[XOne] [Centraal]Telenet en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door Brainboy, 8 mrt 2003.

1. Brainboy

Brainboy Master of the Mind

Leuk Bevonden:
    0
    Een vraag over XBL met Telenet

Hi,

Ik heb er een vraag over XBL. Ik heb een Telenet aansluiting. Ik heb voor een paar dagen gelezen dat Telenet wel met XBL compatible is. Dat vind ik ook heel goed, hoor. Nu mijn vraag: gaat het spelen over XBL mijn maximale download en upload volume verbruiken? Ik heb alleen 10GB totaal volume (waarvan 1.5GB upstream). Het spelen over XBconnect heeft dit niet gedaan, maar zal het gebeuren over XBL?

Bedankt,
    Brainboy

PS: Ik denk dat ik een Telenet Mono aansluiting heb. Hier is de info van de Telenet site: Telenet Internet Mono

Laatst bewerkt: 8 mrt 2003
  2. dave

dave Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook telenet.

Verbruik zal afhangen van game & hoelang je speelt natuurlijk. Het zal wel minder verbruiken dan XbConnect. Gewoon dagelijks u verbruiken in de gaten houden he. Of blokken bijkopen.

3. Brainboy

Leuk Bevonden:
    0
    bump....

4. Vivi Ornitier

Vivi Ornitier Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    is het ook zo bij adsl?? ik heb belgacom adsl

5. Brainboy

Leuk Bevonden:
    0
    Telenet en Xbox Live

Hi,

Ik heb een vraag over Xbox Live met Telenet. Op de Telenet site staat dit:

Ik heb denk ik een Mono aansluiting. We gebruiken de aansluiting al voor zo'n 3 computers. Zal er veel lag op Xbox Live zijn als ik nu ook mijn Xbox hier aansluit? Moet ik misschien op een Duo of Quattro aansluiting wisselen?

Telenet Site

Bedankt,
    Brainboy

Laatst bewerkt: 16 mrt 2003
  6. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ik denk dat je hier niet snel een antwoord zal krijgen, er zijn hier niet veel Belgen op dit forum en dan moeten ze ook nog een Telenet hebben. Ik zelf heb ADSl, dus ik kan je spijtig genoeg niet helpen. Als ik jou was zou ik eens mailtje sturen met je vraag.

7. Brainboy

Leuk Bevonden:
    0

Meen je dat ik Telenet moet mailen? Dat zal ik waarschijnlijk niet doen want dan moet ik hun zeggen dat ik een Mono aansluiting voor meerde PC's gebruik (en dat willen ze niet!).

Bedankt,
    Brainboy

PS: Kent iemand een Belgische Xbox (Live) site (en/of forum) waar iemand me deze vraag beantwoordt?

8. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Wat ik eruit begrijp is dat je moet dokken bij telenet voor hoeveel pc´s je erop wil. Krijg je dan ook meer upload als je bv een quatro abonnement neemt??? anders id het namelijk onzin.

Als je wel meer upload krijgt zal ik het zeker doen want meer upload is altijd goed. Ik heb hier 2 pc´s en een xbox lopen met 128 kbit upload en werkt goed. Kijk het is zo dat de server (mijn pc) dus niet gebruik als ik aan het xboxxen ben en de andere pc surft alleen en speelt geen games dus dan gaat het prima.

9. Dik KlootWijk

Dik KlootWijk Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    check Pm, Brainboy

10. Brainboy

Leuk Bevonden:
    0
    Hier zijn de drie sites met info over de drie aansluitingen:

Mono
    Duo
    Quattro

Ik denk niet dat er een grote verschil is, maar kan iemand dat even voor me checken (ik weet er niet zo veel over al die cijfers op de pagina's :)).

De probleem bij mij is dat ik niet alleen ben. Dus wanneer ik aan het Live'en ben kan het gebeuren dat mijn vader iets downloadt en misschien mijn broer ook. Dan heb ik toch veel lag, of niet?

Bedankt, heb ik al gedaan!

Brainboy

11. thomas63

thomas63 Greek Slayer

Leuk Bevonden:
    0
    euh, brainboy, ik heb ook telenet met een rechtstreekse verb. naar PC of xbox...maar heb jij last van "DNS not resolved", "IP not confermed"? (dit zie je als je naar netwerkinst. gaat van je xbox). ik heb al die geg. al opgezocht op mijn PC en heb dat dan manual ingevoert in die displays van je xbox...maar toch wil die rechtstreekse verb. écht nie werken:confused:
    replies AUB

greetz, T

12. Dik KlootWijk

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook telenet, maar heb een extra netwerkkaartje gestoken.
    en die verbindt je dan met crossover kabel. Werkt perfect. en je kunt dan surfen en chatten en xboxliven tegelijkertijd;)

13. x-boxter2003

x-boxter2003 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben Belg en ik heb Telenet! Ik zelf heb nog geen Live maar ik ben er wel mee bezig en het is zeker en vast voor u aan te raden om minstens Telenet Duo te nemen.

14. Brainboy

Leuk Bevonden:
    0

Bij mij gaat het allemaal automatisch, ik heb nog nooit een error gehad. Ik heb een router tussen de Telenet aansluiting en de PC's/Xbox, dus ik heb niet echt een rechtstreekse verbinding. En hier zijn de cijfers die ik op die info screen heb:

UL: 9765 Kb
    DL: 9765 Kb
    L: 155 ms (174 ms)
    P: 18/25

Brainboy

15. x-boxter2003

Leuk Bevonden:
    1
    ho maar dat is intressant! Ik denk dat ik dat ook gaan doen! Kan je me eens beschrijven hoe je dit allemaal gedaan hebt?? Met die crossover kabel enzo?? Dan moet ik mij geen hub of router kopen!

16. Dik KlootWijk

Leuk Bevonden:
    0
    zal effe uitleggen

heel makkelijk Je installeert die kaart,configureer die, en dan verbind je die met crossover kabel met je xbox en dan moet je je verbinding delen Hier vind je er meer over: http://www.xbox.com/be/live/start/connect/sharedpc/ics.htm
    Is goedkoper maar je moet je pc wel laten opstaan
    Hopelijk helpt dit!!

Xboxlive rulz

:)

17. dave

dave Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom ?

Ik heb telenet mono & dat loopt zonder probleem.

Enige reden om duo aan te schaffen zou zijn omdat je dan een hyperpack kan nemen (UL 192).

Dit zou op + € 4 voor hyperpack + € 3.5 voor duo, maar is IMHO niet nodig, want ik speel met mono zonder lag.

Mischien wel blokken volume bijkopen, want 1.5 GB Upl volume is wel weinig als je veel speelt.

Als er op de andere PC 's wordt gedownload zal het effect hetzelfde zijn als je mono, duo of quatro hebt, want de snelheden van de pakketen zijn hetzelfde. Tenzij je hyperpack neemt (enkel op duo of quatro), maar dit enkel voor uploaden van data.

Laatst bewerkt: 17 mrt 2003
  18. x-boxter2003

Leuk Bevonden:
    1
    Super bedankt m8!!!! maar euh..... die crossover kabel wat voor een kabel is dat en hoe moet je die verbinden?? Is dat die UTP kabel die vanuit de netwerkkaart van de PC vertrekt naar de Xbox?? In ieder geval ben je bedankt voor de oplossing!!!

Laatst bewerkt: 17 mrt 2003
  19. Robie

Robie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nee das een aparte kabel informeer gewoon bij je gameshop!!
    ze weten wel wat je bedoelt
    suc6!!

20. Dik KlootWijk

Leuk Bevonden:
    0
    Crossover is geen gewoon utp kabeltje, kost 5 euro voor 5 meter kabel(??)moet je gewoon in pc-winkel kopen.

Als je online bent, voeg me dan toe aan je friendslist
    Tag=Mike Mboma

;)

Deel Deze Pagina