1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

HD DVD vs Blu-Ray

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door forza katwijk, 8 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. forza katwijk

    forza katwijk Hardcore For Live

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    0
    welke is beter? en wtf komt er geen in xbox360? is het dan nutteloos om hem nu te kopen en over een paar maanden weer?
     
  2. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Tiz maar een vorm van opslag, die nieuwe 2 zijn keiduur. Komen gewoon dual layer dvd's in de xbox, en ms zei geloof ik een goede comprimeer manier gevonden te hebben, dus dat zal wel loslopen hoor.
     
  3. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het ook een beetje jammer dat ze niet voor hd dvd hebben gekozen. Dat is puur geweest om de kosten te drukken van de xbox360.
     
  4. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Vind ik ook, aangezien er geruchten waren dat er straks spellen kwamen die te groot waren voor gewone DVD's.. ik betaal liever meer en dan een HD DVD drive erin..
     
  5. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben blij, de snelheid van een 12x DVD speler is veel hoger dan van een HD-DVD speler. Kortom, meer data in minder tijd; betekend minder laadtijden.

    Het is wel mogelijk voor Microsoft om een HD-DVD in de Xbox 360 te stoppen naderhand als het als film-formaat geaccepteerd is, maar dat zou niet uitmaken voor de games, die zouden gewoon op DVD uitkomen. Kortom, je hoeft niet bang te zijn dat als Microsoft later een versie uitbrengt met een HD-DVD speler jij opeens een waardeloze Xbox 360 hebt. Die HD-DVD zal er namelijk exclusief inzitten voor de films die op het formaat ondersteund worden. :)

    Al die geruchten dat er niet genoeg plek is, dat is allemaal een klein beetje overdreven vrees is. Misschien voor Japanse ontwikkelaars met al hun pre-rendered video's zal het een beetje sleutelen worden, maar over algemeen zal dat heel erg meevallen. Hopelijk is dat wat duidelijker!

    We zullen zien hoe het gaat, persoonlijk heb ik liever snellere laadtijden, of helemaal geen laadtijden, dan uren aan pre-rendered video. Sterker nog, de meeste games zullen wederom niet eens de DVD volmaken, laat staat een HD-DVD.
     
  6. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies, en voordat de volgende generatie films er een beetje goed in zit met HD, is er alweer een derde Xbox hoor. De gewone DVD heeft al lang op zich moeten laten wachten, laat staan HD-DVD of Blue Ray. Want dat is ook nog niet duidelijk, welke de nieuwe standaard wordt. Dat gaat ook wel ff duren voordat daar een beslissing over genomen is.
     
  7. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    En jullie moeten niet vergeten dat HD-DVD en Bluray verschrikkelijk duur zijn en als die in de Xbox 360 zitten, de prijs waarschijnlijk niet zo laag wordt als met de normale DVD speler. DVD speler; veel voordelen, weinig nadelen. HD-DVD; nog maar weinig voordelen, groot aantal nadelen (in mijn optiek).

    Omdat het 'nieuw' is, hoeft het nog niet direct goed te zijn! :)
     
  8. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    En ook als ze wel besluiten er een HD-DVD speler in te doen, en Blue Ray wordt gekozen tot standaard, dan zit je met een speler waar geen films voor uitkomen. MS doet het juist slim!
     
  9. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Maar als er echt een oorlog komt tussen blu-ray en HD dvd, dan gaat denk ik blu-ray toch winnen. Omdat Hitachi, LG, Matsushita, Mitsubishi, Pioneer, Philips, Samsung, Sharp, Sony en Thomson allemaal Blu-ray steunen. Dell en HP hebben ook hun steun aangekondigd voor de ontwikkelling van de Blu-ray standaard! Door dubbellaags te branden op een Blu-ray schijfje kan er in totaal 54GB op 1 zijde!!
    En dan HD dvd, die wordt alleen ontwikkeld(gesteund door) Toshiba en NEC
    En hier kan maar max. 32 GB op(heel veel natuurlijk, krijgt men niet vol,maar blu-ray heeft toch een stuk meer)
    Maarja, HD dvd heeft op het moment wel minder ontwikkelingsproblemen dan blu-ray.
    ...
     
  10. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk al die extra ruimte, maar wat dan?
    Ik bedoel, de films enzo er kan meer op, maar veel krijgen een normale dvd niet eens vol. Wat is het nut dan van die nieuwe standaard behalve meer ruimte die niet benut gaat worden?
     
  11. Koffie mok

    Koffie mok Guest

    Mega groote games
     
  12. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk voor RPG's, maar verder :confused:
     
  13. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het geheel met je eens. Het is wel leuk al die ruimte, maar je hebt er geen eene fuck aan. Het is uiteraard wel leuk om je hele HDD in je PC vol met films te branden... Maar 50GB op 1 zijde.... Vind ik echt VEELS te veel voor een spelletje van max. 4GB. Misschien dat er over 3 jaar spellen zijn van 10GB ofzo.. Maar dan is er alweer een nieuwe Xbox.
     
  14. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is nog niet duidelijk of er een HD DVD speler in de Xbox 360 komt. Misschien komen er in de eerste serie xbox 360's geen HD DVD speler, maar in de serie daarna wel. Ik denk dat er geen games uitkomen op HD DVD, maar dat de speler alleen dient voor films. Maar wie weet zal het anders uitpakken.
     
  15. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Volgens mij is het redelijk duidelijk:

    http://www.xbox.com/en-US/xbox360/factsheet.htm

    Maar, zoals altijd (zou wel redelijk grote aanpassing zijn, I'd say..) :

     
  16. Sun_Zize

    Sun_Zize ^^

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    4
    Blue ray kan met de goeie ondersteuning, en domheid van microsoft uitgroeien tot De opvolger van de dvd
     
  17. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    binnekort, als er blu-ray schrijvers,... in de pc zitten, dat is toch veel handiger dan dvd, als je op een dvd schrijft, die staat bij mij toch nogal snel vol,maar met blu-ray, beeld je eens in wat je daar allemaal op kunt zetten. Ps3 gaat het eerste toestel zijn dat blu-ray ondersteunt, en die ruimte is idd veel te groot voor de games(maar je sukkelt nooit met 2 disc's,...) maar voor de computers, andere zaken,... gaat dat later enorm goed zijn. Of beeldt je in voor de opvolger van ps3(ps4 waarschijnlijk) en de opvolger van xbox 360(xbox 720 ofzo :D), daar gaat blu-ray waarschijnlijk ook nog goed genoeg voor zijn, maar tegen dan gaan de games zoooo groot zijn, dat ze wel vol geraken(waarschijnlijk). Dus blu-ray komt wel al behoorlijk snel,maarja, het is ook wel een goed iets vind ik.
    ...
     
  18. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja maar 16x dvd is ook sneller dan 16x cd omdat de dataoverdracht hoger is, dus volgens mij levert een HD DVD geen snelheidsverlies.

    Data Transfer Rate: DVD 12X (16200KB/sec), Blu-ray requires a much lower rotation speed of the disc to reach the specified transfer rate of 36Mbps. A constant rotation speed of 10.000 RPM, which is the current upper limit for optical drives, will result in 12x BD but only 9x HD-DVD. This means that a HD-DVD must rotate faster to reach the same transfer rates.

    bron:http://www.cdfreaks.com/article/186/4


    En blue ray is dus sneller dan hd dvd, playstation zal ook niet zitten te wachten op lange laadtijden mag ik aannemen en die kiezen duidelijk voor blue ray ondanks het feit dat het wat meer kost.

    Ik heb liever iets meer laadtijd dan consolideren op het gebied van aantal lvls, auto's, textures etc. Ik vind 9 gb gewoon nogal weinig voor next gen spellen als ik zie dat een demo van een spel als fear al 700 mb is, dat is een spel van nu en die demo is superkort. En dit ding moet toch weer 4 jaar mee en dan vraag ik me af of je over 3 jaar met 9 GB niet te weinig hebt. Het zal wel werken hoor met de huidige DVD dual layer, maar er zit denk ik meer in met een HD drive. Nu moet je weer gaan comprimeren. Ik vind het duidelijk besparen op kwaliteit om op prijs de strijd aan te gaan met de playstation. En consolegamers zijn over het algemeen niet echt big spenders als het om hardware gaat dus is het wel slim, maar de console wordt er niet beter van.
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2005
  19. ITNL3

    ITNL3 Jedi Knight

    Berichten:
    776
    Leuk Bevonden:
    5
    ja maar van die 700 mb van die demo zit dus al alles bij he. Hele engine enzo. Hoeft er allleen nog maar textures bij en thats it. Jij kan echt geen spel opnoemen dat groter is dan 6 gb ofzo. Halo2 is ook "maar" 4,5 gb

    En dan nog iets. Ik heb liever een xbox360 voor 250-300 euro dan een ps3 voor 400-500 euro. Ook al heb je dan blu-ray waar je de komende 2 jaar nog niks aan hebt :confused:
     
  20. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Zoals gezegd, spellen maken het nu niet eens vol. Dead or Alive is ook een HD titel maar maakt zijn DVD ook bij lange na niet vol. Spellen als World of Warcraft, Doom 3 passen voor de PC met hun hoge resolutie textures ook nog steeds op 1 dvd'tje. Daarnaast, het weegt niet op tegen de extra kosten die een HD DVD speler met zich mee brengt. Sony geeft al aan dat je om de PS3 te betalen een extra baantje mag nemen, ik denk niet dat we daarop zitten te wachten als de spellen het nog niet eens volmaken.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina