[XOne] [Centraal] Probleem: "Niet zien en horen van personen" tijdens een Live game

Discussie in 'Games' gestart door WouteR, 26 jun 2003.

  1. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Probleem: "Niet zien en horen van personen" tijdens een Live game

    Ik heb eigenlijk al sinds het begin van Xbox Live problemen met bepaalde personen die ik wel zie in de lobby en in de player list maar niet zie in de game noch kan horen. Bij MotoGP staan ze bijvoorbeeld gewoon bij de start stil, terwijl ze toch écht in de race zitten en ik dat pas zie zodra de race is afgelopen en de scoreboards te voor schijn komen.

    In Midtown madness 3 beinvloed het zelfs het spel - Een persoon waarmee ik die problemen heb staat gewoon stil, als je dan bv Hunter speelt en ik ben de politie kan ik die persoon aantikken (terwijl die eigenlijk gewoon ergens anders rijd) en daar die 'prikkel' dat ik die auto aantik vanuit de Xbox lokaal komt en niet centraal bij de host wordt geregeld wordt die persoon dus politie.

    Mijn setup:
    - ADSL Basic (768/128 ) van XS4All.
    - Draytek Vigor 2600 ADSL Modem/Router/Switch

    Nu hoorde ik wel iets van firmware upgraden van de router, maar dat geval lijkt niet heel erg op mijn problemen.

    Iemand die hier een oplossing voor weet of het probleem kent?
     
  2. Broes

    Broes x-user

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Wout,
    Je zegt zelf al "bepaalde mensen". Hebben die toevallig gewoon een basic adsl vebinding waardoor de gegevensoverdracht minimaal is en daardoor een grote lag onstaat??
     
  3. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Basic ADSL is in principe al sneller dan vereist - én het zijn altijd dezelfde personen. Dát lijkt mij niet echt het probleem...

    Ik heb zelf ook nog even wat research gedaan, en kwam op deze pagina waar wordt gesproken over de draytek icm Xbox Live. Daar geven ze een bepaald adres op dat de Xbox zou moeten hebben (192.168.1.10 00-00-00-02-03-06 1182:57:40.796) waarvan het schuingedrukte sowieso afhankelijk is van je eigen netwerk - maar moeten die andere cijfertjes exact zijn of zijn die per geval anders?
     
  4. Broes

    Broes x-user

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    0
    Het laatste is per geval anders, dat is namelijk het MAC adres van de xbox. Niet toevallig in de tussentijd aan het downloaden op je pc ofzo :confused: Het is iig een vaag probleem, omdat als ik het goed begrijp niet bij iedereen is op live bij jou...
     
  5. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Nope - In de begin dagen van Live zei Ramon wat over DMZ, maar wat is dat precies en in hoeverre zou dat kunnen helpen bij mijn probleem?
     
  6. Pablow

    Pablow -

    Berichten:
    868
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hier zeer weinig verstand van maar ik probeer toch maar een beetje te helpen. Ten eerste heb je al iets aan Fardo gevraagd want die weet hier denk ik wel veel vanaf. Maar volgens mij heeft het helemaal niks met snelheid te maken het lijkt meer een soort fout (error) in denk ik de verbinden maken met je eigen server. Volgens mij ligt het dus aan de ping(en) die jij naar je server maakt en die hun vervolgens weer terug geven. Mischien gaat daar ergens iets fout waardoor de andere niet of gedeeltelijk verdwijnen of later pas weer terug komen.

    Ps: Geloof er voor de rest niet veel van want ik kan er ook dubbel en dwars naast zitten. Kijk even bij speedtest voor je ping snelheid.

    Uhm ik heb die test ook afgelegd en mischien zit het dus niet in de pings maar in de connecties die ik bedoel mijn rijtje op dit moment:

    Connection: 359.0 Conn/min
    Ping test Nederland: 30.0 ms

    ps2: mijn abbonoment is ongeveer even snel als de jouwe. @home kabel breed...
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2003
  7. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ook met snelheid noch ping lijkt iets mis te zijn:

    80 kb/s, 12,6 kb/s UP, 344 connections per minuuut, ping 22 ms.

    Vergeet niet dat het constant dezelfde personen zijn, en dat al enkele weken/maanden :) o.a. Liquid NL (wonende hier 5 km vandaan), Xtrordinary, King Tuur (en dus ook Alex V).
     
  8. Pablow

    Pablow -

    Berichten:
    868
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja was te verwachte ik zit er weer eens compleet langs:). Ik zou zeggen raadpleeg Fardo als je dat nog niet hebt gedaan. En anders toch die service van live bellen. Ik ga trouwens morgen online heb het pakketje als binnen :cool: ! Morgen aktieveren maar ik heb alleen nog maar mechaussault voor live maandag vul ik daar mm3 en motogp2 bij aan.
     
  9. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Uhm, sommige mensen hebben hun xbox headset er niet in zitten, dus dan kun je ze ook niet horen. Veelal mensen met twee op een box hebben dat niet. Misschien zijn het ook gewoon stille genieters ;)
     
  10. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Neen ik mag dan geen expert zijn op networking gebied, op Xbox gebied hoef je me niet af te troeven :) Die personen hebben hun headset op en werkend, praten met andere mensen en racen volop - Ik zie ze echter niet en kan ze ook niet horen.
     
  11. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Je ziet ze ook niet in de game ? Dat had ik over het hoofd gezien. Dat kan ook aan hun verbinding liggen. Sommige providers bieden een veel te lage upstream snelheid.

    64kb upstream lijkt mij het minimum, veel lui zitten daar zelfs ver onder.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jun 2003
  12. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik zie ze wel in de player list en in de lobby, en zie in het geval van Midtown Madness 3 de auto ook wel staan maar krijg geen updates zegmaar over wáár ze rijden.
     
  13. Spaarpot

    Spaarpot Surfdude

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja Wouter, dat is precies het probleem wat ik ook heb, een paar vrienden van me wonen vlakbij in een omgeving van euh 4 km zeg maar en die personen kan ik ook niet horen of zien en dus niet tegen spelen, erg vervelend is dat.

    Ik dacht zelf dat het misschien iets te maken had met de DNS server (Domain Name System), maar zeker weet ik het niet (een oplossing trouwens ook niet :'-( )

    Het heeft volgens mij niks met de snelheid (ping e.d.) te maken maar met een conflict tussen 2 bepaalde adressen, hij ziet de player wel in de lobby maar als hij gaat connecten gaat het niet.

    Zelf hebbik ADSL + van Hccnet en een Edimax BR6000+ router.


    Ik heb van meer mensen dit probleem gehoord, misschien een ideetje om dit naar MS te sturen? :confused:
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2003
  14. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    DNS lijkt mij vrij onwaarschijnlijk daar XS4All landelijk slechts 2 DNS adressen verspreid en ik dus veel meer problemen zou moeten hebben. Ik zal even Mike (Liquid NL) mailen wat hij precies aan setup heeft en of hij dezelfde problemen heeft met mij - Dit deed ik al eerder met King Tuur maar daar kwam vrij weinig interessante dingen uit.
     
  15. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Als jij nou ook probeert het eea aan overeenkomsten en verschillen met die vrienden van jou waar je problemen mee hebt noteert, kunnen we er misschien een bepaald verband in vinden.
     
  16. Spaarpot

    Spaarpot Surfdude

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    0
    ja is goed :)
     
  17. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    WouteR, weet je wat de anderen(met wie je problemen hebt) voor een verbinding hebben en of die hetzelde probleem hebben met jou?

    Het kan niet aan de spellen liggen, aangezien het met meerde spellen gebeurt en je hier weinig over hoort.
     
    Laatst bewerkt: 27 jun 2003
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Jeb dat is een goede vraag Tha Raptor ... dit kan mogelijk de oorzaak zijn:

    I can’t play with my friend who only lives 5 minutes away from me, we get bad connections. We've been successful playing online games. However, we can't play with each other.

    you've just described classic symptoms of router incompatibility! You and your Buddy need to consult this. http://www.xbox.com/LIVE/connect/router.htm.

    And one or both of you probably needs to implement one of the router workarounds outlined there.

    It could also be a ISP problem. Make sure that you both have the latest firmware installed, that ports are open (you could try putting the xbox in the DMZ mode). If you want to find out if this is an ISP problem, try connecting direct and see if the problem persists.


    ---------------------------------------

    Probeer eens een directe connectie en kijk of je dan nog problemen hebt...
     
  19. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Directe connectie met ADSL kan niet. Ik ga nog inderdaad even checken hoe het zit, maar met King Tuur leek vrij weinig eh 'mis'. én het is moeiljik het zo ff te checken natuurlijk, want niet iedereen waarmee ik problemen heb is altijd online :)
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Damm .. welke router had jij ook al weer? aytek of zo toch? ... wat je ook kan proberen is kijken of je dit probleem ook bij iemand anders hebt met een soortgelijkie connectie ..Als Mirik of Mike of iemand die dichter bij woont. hetzelfde probleem heeft met een soortgelijke connectie ligt het niet aan jou ;) ... wat we ook kunnen doen is even een andere router naar jouw menemen en testen ... (of het router gerelateerd is .... ) ... ik denk dat ik nu een beetje aan het blaten ben .... :D
     

Deel Deze Pagina