1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De XBW Terugblik op 2012

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 16 nov 2012.

  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [​IMG]

    Platforms
    Xbox 360
    ~
    Uitgever
    Xboxworld/DulleNL
    ~
    Developer
    Microsoft
    ~
    Genre
    Tijdverdrijf
    ~
    Release datum
    1 januari 2012​

    [​IMG]

    Goedemiddag mannen ende dames. We zijn alweer over de helft van november. De grootste games zijn allemaal uitgekomen. Zo langzaamaan begint de tijd van kerstbomen, cadeautjes en terugblikken. Wij zijn hier vandaag voor de terugblikken (sorry, geen cadeautjes).

    De vorige keer dat ik zo een filmpje maakte was het als inleiding bij mijn vooruitblik topic. Maar omdat het op XBW toch wat stilletjes is en het onpraktisch is om in een vooruitblik topic ook een terugblik discussie te hebben deze keer dus een apart topic.

    Zoals altijd 'negeer' ik XBLA. Niet omdat die games kut zijn, maar omdat ik dat zo besloten heb! Het filmpje zou te lang worden met nog eens minstens 52 extra games en ik ben nu al op het laatste van het editten scheel aan het kijken. Heb medelijden!
    XBLA hoeft niet genegeerd worden tijdens de discussie. Want dit jaar hebben we Trials Evolution gekregen. Vertel maar hoe goed die game is.​


    [​IMG]


    Bron voor deze lijst was ons eigen xbw.nl, dus bij klachten onze redacteurs afschieten!

    Note: Ik weet dat ik na al die tijd nog niet goed ben geworden in het maken van fancy filmpjes.​

    [​IMG]

    Nou... Dit jaar had Dragon's Dogma. De beste (of leukste) RPG in jaren. Die maakt al het hele jaar voor mij. Neem daarbij ook nog eens de XBLA toppert Trials Evolution en de return van Master Chief en ik heb qua games een goed jaar gehad.

    Toch blijf ik achter met een knagend gevoel dat het dit jaar over het geheel genomen toch minder was dan voorgaande jaren. Misschien meer big budget games die tegenvielen? (Resident Evil 6, Mass Effect 3, Assassin's Creed III etc) Of misschien is het gewoon het verlangen naar next-gen.

    LEGO Batman 2, SSX en Prototype zijn nog andere games waar ik veel plezier mee heb gehad.
    ...Wacht, dat kan toch niet alles van 2012 zijn wat ik heb gekocht? Hm. Oh ja! Mars Rover was ook leuk!​

    [​IMG]

    Die komt eraan. Nog geen ETA voor. Kan dit weekend zijn, kan eind november zijn. Tegen de tijd dat het er is post ik in dit gedeelte een link naar het topic, gewoon voor de volledigheid.​



    ///Dit is geen GOTY topic, meer een algemeen discussie topic! Je hoeft dus geen 'top' lijstjes te maken.
     
  2. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Dit jaar is best tegenvallend geweest voor mij. Het dieptepunt is toch wel AC III, het hoogtepunt gaat hopelijk nog komen met Hitman Absolution en Far Cry 3. Max Payne 3 was ook wel een klein hoogtepunt, wat was dat een heerlijke game. Verder heb ik het gevoel dat er vooral veel gepraat is over de echte grote games zoals GTA V en Tomb Raider en Wacht Dogs.

    Ik vond dit jaar vooral veel middelmaat terug in mijn consoles, er zijn weinig games die echt een blijvende indruk hebben gemaakt dit jaar. En het wordt tijd voor nieuwe IP, ik geloof dat 2013 het jaar daarvoor gaat worden. The Last of US, Watch Dogs en die nieuwe game van Quantic Dream, hoewel ik eigenlijk niet weet of die ook op de 360 gaat komen.
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2012
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Max payne 3 vond ik ook echt een hoogtepuntje. Borderlands 2 ook trouwens,

    meest tegenvallende game van dit jaar was voor mij GR:Future Soldier. Geen schim meer van wat Ghost recon ooit was
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Geen Dark Souls?

    Max Payne 3 is inderdaad een enorm hoogtepuntje. Dragon's Dogma was erg tof, ik begin Dark Souls steeds toffer te vinden. Voor de rest heb ik eigenlijk weinig gespeeld dit jaar, laat ik eerst maar eens m'n backlog verkleinen. :+
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dark souls is eigenlijk van vorig jaar toch :+ Maar ja als ik die ook mag noemen dan mag die zeker is het rijtje beste games die ik dit jaar gespeeld heb
     
  6. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Max Payne 3 was idd zeker weten een hoogtepunt! Maar ik denk dat mijn absolute hoogtepunt volgende week komt: Hitman Absolution! Erg lang uitgekeken naar deze game en de previews en reviews zijn erg positief, dus weet bijna zeker dat ie niet gaat tegenvallen! Tegenvaller vond ik eigenlijk AC 3. Had echt verwacht dat dat ook een hoogtepunt voor mij zou worden, maar dat viel toch best tegen. Zeker geen slechte game en ik vermaak me er echt prima mee, maar ik had er net ff iets meer van verwacht!

    EDIT: @Dulle Nu ik de awesome startposts van JeeEm heb gezien (hier en hier), vind ik deze toch eigenlijk wel een beetje erg lelijk :+
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2012
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Net t filmpje gekeken en er is ook echt niet veel uitgekomen wat ik nog zou willen spelen van dit jaar :/


    misschien Syndicate nog een keertje om te kijken hoe erg ze dat verneukt hebben :+ En Xcom lijkt me dan nog wel tof

    Zag nog wel een hoogtepuntje wat ik vergeten was te noemen: Spec-ops: The line. BazenSP met een echt volwassen verhaal
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2012
  8. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Spec Ops the Line staat nog op mijn verlanglijstje. Sprak me altijd wel aan maar er was altijd wel weer een andere game.
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Maar ik vind die dan weer niet mooi. Mja, niet naar mijn smaak. Die van GTA iig.
    AC is op die groene kopjes bovenaan niks anders dan ik doe. ;) Mooi gedaan, maar niks anders dan die wat ik al jaren maak. (nee, deze gaat geen schoonheidsprijs winnen, maar dat was ook niet de bedoeling 8) It gets the job done.)

    Zijn we er dan trouwens een wedstrijdje van het maken? Want ik ben eigenlijk wel een beetje uitgestartpost. :p Alleen maar mooi dat iemand anders het ook begint te doen.
     
  10. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    The Darkness II
    FIFA Street
    SSX
    Mass Effect 3
    Prototype 2
    The Witcher 2
    Max Payne 3
    Lollipop Chainsaw
    The Amazing Spider-Man
    Borderlands 2
    007 Legends
    DBZ Budokai HD
    Halo 4
    Sleeping Dogs
    Forza Horizon
    FIFA 13
    Assassin's Creed III

    Zijn de games die ik dit jaar heb gespeeld, plus een aantal op pc. Niet echt een bijzonder jaar imo. The Darkness II was aardig, maar kwam niet in de buurt van het origineel. Mass Effect 3 blijft mijn GOTY, ondanks dat de game misschien net niet zo tof is als ME2. Toch blijft de game geweldig en is Mass Effect mijn beste IP deze generatie en sowieso een van mijn favorieten franchise ooit.

    The Witcher 2 was ook erg tof, gewoon allround goed. Maar zeker niet zo overweldigend als ik vroeger heb gelezen toen ie uitkwam op pc. Max Payne 3 was gewoon sweet qua gunplay en animaties. Gewoon weer prachtwerk van Rockstar imo. Halo 4 is gewoon okay zoals ik dat altijd heb gevonden van Halo, gewoon een solide game maar niet heel bijzonder voor me. Sleeping Dogs was tof, blij dat de game toch nog is uitgekomen.

    Forza Horizon is tot heden waar ik ben gebleven echt geweldig, heerlijke racegame. AC3 is ondanks dat ik toch al uren bezig ben en het op sommige momenten wel tof is toch een gigantische tegenvaller. En dan volgende week nog Hitman Absolution, als gigantische Hitman-fan blijft het afwachten. En dat is het wel voor dit jaar, Far Cry 3 pik ik later wel op. Op naar Tomb Raider, GTA V, Beyond Two Souls en Watch Dogs. \o/
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2012
  11. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik denk dat het komt omdat er veel vervolg titels zijn uitgekomen. Dinges 8, danges 4, zus 5, zo 3. Heb volgens mij ook maar 1 game gekocht dit jaar: Sleeping Dogs (wat eigenlijk ook True Crime 3 is, maar dan onder een andere naam). Wegens tijdgebrek nog niet uit kunnen spelen, ga ik nog wel doen.

    En ik denk dat het ook te maken heeft met het feit dat de Xbox nu al 7 jaar oud is. Niet zo gek dat er wat minder hype is dan de eerste paar jaar naar de release. Tijd voor een nieuwe console zeg ik! :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2012
  12. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    - SSX (30min gespeeld ofzo...)
    - Syndicate (Paar uurtjes gespeeld...)
    - Dead or Alive 5 (Misschien 3 uur gespeeld...net aan...)
    - Halo 4 (Op dit moment mee bezig...)

    En dat is het...

    Drama jaar voor mij... =(
     
  13. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Te weinig tijd?

    -Mijn hoogte punt was/is nog steeds Batman Arkham City, dat niemand dit een hoogte punt vindt? :+
    - Daarna als RPG liever hebber Dragon's Dogma.
    - Spec ops The Line erg goed verhaal erg van genoten van verschillende verhaal einde! Jammer, dat deze game niet echt goed tot recht is gekomen, en simpel weg niet veel verkocht werd. :'-(

    Mag 2013 een mooie game jaar worden voor iedereen! En hoop mooie games gaan er komen. Kijk bijvoorbeeld naar: Tomb Raider 2013 !\o/\o/
     
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Omdat Arkham City niet van 2012 is... :+
     
  15. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ook, en gewoon helemaal klaar met gamen.
     
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Hoogtepunt: Halo 4.
    Dieptepunt: Of Orcs and Men.
    Daar tussen in: Xcom - Enemy Unknown.

    DLC:
    Hoogtepunt: EC Mass Effect 3.
    Dieptepunt: Dawnguard Skyrim.
    Daar tussen in: Leviathan Mass Effect 3.
     
  17. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    Saai gamejaar vergeleken met 2011. Ook weinig tijd/beetje klaar met gamen. D'r moet echt een nieuwe Xbox komen. Mass Effect 3, Trials Evolution en Borderlands 2 waren goede games dit jaar.
     
  18. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit jaar was inderdaad een redelijk saai jaar. Ik denk dat ik in totaal 4 spellen heb gekocht. Toch was er één spel dat mij heel erg verrast heeft.Dat was de episodic gaming titel van Telltale games: The Walking Dead.

    Het spel speelt zich af in het Walking Dead universum, maar wel een ander verhaal dan de comics en de tv serie. Wat zo sterk is aan het spel zijn niet de graphics (al is de comic stijl wel vet) of de gameplay, maar het verhaal en de characters. Je wordt in het verhaal gezogen en krijgt ook een band, of dit nu een goede of een slechte is, met de characters mede door de goede voice acting. Het is echt een interactief verhaal met een paar puzzels en actie scenes, die gepaard gaan met quick time events.
    In dit spel moet je ook keuzes maken en deze keuzes zijn soms echt lastig, vooral omdat je voor een kleine meid moet zorgen die tevens ook een soort van geweten is. Ik heb mij soms echt even rot gevoeld door de keuzes die ik gemaakt heb en dat is echt een kracht van het spel.

    Mede hierdoor is dit voor mij een hoogtepunt van het jaar. Ik heb zelden een spel gehad waarbij je zo betrokken bent en je soms zo rot/vrolijk kan laten voelen door de dingen die je doet of die gebeuren. Al zijn er pas 4 van de 5 episodes uit is dit voor mij toch het hoogtepunt van dit jaar en ik kan niet wachten op woensdag om de volgende en tevens laatste episode te spelen:)
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2012
  19. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn favoriete game van dit jaar is Asura's Wrath, vond dit een erg mooie game.

    Verder heb ik een stelletje goede rpg's gespeeld zoals FF XIII-2, The Witcher 2 en Dragon's Dogma en een paar goede third person shooters zoals Binary Domain en Spec Ops: The Line ( en ben nu bezig met Transformers: Fall of Cybertron ).
    Jammer genoeg waren er ook games die me erg teleurstelde zoals Ninja Gaiden 3, Mass effect 3 en Black Ops 2.

    Vond dit een goed jaar als ik het goede tegen het slechte afweeg.
     
  20. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Hoop dat mijn topper dit jaar nog gaat komen namelijk farcry 3.
     

Deel Deze Pagina