[PC] PSP<>DS

Discussie in 'Games' gestart door Da Ni-LXL, 4 nov 2004.

  1. Da Ni-LXL

    Da Ni-LXL -xbw *****istrator-

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    Sony's PSP en de DS van Nintendo zijn klaar om elkaar te bestrijden. Welke van de twee zal er winnen

    De waarde van de PSP is 300 euro en hij wordt verkocht voor ongeveer 180 euro. Dat is zeker voordelig.
    De DS zal ongeveer evenveel kosten, maar die heeft wel minder functies. Wel is hij voorzien van twee beeldschermen en een touchscreen.

    Welke is de moeite van aanschaf aan. Blijft Nintendo heersen op dit gebied of neemt sony de nummer een positie in?
     
  2. malak622

    malak622 Active Member

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat de ds wint het heeft gewoon iets unieks bv de 2 schermen niet hetzelfde beeld maar 2 verschillen de funksies das wel erg uniek daar komt sony niet zo snel mee en anders nintendo heet gewoon veel meer ervarig op dit gebied
     
  3. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    jah, hoop het ook voor Nintendo, want op de console markt met Xbox en PS2 worden ze langzamerhand een beetje bestrijd...
    als ze dit verliezen word dit wel grote klap voor hen....
     
  4. Humorke

    Humorke God of Fire

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat DS, maar koop zelf geen van beiden (ik kan m'n geld voor andere dingen gebruiken)
    Dat Duel Screen is wel jammergenoeg niet echt revolutionaire. Ze plaatsen gewoon een deel van de Hud / Menu op een ander scherm, erg speciaal is het dus niet
     
  5. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
  6. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik weet eigenlijk nog niet welke ik doe....


    Wou eerst voor de D gaan maar aangezien de PSP veel goedkoper gaat worden dan ik dacht ga ik mischien die doen...
     
  7. haantje

    haantje Valentino Rossi!!#46

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind de PSP leuker hoor. Beeldkwaliteit van de games is toch wel een stuk mooier, ook het feit dat je er films op kan gaan kijken lijkt me erg leuk! De psp vind ik ook ff meer uitstraling hebben:)
     
  8. kevin_

    kevin_ Active Member

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    0
    Ds ! zonder twijfel, sony is gewoon nog supernewbie op dat gebied.... nee wordt de DS voor mij, zitten erg toffe funties op.
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2004
  9. Suka

    Suka not a B*tch

    Berichten:
    1.221
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik ooit nog eens geld te veel heb, haal ik ze allebei. Op het moment boeien geen van beiden mij. Duur van de batterij is voor mij het belangrijkste na goede gameplay...
     
  10. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    Het is misschien wel uniek die DS. Maar ik vind hem lelijk en het lijkt me ook totaal niet fijn om met 2 van die beeldschermen te zitten. Is meer zoiets van kijk eens wat wij voor leuk speeltje hebben. Ik ben zowieso niet zo'n handheldman maar als ik er 1 zou kopen zou ik toch voor de PSP gaan. Niet alleen vind ik de games die ervoor uitkomen leuker maar het design vind ik ook mooier.
     
  11. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind de chat functie van de ds wel cool, maar verder lijkt hij me niet echt cool, ik ga waarschijnlijk voor de psp......
     
  12. The Stig

    The Stig www.snyggast.se

    Berichten:
    718
    Leuk Bevonden:
    0
    als ik er een neem ga ik voor die PSP, waarmee je dus een hoop meer dingen kan zoals MP3, films kijke, (online gamen), foto's maken/laten zien. daarbij schijnt het qua hardware niet zo veel af te wijken van de PS2, maar nu dus mobiel. Dat spreek me erg aan
     
  13. kevin_

    kevin_ Active Member

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    0
    ach smaken verschillen........
    ik w8 zoiezo totk ze beide goed gespeeld heb, maaruhm ff wat anders... wat dneken jullie hiervan...

    http://www.gizmondo.com/

    is nog niet bij vele bekend, maar die graphics vindk der goed uitzien !


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2004
  14. GhanZ

    GhanZ Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zelf ga voor de ds...de vindingrijkheid van nintendo staat me erg aan en ook de graphs van de ds zien er super uit!

    De psp lijkt me ook een leuk ding maar daarvan staat het batterijverbruik en de hoge prijs me niet aan.
    daarnaast zie ik ook niet veel in de mogelijkheid om films te bekijken op de psp aangezien die met dvdtjes werkt die niet in je gewone dvd passen en vice versa wat dus gewoon teveel geld gaat kosten naar mijn idee....

    Ik denk dat de DS gaat "winnen" puur omdat die echt gemaakt is voor de gameplay en daar zijn ze bij nintendo toch erg goed in....PsP zal het leuk doen maar lijkt me meer een dure gadget...
     
  15. PoPgamer

    PoPgamer Registered User

    Berichten:
    429
    Leuk Bevonden:
    1
    De DS zeker weten! Nintendo roeleert gewoon op 't gebied van handhelds. en ik heb natuurlijk zin in zelda, mario en noem maar op :D
     
  16. r_xbox_gamer

    r_xbox_gamer Active Member

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    13
    Psp cker weten ik wil ook films kijken naast gamen in de auto of op school.
     
  17. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    maar er komt toch ook nog een nieuwe GBA? een GBVA (gameboy very advanced) ofzo :p . En die zou dan de strijd aangaan met psp. de DS was volgens mij "iets nieuws" en niet echt een opvolger van de GBA.
    maar ik kan het fout hebben aangezien ik met niet erg bezig hou met handhelds :)
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2004
  18. Unhooked

    Unhooked Adrenaline driven

    Berichten:
    848
    Leuk Bevonden:
    0
    PSP gaat heel zeker winnen. Dit omdat het van sony (playstation) is. Bijna alle niet-hardcore gamers kopen alles waar playstation op staat. Playstation heeft die coole imago die Nintendo niet heeft. Kijk maar naar de huidige consoles. Hoeveel PS2 worden er nog gekocht.
     
  19. kevin_

    kevin_ Active Member

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    0
    haha dat heeft een handheld nou juist niet nodig.....
    weet zeker dat psp niet zal kunnen gaan tippen aan de DS, der zijn al zoveel problemen gaande met die psp..... zoiezo games zijn echt heel erg klote om te ontwikkelen, omdat der simpelweg erg veel fouten inzitten.... en dan nog iets.... de batterij gaat geloof ik nog geen 2 uur mee, dit wordt nooit nix....leuk geprobeerd sony.

    http://download1.gamecity.ne.jp/movie/musou-ds.mpg

    nieuwe ds game, niet ingame... maar zieter wel tof uit _O_
     
  20. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Ik denk dat als ik een handheld erbij koop dat een psp gaat worden. Als grote reden gewoon dat het scherm stuk groter is dan alle vorige handhelds. Heb een gba etc gehad, maar weg gedaan omdat ik het een klein kut scherm vindt. Vind klein scherm irritant. Psp heeft bijna 2x keer groter scherm als de ds dus dat is mooi.

    Maar ik wacht zowieso eerst alles af, tot alle foutjes weggewerkt zijn. Iedere handheld heeft z'n voordelen en nadelen.
     

Deel Deze Pagina