Harde schijf verticaal monteren?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Centurion, 9 mei 2005.

1. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben bezig met een custom XBOX en daarin zou het goed uitkomen als ik de harde schijf rechtopstaand (met de lange zijde op de bodem) kon monteren, ik heb echter wel eens verhalen gehoord over harde schijven die daar niet tegen kunnen en herrie gaan maken.

Daarom zou ik graag willen weten of jullie hier meer van weten.

2. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Bij mij hebben ze nog niet geklaagd.

3. CasPerZerZ

CasPerZerZ *Sorteert Pallets

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is geen probleem meer,vroeger had je mischien kans dat de schijf wat verschoof,maar als je niet van plan bent een 30 jaar oude harde schijf te installeren,is het best wel slim,scheelt een hele boel ruimte vaak.

4. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Waarom zou dat niet kunnen?:confused:
    In veel PC's zit dat gewoon hoor, btw, mochten ze veel geluid maken try een hardeschijf koeler :) (zo`n coolermaster)

5. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    die schijf zit er vast in en dat 'schrijf' ding ook, dus denk niet dat het veel verschil maakt

6. Genassix

Genassix Endless Challenge

Leuk Bevonden:
    3
    Kheb een hier een pc staan. Een dell pentium 1 pc (133mhz). Een old timer dus, en daar zit de harde schijf ook verticaal in. Hij heeft altijd perfect gewerkt, dus tzal geen problemen opleveren denk ik. Ook mijn externe hdd staat altijd verticaal en wederom geen problemen. :)

7. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Bedankt voor de reply's, maakt het nog verschil dat hij al 2 jaar horizontaal dienst doet?

8. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Lees de post van Genassix eens. Die pc van hem is minstens 6 jaar oud.

Het maakt dus niks uit.

9. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548

Le-zen.

In de post van Gen staat dat de HDD in de PC al 6 jaar verticaal dienst doet.
    Cent wil een HDD die 2 jaar horizontaal functioneerd, nu verticaal doen.

Hij wil weten of de verandering effect heeft op het functioneren.

10. Masster Chief

Masster Chief Eat my bullets!

Leuk Bevonden:
    0
    Wel goed lezen, het gaat hem erom dat zijn hardeschrijf al 2 jaar horizontaal zit, waardoor hij misschien moeite met een verticale positie zou gaan krijgen.
    En die vanGenassix hangt al zijn hele leven verticaal, dus is niet echt een goede vergelijking.
    Maar het zou niet mogen uitmaken.
    Succes ermee

11. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    My bad ;)

Maar nee, het kan nog steeds geen kwaad. Ik heb 1 van mijn schijven altijd scheef liggen, soms de ene kant op, soms de andere. Simpelweg omdat ik geen plaats meer heb voor meer HD's.

12. Genassix

Leuk Bevonden:
    3
    ... Oftewel Centurion ga je gang :p.

Btw: Die pentium 1 gebruik ik niet meer hoor, die heb ik doorgeschoven naar mn zusje :).

13. Ruud

Ruud Guest

En toch kun je mij niet met alleen een paar ervaringen wijsmaken dat iets fijngevoeligs als een HDD géén last zal hebben van iets lomps als de zwaartekracht.

14. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Maak er 1 open zou ik zeggen, dan zal je zien waarom hij er geen last van heeft. Anders zou je HD mp3 spelers altijd in 1 positie moeten houden ofzo.

15. Ruud

Ruud Guest

Nooit geweten dat er desktop-HDD's in MP3-spelers zaten joh! Toch knap, dat ze dat daar allemaal in proppen!

16. Genassix

Leuk Bevonden:
    3
    :{ Oke dus jij denkt serieus dat een harde schijf schade op kan lopen door zwaartekracht omdat je hem verticaal plaatst? BULLSHIT, ja kijk als je em van de trap af gooit, dan krijgt ie misschien last van "iets lomps als zwaartekracht". _0/

Man, jij lult ook maar wat raak. Natuurlijk zitten er geen pc harde schijven in mp3spelers.. maar harde schijven zijn harde schijven. Ze zijn idd schokgevoelig en je moet er voorzichtig mee zijn, maar zoals slurpgeit hierboven al zei maakt het geen ruk uit hoe je hem houd of plaatst!

Laatst bewerkt: 10 mei 2005
  17. Ruud

Ruud Guest

Subtiel ouwe! Die 'schade' waar ik het over heb hoeft maar een minimale afwijking in de positie van de schrijfkop te zijn waardoor er steeds een extra bad-sector bij wordt gesnoept.
    Met je stoere beter-weten-zwaaien van je, zal nog eens m'n mening delen.

18. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    Haal die Gmini van DW eens uit elkaar.
    Het is een standaard Toshiba HD, die wat kleiner is dan een pc-versie.

19. Ruud

Ruud Guest

Ja, beter bekend als laptop-HDD Dexter :D Die zijn nét even iets anders (en niet voor niets ook duurder).

Luistert; ik zeg niet dat het slecht hoeft te zijn, maar ik vind de argumenten om het zomaar te doen een beetje zwak voor zo'n stukje dure hardware. Beetje de andere kant belichten, je weeeet toggg.

20. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Het kan goed hoor...zie plaatjes _0/
    Tegenwoordig staan ook veel externe harde schijven op hun kant.

Deze onderstaande mod wordt zeker weten ook door velen van jullie onmogelijk verklaard he, wie gaat er nou zijn hdd open maken O-)

[​IMG] [​IMG]

Ben nog altijd van plan deze mod een keer te doen op de xbox hdd _O_

edit:
    hier nog een gave met glowende rand:

Hier
    nog een leuk filmpje van een andere hdd in actie.

Laatst bewerkt: 10 mei 2005

Deel Deze Pagina