Ken je dat? Je bent op je PC wat aan het prutsen met ingewikkelde software en je denkt: damn, kan dit niet makkelijker/efficienter/...
Ik wel _0/
In dit topic kun je dus tips geven voor (eenvoudige) stukjes software die jouw verblijf achter je te dure schermpje een stuk makkelijker maken.
Tuurlijk zijn er weer regels:
- geen links naar illegale bronnen, geen tips hoe je d'r illegaal aan zou komen. Hell, zelfs geen softwaretips hier voor P2P-software, ook al is de software wel legaal. Ik wil hier dus niets zien dat ook maar in de buurt komt van illegaal!
- geen 'Captain Obvious'-tips. Iedereen weet dat Photoshop handig is en jaaa, je kunt met Windows Moviemaker filmpjes maken. Dat zoeken we niet.
- leg uit waarvoor je de software kunt gebruiken en wat de voordelen er van zijn tegenover andere 'bekende' apps
- geef eventueel aan waar je de software (demo's, trials, compleet, whatever) legaal kunt vinden
-------------------------------------
Ik trap maar af:
Heb je wel eens dat je een filmpje niet kunt openen, maar je weet niet waarom?
Gspot is een klein stukje software dat (onder andere) de video- en audiocodecs aangeeft waarmee de film is ingepakt, of ze op je PC staan en nog meer van dat soort prut.
Snel een stukje uit een film(pje) knippen? Film resizen, hercoderen, index fixen of wat dan ook?
VirtualDub is een klein maar superkrachtig stukje video-'edit' software. Klein maar echt reteefficient.
Je up- en downloadsnelheid constant in beeld, WinAmp besturen, HD-ruimtes snel kunnen zien, snel kunnen quicklaunchen zonder startbalk, CPU-gebruik en vrij intern in beeld,
WinBar baby! Heeft nog veel meer opties en ze zijn bezig met WinBar 2, voor functies moet je 't forum daar maar eens zien. Werkt voor mij handig aangezien ik mijn startbalk zo leeg mogelijk wil houden.
Hit me!