1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360: Geruchten en Feiten [DEEL 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door JKI, 16 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Eindelijk was het dan zover. Na al die speculatie zijn er feiten gekomen . Het zal waarschijnlijk niemand hier ontgaan zijn dat de xbox op vrijdag de dertiende mei op MTV onthuld is. Eigenlijk hadden we al een heel stuk van de info achterhaald, maar toch is het nu ook officiëel bevestigd. De freaks zaten natuurlijk al in de nacht van 12 op 13 mei te kijken naar de Amerikaanse uitzending (natuurlijk zijn er weinig die Amerikaanse tv kunnen ontvangen) maar de Nederlandse uitzending was dus op 13 Mei.
    Aangezien het vorige deel met bijna 2000 posts toch iets te vol werd is hier nu deeltje 2 . Zo houden we het overzichtelijk.

    [​IMG]

    Alle specs van de xbox 360 zijn bekend (nouja, bijna alle dan ). Hieronder volgt een samenvatting van alles. Er is inmiddels ook een officiële site over de xbox 360, namelijk www.xbox360.com (als je heeeel erg goed had nagedacht zou je er misschien zelf ook wel achter zijn gekomen). Op de site van de eerste xbox staat trouwens ook info (www.xbox.com)(ook al zo'n onlogische naam ).

    Het uiterlijk

    Er is ervoor gekozen om de xbox 360 wit te maken. Wie dat niet aanstaat kan een ander frontje kopen, net zoals bij een mobieltje. Zo kan je 'm lekker persoonlijk maken. Dat kan echter alleen bij de voorkant...
    In tegendeel tot de xbox 1, zitten de ingangen voor de memory-units nu gewoon op de xbox zelf in plaats van op de controller. De memory-cards worden verkrijgbaar vanaf 64 mb. Van die memory-cards was al eerder een plaatje op ourcolony.net vrijgegeven.
    Naast de memory-slots zit een ontvanger voor de draadloze controllers die er nu standaard bij zitten. Geen geklungel meer met al die draden. Aan de andere kant (rechts) van de memory-slots zit een knop om het signaal van de controllers te resetten.
    Daarnaast zit de grote powerknop. Lekker groot .
    Daar weer naast, helemaal rechts op de console, zit een luikje. Daaronder zitten 2 usb-aansluitingen verborgen. Die zijn om de controllers op te laden of de optionele usb-camera aan te sluiten.
    Aan de linkerzijkant (het wordt allemaal duidelijk als je naar het plaatje kijkt ) zit de portable harde schijf met standaard 20 GB dat uit te breiden is naar 40 GB.
    Op de achterkant zitten bijna dezelfde aansluitingen als bij de xbox 1. De ethernetaansluiting, beeldaansluiting, stroomaansluiting, en tot slot nog een extra usb. Het wordt allemaal duidelijk op deze plaatjes:

    [​IMG]
    [​IMG]

    De binnenkant (met veel dank aan de xbw frontpage omdat ik er zelf niets van weet)

    De nieuwe Xbox 360 zal net als de huidige Xbox een echte krachtpatser worden. De chipset zal bestaan uit drie IBM Power PC chips van 3.2ghz elk. De grafische kant zal zoals al bekend door ATI worden verzorgd met een monster van een kaart die moet draaien op 500mhz. In totaliteit zal de machine 500 miljoen polygonen per seconden kunnen laten zien en daarbij kan de Xbox 360 per seconden ook nog 48 miljard shader-operaties uitvoeren. Zeer indrukwekkende cijfers, zeker als je de 512 MB GDDR3 RAM die de machine zal bevatten toevoegt. De drive van de nieuwe Xbox wordt een gewone DVD drive van 12 speed die ook dual-layered DVD’s kan lezen. De speler zal alle soorten DVD en CD’s kunnen lezen, evenals MP3 en WMA CD’s. Daar blijft het echter niet bij want ook Foto CD’s kunnen straks zonder problemen in de Xbox 360. Verder zal de Xbox 360 uit zichzelf een 20 gigabyte hardeschijf bezitten die zoals eerder gezegd is uit te breiden naar bijvoorbeeld 40 gigabyte en misschien wel meer. Uiteraard zijn zoals we op een Ourcolony.net plaatje al zagen ook memoryunits nog van de partij. Dit keer vanaf 64MB en met een handig draaghoesje zodat je ze makkelijk kunt meenemen aan je sleutelhanger. Verder bevat de Xbox 360 al van zichzelf over WiFi mogelijkheden, voor draadloos netwerk en internet, en kan er ook nog steeds een normale ethernetkabel worden aangesloten. Het geheel gaat gekoeld worden door twee ventilators, waarvan er één uitgaat tijdens het kijken van DVD’s om minder geluid te produceren. Verder bevat de chip ook een waterkoelingstechniek van Microsoft om de temperatuur van de chips nog verder te beperken zonder te veel herrie te maken.

    De controller

    De controller verschilt opzich niet zo veel van de huidige controller. Hij is nu alleen wit (hetzelfde als de xbox), de start- en back-knopjes zitten naast het bolvormige logo in het midden van de controller en de zwarte en witte knopjes zijn verplaatst. Die zijn verhuist naar de triggers, ze zitten er nu als drukknopjes boven.
    De bolvormige knop in het midden van de controller heeft meerdere functies:

    • Powerknop
    • Link naar het dashboardmenu
    • Hij laat zien met welke controller je speelt
    • Hij laat het weten als er een berichtje voor je is

    De controller wordt aangedreven door batterijen die niet standaard worden meegeleverd. Ze kunnen oplaadbaar zijn of niet oplaadbaar. Als ze oplaadbaar zijn kunnen ze dus dmv de usb-poorten worden opgeladen. De batterijen zouden 40 uur mee moeten kunnen gaan. Als ze bijna op zijn wordt je gewaarschuwd zodat je een kabeltje tussen de controller en xbox aan kan sluiten. Daardoor worden de batterijen weer opgeladen maar kan je gewoon doorspelen.

    Verdere accesoires

    Natuurlijk heeft de xbox 360 z'n eigen headset. Deze lijkt heel veel op de standaard headsets die in de winkel worden verkocht, dus gewoon met een hoofdband (die over het hoofd gaat) in plaats van over je achterhoofd. Verder is hij natuurlijk ook wit.
    Er is ook een speciale usb camera. Daarmee kan je foto's maken en als webcam gebruiken om je tegenstanders eens goed te bekijken ... Ook kan je natuurlijk je eigen hoofd op het web zetten en bij spellen die het ondersteunen zelfs in het spel zelf zetten!
    Dan is er nog de afstandsbediening. Dit maal veel uitgebreider dan de vorige. Er zitten dan ook veel meer knoppen op die je zelf maar eens moet gaan bestuderen omdat ik geen zin heb om dat allemaal uit te leggen. Je kan er iig net zoals met de controller de xbox mee aanzetten. Ook kan je terug naar het 'hoofdmenu' en zo zitten er nog veel meer functies op. Microsoft heeft 'm wel iets meer gemaakt voor luie mensen, want je kan er zelfs de dvd-lade mee open en dicht maken . Ze maken het ons lekker gemakkelijk. Ook gloeien de knopjes op in het donker.

    [​IMG]

    Live

    Er is veel meer aandacht aan live besteed bij de xbox 360. Er zijn daarom ook veel meer mogelijkheden. Je kan gewoon met iedereen praten, maakt niet uit in welk spel hij of zij zit. Je hebt een eigen profiel met een reputatie, vaardigheden, enz. Elk spel zal iig live ondersteunen.
    De grootste verandering is dat er nu 2 verschillende versies van xbox live verschijnen. Namelijk silver en gold. Bij xbox live silver hoef je niets te betalen. Je kan dan wel gewoon een profiel maken zoals je bij xbox live gold ook kan. Er is echter wel een groot verschil: met xbox live silver kan je alleen maar gamen in het weekend, doordeweeks is dat niet mogelijk. Daar heb je dan een xbox live gold abbonnement voor nodig. Hoeveel zo'n abbonnement op de gold-versie gaat kosten is nog niet bekend, maar er is al wel bekendgemaakt dat er geen creditcard meer nodig is. Door dit alles wordt live veel toegankelijker.

    [​IMG]

    Een ander groot verschil is dat er nu een uitgebreide plek is waar je vanalles en nog wat kunt kopen (marketplace). Niet alleen contents voor een game, maar ook muziek, films, programma's, enz. Die marketplace is gewoon te berijken vanaf het dashboard.

    [​IMG]

    Mediacenter

    De xbox 360 wordt een mediacenter. Je kan er heel veel mee doen, zoals het rippen van cd's. Op de xbox 1 was het daarna een irritant klusje om alle nummers in te voeren, nu zoekt de xbox die gewoon voor je op op internet zodat je geen letter hoeft in te tikken. Ook kan je liedjes vanaf je mp3-speler naar je xbox kopieren via de usb-poort.
    Je kan de xbox 360 ook op de computer aansluiten. Als je dan foto's of films ofzo wilt bekijken kan dat via de xbox 360 gewoon op de tv in plaats van op het computerbeeldscherm. Allemaal erg handig! Natuurlijk kan je ook je fototoestel aansluiten op de xbox en zo je foto's bekijken.
    Alles kan je bedienen met de appartverkrijgbare afstandsbediening. Zo kan je makkelijk schakelen tussen de tv, xbox, muziek, plaatjes, enz.

    De spellen

    De xbox 360 is natuurlijk niets zonder z'n spellen. Xboxworld heeft al een paar spellen op een rijtje gezet:

    Project Gotham Racing 3
    Perfect Dark Zero
    Kameo
    Gears of War
    Need for Speed: Most Wanted
    Ghost Recon 3
    Tiger Woods PGA Tour 2006
    Blue Dragon (Microsoft)
    Call of Duty 2 (Activision)
    Condemned: Criminal Origins (SEGA)
    Dead or Alive 4 (Tecmo)
    Dead Rising (Capcom)
    The Elder Scrolls: Oblivion (Bethesda Softworks)
    Full Auto (SEGA)
    Gears of War (Microsoft)
    Kameo: Elements of Power (Microsoft)
    Lost Odyssey (Microsoft)
    Ninety-Nine Nights (Microsoft)
    The Outfit (THQ)
    Perfect Dark: Zero (Microsoft)
    Project Gotham Racing 3 (Microsoft)
    Quake 4 (Activision)
    Saint’s Row (THQ)
    Test Drive Unlimited (Atari)


    Dit zijn de spellen die MS wilde vrijgeven.

    Specs

    Check deze link voor de specs en uitgebreide info over de xbox 360.


    Héhé, dat was 't dan over de xbox 360 . Discussieer hier verder over de xbox 360. Laat nieuwe nieuwtjes horen en maak onderscheid tussen geruchten en feiten. Ik weet het, het meeste is al bekend, maar er komen altijd weer nieuwe dingen. Ga in ieder geval niet offtopic of iets dergelijks, dan wordt dit net zo'n onoverzichtelijke thread als de vorige.

    Door al het knippen en plakken zijn alle smilies verdwenen, dus denk niet dat ik nu ineens humorloos ben;).
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2005
  2. EmJee

    EmJee Aiight

    Berichten:
    1.144
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom twee dezelfde treads?
     
  3. baszs

    baszs Active Member

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    6
    om dat het dan onoverzichterlijker is als er 1 is met honderden pagina's

    dit gebeurd bij elke thread die te lang word ik vind het goed want de begin pag is meteen weer up to date _0/
     
  4. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij bedoelt dat ik per ongeluk 2 dezelfde threads heb aangemaakt. Ik heb al een pm gestuurd naar een mod dat de andere gesloten kan worden.
     
  5. HazardNL

    HazardNL Dark Sector

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie startpost! _O_
     
  6. haantje

    haantje Valentino Rossi!!#46

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    1
    Is er al enig idee wat hij moet gaan kosten?? (deel 1 niet gelezen:9)
     
  7. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Thnx *) .
    Tja, waarschijnlijk zo rond de 300 euro's.
     
  8. xplayer

    xplayer Active Member

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    1
    De gewone versie (dus niet de uitgebreide) zou geloof ik rond de $300,- komen dus dat zal hier wel €300,- worden. Maar pin me er niet op vast
     
  9. HazardNL

    HazardNL Dark Sector

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand trouwens al hoe die ring van licht op de controller nou eigenlijk werkt? Zal er een kleur zijn voor player 1, 2, 3 en 4 of hoe hij dan eigenlijk XBL! updates weergeeft?
     
  10. xplayer

    xplayer Active Member

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij is en blijft die ring groen en als je erop drukt kom je dacht ik bij een of ander scherm waar je de instellingen ziet.

    Ik las dit trouwens gister op IGN:

    "Halo 3 parrying PlayStation 3 launch
    Time quotes Bill Gates saying Sony's next-gen console will "walk into" the Xbox 360 follow-up to the best-selling sci-fi shooter.

    For months, the Web was rife with rumors that Microsoft would ship the sequel to Halo 2 for the Xbox 360 simultaneously with the launch of the PlayStation 3. Now, that has been confirmed--by none other than Bill Gates himself."
     
  11. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    er komt geen gewone of uitgebreide versie... er is 1 versie daar zit een 20gb hdd in, een afstandsbediening en een wireless controller

    je ziet dat er een x in dat bolletje staat met een lijntje naar elk cijfer... waarschijnlijk licht het lijntje naar de 1 (als je controller 1 hebt) op...

    verder wordt gezegd dat de ring om dat bolletje ook kan weergeven als er dc is dus dat ie dan oranje wordt bijvoorbeeld...
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2005
  12. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Hè op die afstandsbediening hè ... daar zit onderop een groene knop, met een windows logo :confused::confused: Of kijk ik scheef ? ... Denk het wel ;)
     
  13. HazardNL

    HazardNL Dark Sector

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    XB 360 maakt gebruik van Windows Media Center techniek :)

    En trouwens, er zijn toch wel verschillende versies?

    /offtopic

    Waarom staat er een link naar m'n avatar, en niet gewoon een plaatje? :confused:
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2005
  14. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    er is 1 versie het enige dat je kunt uitbreiden later is de harde schijf....

    de knop die je op de afstandsbediening zit is voor MCE op de pc (waarschijnlijk) omdat je de ab ook kunt gebruiken voor je mce pc...

    je moet je avatar weer even opnieuw uploaden... vannacht is er namelijk een database transfer geweest... en niet alle ava's zijn overgekomen volgens mij...
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2005
  15. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Whaha, jah idd, daar keek ik ook al naar, en klikte erop ! ik vond het wel mooi gedaan van jou .. maar het is dus een fout :+

    ontopic ... Nee, die verschillende versies was een gerucht, geen feit :)
     
  16. HazardNL

    HazardNL Dark Sector

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Een gerucht? Ik dacht dat die dingen rechtstreeks van MS kwamen en ik vond ik eerlijk gezegd wel logisch klinken. Maar ik ben er best blij mee, dan hoef ik tenminste niet veel extra te betalen :)
     
  17. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Dat zou ook kunnen hoor, maar ze zijn iig niet verder ermee gegaan ... Er komt 1 Xbox 360 uit.
     
  18. Quarke

    Quarke mja erm sjur

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    1
    FF een vraagje mayB issie al gesteld maar kon het niet zo snel vinde :)

    Xbox360 hoe gaat die met x-box live ? krijgt die een appart netwerk ofwa ?
    ben vanplan om ook x-box live aan te schaffen als xbox360 uitkomt.
    Wil hem gelijk bij de release kope en kan ik dan ook gelijk op live ?

    Greets
     
  19. FabianNL

    FabianNL Guest

    de verschillende versies zijn idd van de baan, er is nu 1 versie bij de launch en kan je dan later upgraden of iets dergelijks, maar hoe dat er dan allemaal precies uit komt te zien blijft nog een beetje de vraag, daar zullen we nog even op moeten wachten

    edit: je krijgt 2 versies van live, een gratis (silver) en een betaalde versie (gold) bij de gratis versie kan je alleen online gamen in het weekend (of sommige weekenden) en gold ben je dus 24/7 online en is alles ook gewoon uitgebreider, en ja, je kan meteen online met je nieuwe xbox, zolang je maar een goede internet verbinding hebt, een credit card is ook niet meer nodig dus niks hoef je meer tegen te houden ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 mei 2005
  20. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    xboxlive gaat gewoon door op de xbox 360, je kunt nu net zo goed al xbox live halen want als je een xbox 360 hebt en daar account recovery kiest kun je gelijk weer verder...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina