Fable topic [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Rick NLD, 15 sep 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rick NLD

    Rick NLD Friends

    Berichten:
    580
    Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft
    Lionhead Studios
    Big Blue Box​
    [​IMG]




    Naar aanleiding van het inmiddels te grote eerste Fable topic is hier de tweede centrale Fable thread! (met toestemming van Darkwing)

    Algemene informatie

    Fable is de nieuwste RPG van Peter Molyneux, ook verantwoordelijk voor onder andere Black & White.

    In Fable is het de bedoeling om de ultieme held (of anti-held) te worden. Dit probeer je klaar te spelen in de wereld van Albion, waar het verhaal zich afspeelt. In Fable is het mogelijk om je eigen unieke character te creeeren die door jouw toedoen en de wereld om hem heen zal veranderen. Zo kan je bijvoorbeeld veel vechten om meer spieren te kweken en als je veel magie gebruikt, zal je character een oud grijs mannetje worden met enorm veel kracht. Uiteraard zijn dit niet de enige twee opties, en combinatie hiervan zou ook kunnen plus nog vele andere uitingen.

    Het verhaal van Fable is vrij simpel: in het begin van het spel wordt de vader van de hoofdpersoon, dan nog een klein jongetje,vermoord en de moeder ontvoerd en onze held gaat op zoektocht om zijn moeder te bevrijden. dit is de basis van het verhaal en de rest zal snel duidelijk worden tijdens het spel van Fable.

    Als ultieme held zullen de mensen van Albion je vereren en zal iedereen tegen je opkijken. De wereld reageert zeer goed op de verandering van je character. Zo ook als je minder vriendelijk en aardig bent. Dit zal zorgen voor andere gameplay. de quests die je aanneemt zullen op verschillende manieren op te lossen zijn. zo zou je als evil basterd bijvoorbeeld een vrouw in nood kunnen helpen om haar vervolgens zelf nog even af te maken voor wat extra experience. Dit is natuurlijk maar een voorbeeld en je zou de game zelf moeten spelen om een betere impressie te krijgen.

    Screenshots

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Extra Informatie

    Releasedate: 8 oktober

    Eerste deel Centraal Fable topic: Klik Hier!

    meer info,screens en video's: http://archief.xboxworld.nl/game/94

    Interessante sites met betrekking tot Fable:

    www.fablegame.com (officiele Fable website, niet erg interessant, wordt nooit geupdate)
    www.lhtimes.com (nieuwssite van Lionhead Studios, veel actueel nieuws van o.a. Fable)
    http://boards.bigbluebox.com (forums van Big Blue Box)
    www.alter-ego.net (grootste fansite van Fable)
    www.fablefrance.com (Franse fansite van Fable, voor de Fransmannen onder ons)
    www.fablefan.nl (Nederlandse fansite van Fable, zeker de moeite waard)

    Hier kan al het Fable nieuws gepost worden, en al het andere gezwam gerelateerd aan Fable!

    WAARSCHUWING

    Ervaringen met de niet PAL versie hou je voor je. Er wordt totdat het spel PAL uit is niet gepraat over hoe vet je karakter wel niet is en hoever je in het spel bent. Helaas voor de mensen met een NTSC Xbox, maar het patsen met het illigaal verkregen spel zullen we niet tolereren.
     
  2. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Even de titel aangepast. Voor de rest goed werk! :)
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik kreeg net dat mijn canadese Pre-Order op shipped staat _O_ ... dus nu nog een weekje wachten en kan ik hem op mijn US box spelen *)
     
  4. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik prefereer Fable echt 100% boven Halo 2 ... dat meen ik echt!
     
  5. Exige

    Exige PS3: Miqe

    Berichten:
    952
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach ja, 2 weken later kan de rest van Nederland (zonder US Xbox) ook van het fabeltje gaan genieten. O-)
     
  6. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

    Heb hem wel gepre-ordered maar ik moet nog ff wat langer wachten..

    Ken echt niet wachten op dit spel, zit al te lang te wachten op een goede rpg op de xbox (ok Sudeki is ook best tof en KOTOR was ook gaaf)
    Maar een echt ouderwetse fantasy rpg miste imo nog.

    Hopelijk wordt het ook een enorm succes en komt er een deel 2 :)
     
  7. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Na een aantal jaren wachten was ik toch wat huiverig geworden, zou het wel worden wat ik ervan verwacht had!

    Na een aantal sites bezocht te hebben kan ik maar 1 ding zeggen.....JA, dit is hetgeen wat ik had verwacht.

    Ik kan niet meer wachten!!!
     
  8. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.741
    Leuk Bevonden:
    1.940
    ik dacht juist dat de reviews van de grote site een beetje teleurstellend waren.da hadden ze het in het eerste fable topic over
     
  9. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik ga nooit op reviews van sites af, dat heb ik vroeger te vaak gedaan en dat heeft me een heleboel centjes gekost, mijn indruk is de indruk die telt (voor mij dan).

    Vaak zat bladen gelezen die als kop hadden "dit spel is een topper" , dan ga je het spel halen en dan valt het tegen.
    Ik ga meer af op de gamers.
     
  10. Dirk5

    Dirk5 Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    1
    klopt, hoop alleen niet dat we dan weer 5 jaar mogen wachten.
     
  11. r8ter

    r8ter Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    fable lijkt me wel een vet spel
     
  12. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Wil je alsjeblieft met wat meer inhoud posten? Ik zie alleen maar dit soort posts van jou en daar heeft niemand wat aan. Geef argumentatie, vertel erbij waarom en spam niet klakkeloos alleen je mening.
     
  13. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.741
    Leuk Bevonden:
    1.940
    ik zit dus nog enorm te twijfelen of ik deze game moet halen.

    Ben opzich absolut geen RPG-fan maar het feit dat je als klein kind begint en dan je eigen personage opkunt bouwen lijkt mij wel wat.

    Ik heb hier nog wat vraagjes:

    1.Hoeveel missies (quests) heb je ongeveer?En hoelang ben je hier zoet mee?

    2.Als je meer een warrior tye maakt heb je dan andere quests als dat je bijv een mage maakt?

    3.Is Fable meer actie gericht of moet je hier net zo veel praten als in bijv KoToR en Final Fantasy?


    Het zou leuk zijn als iemand mijn vragen kan beantwoorden
     
  14. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    Er staat ook overal dat er een zieke heoveelheid audio samples in het spel zitten. Dus niet zoals bij morrowind om de 3 sec. hetzelfde zinnetje...
     
  15. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    deze lijkt me ceker wel wat worden

    1. het is voor het eerst een "echte" rpg alles wat je doet heeft een reactie....
    2. het ziet er verschrikkelijk goed uit
    3. er zijn 4332 53543 mogelijkheden ofzo:)

    Minpunt:

    live online multyplayer ondersteuning is er niet
     
  16. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Dát vind ik nou zo ráár. Kom op. Alsof elk spel multiplayer nodig heeft. Je zou het hedendaags bijna wel denken, maar dat is toch echt niet zo. Waarom zo enorm blind simpelweg kreunen dat er geen multiplayer in zit en dat dat dan direct een minpunt is :eek:. Ik snap het niet.
     
  17. BLADE_314

    BLADE_314 Make My Day!

    Berichten:
    361
    Leuk Bevonden:
    1
    Hey ajaxman, relax gedaan dit tweede FABLE topic!


    1. Et zijn ong. 30 missies. En over de lengte is veel gezegd maar ik gok op 40-50 uurtjes als je het rustig speelt en niet alleen de mainquest aframmeld.

    2. Nope, wel heb je iets verschillende missies bij Evil/Good. Maar dit is niet heel erg aanwezig (naar wij dachten :cool: )

    En BUZZA: Alle text in Fable is iid gesproken _O_

    3. Je kunt zelfs niet echt praten!! NPC praten zeerzeker wel tegen jou maar jij kunt vaak alleen ja/nee zeggen OF een 'uitdrukking' gebruiken. Deze uitdrukkingen varieren enorm van simpel 'hallo' tot iemand verrot schelden of scheten laten :+. Maar om op je vraag terug te komen, fable is vogges mij wel meer gericht op actie dan KotoR. Alhoewel het niet zeer zeker alleen op actie is gericht, je kan ook gewoon o.a. in merchandise en huizen gaan handelen of zo vaak mogelijk proberen te trouwen...whatever
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2004
  18. Rick NLD

    Rick NLD Friends

    Berichten:
    580
    Leuk Bevonden:
    0
    zal proberen antwoord te geven op je vragen.

    1: ik dacht dat je rond de 30 quests had, waarmee je ongeveer 30 uur mee bezig bent (maar waarschijnlijk veel langer aangezien je er niet doorheen rushed (ik dan))

    2: volgens mij krijg je geen andere missies met een bepaald type character.

    3: het is wel wat meer actiegericht, maar er zal alsnog redelijk veel gepraat worden. maar omdat Fable ook gaat om de opbouw van je character, zal het praten iets meer naar de achtergrond gaan. het is trouwens vrij makkelijk om te zien met wie je moet praten, want npc's met een groene gloed hebben belangrijke info voor je aangaande de quests (Plaatje), npc's met geel zijn neutraal (Plaatje) en rood(Plaatje) zijn vijanden.

    hoop dat het zo een beetje duidelijk is geworden. zie www.fablefan.nl en het forum voor meer informatie over dingen die niet zoveel besproken worden. zie je daar (m'n nick daar = R!ck)

    edit: shit, net te laat, blade was me al voor :D
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2004
  19. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Zie ook niet echt in welke toegevoegde waarde live bij een spel als fable zou hebben.
    vs modes lijken me dus echt niet leuk. co-op mode misschien, maar ook dat vind ik bij een rpg niet altijd werken (hooguit bij een actie gerichte rpg, ala diablo etc).

    Neuh van mij hoeft er echt geen live op te zitten.
     
  20. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Ik weet niet of ik hem ga halen maar ik heb een vraagje. Als je Evil bent krijg je dan altijd zo'n horentjes? Want zo vet vind ik dat er niet uitzien. En heeft het spel ook dolby support? En wat ik nog nergens heb kunnen lezen (misschien ben ik blind) is hoe de levels zijn, is het zoals Morrowind helemaal open en dat je kunt gaan en staan waar je wilt of is het meer zoals Kotor dat je een soort pad hebt dat je moet volgen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina