1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De 'Dirty or damaged disc' thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door StealthViper, 23 nov 2004.

  1. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    De laatste tijd zie ik hier iedereen een eigen thread aanmaken, wanneer er problemen zijn met de xbox die geen (nieuwe) spellen meer afspeelt. Mij leek het een goed idee om dat allemaal in 1 thread te plaatsen.

    Hier kan je het dus o.a. hebben over:
    *Welke spellen het niet doen.
    *Welke dvd spelers het niet goed doen.
    *Xbox service lijn; welke reactie kreeg je op je klacht?
    *Wat heb jij tegen het probleem gedaan/ga je ertegen doen?

    Zo komen wij erachter of het alleen nieuwe spellen zijn die vastlopen, of het alleen 1 bepaald type dvd speler deze problemen geeft en misschien komen er nuttige tips om het probleem te verhelpen/op te lossen.


    Ik zal dan ook meteen beginnen met mijn probleem hierover:
    Project Gotham Racing 2 loopt vrij vaak vast bij mij. Dit is het enige spel wat hier veel last van heeft. Fable, Ninja Gaiden en halo2 (om er maar een paar te noemen) hebben bij mij nooit last van vastlopers. Ik heb mijn xbox vanaf de launch en dus zit er een thompson dvd speler in. Er valt nog mee te spelen en zolang het niet erger wordt doe ik er niks aan en laat ik het mooi zoals het nu is.
     
  2. simmertje

    simmertje Noessoes

    Berichten:
    736
    Leuk Bevonden:
    0
    Halo 2 moet ik ongeveer 6 a 7 keer opstarten wil hij het doen, PES 4 loopt echt heel vaak vast. Komende kerst ga ik een nieuwe Xbox kopen.

    (Heb de Xbox iedergeval vanaf de launch)
     
  3. Suka

    Suka not a B*tch

    Berichten:
    1.221
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij liepen op een gegeven moment vrijwel alle spellen te kloten. Vooral morrowind (goty en normale editie) flipte regelmatig. Na tijdje kwam ik er toch achter dat het mogelijk aan me drive lag. Dingetje vervangen en nu werkt ie perfect. Mijn garantie was verlopen en ik heb het daarom zelf gedaan :p en ik kan nog steeds op live. (had ms er namelijk over gebeld)
     
  4. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik had het wel eens met halo (1) maar dat viel na 3 a 4 keer deed ie het wel weer.
     
  5. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Mijn eerste xbox deed het niet goed. Hij laadde de spelen erg langzaam. Plus je zag vaak in menuutjes dat bepaalde filmpjes op de achtergrond heel erg laat kwamen. Dat soort zaken. Kheb hem gewoon binnen een jaar omgeruild bij de intertoys. Degene die ik nu heb (inmiddels ook al bijna 2 jaar) werkt perfect.

    Nog een tip voor mensen met een xbox waarvan de dvd-lezer kapot is en geen garantie meer hebben: Koop een laptop dvd speler en zet die erin. Past perfect. (of laat iemand anders het doen.) Koop iig geen nieuwe xbox :).
     
  6. simmertje

    simmertje Noessoes

    Berichten:
    736
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand trouwens als je een nieuwe xbox hebt, hoe je je Xbox Live account over kan laten zetten op de andere Xbox?
     
  7. Suka

    Suka not a B*tch

    Berichten:
    1.221
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan account recovery doen, maar het handigste is een memory cardje
     
  8. XguidoX

    XguidoX Guido Almighty

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    PES4 deed het helemaal niet en bij ongeveer 1/3 van de spellen krijg ik vaak in het begin een dirty disc error. Ik weet nog niet wat te doen
     
  9. Super Cooper

    Super Cooper My set of wheels

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het dirty disced probleem bij halo 2 en PES 4. Helpdesk zegt een cleansetje proberen, maar dat helpt niet (had ik al gedaan). Ik heb mijn box al meer dan 2 jaar, dus geen garantie, en er zit een samsung drive op.

    Het laatste wat ik wil gaan proberen is een een spuitbus met lucht leeg spuiten in de drive (Is een tip van het forum).

    Maar goed. Heeft iemand ervaring met het repareren buiten het MS circuit om? En anders ga ik het proberen bij e-plaza of FRS.
     
  10. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraag:
    Antwoord:
    O-)
     
  11. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Dat valt te proberen, of het echt helpt is een 2e.. Maar let er wel op dat je niet de bus leegspuit. Ik heb dergelijke bussen wel eens gebruikt voor airbrush werk en als je hem helemaal opgebruikt komt er nog wel eens drijfgas mee en dat wil je niet in je dvd hebben..
     
  12. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Maarja, als je dvd speler toch al kapot is kan je net zo goed proberen om 'm te fixen, dan dat je meteen een nieuwe dvd speler koopt. Het is goedkoper en je hebt weinig te verliezen.
     
  13. Suka

    Suka not a B*tch

    Berichten:
    1.221
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er gewoon andere dvd speler ingechopt. Xbox heb je met torks zo open, binnen in is het werken net zo eenvoudig als een pc.
     
  14. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Oh het valt zeker te proberen..
    Alleen zou ik niet een hele bus erin leeg spuiten ivm het drijfgas.
    Die lucht kan geen kwaad en misschien werkt het idd. Maar als dat drijfgas, in de dvd komt werkt ie zeker niet meer..
     
  15. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan er ook gewoon in blazen.
     
  16. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    ik heb op het internet gezocht, maar kan nergens hier iets over vinden, dus vraag ik het even hier. Ik heb mijn xbox in juli laten repareren, de drive is toen vervangen. Maar nu begint het gezeik opnieuw, weet iemand of er garantie op de reparatie zit? mijn xbox is nu net een week of 3 buiten de garantie...
     
  17. Super Cooper

    Super Cooper My set of wheels

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben net zo handig als Nico Swinkels (niet dus). Laat ik maar niets zelf gaan doen aan mijn xbox.
     
  18. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    denk dat als je aangeeft dat je een nieuwe drive door ms in hebt laten bouwen en hij nog steeds niet naar behoren werkt wel recht hebt op een 2e reparatie.
    ik heb zelf al 3 x mijn xbox opgestuurd , naar de 3e x kreeg ik eindelijk een samsung drive ingebouwd ipv thomson drive , helaas zijn nu nog steeds niet alle problemen opgelost !!
     
  19. Robbertos

    Robbertos Don Corleone

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    He Nick, heb ik ook kei vaak bij Halo. The library, moet ik wel 3x laden voor dat ie t wil doen. En fifa ook, maar ik heb gelukkig nu PES4 een hele vooruit gang :D
    Maar geen problemen met nieuwe spellen :D
     
  20. elitekiller

    elitekiller Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    nou....falble moet ik 1 tot 5 keer starten voor die werkt en ninja gaiden is gewoon slecht.
    na 5 minuten kannie hem niet meer lezen.. :'-(
     

Deel Deze Pagina