1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

DVD reparatie

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Vegetom, 27 apr 2005.

  1. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Nadat ik na een hele lange tijd weer eens Rallisport Challenge 2 wilde spelen, kreeg ik de melding dat mijn schijf wel eens vies of beschadigd kon zijn. Nou, ik dus even poetsen (van binnen naar buiten), maar hielp niet. Poging 2, dan maar even onder de kraan. Dat hielp altijd bij Playstation spellen bij mij vriend. Maar ook dat hielp niet. Dan maar even zoeken op internet. En na een tip van mijn vriend, heb ik, jawel, tandpasta geprobeerd. Zoals je wel kunt raden, ook dat hielp niet. Nadat ik de dvd een lik had gegeven met passie ( :{ ) heb ik 't maar geprobeerd met glassex spul. Nog steeds kreeg ik dezelfde melding na 5 seconde 'loading', alleen nu zitten er wel een paar mooie vegen op de dvd |:-
    Dus ik weer zoeken op internet en toen kwam ik dit tegen:
    http://www.gameaccessoires.nl/demo/catalog/product_info.php?products_id=124

    en dit:
    http://www.cd-dvd-reparatie.nl/beschrijving.htm

    Heef iemand ervaring of misschien andere oplossingen? Alvast bedankt. Graag geen nutteloze posts, want het is een vrij serieus probleem.
     
  2. Diz4r

    Diz4r Active Member

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, zoals het op die website beschreven staat zou je het kunnen proberen.
    Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik denk "als" het zou werken dat het dan van korte duur is, want als een DVD eenmaal niet meer goed functioneert dan blijft dat ook zo ( volgens mij ).
    Die pasta zou heel misschien kunnen werken voor een bepaalde tijd. Je hebt mazzel dat er geen belangrijke data opstaat, want dan zou ik het er niet op gokken en een nieuw dvdtje branden.
    Maar in dit geval is het een game dus. Ik zou naar de winkel gaan en een nieuwe kopen.
    Heb je denk ik veel meer aan, want als je dat "pasta" spul erop smeert krijg je denk na 2 weken hetzelfde.
    :eek:
     
  3. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb ook problemen gehad met mijn xbox. Ik zal ff mijn verhaal uitleggen.

    Er waren eerst 2 spellen die het niet deden. Dat waren Dead Or Alive 3 en Halo 2.
    Dead or Alive 3 starten wel op maar het muziek bleef hangen en liep naar 20 seconden vast. Ik heb DOA3 bij anderen getest en daar deed hij het gewoon perfect. Halo 2 starten wel op maar als ik in het menu kwam verdwijnde de letters en als ik op new game selecteerde dan begon het filmpje te laden die haperde en liep vast. Ook dit spel werkte het bij andere xbox consoles goed.

    Ik heb gebeld naar Xbox klantenservice en mijn xbox werd snel opgehaald. Na ongeveer 4 dagen kreeg ik mijn xbox weer terug en ik hopen dat hij het deed. De 1e keer dat ik mijn xbox opgestuurd had moest ik de spellen er niet bij doen. Toen mijn xbox het nog steeds niet deed wat ik heel gek vond want er was het 1 en ander vervangen, Toen moest ik uhm nog een keer opsturen maar dit keer met de 2 spellen meegeleverd. Dat heb ik gedaan en kwam ook snel weer terug. Ik merkte op dat er een heel nieuw spel van DOA3 bij zat en dat vond ik tog wel een goede service. Maar toen ik Halo 2 in mijn xbox stopte had hij precies hetzelfde probleem. Alles was in mijn xbox vervangen en tog deed i het niet.

    Toen ik weer opbelde naar Xbox Klantendservice om te melden dat halo 2 het nog steeds niet deed vertelde julie me dat ik maar terug na de winkels moest (dixons). Maar ja ik heb dat spel al vanaf 11 november en dat is al een hele tijd geleden. Maar ik ben tog terug gegaan en kreeg alsnog een nieuwe halo 2. (geweldig) _O_ *) _O_
    En ja hoor die deed het wel.

    Ik heb na het terug krijgen van mijn xbox niet meer echt met andere spellen gespeeld dan Halo 2 en DOA3. Maar toen ik Burnout 3 wou spelen (die het voor de reparatie van mn xbox wel deed) gewoon de cd niet wou lezen. Hij gaat niet eens van het groene main scherm af en loopt vast en zegt uiteindelijk dat er GEEN xbox cd in mijn xbox zit. :mad: :mad: Ik had het al zon 50 keer geprobeert. Ik dacht dat het aan Burnout 3 lach dus heb ik een paar vrienden mijn Burnout 3 meegegeven en bij elke 3 werkte het gewoon.

    Conclusie:

    Het lag dus niet aan het spel maar aan mijn xbox. Ik ben ook niet met Burnout 3 terug naar de winkels gegaan want hij werkt gewoon zoals hij moet doen. Er is dus duidelijk iets mis met mijn xbox. En al die vervangingen wat er gedaan is in mijn xbox heeft dus helemaal niks geholpen. Elke spel die het niet deed moest ik gewoon het spel vervangen. Terwijl alle spellen het gewoon deden bij andere xbox consoles.

    Dus hebben uhm daarna weer opgehaald, Maar dit keer moest i naar Duitsland. Toen ik uhm terug kreeg deed Burnout 3 het weer gewoon. Ik weet nog steeds niet waaraan het heeft gelegen. :confused:

    Maar het beste wat je kunt doen is gewoon ff de Xbox klantenservice lijn bellen. Dan halen ze uhm op via UPS en fixen uhm. Dat verhaal wat ik net helemaal verteld hebt was eigenlijk nutteloos maar ja dit was mijn ervaring en iets zegt me dat dit niet mijn laatste probleem was :'-(
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2005
  4. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Maar de rest van mijn spellen werkt wel en je ziet ook wel vrij duidelijk de vegen en krasjes zitten. Volgens mij heeft de DVD rondgedraaid in het doosje. Dus het lijkt me een beetje nutteloos om mijn xbox te laten reparen. Is het niet slim om eerst een mailje te sturen naar de klantenservice ofzo. Ik heb 't spel pas (kan toch wel verwachten dat die dingen langer mee gaan) sinds Juli. Of zoals jij hebt gedaan opsturen ofzo en dan kijken of ze 'm willen vervangen.

    Waar moet ik dan trouwens naar toe mailen, in het Nederlands graag.
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2005
  5. XquistX

    XquistX sTIMpie

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    0
    kleine krasjes verkregen door het rond draaien van de dvd in het hoesje hebben niet echt invloet op de schijf.... ik denk dat je er gewoon voorzichter mee om moet gaan... ik heb nu al 3,5 jaar een xbox en nog geen enkele game heeft krassen... net als mijn 170 (film) dvd's... geheel kras vrij..
     
  6. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Je kunt het best bellen naar de helpdesk, het telefoon nummer is in boekjes te vinden of op www.xbox.com. Misschien kun je deze vraag ook hier stellen.
     
  7. de j

    de j New Member

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou naar een ombouw gedoe gaan meestal ook minder duur als microsoft tenzij je er een nieuwe drive in laat zetten
     
  8. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Veneuk men topic niet!
    En wat zou ik er dan nog aan hebben? Hij speelt gewoon 1 spel niet af, omdat ie onder de krassen en vegen zit. Ik wil gewoon een nieuwe of laten repareren.
     
  9. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Waar kun je trouwens in het Nederlands voor dit probleem naar toe mailen?
     
  10. de j

    de j New Member

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry voor me opmerking ik wou je allen helpen
     
  11. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    :{ Mijn verhaal zeker niet gelezen.

    -Bel microsoft klanten service op.

    -Dan vragen ze wat info.

    -Dan krijg je als het goed is over 2 dagen een doos thuisgestuurd met wat stikkers. (voor te verzenden.)

    -Dan moet je UPS (bezorg bedrijf) opbellen dat je de doos met je xbox erin en in jouw geval ook handig als je dat spel erbij doet en dan wordt de doos weer opgehaald door UPS.

    -Dan moet je wachten dat kan tot 2-5 dagen zijn, en krijg je uhm weer teruggestuurd.

    Meestal vervangen ze wat in je xbox. Bij mij was er zon groot probleem dat mijn hele xbox van binnen uit opnieuw vervangen hadden. Ik weet niet of je nog garantie hebt (zal je wel ergens al gezegt hebben in deze thread, of niet) maar als ze het vragen gewoon zeggen dat je nog garantie hebt. Ze kijken er niet eens na. bij mij niet tenminste.

    Daarna moet i het als het goed is weer doen.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt O-)
     
  12. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb je verhaal wel gelezen, maar ik zei ook al dat het niet door mijn xbox komt. Die werkt nog perfect met alle spellen. Behalve dus met Rallisport Challenge 2, die duidelijk onder de krassen zit. Kan ik die niet naar microsoft sturen?
     
  13. Deano2

    Deano2 hallow??

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruikte vroeger altijd aceton is nie egt goed voor je spellen maar toen hielp het misschien bij jou ook, maar ze zeggen dat da nie goed daarvoor is.
     
  14. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    aceton lost plastik op, dus dat zou ik absoluut niet proberen.....en ik zou toch de ms-klantenservice bellen voor dit probleem...hettelefoonnummer kun je op Xbox.com vinden, mail ook.....waarschijnlijk zeggen zetoch dat je het op moet sturen (je xbox dus)...is misschien ook wel wel verstandig, want het grote dvd probleem begint vaak maar bij 1 spel en gaat dan langzaam verder...was bij mij ook. Ik heb het laten repareren, maar nu begint het weer opnieuw bij burnout en pes4....helaas geen garantie meer voor mij, maarals je nog wel garantie hebt, niet moeilijk doen over rallisport: nummer bellen, xbox + waarschijnlijk game opsturen en binnen een week terug....geniale service van MS
     

Deel Deze Pagina