[Race] PGR2 V.S. Sega GT 2002

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 5 mrt 2005.

1. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    PGR2 is een goede game die veel beter verkoopt door de marketing. Sega GT 2002 heeft daar in tegen minder verkocht, terwijl het beide zeer goede games zijn.
    Ik vind persoonlijk Sega beter:
    Gewoon geld: geen raar gedoe.
    Veel auto-klassen.
    Lisence voor elke klasse.
    Je auto kan schade oplopen die je moet betalen.

PGR2 heeft allemaal van dat rare gedoe dat nergens opslaaat.

Standpunt: Sega GT 2002 is beter als PGR2 (er is namelijk een speciale uitbreiding met meer auto's, parcous en live mogelijkheid).
    Wat vinden jullie hiervan.
    Wie is beter, PGR2 of Sega GT 2002 (met uitbreiding)?

2. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb Sega GT 2002 nog niet gespeeld. Maar volgens mij is het de gameplay die PGR2 van GT2002 doet scheiden.
    En van dat gedoe eromheen bij PGR2, is gewoon smaak. Dat vind je leuk of niet. En zo raar is dat niet, want je krijgt gewoon punten voor je rijgedrag en daar kun je auto's mee krijgen.
    Dat zie je wel vaker bij games, dat je punten verdient en daarmee iets kan unlocken. :+

3. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind prg2 beter. Het rijgedrag bij sega gt 2002 vond ik minder.

4. Pimbech

Pimbech Halo 1 FTW

Leuk Bevonden:
    0
    Gast, ten eerste als je al naar de gfx kijkt dan is Pgr2 al beter.
    Het rijgedrag is in beide games echt zeer slecht evenals het stofzuigersound die de auto's uittieren.
    In Pgr2 is er tenminste ook nog een schade model, in Gt is het zo dat als je een auto raakt dat je er dan van afkaatst als een of andere magneet. Ongeveer net zo
    kansloos dus als in Gran Tourismo (alle series).

Maar ik vind beide games niet goed, sega gt omdat het er gewoon niet uitziet en de framerate echt mega laag is.
    Pgr2 omdat het een arcade is met alleen maar stratencircuits, geef mij maar gewoon racebanen want je rijdt toch ook met raceauto's.

Ik wacht wel gewoon op forza motorsports, en als je btw echt een goede gevarieerde racegame wil waar ook nog gevoel voor snelheid in zit... dan is DTM Racedriver 2 echt top. Het is tenminste ook geen arcade ofzo, gewoon een goede racesim.

5. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Daarom is d'r dus maar 1 goed race (rally) spel en dat is Rallisport Challenge1 en 2 maar het is zo ie zo een kwestie van smaak. Ik denk trouwens dat deze topic over een paar minuten een slotje krijgt. ;)

OVER SMAAK VALT NIET TE TWISTEN...

6. woolyonline

woolyonline I will kill you!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind pgr2 veel beter dan sega, sega kun je wel auto's tunen maar heel standaard, en de schade zie je niet, dus ik het ook niet cool. Sega heeft veel minder parcoursen en de tracks die het heeft zijn ook nog eens heel erg matig. Pgr2 heeft niet voor niets een 10- gekregen jongen.

greetz wooly

7. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Geen wanabe gedrag graag. Zolang iedereen zijn redenatie beargumenteerd heeft deze thread best een kans.

Zelf kies ik voor Sega GT 2002. Heb er veel plezier aan beleeft en hem bijna geheel uitgespeeld (op enkele races in classic-mode na).

Simracers hebben me altijd meer getrokken dan arcaderacers. Ik heb liever een racegame waarbij je moet remmen voor de bocht dan dat je slippend en beukend er even snel doorheen gaat. Het slippend en snel rijden tegelijk trok me vanaf PGR1 al niet erg. Heb deze game (en deel 2) dan ook weinig gespeld.

Ik heb in PGR anders ook geen schade gezien. En als dat er wel in zat, dan was het me nooit opgevallen. :)

Laatst bewerkt: 6 mrt 2005
  8. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    In PGR was de schade te zien als je 5 x tegen een muur was aangebotst en dan zag je een deukje in je bumper. Dus dat was ook niet geweldig |:-

9. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Vond Sega GT ook leuker. Je begint met een auto die uit elkaar valt van ellende en je bouwt rustig op totdat je in een, zelf verdiende, sportwagen rond rijdt. Sleutelen aan auto's om ze harder te laten lopen etc. trekt mij meer dan auto kiezen en gaan. Hopelijk wordt Forza net zo goed als de GT serie.

10. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik zat gisteren nog te denken 'dat ik PGR2 misschien wel de beste Xbox game vinden'. Sega GT vond ik zelfs een beetje een zwakke titel doordat het upgraden te logisch was en de besturing sponsachtig.
    De besturing van PGR2 bied anders zoveel meer uitdaging dan die van Sega GT. De besturing van PGR2 is net zo goed gebaseerd op 'het echt' en is op sommige punten een beetje overdreven maar blijft dat dat wat je doen moet in een logisch straatje te plaatsen is.

Zit er toch echt in, in beide delen zelfs :).

11. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zelf ga toch voor PGR 2 omdat deze game veel en veel sneller is dan Sega GT 2002.
    En kudos verdienen voor rijgedrag is veel orgineleer dan de jackpot winnen van een race/baan.
    En als je online gaat met PGR 2 dan is het gewoon top lekker gezellig met elkaar ouwehoeren over de vaagste dingen :)

ik spreek je nog wel,

12. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Het Live gedeelte van Sega GT is ook niet slecht. het is wel een uitbreiding met meer parcoursen, auto's en dergelijke. +alles van de normale versie voor 30euro toen ie uit was. en Live heb ik zelf niet maar bij een vriend hebben we echt uren Live gespeeld. ook leuk

13. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Dan is het te lang geleden dat ik de games gespeeld heb, qua schade.
    Het rijgedrag van PGR is goed, en in dat opzicht ook wel een simracer, maar de combinatie met slippend rijden voor kudos en tussen pionnetjes manouvreren staat me niet aan.

14. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    kijk, dat tussen pionnetjes door etc vind ik dus ook zo dom.
    gewoon kampioenschappen rijden, money verdienen, auto kopen, tunen. dat is toch veel leuker

15. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Ik vind Sega GT 2002/Online veel beter. Dat is niet omdat het van Sega is, maar omdat:
    - Ik de auto's lekkerder vind besturen
    - Het spel gewoon meer fun is om te racen
    - De track disign veeeel beter is, bij PGR2 speel ik steeds de nurburgring omdat die WEL cool is...
    - Er niet zo'n triest kudo's systeem in zit, ik wil gewoon racen om snel te zijn en geen bullshit met paaltjes enzo.
    - Het spel veel meer stijl heeft, check bijvoorbeeld het main menu!

Nadelen van Sega GT zijn volgens mij:
    - Veel korter dan PGR 2
    - Online duidelijk minder goed dan PGR 2

Grafisch maakt het me eigenlijk geen hout uit...

16. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Naja ik dacht altijd dat topics van 'die is beter dan deze, nee die dan die' niet mochten dus vandaar ;)

Maar goed, dan zal ik mijn menig ook maar geven ook al is het zo lang geleden dat ik Sega GT heb gespeeld. Ik heb zelf meer plezier aan PGR2 gehad dan aan Sega GT, want het was me toch echt veelste kort volgens mij had ik uhm al na 3 dagen uit (en nee dan niet full time spelen nee) en dan had ik hem uitgespeeld en dacht ik echt bij mezelf van 'he heb ik het daar nou voor gedaan??! :confused: De besturing was wel erg goed in Sega GT zelfs beter als in PGR2. Maar laten we over deze spellen het schademodel alsjeblieft achterwegen want die is d'r gewoon niet, althans geen noemenswaardige. Want we weten tegenwoordig wel dat het veel beter kan, als je alleen al naar een iets andere race genre kijkt.

Ik ga dus toch voor PGR2.

Laatst bewerkt: 6 mrt 2005
  17. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    pgr 2 is veel beter dan sega man doe normaal

18. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
    PGR2 is natuurlijk beter, het is ook een jaar jonger (volgens mij) dan SEGA. Het is heeel mooi gemaakt spel vooral heel realistisch. EN als je PGR2 koopt dan kan je meedoen aan de PGR2 CHALLENGE die ook op dit forum ergens staat.

19. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    :cool:

Ik ze allebei wellis een keer gespeeld maar bij Sega GT 2002 moest je je auto kopen en tunen (toch?) en bij PGR 2 heb je gewoon standaard auto's. Waarom ik voor PGR 2 kies is simpel. Tziet er veel beter uit. PGR 2 rijdt beter (aracade, maar dit is mijn mening), Sega is een Simulator. Sega vond ik toen niet veel tebieden en verveelde mij snel en met PGR 2 speel ik zelfs nu nog..

20. Feodor

Feodor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    PGR2 is beter !! Hij is nou eenmaal verkozen tot beste Race-Game tot nu toe..!

Deel Deze Pagina