1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Jouw top 5 games van 2012

Discussie in 'Algemeen' gestart door Sloober, 2 dec 2012.

  1. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Het is weer tijd voor de beste games van dit jaar-verkiezing!

    Aangezien alle noemenswaardige games dit jaar al zijn uitgekomen is het weer tijd voor een lijstjestopic..

    Deze lijst is alleen voor XBOX games, je bent vrij om games te noemen die niet op het xbox platform zijn uitgekomen maar die je toch de moeite waard vond, echter worden die niet in de lijst opgenomen..

    Graag de volgende opzet gebruiken: eerst je lijstje, en als je wil daaronder een korte reden per game waarom hij voor jou op deze plek staat. Vergeet je lijstje niet te nummeren, je nummer 1 krijgt 5 punten, nummer 2 krijgt 4 punten enzovoort..

    Vergeten welke games er dit jaar zijn uitgekomen? Klik hier voor de retail games en hier voor de XBLA games (ff selecteren op release date).

    Voor de duidelijkheid: zowel retail als XBLA games doen mee!


    Voorbeeldlijstje:

    1 - Battlefield 4: Modern Codfare
    2 - Defense Grid 2
    3 - Dragon Age: Rushed Edition
    4 - Red Faction
    5 - Forza 5

    Voorgaande jaren: 2011 | 2010 | 2009
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2012
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    1. Dragon's Dogma
      Ge-wel-dige game. In tijden niet meer zo verslaafd geweest aan een game. 4 keer uitgespeeld, bijna 200 uur in gestoken. Pawn systeem is geniaal, de 'chatter' is itt irritant juist awesome en ik zou het niet meer anders willen. STRENGTH IN NUMBERS ARISEN!
      Filmpje
    2. LEGO Batman 2
      Lekker. Heerlijk. De leukste Lego game tot nu toe. Blijft altijd een guilty pleasure. Of ja, haal dat guilty maar weg. Ik schaam me nergens voor! :cool:
      Filmpje
    3. SSX
      Het is niet helemaal zoals we het wilden (teveel Pits of Doooooom), maar (door gebrek aan beter?) toch veel plezier mee gehad. Natuurlijk, in dit genre heb je niet meer veel te kiezen maar het was gewoon leuk met dingen die in een hopelijke sequel eens even stevig aangepakt moeten worden.
      Filmpje
    4. Halo 4
      Wat een graphics zeg. Ik ben de MP nog niet zo ingedoken als ik had verwacht, maar Cortana, of... ehm... de campaign was weer ouderwets leuk. Meestal. Nog steeds geen Halo 3, maar goed. Toppertje.
      Filmpje.
    5. Mass Effect 3
      blablabla, het einde, blablabla. Fuck de haters. Het probleem was niet het einde, het probleem was alles van Mars tot Tuchanka. Het haalde bij lange na niet het niveau van ME1 of 2, maar nog steeds een AAA titel. We moeten niet gaan doen alsof het crap was.
      Filmpje

    6. Prototype 2. Zo heb ik gelijk alle games gehad die ik dit jaar heb gekocht. Filmpje.

    Een heel karig jaar. Bij bijna iedere game wel wat te klagen. Dat is wel eens anders geweest. Ook maar heel weinig gekocht. Meh. Laat next-gen zsm komen!

    fake edit: Zo, links naar mijn eigen gameplay filmpjes geplaatst. Handig voor mensen die de betreffende games niet hebben gespeeld. Ofzo. :cool:
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Ik kan niet eens een top 5 maken, volgens mij. 8)
     
  4. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Hey Dulle, zou jij ook de eindlijst in een trailer willen zetten zoals vorig jaar? Was een cool filmpje toen :)
     
  5. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    ^

    Ik ben blijven hangen bij nr. 4 8).
     
  6. Yaran08

    Yaran08 Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    1
    1. Halo 4
    Super! Zoals wel vaker wordt gezegd geen Halo 3, maar wel gewoon vet. Graphics zijn prachtig en een geweldige campaign
    2. CoD: Black Ops 2
    Ook simpelweg vet. Speelt heerlijk en en is echt leuk. Helaas ziet het er soms wat kut uit, en falen de servers ook bar vaak. Maar toch, het is een leuke game.
    3. FIFA 13
    Heb het vrij weinig gespeeld eigenlijk, maar voor zover ik het heb gespeeld is het ook gewoon fantastisch. Vooral Ultimate Team is vet.
    4. Dishonored
    Toen ik de eerste trailers zag vond ik het allemaal wel leuk en aardig, maar niet speciaal ofso. Toen ik het voor eerste speelde werd ik blij verrast: het speelt heerlijk en ziet er goed uit.
    5. Minecraft!!!
    Het is misschien een arcade game, maar toen ik het een paar maanden terug kocht was ik toch verrast hoe verslavend het is. Serieus, het leuker dan je denkt :thumbs:

    Dit waren ook wel zo'n beetje de weinige games die me toch echt interesseerde dit jaar. Tijd voor de next-gen!
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2012
  7. Coentjuh

    Coentjuh Active Member

    Berichten:
    2.235
    Leuk Bevonden:
    29
    Misschien leuk om ook een faal-top 5 te maken? :)
     
  8. Yaran08

    Yaran08 Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    1
    Leuk idee. Met of nummer 1: Medal of Honor: Warfighter! Dat vind ik zo'n slecht spel :F:
     
  9. Coentjuh

    Coentjuh Active Member

    Berichten:
    2.235
    Leuk Bevonden:
    29
    Die ligt hier nog. Moet ik nog aan beginnen. Bij mij staat Lollipop Chainsaw op 1.. :{
     
  10. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    1. Mass Effect 3
    De ultieme entertainment experience, OOIT. Het originele einde had beter gekund, maar deze heb ik zelf nooit echt ervaren aangezien ik op mijn eerste playthrough al de Extended Cut gedownload had. Dat einde was perfect, mits op de juiste manier geïnterpreteerd/ervaren. Rest van de game was top, de opbouw van spanning kon haast niet beter. Ik vond de game niet perfect, maar zo dichtbij dat de paar fouten die de game in mijn ogen had al snel vergeven waren. Juist vanwege het controversiële einde is dit zonder twijfel mijn favoriete game dit jaar, niet alleen het einde zelf dat ik briljant vond maar ook alle creaties vanuit de community die het einde parodiëren met name op YouTube is toch zeker iets wat de wereld en het Internet fundamenteel verbeterd heeft.

    2. Assassin's Creed III
    Topgame met helaas een verschrikkelijk einde. Connor vond ik persoonlijk vele malen leuker dan Ezio. Er zijn zeker dingen die beter gedaan hadden kunnen worden, maar toch heb ik veel van deze game genoten.

    3. Halo 4
    Goede maar korte campaign. Frustrerend einde. Multiplayer in begin erg leuk maar na zo'n 2 weken niet meer gespeeld, door gebrek aan tijd maar ook zeker door gebrek aan het aantal en kwalitatief goede maps. Ook mijn favoriete gamemode (Team SWAT) is helaas niet helemaal mooi vertaald naar Halo 4. Denk nog wel dat ik weer een keer verderga met de multiplayer, inmiddels, toch vraag ik mij af hoe moeilijk het kan zijn om een aantal (kleine) extra maps te creëren, desnoods porten uit voorgaande Halo's.:{

    Dit zijn de enige games uit dit jaar die ik gespeeld heb, vooral backlog proberen te verkleinen door oudere games uit te spelen. The Witcher 2 laatst gekocht maar nog niet gespeeld, zal vast een goede game zijn maar denk helaas niet dat ik daar nog aan toe kom dit jaar.
    Uiteraard is bovenstaande verder allemaal puur mijn mening.:)
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2012
  11. Yaran08

    Yaran08 Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb nog niet de moeite genomen om Lollipop Chainsaw te spelen. Lijkt ne echt 1 grote grap.
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    I guess. :+ (verdorie, ik dacht dit jaar weer vrij te zijn. :p)
    Mensen hebben al genoeg moeite om een top 5 samen te stellen, laat staan dat er ook nog eens een flop 5 bij komt. :9 (imo)
    Dat is het hele idee achter de game. Wat verwacht je dan bij een Suda 51 game? :D
    ______
    Zat trouwens net wat van mijn ME3 filmpjes te kijken, en damn wat ga ik Shepard en vrinden missen. :'-(
     
  13. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik maak morgen een top 5 met uitleg :)
     
  14. Demolition-Man

    Demolition-Man X360 / PS4 / Vita

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    2
    1. The Walking Dead ... Zelden zo'n emotioneel meeslepende game gespeeld! Iedere maand keek ik weer uit naar de nieuwe episode, en iedere maand werden mijn verwachting overtroffen!

    2. Ghost Recon Future Soldier. Nooit GH fan geweest, maar deze vond ik errug gaaf! De camo's en gadgets erg goed uitgewerkt!

    3. Max Payne 3. Mist helaas de donkere sfeer van deel 1, maar damn ...dit speelde lekker weg!

    4. X-Com. Demo helemaal grijsgespeeld... Heb nog geen tijd gehad om de game volledig door te spelen, maar geniet er nu al van!

    5. Assassin's Creed 3... Lekker ronddwalen over de frontier ;)

    Dirt Showdown, Spec Ops, Halo en Hitman moet ik nog spelen...
     
  15. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Goddamn, waarom kon ik het jaar vanaf mei 2012 niet skippen naar mei 2013? Eindigen met Max Payne 3 en vervolgens beginnen met GTA V. Damn... :+

    1. Mass Effect 3
      Nog nooit heeft een game me zo kunnen raken als Mass Effect 3. Emotionele achtbaan die alles nagaat die ik over de jaren heb beleefd met de voorgaande games. Ik hou van games waar ik meevoel op een of andere manier met personages en in Mass Effect 3 is dit voor mij echt subliem gedaan. Legendarische (zowel de hype als dat ik het wel okay vond) afsluiter van de beste IP deze generatie.
    2. Max Payne 3
      Euphoria Engine, euphoria, euphoria. Once again laat Rockstar zien waarom het mijn favoriete ontwikkelaar is. Fantastische graphics met de beste animaties deze generatie. Een TPS is nog nooit zo bruut geweest, ja beter dan Gears Of War.
    3. Sleeping Dogs
      Toffe setting en sfeer met een mix van awesome sandbox-games. Niet legendarisch goed ofzo, game had zijn foutjes. Ondanks dat toch erg mee vermaakt en als sandbox liefhebber een frisse wind in games die zich altijd maar in USA afspelen.
    4. The Witcher 2
      Dikke en epische RPG die zichzelf erg serieus neemt. Daardoor vond ik de game ook erg tof gezien het toch wel wat serieuzere sfeertje. Toffe gameplay, geweldig verhaal en Gerald is gewoon een player.
    5. Hitman Absolution
      Zes jaar gewacht op een nieuwe Hitman-game. Ben pas op de helft, maar weet me niet vast te pakken. Weg die IO Interactive heeft ingeslagen met Hitman is niet dramatisch, want er valt nog steeds genoeg te herkennen uit de voorgaande games. Het lijkt eerder op Batman Arkham-games, maar dan zonder je spullen en outfit. Game is zeker niet slecht, maar de vrijheid en de gameplay die nooit saai is uit de voorgaande games kom ik hier niet tegen. Sowieso wel blij dat Agent 47 weer present is, maar dit is toch beetje een tegenvallertje ondanks dat de game op sommige momenten ook wel tof is.

    Nu moet ik nog Far Cry 3, Halo 4, ACIII, Forza Horizon en GR Future Soldier uitspelen. Maar goed, alleen de top twee springt er dan ook echt uit voor mij, overige drie waren al moeilijk om te kiezen. Rest komt er dan ook niet bij. Volgend jaar gaat beter worden, sowieso GTA V, beste game deze generatie, jeweetzelluf.
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2012
  16. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    1.Diablo 3
    2.Torchlight 2
    3.F1 Online
     
  17. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Heb veel gespeeld dit jaar. Heb nog nooit eerder een jaar gehad waarin ik zoveel games vond tegenvallen. Na alles te hebben uitgespeeld, mijn top 5. Alhoewel, een top 5 haal ik niet eens.

    1. Max Payne 3
    Beste game die ik dit jaar heb gespeeld. Super tof en spannend verhaal, vette shoot outs, vette actie, bloedmooi, top soundtrack en top voice acting. Setting was top en de game was zo sfeervol.

    2. Hitman Absolution
    Heerlijk game waarin je lekker de keuze hebt. Vette actie, stealth en missies steken erg tof in elkaar. Bloedmooi om te zien ook. Hoge replay waarde ook.

    3. Halo 4
    Tofste Halo game die ik heb gespeeld. Ijzer sterke campaign, vette shout outs, toffe soundtrack, tof verhaal en speelt weer heerlijk weg.

    4. X-Com
    De verrassing van het jaar. Diepe, tactische game vol met content. Speelt lekker weg, is uitdagend en steekt goed in elkaar. Sfeervol ook.

    Thats all!
    De andere games van 2012 op de 360 vielen tegen, waren niet tof of begonnen heel erg goed, maar na een tijdje was ik er wel klaar mee. 2012 viel tegen.
     
  18. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Top 5:

    1. Far Cry 3
      Jup ik ben eruit, dit is mijn Game of the Year. Een van de mooiste werelden die ik ooit in een game gezien heb, ik kreeg er gewoon echt een vakantiegevoel van. Eén grote speeltuin waarin je kan doen en laten wat je wil. Het jagen werkt beter dan in RDR en Assassins Creed III bij elkaar. Daarbij hebben ze nog een campaign gestopt die je van je stoel blaast, hoe ze zulke coole shit in een 'redelijk standaard' (gameplaygewijs) shooter hebben kunnen krijgen verbaast me nog steeds. Alles klopt gewoon aan deze game. Behalve de co-op. Maar daar hebben we het niet over :+
    2. Kingdoms of Amalur: Reckoning
      Zwáár indrukwekkende RPG met heerlijke combat. Het verhaal mocht dan redelijk standaard zijn, het was gewoon indrukwekkend dat Big Huge Games zo'n compleet nieuw universum heeft weten te creëren voor een nieuwe IP. En kort was 'ie ook niet, voor ik het wist had ik er 100 uur inzitten.
    3. Dragon's Dogma
      Nog zo'n heerlijke nieuwe RPG-IP, dat voor de verandering eens echt iets nieuws deed met het principe 'multiplayer', het Pawnsysteem was revolutionair. Daarbij was het leuk dat je pawns naarmate ze meer experience hadden opgedaan je meer hints gaven over enemies en plaatsen.
    4. Sleeping Dogs
      Ik begon ermee met een gevoel een leuk opwarmertje voor GTA V te gaan spelen, maar eindigde met een van de vetste open world games die ik de afgelopen jaren heb gezien. De sfeer van Hong Kong zat er echt in, de stad zelf was alleen een beetje statisch. Het verhaal en hoofdpersonages waren awesome, en qua zijmissies hoefde je je ook niet te vervelen. Top dus.
    5. The Darkness II
      Kreeg ik pas een week of twee voor de release in de gaten, maar ik was meteen hooked. Ge-wel-di-ge artstyle en heerlijke gameplay. Verhaal kende behoorlijk was WTF-momenten met een dik open einde naar deel 3. Ik zeg: laat maar komen!

    Met verder wat eervolle vermeldingen voor Max Payne 3 (die ik nog niet heb uitgespeeld moet ik toegeven :'-() en Hitman Absolution (ook niet). Maar toch zwaar vette games!



    En een flop 4 er nog bij, niet zozeer slechte games maar eerder tegenvallers in mijn ogen.

    1. Assassin's Creed III
      Dé tegenvaller van het jaar. Connor heeft de persoonlijkheid van een natte theedoek, de steden waren dramatisch (nauwelijks verschil tussen New York en Boston, allebei generieke houten hutjes), dat hele economiesysteem was totaal overbodig en daardoor dat jagen eigenlijk ook. Ik had bij alles een beetje het gevoel van; waar doe ik het eigenlijk voor? Daarnaast had het een van de slechtste einden die ik ooit in een game gezien heb (je werkt er 4 games lang naartoe en zo sluit je het af?!), en de bugs jongens, oh de bugs. Die maakten de game praktisch onspeelbaar. Schaam je diep, Ubisoft.
    2. Darksiders II
      Geen slechte game op zich, maar de omgevingen vallen op een gegeven moment toch wel erg in herhaling en werkt de combat een stuk minder lekker dan ik het me herinnerde van deel 1. En War >>>>> Death. Voor verdere kritiek kan je m'n review in het reviewtopic lezen :+
    3. Lollipop Chainsaw
      Een nieuwe Grasshopper game is altijd wat om naar uit te kijken, kijken waar Suda51 nu weer mee op de proppen komt. Een redelijk middelmatige gangetje-gangetje zombieslasher met een bijna irritante maincharacter dus. Jammer jammer.
    4. PROTOTYPE 2
      Game was ok, alleen deed deel 1 alles beter. En uit te spelen in een dag, dat is wel heel karig.


    Zo, my 5 cents :+
     
  19. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Dat lijstje in de openingspost is verre van compleet. Dat is competitievervalsing ;)

    Nog even verder over nadenken. Voorlopig:

    1. Sonic & All-Stars Racing: Transformed
    2. Halo 4
    3. Binary Domain
    4. London 2012
    5. Rocksmith
     
  20. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Mijn Top 4 :

    1. Farcry 3

    Echt mijn GOTY, Hele vette singleplayer tot nu toe. Sfeer van een tropisch eiland zit er goed in en je hebt ook echt het gevoel dat je continu opgejaagd word. Multiplayer even gespeeld en daar ben ik nog niet uit. Maar dat zal m'n mening over Farcry 3 niet veranderen. Ookal zou die echt heel slecht zijn.

    2. Forza Horizon

    De wereld is misschien wat aan de krappere kant, En voor een fanatieke Forza 4 speler voelt het wat arcade aan maar ik heb er alsnog heel veel plezier aan gehad en ga ik nog krijgen. Lekker cruisen door de bergen en af en toe een race.

    3. Sleeping Dogs


    Had misschien te veel verwacht en dat is dan een klein beetje tegengevallen maar het vecht systeem is zo goed! De omgeving is ook tof echt een goede sfeer. Nog niet heel veel gespeeld en moet ik nog uitspelen maar het heeft wel al een goede indruk gemaakt op me.

    4. Fifa 13

    Elk jaar koop ik een nieuwe Fifa. En ik zet 'm bijna nooit in mijn lijstje maar met zo'n teleurstellend jaar is dit toch een titel waar ik veel tijd in steek. Er lijkt op 't eerste oog niet veel veranderd maar wanneer je je er echt goed voor gaat zitten is deze Fifa toch ook weer erg goed!

    Meer weet ik (nog) niet.
     

Deel Deze Pagina