2013 staat voor de deur en het moet wel heel gek lopen als we in het nieuwe jaar geen aankondiging krijgen van een nieuwe PlayStation console. Een release lijkt me een beetje sterk, maar wie weet zit ik er helemaal naast.
Wat verwachten of hopen jullie van de PlayStation 4? Over welke features moet het apparaat sowieso beschikken en welke mogen direct de prullenbak in? Wat gaat de aankoop van Gaikai betekenen voor de nieuwe PlayStation? Een nieuwe cloud-gebaseerde game service? Brand los!
In 2013 gaat de geruchtenmolen uiteraard nog harder draaien, dus lijkt het mij een leuk idee om alle reeds uitgebrachte geruchten en (inmiddels) bevestigde informatie over de nieuwe PlayStation hier te verzamelen en te discussiëren over het nieuwe platform.
Ik ga m'n best doen om deze post in 2013 up-to-date te houden met bevestigde informatie
Namen
Inmiddels circuleren er verschillende namen rond voor de volgende Sony console.
- PlayStation
- PlayStation 4
- PlayStation Orbis
- PlayStation Thebes
Aankondiging
Er is nog niks officieel naar buiten gebracht door Sony maar game-media verwachten dat Sony op de E3 in 2013 of enige tijd daarvoor via een eigen event hun nieuwe console presenteert aan het grote publiek. We gaan het zien!
Specs
VG247.com heeft op 2 november dit nieuwsbericht gepost en is volgens mij het meest recent wat betreft informatie over de specs. Correct Me If I'm Wrong, dan pas ik het aan
Nieuws
Het Internet staat vol met berichten over de volgende PlayStation, hieronder een greep uit zomaar wat nieuwsberichten van de laatste tijd.
Mockup
Onderstaande foto's zijn mockups en afkomstig van thetechlabs.com
Zover ik weet zijn alleen onderstaande puntjes bevestigd, maar zoals ik al eerder zei: Correct Me If I'm Wrong.
- Er komt een nieuwe PlayStation console
- Verschillende ontwikkelaars hebben devkits van de nieuwe console
|