[XOne] [Centraal] Hcc-net en xbox live

Discussie in 'Games' gestart door Darkwing, 16 mrt 2003.

1. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Hcc-net en Live! probleem

A: Abonnement
    1: Naam provider HCC-net
    2: Soort abonnement (naam, type) ADSL Basis
    3: Kabel, ADSL, of anders? ADSL
    4: Up- en downloadsnelheid up: 128 kbit/s, down: 768 kbit/s

B: Hardware
    1: Modem merk en type Alcatel Speed Touch Home
    2: USB modem? (Ja/Nee) Nee
    3: Router Ja/Nee (en evt merk/type) Ja, Sitecom xDSL/Cable Broadband Router 4s
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?) Nee???
    5: Direct Connection Ja/Nee Nee
    6: Crossover kabels in gebruik? Nope
    7: Hub in gebruik? Nee

C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
    1: TCP/IP adress, netmask, gateway IP: 10.0.0.150, subnet: 255.255.255.0 (weet ik niet zeker)
    2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)? Ja

D: Xbox Settings
    1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien? Ja
    2: Dashboard versie? Werkelijk waar geen idee
    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test? 3e punt
    4: Wat is de exacte foutmelding? DNS not resolved
    5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes? -

Dit is dus mijn situatie. Ik ben eindelijk zover dat ik m'n router draaiende heb, en nu dit weer :mad:

Volgende week krijg ik m'n Live!-kitje, en voor die tijd wil ik de boel alvast klaar hebben. Ik heb dus dmv UC Live! op m'n dashboard geïnstalleerd, alle instellingen naar mijn weten goed ingesteld, maar nu krijg ik bij het connecten de foutmelding: DNSnot resolved.

De DNS servers zoals ik ze heb ingevuld zijn:

Primair: 62.251.0.6
    Secundair: 62.251.0.7

Handmatig of automatisch maakt niet uit, de foutmelding blijft.

Wat is er aan de hand, en hoe los ik het op?

P.S. @ Fardo/Pejannl: zag nog geen hcc-net draad staan, misschien idee voor een centrale thread?

2. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Om met de laatste vraag te beginnen: Zoveel problemen zijn er niet met HCCnet. Het valt als provider gewoon onder de KPN ADSL klanten en daar is inderdaad een centraal topic voor. :)

Maar nu je instellingen.

Heb jij je PC echt op 10.0.0.150 staan? Volgens mij moet je router aan de WAN zijde op 10.0.0.150 staan en moet ie connecten met 10.0.0.138. (Of omgekeerd).

Je LAN adressen worden vervolgens door de router uitgedeeld. Je PC zou dus op automatisch moeten staan en krijgt dan een IP adres dat lijkt op 192.168.1.2 op zoiets.

Overigens is het wel handig om even in je Xbox Live dashboard te kijken welke IP adressen de Xbox heeft gekregen... Een gokje: Ook zoiets als hierboven, maar dan met het laatste getal afwijkend van je PC IP adres?

Heb ik het goed geraden als ik stel dat de rest van je netwerkje op dit moment goed werkt? Dus ook je PC? Kun je browsen met je PC terwijl je die via de router verbonden hebt? Zo ja, hoe heb je je netwerkinstellingen op je PC staan? Heb je op je PC het IP adres op automatisch staan? En heb je op de PC ook je DNS op automatisch staan of heb je het op de PC allemaal zelf ingevuld?

Als je PC op automatisch staat, zet dan je Xbox ook op automatisch, want dan krijgt ie de gegevens netjes van de router zoals het hoort.

Nog niet veel concrete antwoorden, vrees ik, want ik heb nog te veel vragen (en ik ken die Sitecom niet).

/edit: Ik heb eens ergens gezien dat je je Xbox IP adres in je Sitecom als DMZ server kunt opgeven en dan zou het wel werken. Try it.

3. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25

Je hebt gelijk, ik heb m'n instellingen idd moeten veranderen toen ik m'n router aanlegde, die 2 ip-adressen heb ik idd in m'n router geprogrammeerd

Ook dit klopt, alleen het laatste getal wijkt af.

Met m'n pc kan ik gewoon het internet opkomen. Maar nog zoiets vaags: na 10 minuten gaat de verbinding plat.

Ip adres staat op automatisch, evenals DNS.

Heb ik gedaan, en nog steeds krijg ik dezelfde error: DNS not resolved.

Geeft niet, iig alvast bedankt voor je hulp.

Ik heb het na veel gezoek in de advanced options van m'n router kunnen vinden. Ik heb DMZ aangezet voor m'n Xbox, geprobeerd, maar ook dat werkt niet. Wat is DMZ trouwens?

4. Spaarpot

Spaarpot Surfdude

Leuk Bevonden:
    0
    euh.. DMZ? bedoel je niet DNS?

5. Erikz

Erikz WTFOMG!!11 LOLLOL~!1

Leuk Bevonden:
    0
    DMZ zorgt er voor dat alles maar dan ook echt alles word opengezet voor de pc/xbox met dat ip nummer

6. gegron

gegron Guest

e dwd kom maar ff op msn als je dit leest ik heb alles precies t zelfde als jou de hardware en het abbo dan want bij mij doet ie t

7. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ik heb ook hccnet en ik doe het via de pc maar ik heb geen problemen...

8. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Kan het toevallig aan de mtu liggen? Ik zag in een andere thread dat de mtu problemen kon geven bij het Alcatel Speedtouch Home modem. Hij staat bij mij nu op 1500.

9. gegron

gegron Guest

kerel kom gewoon ff op msn dan kan ik vertelle

10. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    DMZ = De-Militarised Zone

Dat is dus een zone tussen beide werelden (je interne LAN en het internet WAN) in. In de echte grote wereld bestaan die zones ook. Ik ben 5 km van zo'n zone geboren, want tot voor een paar jaar waren er ook DMZ's tussen Nederland en Duitsland. Die werden dan meestal bewaakt door de militairen van Afcent. Elke Brunsummer kan er over meepraten... (Nee, ik kom uit Midden-Limburg, niet uit Brunssum). Aktueler vind je ook DMZ's tussen Noord- en Zuid-Korea, tussen Irak en Turkije en tussen Irak en Koeweit.

In netwerktaal is een DMZ een zone waarin je systemen plaatst die van beide kanten volledig benaderd mogen worden. Als je bijv een webserver hebt (en een groot ego) dan kun je die webserver in een DMZ plaatsen waardoor alle verkeer dat aan de router zelf gericht is (waar dus jouw 'officiele' IP nummer draait) naar die server 'redirect' wordt. Zo kun je dus in een klap een hele machine volledig 'open' zetten (voorzover die machine zelf open is).

Waarom kan dit helpen met allerhande problemen?

Welnu, in feite komt ALLE verkeer vanaf het internet bij jouw router binnen. De router houdt een tabel bij met daarin (simplisties gezegd) "PC1 heeft een webpagina opgevraagd, dus als ie komt stuur ik 'm door naar PC1. PC2 heeft een mailbox geopend dus als er berichten komen stuur ik ze naar PC2. Xbox heeft een game geopend dus als er een kogel komt stuur ik 'm naar de Xbox.". Die hele administratie van welk verkeer waarnaartoe moet gebeurt in de NAT tabel (en is ook een funktie van NAT).

Op sommige (goedkope) routers werkt de NAT funktie niet altijd even goed. Als je dan bijv een IP adres opvraagt van een DNS server dan weet die router niet wat ie met het antwoord moet doen. Soms ook is een router (beter gezegd, zijn NAT administratie) de kluts kwijt. Dan lukt een DNS request dus niet. Plaats je in zo'n geval de server in een DMZ, dan denkt die router: "Er komt iets binnen. Ik weet niet meer waar het naartoe moet, dus ik stuur het gewoon naar de machine in mijn DMZ tabel." en hokuspokus ineens werkt het!

Nou denken sommigen misschien dat ik hun hardstikke dure router zit af te kraken, maar nee, dat is niet zo...

Op sommige duurdere routers zit een ingebouwde firewall. Een *echte* stateful firewall, niet zo'n NAT gevalletje zoals op jouw router of op de mijne (Vigor). Als mensen dan niet weten hoe ze hun firewall moeten inrichten dan is het eenvoudigste advies "Pleur je Xbox in de DMZ, want de firewall laat alle verkeer door die naar de DMZ moet."

Ingewikkeld, he? En dan leg ik het nog heel simplisties (en technies niet helemaal verantwoord) uit!

11. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Bedankt voor de uitleg. Maar nu heb ik DMZ aanstaan voor m'n Xbox, en nog werkt het niet.

Dit vond ik trouwens op xbox.nl:

Allemaal leuk en aardig, maar hoe open ik die poorten???

12. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Dat hoef je met jouw router helemaal niet te doen. Dat is alleen nodig voor mensen die een firewall hebben. Jouw routertje heeft, zoals eerder geschreven, geen firewall.

Bovendien hebben die poorten helemaal niks te maken met DNS requests.

13. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    De Sitecom 4s router heeft wel degelijk een Ingebouwde Firewall. Maar goed, deze heb ik ook al uitgezet in de hoop op verbetering, maar nog steeds krijg ik die verrekte "Dns not resolved" :mad:

Ben ik nou de enige met dit probleem? Niemand die hetzelfde ervaren heeft??? Ik ben nu al 2 dagen aan het prutsen, maar ik krijg het niet voor elkaar.... wie kan me helpen?

14. Spaarpot

Spaarpot Surfdude

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Edimax BR6000+ router en ook ADSL + via HCCnet maar heb helemaal geen problemen.

15. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Heb jij ook het Alcatel Speed Touch Home modem? Ik weet namelijk niet precies waar de fout zit: in het modem, of in de routerinstellingen. Ik vermoed het laatste, maar weet het niet zeker. Begin zo langzamerhand een beetje wanhopig te worden....

16. gegron

gegron Guest

kerel kom nou gewoon ff op msn dankan ik je alles uitleggen heb precies t zelfde abbo en router en alles dus dan kan ik t ff uitlegge

17. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    /mod: De bedoeling van dit forum is niet om als advertentiebord voor MSN-ers te dienen. Als je elkaar wilt helpen dan graag, maar wel via het forum zodat de anderen er ook wat aan hebben.

18. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ik ben er nog steeds niet uit, maar ik zit nu godzijdank wel op Live! Ik heb uiteindelijk uit pure wanhoop maar een extra netwerkkaart (die ik toevallig nog had liggen) in m'n pc gedrukt, en heb het via Direct Connect opgelost.

Natuurlijk niet de meest ideale oplossing, want ik heb hier nog een router liggen, en die wou ik het liefst wel gebruiken. Dus als iemand nog tips heeft, post het hier dan alsjeblieft (ook aan gegron: dus niet via msn).

19. raprulezz

raprulezz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    te langzaam

Ik heb ADSL Lite van HccNet. Dat is dus 256kb/s downstream en 64kb/s upstream. Ik denk dan niet dat het mogelijk is om te hosten maar kan ik dan wel joinen met Xbox Live

Graag een antwoord uit ervaring want de eigenlijke voorwaarden ken ik al..

Als het niet genoeg is weet iemand dan wat het goedkoopste ADSL abonnement is met 128kb/s upstream?

Alvast bedankt ;)

20. Spaarpot

Spaarpot Surfdude

Leuk Bevonden:
    0
    eeuhm.. weet niet of dat gaat werken.

Ik heb zelf ADSL met HCCnet plus, alles loopt zo soepel als een drol maar... Weet iemand of er al een oplossing is voor "het niet zien van andere mensen" ?

Bedoel daarmee dat als ik tegen een vriend ga spelen( uit m'n friend list), hij mij niet ziet en andersom ook (het praten lukt ook niet met elkaar). In de @home thread zag ik dat hier wel een oplossing voor was maarja me hebben geen @home :)

Deel Deze Pagina