1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nintendo DS - Deel 3

Discussie in 'Nintendo Hardware' gestart door CaptnCook, 28 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Inmiddels alweer het derde deeltje van deze bijzondere handheld.

    De handheld zelf

    [​IMG]

    DS Lite

    [​IMG]

    Inmiddels komt er al een nieuwe versie van de DS, genaamd de DS Lite.
    De belangrijkste vernieuwingen naast het vernieuwde uiterlijk zijn het gewicht van het apparaatje en het kunnen instellen van verschillende helderheidsstanden. Door gebruik van lichtere materialen is de DS Lite 218 gram in plaats van de 275 gram van het oude model. De helderheid van het beeldscherm is in te stellen in vier standen. De afmetingen zijn 133 milimeter breed, 73,9 milimeter lang en 21,5 milimeter hoog. Bovendien hebben de knoppen wel wat weg van de knoppen die we ook op de Revolution aantreffen.

    Op 2 maart zal de DS Lite in Japan te koop zijn voor zo'n 120 euro. Wanneer de DS Lite in Amerika en Europa komt is helaas nog niet bekend.

    Wat is Nintendo DS? (text komt van nintendo.nl)

    De toekomst van gamen!
    Met fantastische 3D graphics en stapels innovatieve kenmerken biedt de Nintendo DS het allernieuwste op het gebied van draagbaar gamen. Het gestroomlijnde, stijlvolle uiterlijk is indrukwekkend en de waanzinnige nieuwe games plus de compatibiliteit met de volledige catalogus aan Game Boy Advance games zorgen voor een aanbod van meesterlijke games dat zijn gelijke niet kent.

    Console
    De Nintendo DS combineert actie op twee schermen met interactie door middel van een touchscreen voor een unieke gameplay ervaring. De console is ook voorzien van de allernieuwste draadloze communicatietechnologie, waardoor spelers samen met hun vrienden multiplayer-games kunnen spelen of met de in de console ingebouwde software PictoChat berichtjes en tekeningen naar elkaar kunnen sturen. De Nintendo DS is het begin in de revolutie van het draagbare gamen.

    Twee schermen
    Dankzij twee LCD-schermen biedt de DS een baanbrekende manier van gamen. Elk van beide 7,6 cm schermen is in staat volledig driedimensionale graphics te produceren; de DS heeft genoeg power om nog meer geavanceerde beelden te produceren dan de Nintendo64.

    De mogelijkheden zijn eindeloos. Het ene scherm kan gebruikt worden om de belangrijkste actie weer te geven, terwijl het andere dienst kan doen als plattegrond, inventarisscherm, of om een tweede perspectief op de actie te bieden. De twee schermen zouden ook tegelijkertijd gebruikt kunnen worden om enorme eindbazen weer te geven!

    Touchscreen technologie
    Het onderste scherm van de DS maakt gebruik van touchscreen technologie - en da's voor het eerst dat een draagbare console van een dergelijke functie is voorzien.

    Je kunt de actie besturen met je vinger of de DS stylus die bij elke console wordt meegeleverd. Maak tekeningen of schrijf tekstjes en stuur ze naar je vrienden, bestuur de actie op het scherm met meer precisie dan ooit of navigeer met een simpele vingerbeweging door een menu. Of je nou Samus Aran bestuurt in de nieuwste Metroid-game of een hond over z'n buik aait in het nieuwste meesterwerk van Miyamoto, dankzij touchscreen-technologie speel je games op gloednieuwe wijze!

    De stylus bewaar je achterin het toestel. Het touchscreen is voorzien van een duurzaam laagje.

    Ingebouwde microfoon
    De Nintendo DS is voorzien van een ingebouwde microfoon. Dat betekent dat je, met spellen die hier gebruik van maken, tegen je DS kunt praten om zo de actie op de schermen te beïnvloeden.

    Door gebruik te maken van de microfoon kunnen spelontwikkelaars games ontwerpen die reageren op bepaalde geluiden, zodat bijvoorbeeld bepaalde commando's verschillende resultaten opleveren in de game. Stel je voor dat je je personage door een level loodst door hem letterlijk te vertellen waar hij heen moet lopen - de DS maakt het mogelijk. In de toekomst kan het zelfs mogelijk zijn dat je over een lokaal netwerk met anderen communiceert.

    Ook de ingebouwde microfoon van de Nintendo DS maakt het dus mogelijk games op een nieuwe manier te beleven.

