Games op de XBOX 2 volgens EA duurder.

Discussie in 'Algemeen' gestart door USNavyseal, 27 jan 2005.

  1. USNavyseal

    USNavyseal Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Larry Probst de CEO van Electronic Arts heeft aangekondigd dat hij niet verrast zou zijn als de games op de nieuwe generatie consoles duurder zullen worden dan die op de huidige.

    Op zich vind ik het niet erg dat ze de prijzen verhogen, het maken van een game op de XBOX 2 gaat nou eenmaal meer geld en tijd kosten. Wel vind ik dat er tegenover een hogere prijs ook goede kwaliteit moet zijn op alle gebieden. Ik ga namelijk echt geen €80,- betalen voor een game als James Bond Goldeneye Rogue Agent.

    Greetz,

    Navyseal
     
  2. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind dat ze zo moeten blijven qwa prijs, er zou bij sommige spellen wel 5 euro bij mogen ofzo maar veel duurder moet het niet worden
    anders wacht iedereen tot hij is afgeprijst dus ik dnek dat ze het zo houden
     
  3. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    EA lult te veel, laten we nu maar is even lekker afwachten. EA loopt ook te vertellen dat de PS3 beter zou zijn en alles. En BTW, games voor de xbox 2 maken zou juist veel simpeler moeten worden (XNA).
     
  4. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah inderdaad, en de prijzen van de xb 1 games verlagen !!! 60 euri is toch al veeel te duur man.
     
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    De games duurder maken heeft eerder een negatief effect dan een positief effect. Consolegames zijn zowieso al duurder. PC en GBA games zijn ook al omhoog gegaan in prijs. Niet iets dat mensen stimuleert om games te kopen, eerder om aan piraterij deel te nemen.
     
  6. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Klinkt niet echt serieus.. volgens mij wou EA gewoon een proefbalonnetje opsteken en kijken naar het effect ervan.
     
  7. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    EA zegt ook al de ze denken dat de PS3 beter wordt dan de PS2, terwijl ze alleen nog maar een tijdelijke Xbox devkit hebben. EA heeft zo een groot aandeel in de gamesindustrie, met games die toch wel verkocht worden, dat ze het makkelijk kunnen doen, als dat zo is krijgt EA helemaal een verkeerd beeld.
     
  8. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet je eens nagaan hoeveel 60 euro in guldens al wel niet is. Kun je je nog herinneren hoeveel zo'n N(intendo) 64 game kostte? 200 piekjes...(of...ben ik nou in de war , ik dacht niet :eek:)
     
  9. VooDoo300

    VooDoo300 010

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    6
    ja messchien omdat ze tegen die tijd alles hebben gekocht en de prijzen zelf kunnen bebalen
     
  10. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Larry Probst bedoelt "je zou na 2006 nog best wel een beetje meer opgelicht worden"
    Een developper als EA moet helemaal niet gaan zeuren over prijsverhogingen, ze zijn juist aan het proberen om het ontwikkelen makkelijker te maken o.a door de opkoop van criterion games en hun ontwikkel methode.
    En als er iemand de laatste tijd wel een bloeitijd beleefd is het EA wel.
    Ik denk dat het gewoon grotendeels zakkenvullen is,nee 60 euro is voor een game nog wel acceptabel mits het niveau hoog is, ik ben al veel te vaak teleurgesteld voor 60 euro.(en mijn impulsieve aankoop gedrag *) )
    Laat staan als je 80 euro weggooit.
     
  11. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    Nog fucking duurder? :mad:
    Geld wolfen!
     
  12. Qontroller

    Qontroller Q-dance fan

    Berichten:
    310
    Leuk Bevonden:
    0
    En als er een gameproducent is die zeker niet de prijzen omhoog mag gooien voor zijn (meestal) k*t spellen, dan is t EA wel
     
  13. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.823
    Leuk Bevonden:
    2.044
    Pfff... als die games duurder dan 50-60 euro kosten, dan koop ik dat hele ding niet eens. Kom nou... denk je echt dat ik strax 80 euro voor een game ga betalen. Massel. _0/

    EA kan dan op dit moment wel de grote jongen uithangen met alle studios op te kopen etc, maar als ze strax geen goede games uitgeven, dan is het snel 'bye bye' met EA.
     
  14. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    mja dat klopt, maar ik kon me herinneren dat dat alleen met bepaalde games was.
    Conker bad fur day bv. Nintendo had de rechten aan THQ verkocht om nog eens extra geld te verdienen. (afzetters :mad: )

    De normale prijs voor de meeste games althans was geloof ik 134,95 omgerekend 61.26 euro, het enigste wat goedkoper is geworden met de euro *) )
     
  15. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Wat mensen nu denk ik vergeten is dat met de komst van de nieuwe generatie consoles er ook gelijk heel wat meer van de games zal worden verwacht. Het moet allemaal gewoon nog mooier en uitgebreider om de consument tevreden te houden. Gevolg is dus wel dat de men langer met een game bezig zal zijn en de produktiekosten zullen stijgen. Dat de prijzen dus omhoog gaan bij de volgende generatie games verbaast me dan ook niet zoveel.
     
  16. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Was van de week een reportage op BNN waar ze met wat mensen van PlayLogic aan het praten waren.Ze hadden het dus ook over de next-gen consoles en doordat er zoveel meer detail mogelijk is liep de productie tijd met 20-30% omhoog. Dus het makkelijkste is om die kosten via de klanten weer binnen te halen.

    Maar als de games idd tegen de €80 worden hebben ze zich alleen maar zelf mee, omdat er nog meer mensen spellen gaan kopieeren
     
    Laatst bewerkt: 27 jan 2005
  17. Suka

    Suka not a B*tch

    Berichten:
    1.221
    Leuk Bevonden:
    0
    Only time can tell ;) eerst zien dan geloven. Het ontwikkelen van games wordt eenmaal duurder, goede games zullen echter goed verkopen bij een niet al te hoge prijs ;) Ik ga geen games van + 65euro aanschaffen. Wat ik al zelden doe.
     
  18. ITNL3

    ITNL3 Jedi Knight

    Berichten:
    776
    Leuk Bevonden:
    5
    ik koop nu alleen maar games als ze 50 euro kosten en niet duurder. Ik ga echt geen 80 euro ofzo betalen, vooral omdat ik ook z`n grote originele game verzameling heb.
     
  19. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.823
    Leuk Bevonden:
    2.044
    Niet perse, want vroeger moesten ze vaak zelf nog de hele programmering van alle kleine dingetjes etc doen. Nu heb je gewoon hele landscape building 3d programs en tools waarmee je binnen een paar weken ofzo een hele zooi mooie afwisselende werelden/levels mee in elkaar kunt zetten. Daarnaast is de afzet markt vergeleken met 10 jaar geleden ook zo'n 10x groter geworden ongeveer, en is er ook veel en veel meer omzet om die grotere development teams te kunnen bekostogen. Vroeger werkte men met een relatief klein groepje die-hards aan een game. Nu zijn dat gewoon hele afdelingen.
    Als je daarnaast ook nog eens bedenkt dat een Hollywood film tig malen duurder is om te maken, en togx zoveel mensen in dienst heeft, maar wel gewoon na de bioskoop periode, voor 15€ bij de mediamarkt ligt, dan kun je dus concluderen dat die man van EA uit zijn nek lult. Als iemand gewoon een goede game maakt, dan is een verkoopprijs van zo'n 50€ makkelijk genoeg om de kosten er uit te halen.
     
  20. NickLess°1

    NickLess°1 Moonwalk !

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Bwah ik weet nog niet zo hoor. Zijn dit allemaal geruchten dat jullie zeggen?

    Kijk eens naar Half-Life 2 , spel waar ze 6 jaar voor gewerkt hebben, en het kost ook 'maar' 50EUR (iets minder, iets meer).

    Dus 80EUR wat sommige hier zeggen zou gewoonweg overdreven zijn. Kunnen we beter met z'n allen gewoon geen games meer kopen en dan zullen ze wel moeten verlagen !
     

Deel Deze Pagina