[XOne] [Centraal] Wanadoo en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door nnex, 26 feb 2003.

  1. nnex

    nnex just NNEXíng it,baby

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    0
    Xbox Live op Wanadoo Premium...hoe???

    hey mensen,

    kan iemand mij misschien precies uitleggen hoe je de xbox kan aansluiten op LIVE als je wanadoo Broadband Premium hebt.
    kun je hem direct op de modem zetten, moet er een router tussen of moet je het via de pc doorlussen?

    ben gister namelijk een half uurtje bezig geweest om connectie te maken, maar ik heb het geprobeerd om het IP adres in te stellen en de subnetmas + gateway en ook geprobeedr via P.P.P.O.E (wachtwoord en username van mijn account van wanadoo) maar dit schijntook niet te werken.

    moet je trouwens ook dat macadres invullen???
    en wat is de hostname van wanadoo??

    ik hoop dat iemand het weet.

    DANK JE!!!


    ---NNEX---
     
  2. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Koop een router, laat je router inloggen op internet (zit als het goed is een handleidingkje hoe dit te laten gebeuren bij de router) en stop je Xbox en pc in de router, en vervolgens gaat alles automatisch. Klaaaaaar! :)
     
  3. Hotshot

    Hotshot Guest

    Ik heb de laatste tijd probs met mn router, mn broer en ik delen die chello modem, want die router reageert op niets, in het begin hoefde ik em alleen aan te sluiten op die chello modem, en beide PC's aan te doen..nu moet ik alles invullen, en zelfs dán lukt het niet..
     
  4. ewout

    ewout Addicted 17-05-02

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik maak ook gebruik van wanadoo premium, werk zelf met een router een heb geen enkel probleem.

    een vriend van mij gebruikt direct connection en dat leverde oook geen problemen op , gewoon PPPoe wachtwoord en username ....@wanadoo invullen zoals je bij je inet connectie zou doen

    verder hoef je niks aan te passen ,

    groeten Ewout en succes verder !
     
  5. nnex

    nnex just NNEXíng it,baby

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    0
    THX!

    mijn dank is groot:)

    ---NNEX---
     
  6. Sam_Fisher

    Sam_Fisher Guest

    Dus het werkt ook ZONDER router?

    Weet iemand waar je al die instellingen kan vinden die je in moet vullen?
     
  7. Hotshot

    Hotshot Guest

    Tuurlijk werkt het zonder router, gewoon je netwerkkabel uit je pc halen en in je Xbox stoppen..
    Maar niet iedereen wilt de hele tijd dat ding eruit halen en dan weer erin stoppen..

    Ga naar Configuratiescherm, Netwerk-en Internetverbindingen, dan klik je op netwerkverbindingen, rechtermuisklik op die LAN verbinding die je ziet, eigenschappen..en bij die netwerkkaart en bij internetprotocol moet je weer eigenschappen doen..
     
  8. GustavSan

    GustavSan Active Member

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi om te horen, want ik snap het ook niet helemaal.
     
  9. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Even voor de duidelijkheid: Direct Connection werkt bij mij niet!
     
  10. Sam_Fisher

    Sam_Fisher Guest

    En welke verbinding heb jij Mirik? Toch geen wanadoo premium?
     
  11. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Jongen dat zeg ik net!!!!! Waarom zou ik anders in deze thread posten!
     
  12. Sam_Fisher

    Sam_Fisher Guest

    Ik wou alleen even zeker weten! Ik moet echt ff duidelijkheid hebben.

    Maar ik weet nu dat ik alleen een router nodig heb (uit andere tread), CC heb ik en mag hem gebruien!:) en internet wanadoo premium heb ik voor de helft van de prijs!:) Nu nog een router!!
     
  13. GustavSan

    GustavSan Active Member

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Veel vragen, helaas weinig concrete antwoorden. Misschien zijn deze ook niet altijd nodig.

    Zijn er in ieder geval in de situatie wanadoo premium nog speciale settings noodzakelijk.

    bijv. dns etcetc. want de website van wanadoo vind ik zelf zo onoverzichtelijk als de pest.

    weet alles liever vantevoren, dan dat ik straks bij problemen aan de bel moet trekken.

    m-X
     
  14. Sam_Fisher

    Sam_Fisher Guest

    Maar waar kan ik die gegevens vinden in me computer? Waar?
     
  15. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Als je ze op je PC nooit hoefde in te stellen dan gebruikt Wanadoo kennelijk DHCP en wordt je verbinding otomagies geconfigureerd.

    Dat zou betekenen dat je router ook otomagies geconfigureerd zal worden (mits Wanadoo netjes de DNS instellen in hun DHCP heeft zitten en mits je router dat ondersteunt).

    Waar kun je je gegevens vinden:

    1: In Windows 95/98.

    ga na Start -> Run en tik "WINIPCFG". Als je dan "more info" of zoiets aanklikt zie je alles.

    2: In Windows NT / 2000 / XP

    Ga naar Start -> Run en tik "CMD". ALs je dan in het DOS scherm "IPCONFIG /ALL" invoert krijgt je de gewenste informatie.

    (In een Nederlandse Windows is het "Start -> Uitvoeren")
     
  16. Sam_Fisher

    Sam_Fisher Guest

    Perfect! Bedankt voor de duidelijkheid!

    Moet ik als ik dan daar ben de PPP, NTS PPPoE adapter of 3com megahertz 10/100 ethernetpoort nemen?

    En moet ik bij PPPOE settings op de xbox al mijn wachtwoorden zetten om in te loggen?
     
  17. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik ken Wanadoo Premium niet, dus kan alleen maar een algemeen antwoord geven:

    In het algemeen, dus, hoef je bij een kabelabonnement geen usernamen of wachtwoorden in te geven en gebruik je geen PPPoE of zoiets. Als je eerst met een PC op het internet zit en daarna met een Xbox op Live wilt dan zou het theoretisch voldoende moeten zijn als je gewoon de stekker omsteekt en het kabelmodem even uitschakelt en weer inschakelt. In de Xbox gebruik je dan overal automatisch configureren.

    Bij sommige kabel providers is je abbo gekoppeld aan het MAC adres van je netwerkkaart. In dat geval kun je op je PC middels Winipcfg of Ipconfig het MAC adres van je netwerkkaart vinden. Tik dat over op je Xbox om je kabelmodem wijs te maken dat je Xbox het zelfde apparaat is als je PC.

    Bij weer andere kabel providers moet je handmatig je netwerkgegevens invoeren (IP adres, gateway, DNS servers, enz). Ook die gegevens vind je weer onder Winipcfg of Ipconfig.

    Het verbaast mij dat Kobold meldt dat een directe verbinding (van modem naar Xbox) niet werkt. Kennelijk gebruikt Wanadoo een andere techniek dan (de meeste) andere kabel providers.

    Het feit dat jij meldt dat je een PPP verbinding op je PC hebt wekt bij mij het vermoeden op dat je inderdaad via PPTP op Wanadoo Premium moet inloggen. En ja, dat kan de Xbox niet want die ondersteunt alleen PPPoE en geen PPTP. (Daar hebben de KPN ADSL klanten ook al last van :'-( )

    Dus heb je dan een router nodig die PPTP ondersteunt.

    En ja, ik klink als een ouwe 78 toeren plaat met een joekel van een kras er in: De Vigor 2200E is een zeer goed configureerbare router die allerhande providers ondersteunt. Ook kabelaars, ook PPTP, ook PPPoE, enz enz enz. Tsja, dat ding is dan ook (inderdaad) duur.

    Of het met een goedkopere router gaat? Vast wel! Ongetwijfeld zullen er mensen op het forum zijn die je kunnen vertellen welke low cost router je kunt gebruiken. Kobold wellicht?

    /edit: Wanadoo gebruikt dus toch PPPoE (zie hieronder). Maar ik lees op de Wanadoo site dat ze geen ondersteuning geven aan mensen met routers of Xboxen. Lekker handig...
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
  19. GustavSan

    GustavSan Active Member

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Noop, wanadoo premium is wel een PPPoE verbinding.
     
  20. Sam_Fisher

    Sam_Fisher Guest

    Ik heb alles ingevuld op de xbox maar nog steeds geen verbinding met xbox live! Er staat een rood kruisje voor, dat er iets met het IP is. Wat doe ik in vredesnaam verkeerd? Ben al drie dagen aan het kloten. Wie de oplossing weet is een held!
     

Deel Deze Pagina