    Draadloos netwerk
    De communicatietechnologie in de Nintendo DS stelt 16 gamers in staat draadloos met elkaar in contact te komen. De afstand waarbinnen spelers met elkaar in contact kunnen komen varieert van 1 tot de 30 meter. Bij sommige titels is het zelfs mogelijk om met slechts één exemplaar van de game een multiplayer-sessie op te zetten!

    In de toekomst zullen games ook gebruik kunnen maken van de draadloze LAN mogelijkheden waarover de DS beschikt, waardoor er nog meer opties zijn om met meer spelers samen te spelen!

    N.B.: draadloze communicatie met de Nintendo DS, inclusief PictoChat, is niet privé en wordt door Nintendo niet in de gaten gehouden. We adviseren dan ook dat je nooit persoonlijke informatie priisgeeft of afspreekt om een vreemde te ontmoeten.

    Stereogeluid
    De DS is voorzien van stereoluidsprekers en een opening om een hoofdtelefoon op aan te sluiten, waardoor de sfeer van de geluidseffecten en de muziek in de games versterkt wordt. Het gebruik van geluid kan tijdens het gamen bovendien een belangrijke rol spelen, bijvoorbeeld om je attent te maken op naderende vijanden.

    Game Boy Advance games speelbaar
    De Nintendo DS is voorzien van twee openingen: een daarvan is voor DS games en de ander is voor de bestaande Game Boy Advance spelcassettes. Alle bestaande GBA games zijn speelbaar op de DS, waardoor deze console direct over honderden titels beschikt (waarvan echter alleen de stand voor één speler op de DS gespeeld kan worden).

    Ok, de DS heeft een touchscreen, maar hoe maak je daar gebruik van?

    Je kan het touchscreen op drie manier besturen: met de stylus, met de thumbstrap en met je vinger.

    Hoe ziet die stylus eruit?

    De stylus:

    [​IMG]

    De stylus aan het werkt op het touchscreen:

    [​IMG]

    Hoe ziet de thumbstrap eruit?

    De thumbstrap:

    [​IMG]

    De specificaties van de DS

    -Omvang (gesloten): 14,9 cm breed / 2,9 cm hoog / 8,5 cm diep

    -Bovenste scherm: Voorzien van schermverlichting, 7,6 cm beelddiagonaal, semitransparant reflectief TFT kleuren LCD met 256x192 pixelresolutie en .24 mm dot pitch (beeldscherpte).

    -Touchscreen: Gelijk aan bovenste scherm, maar met transparant, analoog touchscreen.

    -Kleurenweergave: In staat tot weergave van 260.000 kleuren

    -Draadloze communicatie: IEEE 802.11 en Nintendo's eigen communicatieprotocol; draadloos bereik tussen 1 en 30 meter, afhankelijk van omstandigheden; verschillende spelers kunnen multiplayer-games spelen met gebruik van een enkele DS Game Card.

    -Besturing: Touchscreen, ingebouwde microfoon voor spraakherkenning, A/B/X/Y knoppen aan de voorkant, plus vierpuntsdruktoets, L/R schouderknoppen, Start en Select.

    -Input/output Openingen voor zowel Nintendo DS Game Cards en Game Boy Advance spelcassettes, opening voor stereohoofdtelefoon en ingebouwde microfoon.

    -Andere kenmerken: Ingebouwde PictoChat software waarmee maximaal 16 spelers tegelijkertijd kunnen chatten; ingebouwde klok met datum, tijd en alarm.

    -CPU's: Een ARM9 en een ARM7
    Geluid: Stereoluidsprekers die voorzien in virtueel surround sound, afhankelijk van de software.

    -Batterij: Lithium-ion batterij die na vier uur opladen, zes tot tien uur speeltijd oplevert, afhankelijk van het gebruik; energiebesparende slaapstand; AC-adapter.

    -Talen: Engels, Japans, Spaans, Frans, Duits, Italiaans

    -Kleur: Zilver en zwart

    De verpakking

    [​IMG]

    Wat kost de DS en wat krijg je erbij?

    De DS had bij de launch in Europa op 11 maart 2005 een prijs van 149.99 euro.
    Inmiddels is er een prijsverlaging op komst. Vanaf 7 oktober aanstaande kost de DS 129.99 euro.
    Je krijgt dan naast de DS een oplader, 2 stylussen en een thumbstrap. Bij de eerste lading van de DS kreeg je er ook een demo van Metroid Prime Hunters bij, maar die zit er nu niet meer bij.

    Bundels

    Vanaf 7 oktober aanstaande zijn ook de eerste bundels beschikbaar. Het gaat om de Nintendogs bundel. Er zullen 2 bundels leverbaar zijn. Tevens zullen deze bundels gepaard gaan met 2 nieuwe kleuren van de DS, Electric Blue en Pink.
    Deze bevatten dezelfde spullen als het normale DS pakket, alleen je krijgt er hier een spel bij. Bij beide bundels/kleuren zit een andere versie van Nintendogs.

    De blauwe DS
    [plaatje]http://img144.imageshack.us/img144/9008/ninte16gn.jpg[/plaatje]

    De roze DS

    [plaatje]http://img144.imageshack.us/img144/5130/ninte29bw.jpg[/plaatje]

    Wel leuk zo'n bundel, maar wat kost het? De Nintendogs bundels gaan over de toonbank voor een prijs van 149.99 euro.

    Inmiddels is er ook een derde bundel beschikbaar. Het MarioKart DS pack. Deze gaat voor 149 euro over de toonbank.

    [​IMG]

    Waar staan de games op?

    [​IMG]

    Games

    Hier een aantal goede Nintendo DS titels die beschikbaar zijn of binnenkort beschikbaar zijn:

    -Advance Wars

    [​IMG]

    -Another Code

    [​IMG]

    -Castlevania: Dawn of Sorrow

    [​IMG]

    -Kirby Canvas Curse

    [​IMG]

    -Lost in Blue

    [​IMG] [​IMG]

    -MarioKart

    [​IMG]

    -Mario & Luigi 2

    [​IMG]

    -Meteos

    [​IMG]

    -Metroid Prime Hunters

    [​IMG]

    -Nintendogs (3 versies)

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    [​IMG] [​IMG]

    -Polarium

    [​IMG]

    -Project Rub

    [​IMG]

    -Super Mario 64 DS

    [​IMG]

    -Wario Ware Touched

    [​IMG]

    -Yoshi Touch&Go

    [​IMG]

    Boxarts

    [​IMG] [​IMG]


    Prijzen games

    De gemiddelde prijs van Nintendo games voor de DS is 44.99 euro.
    De gemiddelde prijs van Third Party games voor de DS is 39.99 euro.

    Bronnen

    www.dimplus.nl
    www.nintendo.nl
    www.ign.com
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2006
  2. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Mooie eerste post :). Ik zou het alleen houden op 1 plaatje per spel, en ze misschien langs elkaar zetten ofzo? Dan krijg je niet zo'n lange lijst.

    Ikzelf heb een DS met Super Mario 64 en een aantal GBA spellen. Ik zit nog echt te wachten op Metroid Hunters, Lost in Blue en Advance Wars.
     
  3. MurderDoll666

    MurderDoll666 Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind dat er nog maar echt 1 goed spel is en dat is advance wars. ik heb alle advance wars gespeelt maar die nieuwe lijkt me echt tof.
    Ik vind het jammer dat je bij sommige spellen de stylus niet nodig heb of gewoon niet fijn is zoals bij Metroid Prime Hunters Demo maar het is een persoonlijke mening en ik dat het komt door mij handen (ik heb grote handen)(ik vind ook alleen de oude xbox controles fijn)
     
  4. ITNL3

    ITNL3 Jedi Knight

    Berichten:
    776
    Leuk Bevonden:
    5
    hmmm ligt het aan mij of zijn veel spellen die op de ds verschijnen ook gewoon mogelijk op een gba?????
     
  5. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    ligt aan jouw...grafisch zijn ze misschien niet super maar gebruiken vaak functies van de ds zoals touchscreen enzo.
    Ben het wel met je eens dat het grafisch wel wat opgepoetst kan worden. Mario 64 ds ziet er mooier uit als op de n64 dus vind ik dat er meer (3d) games op moeten die grafisch beter zijn als op de n64 :)
     
  6. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Er zijn idd een aantal spellen die gewoon een map gebruiken of het bovenste scherm voor enkele informatieve dingen gebruiken.
    Ach ja spellen zoals meteos, kirby en advance wars maken het gewoon helemaal goed :).
     
  7. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    ik moet ook eerlijk toegevn dat ik kramp in men klauwen krijg als ik lang game op men ds als ik de linker vierpuntsdruktoets gebruik
     
  8. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    vind hem toch wel goed, als ik maar geld had (en dan niet meteen een nieuw xbox spel zou kopen) dan ga ik advance wars spelen... tot die tijd maar bij mario en star wars houden
     
  9. fllix313

    fllix313 Active Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    16
    advance wars is egt een vet spel:D

    EDIT/ mooie startpost O-)
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2005
  10. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Sommige spellen zien er grafisch uit idd uit als een GBA game.
    Dat ligt niet aan de kracht van de DS, want de DS is krachtig genoeg om mooie beelden te tonen, kijk maar naar Mario 64 DS, Nintendogs, Metroid en Mariokart. De DS is idd krachtiger dan de N64 (dat zie je heel goed aan Mario 64), dus het apparaat is behoorlijk krachtig.

    De ontwikkelaars zelf maken er nog niet al te veel gebruik van.
    Game als Meteos of Advance Wars mogen er grafisch misschien niet indrukwekkend uitzien, maar de gameplay is erg goed.

    Maar er komen aardig wat games aan met mooie 3D graphics.

    Bijzondere DS trouwens, gesigneerd door Miyamoto en door Nintendo's eigen clown Reggie Fils-Aime.

    [plaatje]http://img165.imageshack.us/img165/3259/img0090ba.jpg[/plaatje]
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2005
  11. godsson

    godsson Brothers in arms!!!!

    Berichten:
    214
    Leuk Bevonden:
    0
    Advance wars ds gekocht vandaag ik vind het vet om met de stylus de units te besturen.. de grafics zijn vrijwel hetzelfde gebleven als de gba (als ik het goed heb) maar het is veel leuker om alles gewoon met je hand/stylus te doen _O_
     
  12. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Precies dat maakt het veel leuker, en natuurlijk de multiplayer, die is helemaal gaaf.
     
  13. godsson

    godsson Brothers in arms!!!!

    Berichten:
    214
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat helemaal, ik ken alleen niet nog iemand die ook een ds heeft...of kan het op 1 ds :confused: Ik ga het zo wel effe bekijken :cool: ....

    Mischien word fifa 2006 trouwens ook wel mooi (grafisch gezien dan he ) heeft iemand hem al??? Ik zag hem voor de gba wel al in de winkel...
     
  14. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Trouwens, mij valt dat het touch screen geelachtig is.. Ik kan het moeilijk omschrijven, maar hij heeft een soort van stoffig laagje. Je ziet het goed als je in het witte menu scherm zit. Hebben jullie dit ook?
     
  15. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    De touchscreen heeft een beschermlaagje over het scherm heen. Als je een wit scherm hebt en je kijkt er erg goed naar zie je hem zitten. Ik heb verder geen last van een geel scherm ofzo en normaliter stoor ik me ook helemaal niet aan het beschermlaagje. Ik zie em bijna niet zitten.

    Edit:
    Trouwens als je naar dit plaatje kijkt dan zie je op het bovenste scherm rechts onderin dat het scherm wat donkerder wordt. Dit heb ik ook een beetje, hoort dit of hoe zit dat? Ik heb trouwens ook dat mn ds een beetje een piepgeluid geeft, heel vreemd. :confused:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2005
  16. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Advance Wars verzonden, morgen heb ik em. :cool:

    Edit; hijs binnen, hijs :cool:, wat een gesprekken _O_.
     
    Laatst bewerkt: 30 sep 2005
  17. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb mijn screenprotector er eens afgehaald, maar mijn scherm is niet geelachtig, tenminste niet dat ik kan zien. Ik zie het wel als ik er een screenprotector op schuif, maar dat komt door die screenprotector.

    Eerste scan World of Mana (als het ware het vervolg op Swords of Mana):

    [​IMG]

    Website MarioKart DS online

    http://ms.nintendo-europe.com/mariokartds/nlNL/
     
  18. Zephyrus

    Zephyrus ...

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    0
    zijn er al veel proffesionele reviews van Castlevania?
    ik wil deze game namelijk zo snel mogelijk kopen (kortom: wachten tot volgende salaris) maar ik wil weten offet beetje goeie game is (hoewel ik me niet kan voorstellen dat het een slechte game is)
     
  19. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Op gamerankings staat ie op het moment op 94. Alleen jammer dat IGN en Gamespot er nog niet bij staan. Van wat ik heb gehoord en gelezen schijnt het een heel leuk spel te zien. http://www.gamerankings.com/htmlpages2/922145.asp

    Lost in Blue staat op het moment op 73. BIj IGN scoort ie een 6.8. Misschien is het spel dan toch iets minder goed dan verwacht?
     
  20. Zephyrus

    Zephyrus ...

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    0
    tjah ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat dat iets zou worden... zo'n mooi concept vond ik het nou ook weer niet... geef mij maar Castelvania/Advance Wars/MariokartDS dat zijn gewoon instant hits, je kan ze volgens mij gewoon blindelings kopen die spellen
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina