. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]






    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2013
  2. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    ein-de-lijk, grid 1 was geniaal_O_
     
  3. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Inderdaad, speel m nu nog:D.

    Het enige minpunt in GRiD vond ik eigenlijk dat het net wat té arcade was soms, de snelheden waren bijvoorbeeld bij sommige auto's enorm on realistisch.
     
  4. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Ik vond de snelheid juist uitstekend. Bij Forza en GT5 dan zie je op de teller wel dat je 200km/u gaat ofzo, maar je hebt nooit ECHT het gevoel van snelheid en racen.

    Bij GRID is dat gevoel echt VEEL sterker. Iedere race is spannend, iedere bocht is LEUK en uitdagend om te nemen (en als het goed gaat voelt het ook goed), en het ziet er allemaal ook nog eens schitterend uit (nog steeds 1 van de mooiste racegames ooit)

    Forza en GT5 vind ik meer 'verzamel' games. Het is wel leuk hoor, beetje tweaken, nieuwe auto's unlocken, etc etc... maar de races zelf zijn zelden echt spannend. En als je al een moeilijke race hebt, dan gooi je even wat extra spul in je auto en dan rij je weer zonder problemen weg bij de rest.
     
  5. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Ik vond m juist perfect niet meer zon goeie arcade racer geweest dan burnout 2.
     
  6. Bergje

    Bergje Active Member

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    Grid 2 krijgt GEEN cockpit view omdat volgens code master maar 5 % van de player base dit gebruikt. Erg jammer voor de wat serieuzere racers.

    Ik vind dit erg jammer, en zal hem nu zeker niet meer op dag 1 aanschaffen, maar wachten totdat hij ergens eind 2013/2014 in de afprijsbak ligt.
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2012
  7. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Het is jammer voor die 5% idd, maar eerlijk gezegd gebruik ik het zelf ook nooit, behalve om soms heel even te kijken hoe het er dan allemaal uitziet (vrij tof, maar verdomd moeilijk te besturen).

    Dan zie ik liever dat al die energie gestoken wordt in zoveel mogelijk extra tracks.
     
  8. Bergje

    Bergje Active Member

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, als je het bekijkt vanuit het financiele plaatje, dan is het een volstrekt logische keuze. Maar het blijft doodzonde. :mad:
     
  9. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer dat ze het op basis van 5% eruit halen. Ook ik zal hem, ik haal eigenlijk nooit meer een game bij de release, dat er mensen afhaken. Cockpit view is nou eenmaal in racegames geïntegreerd en als ze het niet hebben is het voor mij wat minder. Met bijv. TDU2 zou ik niet zonder kunnen. Nu weet ik eigenlijk niet eens meer of ik het wel gebruikte in GRID.
    Mooie Boxart btw, maar daarintegen komen er wel weer gruwelijke auto's in en zelfs de Zenvo\o/
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2012
  10. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vond Grid 1 maar niets. Denk niet dat deze game daar verandering in gaat brengen. Kom op Codemasters, kom weer eens met een echt goede racer, ipv die hippe, spektakel en actie gerichte nepracegames.
     
  11. Tyspolir

    Tyspolir Active Member

    Berichten:
    2.118
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik echt topscores neer wil zetten gebruik ik ook nooit cockpit view. Maar voor de rest wel vaak, het biedt wat meer beleving en gevoel in de game, dat vind ik wel lekker bij racegames :)
     
  12. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Ik weet de bron niet waar die het vandaan heeft maar JJ van Gamekings twittert :

    "Geen driving assists in GRiD 2! Kijk, dat is nog eens ballen hebben"

    Ik weet niet of ik dit moet geloven maar dat zou betekenen dat ze niet voor een arcade game gaan.
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2012
  13. Tyspolir

    Tyspolir Active Member

    Berichten:
    2.118
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan wel, maar dat zou betekenen dat ze het veel minder realistisch maken. Ik denk dat dat het geval is.

    Dan heb ik liever de opties om het realistisch of arcade te maken, ipv dat codemasters beslist wat het gaat worden. Want Full realism zal het natuurlijk nooit worden dan.
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2012
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Driving aids zegt nog niks over de physics.
    Grid 1 was tof. Hele coole arcade racer en dat gaat dit ook worden. Moeten geen verwachtingen hebben dat een beetje realistisch wordt gaat worden. ;)
     
  15. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Geen idee of GRID 'arcade' was. Ik vond het een stuk lastiger dan bijvoorbeeld Project Gotham Racing, en het valt ook niet te vergelijken met games als Need for Speed HP of Burnout of whatever.

    Ik gebruik trouwens gewoon de standaard settings in GRID, en die vond ik prima. Zojuist weer even een uurtje gespeeld. Heerlijk. Iedere race is gewoon 'spannend'.
     
  16. Emileu

    Emileu Active Member

    Berichten:
    1.617
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik vond de handling van deel 1 dramatisch. Vond die auto, maar vaag om zn eigen as heen draaien.
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja dat is typisch arcade.

    Om een beetje realistich handling te hebben moet je 4 contact points hebben.

    [​IMG]

    Daarom moet ik altijd lachen om developers die roepen dat je Arcade en Realistich kan spelen met hun game. Of dat allemaal afhangt van driving aids.
     
  18. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    ik reed altijd met alle aids aan en ik beschouwde grid ook als een pure arcade racer. Veel lol mee gehad op die manier in plaats van alle aids uit en struggelen zoals ik met andere race games doe.

    edit: en over die aids: zou een beetje jezelf tegenspreken zijn. eerst geen cockpit view wat bij een echte sim noodzakelijk is en vervolgens wel heel sim verder gaan met die game. IK denk dat ze gewoon voor voledig arcade gaan deze keer.
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2012
  19. Emileu

    Emileu Active Member

    Berichten:
    1.617
    Leuk Bevonden:
    33
    Denk dat dat wel mogelijk is omdat ze het dan het stuurmodel aanpassen.

    Meen dat je met Forza ook kan kiezen tussen simulation en arcade.
     
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Niet echt eigenlijk. Forza leunt veel meer richting de realistische kant in de kern van de game. Dan kunnen ze wel zeggen je kan Arcade spelen maar dat is niet echt mogelijk. Omdat je met een paar opties niet de kern kan veranderen van de physics. :)
     

Deel Deze Pagina