De afgelopen 2 dagen heb ik problemen ondervonden met het opslaan en laden van carrières bij FIFA 2005. Ik heb daarover bij het forum "Xbox Games Forum" al een opmerking c.q. vraag geplaatst (zonder enige reactie btw )
Nu zat ik vandaag op de EA site en daar stond het volgende over vermeld:
Extra informatie omtrent carrière onderdeel FIFA Football 2005 voor Xbox
Het is gebleken dat sommige spelers van FIFA Football 2005 voor Xbox moelijkheden kunnen hebben met het opslaan in het onderdeel ‘Carrière’.
Na onderzoek van Electronic Arts blijkt dat dit alleen van toepassing is bij het type Xbox dat voor 2003 aangeschaft is en alleen wanneer men ervoor kiest de game in het Nederlands te spelen. Electronic Arts adviseert de onderstaande stappen te volgen. Het onderdeel carrière in de game is dan probleemloos te spelen.
1 ) Start de game op
2 ) Kies bij taalselectie Engels
3 ) Maak een nieuwe Carrière aan
4 ) Sla de nieuwe Carrière op
5 ) Start de Xbox opnieuw en kies bij taalselectie Nederlands
6 ) Laad de opgeslagen
7 ) De gebruiker kan nu moeiteloos verder spelen en opslaan
Over het type Xbox:
De betreffende Xbox consoles zijn de consoles met de zgn. "4034" kernel. Dit is de kernel die zich in de eerste versie van de Xbox bevond. De Xbox consoles die na 2003 zijn verkocht bevatten de zgn 5530 and 4817 kernels. Het bovenstaande is niet op deze versies van toepassing.
Over het carrière onderdeel
Het onderdeel carrière is te vinden onder het submenu 'speltype'. In het onderdeel draai je 15 jaar mee in de voetbalwereld. Je ultieme doel: 5-sterrencoach worden en voetbalgeschiedenis schrijven.
bron: http://www.eagames.nl/index.asp?loc=%2Fdynpage%2Easp%3Fpage%5Fid%3D890
Ik weet niet of het werkt, maar ik zal het thuis gelijk uitproberen Overigen hoop ik dat hiermee het probleem van het niet kunnen laden van een carrière ook mee verholpen is... We will see