1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bill Gates over xbox2 (06-01-2005)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door X-noize, 20 jan 2005.

  1. X-noize

    X-noize Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    op de website van IGN, kwam ik het volgende tegen. het gaat om een interview met Bill Gates, grote baas van microsoft. Hij laat hier het een en ander weten over xbox, pc connectieviteit etc. Dit interview heeft wel degelijk plaats gevonden en kunnen we er van uitgaan dat de volgende tekst
    wel op ware feiten berust.. het is wel in het engels.

    hier het bericht:

    January 6, 2005 - In a recent interview with CNET, Microsoft Chairman Bill Gates offered some insight into Xbox 2. Though Gates never mentions specifics on when Xbox 2 will be released or even revealed, he makes it clear that the next Xbox is going to serve a larger role than mere video game console.

    Microsoft's primary goal is to broaden its market and Xbox 2 is definitely part of that plan. Gates confirmed Xbox 2 features PC connectivity and that Microsoft's Media Center can "project through Xbox," and added, "that's just the start of what we can do there."

    As expected, Xbox 2 is going to expand its reach. Gate promised, "Great video gaming but videogaming for a broader set of people, more communications, more media, more connectivity." This extends to music, media, and greater integration with MSN Messenger.

    It's possible that allowing PC connectivity could be an easy way to avoid including a hard drive in the next Xbox. Assuming Xbox allows for speedy content-sharing, the PC could be used for content storage, game customization (maps and skins), and even custom soundtracks.

    Gates had nothing else new to say about Xbox 2, but did speak briefly about the rumors that Microsoft is considering entering the handheld realm. It appears plans for an "Xboy" are either non-existent or far from becoming reality. "The fact that Sony's a little distracted with [PSP] may let us do all the better in the next generation," Gates noted.


    Dus in feite word hier gesproken over dat misschien de HDD wegvalt, maar daarvoor in de plaats een betere connectiviteit met de pc.Media center zal dan ook via de xbox verbonden kunnen worden aan een tv, waardoor je een extra dure grafische kaart met tv out niet meer hoeft te kopen.tevens word hier over de mogelijkheid gesproken om gamelevels en andere dingen omtrent de nieuwe xbox te customizen, zoals het dashboard. (hoop ik!) ik vind het wel interessant nieuws.De handheld genaamd "x-boy" staat niet in de planning en er is ook nooit een plan geweest.Voor mensen met een pc is dit wel een leuke oplossing, maar het betekent dat de xbox niet als stand alone machine deze opties kunnen benutten.Jammer voor mensen die geen pc hebben. Maar misschien dat wel de opzet van een "Next Gen Console"..... :{
     
  2. ludo

    ludo Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    1
    wie heeft er nou geen pc
     
  3. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    wat moet je ervan vinden ....

    het belangrijkste is dat ik gewoon lekker kan gamen natuurlijk, voor de rest heb ik een tv, pc, telefoon? Ik vind dat ze het simpel moeten houden, natuurlijk moet je wel rekening houden met de concurent. Maar ze moeten het niet te moeilijk maken.
     
  4. alibi

    alibi Guest

    oud nieuws........ van de HDD wisten we al een tijdje bekend en dat Xbox 2 met de nieuwe Windows-versie "gelinkt" kan worden was ook al bekend....
     
  5. BoxWarrior

    BoxWarrior Active Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben het helemaal eens met Heavy-Gear.
    Ben van PC gamen afgestapt omdat ik al dat driver gezeik en videokaart zat was.
    Disc er in en gamen maar.
    Ben niet tegen vooruitgang, maar heb geen zin om extra te betalen voor features die ik niet ga gebruiken of al heb.
     
  6. Netwin

    Netwin Active Member

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Vijftien mensen bijvoorbeeld die bij je over de vloer komen voor een lanparty die al een Xbox en een tv bij zich hebben :)

    Het lijkt me waardeloos als eigengemaakte maps op een pc moeten staan die aan je Xbox gekoppeld is. Maar eigengemaakte maps van en naar je Xbox kunnen brengen is wel tof. Helemaal als je de maps op je pc kan editen.
     
  7. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    IDD, ik wil die hdd anders koop ik hem echt niet :mad: Dat ding was zo verrekte handig...
     
  8. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze proberen misschien mensen ervan weerhouden andere software dan van MS te gebruiken. Dat zou de link met de Pc, MSN en Mediaplayer verklaren.
    Maar waarom zou ik op mijn Xbox2 nou willen msn-en? Je hebt toch een headset?
    Mediaplayer, waarom, je hebt al een pc.
    Hopelijk wordt het geen verlenging van de pc, maar blijft het een console.
     
  9. SabZero NL

    SabZero NL Sexyback

    Berichten:
    1.346
    Leuk Bevonden:
    5
    Dit alles was al bekend,
    maar ik blijf er bij, ze moeten van een gameconsole geen opgeblazen media center maken.

    Ik wil geen mogelijkheid om met de pc te koppelen en al die onzin.

    Ik wil gewoon een snel gamesysteem met ongeloofelijke snelle processorren en krachtige videokaarten.

    Daarvoor is een gameconsole, en niet om het op te blazen tot mediaparadijs
     
  10. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, want ik wil geen 1000 euro neerzetten voor een console, wil ik al die andere high tech stuff dan koop je gewoon een media center. Kijk als het allemaal meekomt voor een zacht prijsje hoor je mij niet klagen.
     
  11. Vens

    Vens stoer!

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    dus dan moet je een pc naast je xbox hebben staan?? dat zuigt als je wel een tv met xbox op je kamer hebt, maar geen goede pc (zoals ik)
     
  12. Bloody Illusion

    Bloody Illusion Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind ik ook al die dingen die tot nu toe bekend zijn voor xbox 2 boeien mij nix tis alleen maar btalen voor dinge die ik tog bijna ni ga bnutten en die HDD was juist datgeen dat de xbox handiger maakte en goedkoper tegenover andere consoles, ik heb allemaal goed nieuws ghoord over ps3 (wat tenminste direct met gaming t maken heeft) dus ze moeten nu snel es met dingen komen waar ik op zit te wachten anders stap ik gewoon over.
     
  13. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    46% van de bevolking op aarde.
     
  14. xtreme-gamer

    xtreme-gamer EMAGDNIM

    Berichten:
    355
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar als we nu ff na denken hoefen we geen zorgen te maken over de HD. Want kijk hoe wil je media center zonder HD gebruiken? En die MSN dingen, waarom niet het is juist handig. Dat zijn maar kleine moeiteloze dingen. Daar door gaat cker niet de kwalietijd drasties omlaag zo als bijna iedereen hier op xbw vreest. Het is Microsoft dus het komt allemaal wel goed. En anders koop je toch een PS3.
     
  15. Vens

    Vens stoer!

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    ze willen juist de pc als harddisk gebruiken, maak ik hieruit op
     
  16. Freeloader

    Freeloader Active Member

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    0
    Er komt uiteindelijk, in de toekomst, toch wel een of ander mutimedia centre, met al die extra dingen, zoals die msn dingen en pc achtige fratsen. Microsoft begint daar al een beetje mee, en waarom niet, het is verrekte handig. Ik denk dat Sony daar ook wel in mee zou gaan, want sony heeft ook genoeg middelen om zo'n multimedia-console in elkaar te zetten.

    Het gevaar dat je wel loopt is dat er minder aandacht naar de games toegaat dan voorheen. dat er teveel aandacht uitgaat naar de extra's, want dat moet niet.
    Het gaat uiteindelijk om de spellen die je op zo'n console speelt
     
  17. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens :p
     
  18. michielxboxer

    michielxboxer Active Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd. zonder hdd wil ik hem ook niet. Maarja..., 't wordt allemaal afwachten. Gates zecht nou niet echt iets waar we allemaal op zaten te wachten.
     
  19. mutantemile

    mutantemile The Pub's Barman

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    44
    ik denk dat de gravics hieronder gaan leiden, te veel aandacht aan die onzon en te wijnig aan het gamen

    Nieuwe Gamertag: the bourn id nl
     
  20. X-noize

    X-noize Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0

    met die graphics gaat het misschien nog wel goed komen. ik heb volgende berichtje gevonden.gaat over een patent dat microsoft heeft aangevraagd.

    Een patentaanvraag van Microsoft, gedateerd op 30 december 2004, onthult dat de opvolger van de Xbox mogelijk meerdere processors zal bevatten. Team Xbox ontleedt het patent en komt tot de ontdekking dat de extra processors zullen worden ingezet voor een proces dat 'procedural synthesis' heet. Dit zijn speciale programma's die gestandaardiseerde stenen, bomen en andere omgevingsobjecten creƫren om ontwikkelaars tijd te besparen. Spelomgevingen worden tijdens het spelen uit onderdelen opgebouwd. Zo hoeven omgevingen niet meer helemaal te worden uitgewerkt tijdens de ontwerpfase.
    De Xbox 2 zal naast de CPU en de GPU extra processors bevatten die ingezet kunnen worden voor verschillende taken. Zo kan, volgens het patent, een ontwikkelaar een hulpprocessor de opdracht geven de bladeren op een boom te tekenen, terwijl een andere hulpprocessor de wind die daarop van invloed is uitwerkt en doorstuurt naar de grafische processor. Wat ook tot de mogelijkheden behoort is dat de hulpprocessor taken uitvoert die normaliter door de GPU gedaan worden, om zo de grafische kracht omhoog te stuwen. Ars Technica heeft moeite met de weinig specifieke toon van de patentaanvraag; het draaien van aparte threads op hulpprocessors lijkt de enige manier om multicore-systemen te laten werken.
     

Deel Deze Pagina