1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Casemodding] Vragen en Antwoorden [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door StealthViper, 20 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Aangezien we de 1000 posts hebben bereikt in deel 2 van de casemod thread, starten we een deel 3 op.

    Hier staan de voorgaande delen:
    Deel 1
    Deel 2

    Voor de mensen die hier nieuw zijn: welkom. We hebben het hier over het casemodden van je xbox. Dat betekent dus het uiterlijk van je xbox meer persoonlijker maken, naar je eigen smaak. Dat doen we o.a. door middel van de xbox case spuiten en er verlichting in te bouwen. Lijkt je dit leuk of heb je er een vraag over, dan kan je hier terecht.

    Slowchats & Mod-chips
    Let er wel op dat het geen msn gesprek gaat worden, daar is deze thread niet voor bedoelt. Even een snel voorbeeldje: DIT is goed (vraag-->antwoord) en DIT is fout (hoi-->hallo-->hoe issie?-->goed en met jou?-->gaat wel-->eh, ik heb een vraagje-->ow, ik niet enz. enz.). Met name deel 2 van de casemod thread heeft veel van dit soort momenten gehad en daar zijn ook akties tegen verricht. Als je elkaar toch zo nodig wilt spreken met dit soort gesprekken, dan raad ik je aan om emailadressen uit te wisselen (VIA PM!) en dan op msn verder te gaan. Ook is het NIET de bedoeling om het hier over mod-chips te hebben, Simpelweg omdat xboxword dit niet ondersteunt. Daar is geen discussie over mogelijk.

    Respect
    Mensen zullen na een aantal uur werk hun xbox of onderdelen hier laten zien. Smaken verschillen en wat de 1 mooi zal vinden, vindt de ander spuuglelijk. Maar heb iig een beetje respect voor elkaar. Als je het bijvoorbeeld echt niks vind, laat dan weten waarom niet. Kraak diegene niet tot op de grond af, maar geef 'm tips over hoe het de volgende keer beter kan. Of nog beter, probeer het zelf een keer! Onthou ten allen tijden dat mensen hier flink hun best doen voor hun xbox en er flink wat uren in steken.

    Plaatjes uploaden
    Plaatjes kan je uploaden via de site www.imageshack.us. De url die je dan krijgt, kan je hier op het forum tussen [img ] [/img ] tags zetten (zonder spaties).

    Casemod FAQ
    Ik en een aantal andere zijn bezig met het schrijven van een casemod FAQ. Dit is om de casemodders hier te helpen door middel van nuttige tuts over de dingen die wij doen. Hij is nog niet af, maar het begint langzaamaan iets te worden.
    Hier is een link naar de FAQ

    Links
    Dit zijn nog een aantal belangrijke links voor casemodders:
    www.xbox-scene.com <-- een site met veel tuts, een groot forum en veel plaatjes.
    www.xb-t.com <-- wederom een site met ontzettend veel foto's. Goed om inspiratie op te doen.
    www.world-led.com <-- De beste internet leverancier op het gebied van ledjes, volgens ons. Ruim assortiment, snel en betrouwbaar.

    In de afgelopen 2 delen zijn een hoop interessante dingen aan bod gekomen. Hier volgen een paar foto's:

    Mijn eigen xbox
    [​IMG]

    De xbox van !SIC!
    [​IMG]

    De xbox van [2k]
    [​IMG]

    De xbox van dynamike (klik op de foto om de complete gallery te zien)
    [​IMG]

    De xbox van BurningMetal
    [​IMG]

    De xbox van Conquistador
    [​IMG]

    Ook ben ik bezig met een grote order op te zetten, zodat we allemaal voor de laagst mogelijke verzendkosten kunnen bestellen op de site www.alternate.nl

    Hiervoor zijn wel een paar regels opgesteld, om het geheel vloeiend te laten verlopen:

    Regel 1: Je stuurt een pm naar mij met wat je wilt hebben, dus de volledige naam van het product en prijs erbij. Je zet het dus niet hier neer in deze thread! Ik zal in de beginpost de bestelling per persoon bijhouden.

    Regel 2: Jullie krijgen tot en met volgende week vrijdag (4 feb) de tijd om je bestelling door te geven aan mij. Na die datum worden er geen bestellingen meer veranderd of toegevoegd.

    Regel 3: Nadat de complete bestelling klaar is, zal ik kijken hoeveel de verzendkosten zijn, en dat verdelen we dan over het aantal personen. Dus of je nou 1 ding of 10 dingen besteld, we krijgen allemaal dezelfde verzendkosten. Verzendkosten die ik moet betalen om ze vanuit mij naar jullie toe te sturen, worden (natuurlijk) betaald door iedere persoon apart. Dus als je dan een groot, zwaar pakket hebt, betaal je meer als iemand die 1 ccfl heeft besteld.

    Regel 4: Op zaterdag (5 feb) zal ik in de beginpost zetten hoeveel het per persoon gaat kosten. Dit bedrag wordt vooruit betaald. Ik ben hier ondertussen bekend genoeg om vertrouwd te worden, dus dat moet niet een al te groot probleem zijn. Jullie krijgen vanaf zaterdag (5 feb) 1,5 week de tijd, om het geld op mijn bankrekening over te maken.

    Regel 5: Alles wat met deze order te maken heeft, gaat via pm.

    Regel 6: Als dit allemaal loopt zoals ik het hoop, dan ben ik bereid om dit soort acties vaker te organiseren.

    Bestellijst:

    StealthViper
    -Sharkoon CaseFan blauw CCFL 80x80x25 mm -9,00
    -Sharkoon CaseFan blauw CCFL 80x80x25 mm -9,00
    -Papst 8412NGL 80x80x20mm -14,00
    *betaald*

    StealthRam
    -Papst 8412NGL 80x80x20mm -14,00
    -Sharkoon Dual CCFL Caselight mini UV -9,00
    -Sharkoon CaseFan rood UV-CCFL 80x80x25 -12,00
    -Sharkoon CaseFan rood UV-CCFL 80x80x25 -12,00
    *betaald*

    Centurion -bestelling samen met lexhamersma naar 1 adres gestuurd
    -Sharkoon CCFL Caselight blauw -7,00
    €11,75

    *Xink*
    -Sharkoon Dual CCFL Caselight mini blauw -9,00
    -Sharkoon CaseFan blauw CCFL 80x80x25 mm -9,00
    -Sharkoon CaseFan blauw CCFL 80x80x25 mm -9,00
    -Sharkoon FanGrill (Blade) -3,00
    €37,50

    dDirk
    -Sharkoon Dual CCFL Caselight mini rood -9,00
    -Sharkoon FanGrill (scream) 80x80 -2,00
    €18,50

    lexhamersma -bestelling samen met Centurion naar 1 adres gestuurd
    -Sharkoon Fangrill Skull -2,00
    -Sharkoon CCFL Caselight blauw -7,00
    €13,75

    PoX^
    -Sharkoon Round CCFL groen -9,00
    €16,50

    !SIC!
    -Sharkoon CaseFan blauw CCFL 80x80x25 mm -9,00
    -Sharkoon Dual CCFL Caselight mini blauw -9,00
    -Sharkoon Dual CCFL Caselight mini blauw -9,00
    €34,50

    [2k]
    -Sharkoon CaseFan blauw CCFL 80x80x25 mm -9,00
    -Sharkoon FanGrill Flame UVB -2,00
    *betaald*
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2005
  2. LOGOK

    LOGOK Muuge Herder

    Berichten:
    172
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]


    BEN ER TROTS OP :p
     
  3. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    ziet er goed uit! Waarom heb je niet heel je dvd klepje meegespoten? Hoeveel lagen lak heb je trouwens op de controller gespoten (ik neem aan dat ie niet afgeeft). En ik vind ook die viper strepen over de controller helemaal _O_
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2005
  4. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Hey die van Dynamike ziet er vet uit.:D

    Maar is er ook een foto van de voorkant?
     
  5. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie nieuwe thread! _O_ Ik denk dat er nog heel wat delen aan zullen komen als de modding-community zo blijft groeien.. ;)
    Vette box LOGOK _O_ Waarom had je die niet erdeer gepost, hij ziet er strak gespoten uit...

    Haha, de reden dat de voorkant er nog niet op staat is om dat hij nog niet helemaal af is ;) je kan eventueel op de link in mijn sig (gallery) klikken als je de progress wilt checken...
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2005
  6. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Die is wel eerder gepost, in deel 1.

    Alberto, kheb je offtopic verwijderd.

    Deze thread mag graveheart niet langs komen...voor de mensen die het zich nog herinneren.
     
  7. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    yyyyyyyeeeeeeeeeesssssssssss! :9 (wat een lol)

    edit: :eek: sorry, ik heb het gesnapt....
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2005
  8. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    OK, Laatste waarschuwing.
    Gesnapt?

    Niet gesnapt=OW
    2x OW=Ban

    Nu wel gesnapt?
     
  9. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    oke ik heb besloten(voor nu dan) om mn crystal te spuiten.
    normaal met je primer, gewone verf en lak maar nu hoef ik tog alleen doorzichtige lak te gebruiken?
    en moet ik eerst schuren?
    enne iemand die een mooie kleur weet?
     
  10. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Je crystal spuiten?? Met gewone verf? ben je helemaal gek geworden? |:-
     
  11. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    zwart doorzichtig ziet er geweldig uit (kijk maar naar de smoke LE xbox) Schuren hoeft niet, maar je moet wel even je case vet vrij maken. Ook moet je even kijken of het handiger is om 'm misschien vanuit de binnenkant te spuiten...

    Hij zegt toch dat ie 'm met doorzichtige lak wilde spuiten?
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2005
  12. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Nee hij zegt met gewone verf en daarna met doorzichtige lak.
     
  13. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    We hebben toch ook die crystal gezien waarbij alleen de X zwart was gespoten en die zijstukken nog doorzichtig...die vond ik best wel mooi _O_
    Zoiets zou ik doen als ik n crystal had...
    Hem proberen egaal doorzichtig over te spuiten lijkt me vet lastig :'-(
     
  14. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    ze zien er vet uit ja, maar ik ben bang dat als ik eraan begin dat m'n xbox het nooit meer doet.
     
  15. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    - Goh, dat hebben we nog nooit gehoord - 8)

    Ik denk dat iedereen het kan, als je maar je tijd neemt... O-)
    Als je wel een mod zou willen, maar het echt niet zelf aandurft omdat je parkinson hebt of een extreme vorm van adhd, zijn er in deze thread mensen die het voor je willen doen...je hoeft het alleen te vragen...(niet aan mij ;) )
     
  16. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    SV en ik doen dat allebei, moet je even kijken bij wie je gaat. We zijn geen van beiden uit op winst we doen het voor ons plezier.
     
  17. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    nee ik bedoel bije en normale xbox doe je primer en dan gewo... ja je snapt hem wel.
    maar bij een crystal hoef je tog alleen gekleurde lak?
    en ik maak hem wel helemaal 1 kleur.
    wat me k wel mooi lijkt is bijvoorbeeld helemaal groen, en dan met een zwarte stift ofzo van die strepen(door elkaar) er op zetten, net zoiets als bij die limited uit japan.
    maar ik doe hem wel aan de binnenkant want dat lijkt me makkelijker omdat ik mijn xbox nogal veel versleep.
     
  18. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    er zijn nog een paar dingen die ik graag zou doen:
    - Clear case kopen
    - CC (Cold Cathode) UV als underglow.
    - 80 mm CCFL onder jewel

    Misschien:
    - Samsung 616t als mijn thomson dvd-drive vervanging.
    - Optical en coaxial output.

    Heel, heel misschien:
    - GBA Lcd installeren.

    Iemand nog tips/aanvullingen??


    Oja, en weet iemand waar je die case goedkoop(onder 50 ( :{ ) euro (liefst in Nederland)) kan kopen??
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2005
  19. Kimi

    Kimi Active Member

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan ik de HD van de Xbox op de kop zetten of is dat niet goed voor de Xbox?
     
  20. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    maakt denk ik niet uit, hij krijgt zelfs meer lucht dus is hij koeler waarschijnlijk

    1 ding: probeer niks te doen aan je HD als hij draait.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina