1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop advies

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Shriko, 22 mrt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Het zit zo, ik moet een laptop voor mijn nieuwe opleiding. Nu hoef ik voor mijn opleiding in principe alleen op word en internet, maar zelf wil ik natuurlijk ook wel een leuk laptopje.

    Nu had ik een laptop van Medion op het oog, maar na wat gezoek las ik alleen maar verhalen over dat die krengen veels te warm werden, niet lang met de accu doen en dat de service van Medion bar en bar slecht is. Ik zal verder wel niet over alle dingen die ik las over Medion beginnen, maar het probleem is nu.. waar moet ik wat voor laptop halen?

    Ik wil een laptop waarmee ik gewoon lekker kan werken zonder dat dat ding te warm wordt. Dus niet een pentium weet ik veel wat, maar gewoon iets minder mag ook best wel. Een dvd-speler is toch wel een must en een beetje grafische kaart voor wat games is ook wel prettig.

    Daarnaast moet de laptop ook weer niet te duur worden, en zat ik te denken aan een prijsklasse van 1100 - 1300, maar ik weet niet of dat haalbaar is en wat nou precies tegenwoordig allemaal de prijzen zijn.

    Can somebody help me out?
     
  2. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Me vader heeft de nieuwe van Medion, die doet het goed hoor :eek: service is ook niet zo slecht als iedereen doet vermoeden. Ik had een probleempje en ze kwamen binnen 3 werkdagen een nieuwe moederbord brengen enzo. Nadeel van medion is dat ze vaak specieifeke hardware hebben waar je alleen hun drivers voor kunt gebruiken.

    Maarja die van me pa is wel heel erg vet.

    Als je geen medion wilt zou ik voor een dell gaan, maar dan ben je al snel duurder uit natuurlijk. Maar dell is wel het beste wat je kunt hebben denk ik. Hebben hier nog een paar Dell laptops die doen het nog steeds goed na 6-7 jaar ofzo. HP ben ik het minst tevreden over, die zijn wat te traag.

    Als je budget dik is kun je aan een Apple Ibook ofzo :)
     
  3. nickle

    nickle rainbow till I die

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    check: www.2ehands.nl daar staan vaak hele vette laptopies in voor een lage prijs en weinig gebruikt. Zit nu bijvoorbeeld achter een Acer van die site geplukt. Zeer tevreden mee....
     
  4. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    Maar als hij alleen word en internet wilt? HP Laptops zijn niet echt vreselijk duur en best mooi/goed over het algemeen ;)

    Misschien dit?

    Je kan ook voor asus gaan, die zijn wel iets duurder maar wel beter dan HP, dan zou ik voor de A2000H gaan, die heeft ook dvd-drive, ook wel leuk.

    Succes met het maken van je keuze :)
     
  5. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik zei eerder dat ik dat er eigenlijk alleen op moet, maar dat ik natuurlijk wel meer wil ;)
     
  6. Blaauw

    Blaauw Nobody likes us.....

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou je ook aanraden om voor een Asus te gaan. Deze bieden toch de beste prijs/kwaliteit garantie.
    Nog een tip: kijk eerst in de pricewatch op Tweakers.net wat de laptop bij een goedkope internetshop kost. Als je dan in de winkel komt en je zegt dat ie daar en daar zoveel kost kun je er nog een heleboel aflullen. Dan heb je toch de service van een gewone winkel voor de prijs die in de buurt komt van de internetshop.

    Ook een aardige site om te kijken is Hardware.info daar staan wel goede reviews op. Of kijk op Kieskeurig.nl daar vind je cijfers die gegeven zijn door gebruikers van de laptops zelf, vind ik altijd wel erg handig.

    Succes ermee!
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2004
  7. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja kieskeurig kijk ik ook regelmatig voor spulletjes, al hebben de meeste geen verstand van zaken daar.. maar toch :)

    Maar eigenlijk zou ik ook wel willen weten of die Medion laptop echt zo slecht is, want het is natuurlijk en lekkere prijs/kracht :eek:

    /edit, nm, ik ga gewoon niet voor de Medion :+
     
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Koop iig geen dure van Acer. 2 Vrienden van mij hebben er een (dachten ook dat het een goede was, zeker als ie 1800 euro kost) maar is meer weg voor reperatie dan thuis in gebruik.
     
  9. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
  10. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    Nu we het toch over laptops voor de studie hebben:
    Via sommige opleidingen/scholen kun je toch ook goedkope laptops kopen? Is dat echt een goedkopere oplossing? Iemand daar ervaring mee?
     
  11. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    Soow! Das een beukertje :D
     
  12. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Omdat ik ook op zoek naar een laptop was (heb nu eentje van Dell :p prima, zelf samengesteld.....) heb ik mij er een beetje in verdiept wat nou echt belangrijk is bij een laptop:

    -Veel laptops hebben geen diskette drive, geeft niets maar dan moet je wel een memory key kopen.
    -Ga, als het even kan voor een Intel Centrino chipset, deze Pentium processor (naam daarvan is Pentium M) is speciaal ontwikkeld voor mobiel gebruik: kleiner, koeler etc. en het allerbelangrijkste zuiniger. Terwijl je met een normaal notebook 2-3 uur intensief kan werken kan een Pentium M 5+ uur intensief werken. En laat je niet misleiden door de op het oog lagere kloksnelheden, een Pentium M 1.6 GHZ is even snel als een Pentium 4 2.6 GHZ.....
    -Wireless LAN (WLAN) is erg handig, vooral op scholen en universiteiten e.d. omdat er vaak een draadloos netwerk is. Het Centrino chipset, zie boven, heeft standaard een WLAN kaart in zich. Let op dat de WLAN kaart de /b en /g standaard ondersteund.
    -Koop een aparte muis erbij, een touchpad is lastig
    -Bestel een zo snel mogelijke hardeschijf, veel laptops hebben een 4800 rpm (toeren) schijf erin, bestel als het even kan een 5200 rpm schijf, dat scheelt een stuk, en is belangrijk dan een paar mhz'jes meer of minder....
    -En als je nog geld overhebt koop een DVD brander, erg handig voor mobiel gebruik kan ik je verzekeren
    -En heb je ook al gedacht hoe je de laptop meeneemt? Een tas is wel makkelijk daarbij....
    -Let op de poorten van de laptop, meeste hebben bijv. geen seriele poort, terwijl sommige dingen als tekentabletten, handhelds en GSM wel door middel daarvan connectie maken. Dus als je randapparatuur hebt die van de seriele poort gebruik maakt moet je eentje nemen met een seriel aansluiting. Let ook op de USB poorten... ondersteunen ze USB2.0?

    Succes ermee, als er nog vragen zijn stel ze maar. *)
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2004
  13. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Huh, de link werkt niet bij mij ?:confused:
    Kun je mij ff het typenummer/merk geven, kan ik ook even kijken :p

    Edit:
    Oh ik zie hem, is het de Sky A4231?
    Ziet er goed uit.
    Als ik mij niet vergis heeft deze een MP3 speler erin ingebouwd (zie het aparte schermpje aan de buitenkant/voorkant) zo kun je dus MP3's spelen terwijl de notebook verder uit is. :p stond in de Computer Totaal geloof ik.

    Mooi laptopje _O_

    Oh ja,.... zit er nog een WLAN kaart in?
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2004
  14. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja, tis de A4231 :)

    Woei, mp3 spelertje erbij is beetje onzinnig, maar kan best grappig zijn :)

    Bedankt voor alles tips! "AMD Mobile Athlon XP" is dan toch ook een Centrino, of niet? En ik denk niet dat het nodig is om een via een draadloos netwerk ergens te komen, zo geavanceerd zijn ze niet bij mn toekomste school. Als dat dan ooit nog komt, kan je dan alsnog zo'n kaart erin..stoppen? Ik kijk even op de website van sky en zo'n kaart is toch alweer 90 euro erbij.
     
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Zelf heb ik deze twee op het oog:

    Acer Aspire 2001WLCi
    [​IMG]

    - Intel Centrino 1,4GHz
    - 512 MB DDR geheugen
    - 15" WXGA scherm, 1280x800
    - 64MB Ati Mobility Radeon 9200
    - 40 GB hardeschijf
    - DVD en CD-RW
    - 10/100 Mbps LAN en Wireless LAN (802.11b)

    Kost €1.306,- incl. BTW bij deze winkel

    Jewel Saffier 1520
    [​IMG]

    - AMD Athlon XP Mobile 2500+
    - 512MB DDR geheugen
    - 15" XGA scherm
    - 128MB Ati Mobility Radeon 9600:9
    - 40GB hardeschijf
    - 8x DVD-ROM & 24x CD-RW
    - 10/100 LAN

    Kost €1.275,- incl. BTW bij deze winkel

    Succes met kiezen:cool:
     
  16. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Die zijn ook wel cool :eek:
     
  17. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    Uitleg :)[​IMG]
     
  18. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    er is eentje in lydl ook wel een mooie en een goeie.
    ik weet niet of hij er al is of dat ie nog moet komen.
     
  19. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Let op, ik weet niet zeker hoor van die MP3 speler, maar het zou best kunnen.
    En ja, een WLAN kaart kun je best inbouwen mits je nog een vrij PC-card slot over hebt.
    Wat die processor betreft, een 'AMD Mobile Athlon XP' is vergelijkbaar met de 'Pentium 4 Mobile', dat is dus iets ander dan de Centrino processors, die zijn van de grond af aan gebouwd voor mobiel gebruik. 'De Pentium 4 Mobile' en de 'AMD Mobile Athlon XP' zijn gemodificeerde 'gewone' processorchips, geoptimaliseerd voor mobiel gebruik. Dat gebeurt softwarematig, dus softwarematig wordt de kloksnelheid teruggedraaid als jij een minder rekenintensieve taak kiest. Zo sparen die processors stroom uit. De Centrino/Pentium M zorgt hardwarematig (door het design) voor zuinigheid etc.
    Maar hoe dan ook, neem altijd een 'mobile versie' van een processor, nooit een reguliere Pentium of Athlon, want anders wordt de laptop gewoon van je schoot gebrand......
     
  20. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Je hebt een aantal WLAN standaarden, /a, /b, /g en nog wel een paar anderen. Elke netwerkstandaard heeft een andere frequentie e.d en andere bandbreedte, zo kun je met de /g standaard een theoretische snelheid van 54Mbps halen en met /b 12Mbps ofzo.
    /b en /g zijn momenteel het meest gebruikte. a/ wordt veel gebruikt in de VS.
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2004
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina