Je favoriete 'onbekende' apps

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Ruud, 13 feb 2005.

1. Ruud

Ruud Guest

Ken je dat? Je bent op je PC wat aan het prutsen met ingewikkelde software en je denkt: damn, kan dit niet makkelijker/efficienter/...
    Ik wel _0/

In dit topic kun je dus tips geven voor (eenvoudige) stukjes software die jouw verblijf achter je te dure schermpje een stuk makkelijker maken.
    Tuurlijk zijn er weer regels:
    • geen links naar illegale bronnen, geen tips hoe je d'r illegaal aan zou komen. Hell, zelfs geen softwaretips hier voor P2P-software, ook al is de software wel legaal. Ik wil hier dus niets zien dat ook maar in de buurt komt van illegaal!
    • geen 'Captain Obvious'-tips. Iedereen weet dat Photoshop handig is en jaaa, je kunt met Windows Moviemaker filmpjes maken. Dat zoeken we niet.
    • leg uit waarvoor je de software kunt gebruiken en wat de voordelen er van zijn tegenover andere 'bekende' apps
    • geef eventueel aan waar je de software (demo's, trials, compleet, whatever) legaal kunt vinden
    -------------------------------------

Ik trap maar af:

Heb je wel eens dat je een filmpje niet kunt openen, maar je weet niet waarom? Gspot is een klein stukje software dat (onder andere) de video- en audiocodecs aangeeft waarmee de film is ingepakt, of ze op je PC staan en nog meer van dat soort prut.​

Snel een stukje uit een film(pje) knippen? Film resizen, hercoderen, index fixen of wat dan ook? VirtualDub is een klein maar superkrachtig stukje video-'edit' software. Klein maar echt reteefficient.​

Je up- en downloadsnelheid constant in beeld, WinAmp besturen, HD-ruimtes snel kunnen zien, snel kunnen quicklaunchen zonder startbalk, CPU-gebruik en vrij intern in beeld, WinBar baby! Heeft nog veel meer opties en ze zijn bezig met WinBar 2, voor functies moet je 't forum daar maar eens zien. Werkt voor mij handig aangezien ik mijn startbalk zo leeg mogelijk wil houden.​

Hit me!

2. r_xbox_gamer

r_xbox_gamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Weet iemand ook een goede 3gp converter die langer kan converteren dan 5 minuten?
    Ik heb er zelf 1 van nokia maar die converteerd niet alle bestanden.

3. _TP_

_TP_ blaaaaat

Leuk Bevonden:
    0
    ik had deze en die werkte gewoon goed bij mij http://www.mpegable.com/show/mpegablex4.html

4. r_xbox_gamer

r_xbox_gamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Oke thanx!!! Ik ga ´m meteen ff uit proberen.
    _O_

5. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Wie weet een goed geluidsbewerkingsprogramma? (Freeware)

Mijn tip voor de dag: Zero Footprint Crypt Onder andere hier te downloaden ZFC is een erg sterk encryptieprogramma wat ook nog eens makkelijk te gebruiken is. (Freeware)

6. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ik had zelf ook GSpot willen noemen, erg handig voor vreemde codecs, kan ook vaak onbekende AVI-formaten hercoderen zodat ze wel af te spelen zijn.

Dat WinBar klinkt interessant, ik ga het eens uitproberen, thx voor de tip :)

Ik heb op mijn PC in Enschede een shitload aan apps staan, zal eens kijken of daar nog iets bruikbaars tussen zit om te posten :)

Tot slot nog even een vraag: ik ben al een tijdje op zoek naar een progje waarmee je snel kunt zien welke mappen of bestanden veel ruimte innemen op je harde schijf. Ik heb al een aantal keer gehad dat mijn HD bijna vol was, en het kost best veel tijd om uit te zoeken waar al die hardeschijfruimte nou gebleven is. Ik heb het gevoel dat ik nog een aantal gigabyte aan loze bestanden heb, maar die kan ik gewoon niet vinden.
    Het zou dus erg handig zijn als er een tooltje bestaat waarmee je grote bestanden en mappen kunt opsporen.

7. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    http://www.samurize.com Samurize is ook erg leuk, je kan er allemaal info mee op je desktop zetten, zoals een tv gids, je internet verkeer en nog meer nuttige metertjes enzo.

8. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik hier al jaren het programmaatje treesize voor. Ik heb geen link maar met google zal je het vast wel kunnen vinden. Ik zou een vroege versie nemen zonder alle mik mak ;)

9. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    die winbar ziet er wel strak uit...
    vergt het prog zelf veel geheugen zoals veel van dit soort programma's?

10. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    voor het resizen van plaatjes en andere kleine extra dingetjes, die je niet kunt doen bij standaard Windows programma's (en waar je normaal gesproken dure programma's als Photoshop of PaintShop Pro voor nodig hebt)

heb je Irvanview, erg handig en misschien wel belangrijker gratis zonder ook maar enige vorm van adware :D

nog 1:

voor de mooiste achtergronden en screensavers en een database van tienduizenden mooie plaatjes:

webshots

als je geen member bent kun je alleen de normal quality screens downen (en maar 5 per dag) maar die zijn al mooi genoeg...

Laatst bewerkt: 14 feb 2005
  11. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Dit is geen programma, en zou dus eigenlijk in het favo websites topic thuishoren...

Voor het verkleinen van series foto's gebruik ik altijd het progje Mihov Image Resizer. Superhandig als je meerdere foto's moet verkleinen.

12. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Dit kan ik wel ff voor je skripten in mIRC.
    Je weet me te vinden. :cool:

13. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    wedden van wel:

klik

lekker puh :p ;)

edit: en ik vind irvanfiew zelf beter dan Mihov, door plugins enzo en het is gewoon lekker simpel (mihov ook maar dat boeit niet :D)

Laatst bewerkt: 14 feb 2005
  14. FabianNL

FabianNL Guest

15. Ruud

Ruud Guest

Confirmed! Had ik vroegah ook, werkte echt geniaal!

16. evisu

evisu Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand die een progje weet die naast je klok laat zien hoe heet je CPU enzo is.
    Speedfan heb ik. Dus niet zo'n heel programma, maar alleen dat je het in je taabbalk of naast je klok kan zien.

17. 4pk

4pk Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    -Audacity makkelijk programma om mp3 en andere dingen te bewerken. (Bijvoorbeeld inkorten van Mp3 om het als een ringtone te gebruiken)

-dBpowerAMP makkelijk om bitrate van mp3 te veranderen enzo. zodat je mp3tje kleiner wordt.

18. FabianNL

FabianNL Guest

Motherboard monitor gaf de temp van de kast en CPU netjes in je systeembalk weer... (dus naast je klok :) )

19. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    VLC Media Player gebruik ik veel om filmpjes te kijken.Deze Media Player speelt alle types film af en ik heb nog nooit moeten kloten om de juiste codecs te krijgen :)

20. Deus X Machina

Deus X Machina Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand of er ook een programma is om een desktop afbeelding op je achtergrond te zetten die elke keer een ander geselecteerde afbeelding als wallpaper insteld?

ik heb namelijk een aantal plaatjes en zou die graag random op mn achtergrond hebben zonder dat ik elke keer een ander plaatje moet selecteren, ja ik weet het klinkt doelloos maar lijkt me wel handig.

Deel Deze Pagina