Xbazar betrouwbare users lijst

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door kaliet, 26 dec 2003.

1. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    Hoi, ik ben echt een hele tijd niet op xbazar geweest, maar nu wil ik weer eens wat aankopen gaan doen, maar de lijst met betrouwbare xbazar users is verdwenen :'-(

Ik zie hem iig niet meer staan, is hij verhuist?
    Want 't zou wel handig zijn als ik kon zien of iemand betrouwbaar is of niet...

Zal best dat hier al tig threads over zijn maar ik kon ze iig niet vinden...

Greetings!

2. martez

martez New Member

Leuk Bevonden:
    1
    Die lijst is verdwenen.

3. masterChief88

masterChief88 sesamstraat!

Leuk Bevonden:
    0
    ja hij is opgeheven omdat je er makkelijk oneerlijk in kon komen (fraude)

4. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Omdat het te veel werk was zijn ze ermee gestopt.
    Ik heb genoeg rije tijd over dus ik zou best wel willen helpen hiermee. Als er mischien nog een is zouden we het kunnen laten trug komen. Khoop het want ik vind het ook wel kut als ik een deal doe en het pakketje komt niet aan. Als ik ze langer ken dan weet ik gewoon dat het door de post komt. Maar soms reageren ze niet meer enzo. Best jammer dat er van zulke mensen zijn op Xbazar.

EDIT: was idd ook fraude gevoelig.
    lees er hier meer over.

Laatst bewerkt: 26 dec 2003
  5. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Heb hier ooit ook eens een thread over gestart
    Klik hier
    Volgens mij is het nog altijd een goed idee om een lijst waar je enkel je klachten kan posten te starten. Desnoods gewoon dat een mod de 2 versies van beide ergens post en je zelf maar moet beslissen, maar nu heb je ''helemaal'' geen zicht met wie je een deal maakt...

6. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Mja dat is nou eenmaal het risico van online handelen. Een risico dat je moet riskeren om spellen een stuk goedkoper te kunnen krijgen. Wil je dat risico niet? Koop dan in de winkel, dan heb je 100% zekerheid.

De vertrouwenslijst was absoluut niet waterdicht, en het was daarnaast ook nog eens veel werk om bij te houden. Daarom hebben we besloten om de lijst niet langer bij te houden. Je zult nu gewoon secuur moeten zijn met wie je een deal maakt. Zorg ervoor dat je goede afspraken maakt, dat je elkaars gegevens hebt en voor extra zekerheid dat je spellen aangetekend verstuurt. Vertrouw je het niet helemaal, maak dan geen deal. Met een beetje common sense kom je een heel eind.

Een thread waar je klachten en fout gelopen deals kunt posten gaat ook niet werken, omdat ook hier een grote kans is op oplichterspraktijken, mensen die vals beschuldigd gaan worden, dat leidt geheid tot gebash en geflame, oftewel: geen goed idee :)

Gewoon je kop gebruiken is het beste devies. Met zo'n uitgebreid ledenbestand is het voor ons niet meer haalbaar de kwaliteit van deals op xbazar te waarborgen, daar ben je dus zelf verantwoordelijk voor.

7. Aremas

Aremas Kijk een Avatar

Leuk Bevonden:
    0
    Plus het is tegen de wet. Als iemand het er niet mee eens is dat ie op die lijst staat kan ie daar klachten over doen bij instanties.
    Zelfs al is het terecht dat zo'n persoon er op staat:)

PS meschien is het wel verstandig om mijn naam te suiveren.
    Niet omdat ik weer op Xbazar wil handelen want dat loopt bij mij tog op niets uit.
    Maar gewoon omdat mensen een verkeerde indruk van mij kreegen. Omdat er nooit de reden van de aanklacht bij werd vermeld. En dat was omdat ik mijn deals nooit naakwam. Dus ik heb nooit mensen hun bezzitingen ontvreemd ofzo :)

Laatst bewerkt: 27 dec 2003

Deel Deze Pagina