1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Alles voor de beginnende webdesigner

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door dutch_badass, 28 apr 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dutch_badass

    dutch_badass New Member

    Berichten:
    246
    Leuk Bevonden:
    2
    Sinds er best veel threads opduiken met vragen als hoe maak ik buttons en hoe open ik dit in dat en etc etc,
    heb ik besloten om maar even een centrale thread te maken waar je al je webdesign vragen op los kunt laten.

    Ga hier nou geen webdesigns plaatsen of de thread volspammen met websites die je gemaakt hebt, webdesigns plaats maar in het photoshop art threadje en websites plaats maar in je sig.

    Dus barst hier nu maar los met alle webdesign problemen !
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2005
  2. Emile

    Emile oude garde

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand een goeie php gallery (dus voor foto's plaatsen)?
    liefst gratis :D
     
  3. dutch_badass

    dutch_badass New Member

    Berichten:
    246
    Leuk Bevonden:
    2
    ik heb het niet helemaal doorgekeken maar is dit iets ?
    link
     
  4. blonkie

    blonkie XBW V.I.P.

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    0
    Probleem: wanneer ik html toevoeg (via dreamweaver) vb. een poll en ik load men site op bij freewebs en als ik dan naar de site ga kijken dan staat er 'this form is inoperational' , Hoe komt dit???
    2de vraag: Hoe kan ik linken naar een foto die op mijn pc staat??
     
  5. dutch_badass

    dutch_badass New Member

    Berichten:
    246
    Leuk Bevonden:
    2
    Nou je eerste vraag snap ik niet helemaal er zal vast wel wat fout zijn in je html code ofzo

    vraag 2: je moet een plaatje wel online hebben staan om hem te laten zien net zoals wanneer je een plaatje op een forum post
     
  6. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt lekker dit topic, aangezien ik volgend jaar interactieve media ga doen (geschiedenis leraar was toch niet helemaal mijn ding:p).

    Weet iemand misschien een goede flash tutorial site?

    Als iemand een goede html tutorial site zoekt: kijk hier eens,link .
     
  7. dutch_badass

    dutch_badass New Member

    Berichten:
    246
    Leuk Bevonden:
    2
  8. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Coppermine is een heel uitgebreide, veelgebruikte Photo Gallery. Het is een soort van phpBB maar dan speciaal voor foto's. Erg handig.
     
  9. -Murdock-

    -Murdock- Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke editor gebruiken jullie om de X & Y cords te berekenen voor de HTML code? Ik design mijn site met Photoshop (*.psd dus). Kan dat met ImageReady ofzo?
     
  10. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Voor image maps bedoel je? Het makkelijkst gaat dat in Dreamweaver.

    Open je pagina in Dreamweaver, en selecteer de afbeelding die je wilt mappen. In Dreamweaver (ik geloof onderaan bij de properties) heb je meerdere mogelijkheden om image maps te maken; van vierkantjes, cirkels tot poly-shapes. Elke map kun je een eigen hyperlink geven. Dreamweaver bepaalt zelf de coördinaten, die je terug kunt vinden in de broncode.
     
  11. -Murdock-

    -Murdock- Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik gebruik nu zelf al Dreamweaver.. Ik vind het wel handig; alleen jammer dat je er zoveel troep bij krijgt, bij een normale code. Toch bedankt, Darkwing :)
     
  12. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Graag gedaan :)

    Dreamweaver genereert idd aardig wat loze code, daarom maak ik mijn websites het liefst in een platte editor (UltraEdit). Maar soms is Dreamweaver wel handig, zoals in dit geval :)

    Wat ik altijd doe is zelf een site uitwerken in php en HTML met een platte editor, die vervolgens ff laden in Dreamweaver om een Image Map te maken en vervolgens kopieer ik alleen die code weer terug naar m'n tekst-editor. Easy as pie :D
     
  13. blonkie

    blonkie XBW V.I.P.

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer ik in mijn menu vb. steam zet en ik maak er een hyperlink van naar www.steampowered.com dan opent hij die site in het huidige kader, hoe kan ik dat veranderen zodat hij die link opent in een ander kader ???
     
  14. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    HTML:
    <a href="www.plaatshierdelink.com" target="_BLANK">
     
  15. ICE

    ICE Ik was het niet.

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    1
    Kijk dit is nou een handig topic, misschien dat er iemand is die hier antwoord op weet. Ik ben bezig om mijn website een beetje te veranderen zodat hij ook in andere browsers als IE is te bezoeken alleen nu heb ik een probleempje met het css gedeelte. Ik wil graag dat de footer altijd onderaan iemand zijn scherm blijft staan en dat alleen de content area scrolt als het nodig is (gedeelte wat ik gevuld heb met The quick brown dog jumps over the lazy fox moet alleen scrollen dus.). Nu kan ik dat oplossen door er een vaste height waarde aan te geven alleen dan heb je 2 scrollbalken als je op een resolutie van 800x600 kijkt (site is voor 1024x768 gebouwd) en op 1280 zie je een leeg gedeelte onderin. Dus weet iemand daar misschien een oplossing voor? Ik heb al op een aantal css sites gekeken alleen daar vind je alleen tutorials voor standaard 3 colom layouts. En het lijkt me dat het een vrij standaard layout is die ik wil maken :confused: Ik heb ook even een test versie online gezet waar je de source code kan bekijken. weg is de html pagina en weg is me style sheet. (die w3c buttons zijn alleen even tijdelijk zodat ik snel me css en html kan nakijken. alles wat in die banner staat gaat er uiteindelijk uit, maar ik denk niet dat dat iets met mijn probleem te maken heeft?) Even voor de duidelijkheid dat scrollende main contend vak is geen i frame maar geregeld met de css overflow property. Dus als ik het goed heb gedaan zitten er geen frames, tabellen of i frames in.
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2005
  16. Master Of Blades

    Master Of Blades aka BonkMeister

    Berichten:
    1.422
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben veel bezig in Frontpage, dat lukt aardig, maar waar kun je die site online krijgen (gratis :D)? Hoe moet ik het opslaan, waar kan ik hem toevoegen etc.?
     
  17. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    Bij freewebs of geocities, maar meestal krijg je van je provider een aantal mb gratis om een site te hosten, en als ik jou was, zou ik die gebruiken, en dan een .TK adres aanmaken zodat niemand de moeilijke link van je provider hoeft te kennen:)
     
  18. Godless Devil

    Godless Devil *666*

    Berichten:
    271
    Leuk Bevonden:
    0
    De laatste tijd ben ik met HTML aan 't prutsen en dingen proberen en zo. En daarom heb ik een paar vragen-->
    1) Ik had eens een topic gemaakt met de vraag "hoe zet je muziek op een site", ik heb 't allemaal geprobeert, maar dat lukt me niet...Willen jullie 't me nog eens uitleggen aub. ? (Die andere topic mogen de mods gerust wel sluiten).
    2) Hoe maak en zet ik een "Poll" op een site? Want ik heb al op verschillende sites gekeken hoe je dat moet doen, maar ik kreeg altijd zo een ding dat me gewoon de HTML code geeft met al 'gemaakte' Poll...nee...dat is niet erg, maar ze gingen niet. Kunnen jullie me nu eens zeggen hoe ik een Poll maak of wat ik verkeerd doe met die AL gemaakte Polls over te schrijven..?
     
  19. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Multimedia objecten kunnen in een HTML-document ingesloten worden met behulp van het EMBED element (geluidsfragmenten in Microsoft Internet Explorer en Opera bovendien met het BGSOUND element).

    Voor het insluiten van de verschillende objecten is in HTML 4.0 het OBJECT element geïntroduceerd. Dit element moet in de toekomst de eerder genoemde elementen gaan vervangen. Het APPLET element heeft om die reden in HTML 4.0 het label afgekeurd gekregen, terwijl de elementen EMBED en BGSOUND niet eens in de specificatie zijn opgenomen.

    Het OBJECT element wordt ondersteund door Microsoft Internet Explorer 3.0 en hoger, Mozilla, Netscape Navigator 4.0 en hoger en Opera 4.0 en hoger. Ten behoeve van oudere browsers kan tussen de activering en beëindiging van het OBJECT element een alternatieve inhoud opgenomen worden. Deze alternatieve inhoud wordt alleen weergegeven als de browser het OBJECT element niet ondersteunt, of als het object niet kan worden weergegeven.

    Browsers die het OBJECT element ondersteunen, doen dat overigens niet altijd voor alle typen objecten. Met name in Netscape Navigator 4 is de ondersteuning beperkt. Een veel groter probleem is evenwel dat de ondersteuning lang niet altijd correct is en nogal eens tot problemen in de weergave leidt (vooral de verschillende versies van Microsoft Internet Explorer en de oudere versies van Opera hebben hier last van). Bij multimedia objecten hebben die problemen vaak een relatie met de gebruikte plug-in. Dat is een programma dat ervoor zorgt dat bepaalde typen objecten binnen de browser kunnen worden weergeven. Soms is de weergave in een browser met de ene plug-in prima, terwijl een andere voor grote problemen zorgt.

    Gezien de hiervoor genoemde problemen met het OBJECT element is de verleiding groot de "oudere" elementen te blijven gebruiken. Voor sommige objecten is dat voorlopig ook de beste oplossing. Bij multimedia objecten is het echter niet mogelijk het OBJECT element links te laten liggen, omdat nieuwere versies van Microsoft Internet Explorer het insluiten ervan met behulp van het EMBED element niet meer ondersteunt.

    voor de rest kan je http://www.handleidinghtml.nl/html/objecten/objecten09.html bekijken.
    er staat alleen wat uitgelegd over midi en wav, maar ik ga ervanuit dat t ook voor mp3 muziek etc werkt, anders kan je met een programma als "dB poweramp" muziek converteren naar wav/midi

    dit is voor het afspelen van toepassing, maar voor het downloaden van muziekbestanden kan je gewoon een hyperlink maken naar het bestand.

    indien de site in het engels is, is www.orgfree.com een goede optie:)
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2005
  20. blonkie

    blonkie XBW V.I.P.

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand soms hoe je een intro bij je site toevoegd? Ik had namelijk al ergens een keer een intro upgeload maar als ik dan naar de site ga verschijnt er geen intro maar direct de site......
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina