Aangezien ik afgezien van een thread over het (niet bestaande) live gedeelte van GT4 geen thread heb kunnen vinden over deze racer maak ik er maar eentje aan.
Ik heb GT4 gisteren besteld uit de US, en de Japanse versie heb ik van de week gespeeld bij een vriend. Ik weet niet hoe het mogelijk is, maar het spel ziet er echt unbelieveable goed uit. Ik heb hem maar een uurtje kunnen spelen, en mijn eerste indrukken waren super positief. Hij rijdt echt geweldig lekker en je weet gewoon echt niet wat je op je scherm ziet. Het enige minpuntje wat ik kon ontdekken (afgezien van het niet online gaan dan haha) is dat ik nog steeds vind dat de A.I. van de computergestuurde tegenstanders nog altijd niet goed is. In de P.U. vonden ze dat deze t.o.v. GT3 verbeterd was, maar dat heb ik niet zo ervaren. Het verschil is iig niet echt goed merkbaar en de wagens van de CPU rijden nog steeds erg voorgeprogammeerd over het wegdek heen, waarbij ze eigenlijk niet reageren op waar jij rijdt en je gewoon van de weg af rammen al neem jij een bocht beter en zou je eigenlijk voorrang moeten krijgen.
Dat is echt het enige minpuntje voor zover ik het kon beoordelen, het rijden, het geluid en de graphics zijn gewoon overdonderend. De vergelijking tussen Forza en GT4 is ontzettend vaak gemaakt, en ik ben echt benieuwd of Forza in de buurt kan komen van GT4. Mijn gevoel zegt van niet, ondanks dat Forza natuurlijk wel online gaat, is het racen ansich denk ik in GT4 gewoon veel beter uitgewerkt.
Laatst bewerkt: 23 feb 2005