Larry Probst de CEO van Electronic Arts heeft aangekondigd dat hij niet verrast zou zijn als de games op de nieuwe generatie consoles duurder zullen worden dan die op de huidige. Op zich vind ik het niet erg dat ze de prijzen verhogen, het maken van een game op de XBOX 2 gaat nou eenmaal meer geld en tijd kosten. Wel vind ik dat er tegenover een hogere prijs ook goede kwaliteit moet zijn op alle gebieden. Ik ga namelijk echt geen €80,- betalen voor een game als James Bond Goldeneye Rogue Agent. Greetz, Navyseal
ik vind dat ze zo moeten blijven qwa prijs, er zou bij sommige spellen wel 5 euro bij mogen ofzo maar veel duurder moet het niet worden anders wacht iedereen tot hij is afgeprijst dus ik dnek dat ze het zo houden
EA lult te veel, laten we nu maar is even lekker afwachten. EA loopt ook te vertellen dat de PS3 beter zou zijn en alles. En BTW, games voor de xbox 2 maken zou juist veel simpeler moeten worden (XNA).
De games duurder maken heeft eerder een negatief effect dan een positief effect. Consolegames zijn zowieso al duurder. PC en GBA games zijn ook al omhoog gegaan in prijs. Niet iets dat mensen stimuleert om games te kopen, eerder om aan piraterij deel te nemen.
Klinkt niet echt serieus.. volgens mij wou EA gewoon een proefbalonnetje opsteken en kijken naar het effect ervan.
EA zegt ook al de ze denken dat de PS3 beter wordt dan de PS2, terwijl ze alleen nog maar een tijdelijke Xbox devkit hebben. EA heeft zo een groot aandeel in de gamesindustrie, met games die toch wel verkocht worden, dat ze het makkelijk kunnen doen, als dat zo is krijgt EA helemaal een verkeerd beeld.
Moet je eens nagaan hoeveel 60 euro in guldens al wel niet is. Kun je je nog herinneren hoeveel zo'n N(intendo) 64 game kostte? 200 piekjes...(of...ben ik nou in de war , ik dacht niet )
Larry Probst bedoelt "je zou na 2006 nog best wel een beetje meer opgelicht worden" Een developper als EA moet helemaal niet gaan zeuren over prijsverhogingen, ze zijn juist aan het proberen om het ontwikkelen makkelijker te maken o.a door de opkoop van criterion games en hun ontwikkel methode. En als er iemand de laatste tijd wel een bloeitijd beleefd is het EA wel. Ik denk dat het gewoon grotendeels zakkenvullen is,nee 60 euro is voor een game nog wel acceptabel mits het niveau hoog is, ik ben al veel te vaak teleurgesteld voor 60 euro.(en mijn impulsieve aankoop gedrag *) ) Laat staan als je 80 euro weggooit.
En als er een gameproducent is die zeker niet de prijzen omhoog mag gooien voor zijn (meestal) k*t spellen, dan is t EA wel
Pfff... als die games duurder dan 50-60 euro kosten, dan koop ik dat hele ding niet eens. Kom nou... denk je echt dat ik strax 80 euro voor een game ga betalen. Massel. _0/ EA kan dan op dit moment wel de grote jongen uithangen met alle studios op te kopen etc, maar als ze strax geen goede games uitgeven, dan is het snel 'bye bye' met EA.
mja dat klopt, maar ik kon me herinneren dat dat alleen met bepaalde games was. Conker bad fur day bv. Nintendo had de rechten aan THQ verkocht om nog eens extra geld te verdienen. (afzetters ) De normale prijs voor de meeste games althans was geloof ik 134,95 omgerekend 61.26 euro, het enigste wat goedkoper is geworden met de euro *) )
Wat mensen nu denk ik vergeten is dat met de komst van de nieuwe generatie consoles er ook gelijk heel wat meer van de games zal worden verwacht. Het moet allemaal gewoon nog mooier en uitgebreider om de consument tevreden te houden. Gevolg is dus wel dat de men langer met een game bezig zal zijn en de produktiekosten zullen stijgen. Dat de prijzen dus omhoog gaan bij de volgende generatie games verbaast me dan ook niet zoveel.
Was van de week een reportage op BNN waar ze met wat mensen van PlayLogic aan het praten waren.Ze hadden het dus ook over de next-gen consoles en doordat er zoveel meer detail mogelijk is liep de productie tijd met 20-30% omhoog. Dus het makkelijkste is om die kosten via de klanten weer binnen te halen. Maar als de games idd tegen de €80 worden hebben ze zich alleen maar zelf mee, omdat er nog meer mensen spellen gaan kopieeren
Only time can tell eerst zien dan geloven. Het ontwikkelen van games wordt eenmaal duurder, goede games zullen echter goed verkopen bij een niet al te hoge prijs Ik ga geen games van + 65euro aanschaffen. Wat ik al zelden doe.
ik koop nu alleen maar games als ze 50 euro kosten en niet duurder. Ik ga echt geen 80 euro ofzo betalen, vooral omdat ik ook z`n grote originele game verzameling heb.
Niet perse, want vroeger moesten ze vaak zelf nog de hele programmering van alle kleine dingetjes etc doen. Nu heb je gewoon hele landscape building 3d programs en tools waarmee je binnen een paar weken ofzo een hele zooi mooie afwisselende werelden/levels mee in elkaar kunt zetten. Daarnaast is de afzet markt vergeleken met 10 jaar geleden ook zo'n 10x groter geworden ongeveer, en is er ook veel en veel meer omzet om die grotere development teams te kunnen bekostogen. Vroeger werkte men met een relatief klein groepje die-hards aan een game. Nu zijn dat gewoon hele afdelingen. Als je daarnaast ook nog eens bedenkt dat een Hollywood film tig malen duurder is om te maken, en togx zoveel mensen in dienst heeft, maar wel gewoon na de bioskoop periode, voor 15€ bij de mediamarkt ligt, dan kun je dus concluderen dat die man van EA uit zijn nek lult. Als iemand gewoon een goede game maakt, dan is een verkoopprijs van zo'n 50€ makkelijk genoeg om de kosten er uit te halen.
Bwah ik weet nog niet zo hoor. Zijn dit allemaal geruchten dat jullie zeggen? Kijk eens naar Half-Life 2 , spel waar ze 6 jaar voor gewerkt hebben, en het kost ook 'maar' 50EUR (iets minder, iets meer). Dus 80EUR wat sommige hier zeggen zou gewoonweg overdreven zijn. Kunnen we beter met z'n allen gewoon geen games meer kopen en dan zullen ze wel moeten verlagen !