1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

kinderziektes Xbox360?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door D2B, 10 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D2B

    D2B Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me af of de Xbox360 bij z'n 1e levensjaar (en vanaf de launch) te kampen zal hebben met kinderziektes. In verband met het overhaasten van het op de markt brengen. En dat die pas in de 2e of 3e jaar niet meer terug te zien zijn. Dat die mankementen zich vooral zullen manifesteren door de vele mulitimedia toepassingen.

    De Xbox had daar ook last van in het begin zoals dat van de DVDspeler die meestal ( NIET BIJ IEDEREEN OF ALTIJD ) begaf. De beruchte "discerror"schermen.
    Ook is het bekend dat de PS2 in z'n 1e levensjaar te kampen had met vele mankementjes die in het loop van de jaren pas opgelost werden.

    Ik sta niet te springen dat als ik de XBox360 heb gekocht die na 9 a 10 maanden moet opsturen voor reparatie, zoals dat het geval was bij vele Xbox bezitters. Die angst houd mij wel erg tegen om de Xbox360 in het begin al aan te schaffen. Ik zou graag jullie meningen willen horen.:{
     
  2. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.301
    Zolang de service van Microsoft goed blijft heb ik er alle vertrouwen in. Ik denk niet dat er weer mankementen zullen zijn, maar als dat wel zo is en het wordt goed opgelost, dan vind ik het best.
     
  3. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zullen ongetwijfeld enkele mankementen zijn, maar ik denk niet dat Microsoft dezelfde fout nog eens gaat maken.
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    216
    Microsoft zegt dat ze dit keer beter zijn voorbereid zijn en dus kinderziektes bijna zijn uitgesloten
     
  5. Magical Elvis

    Magical Elvis Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb nooit last gehad van "kinderziektes" met mijn xbox. Ik had hem ook direct gekocht op de launch. Hij heeft het nu dan wel begeven, maar had met de lens te maken na veel gebruik.
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    216
    jeb de mijne heb ik ook sinds de launch ... dus ik maak me in iedergeval geen zorgen
     
  7. D2B

    D2B Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft is een keigoede verkoper, dus als ze zeggen dat ze er op voorbereid zijn, dan vraag ik me af waarop zijn ze dan voorbereid? Zo voorbereid dat er geen problemen zijn of voorbereid om de problemen op te vangen?
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2005
  8. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Vaak zijn de eerste levering consoles de beste, aangezien die nog de 'echte' originele componenten gebruiken. In latere versies zullen er goedkopere componenten in gebouwd worden en zullen chips meer in elkaar geïntegreerd worden, dit om kosten te besparen en omdat de techniek dit in de loop der tijd mogelijk maakt.
     
  9. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Zijn er terug 2 jaar garantie bij?
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    216
    ja (europese wetgeving)
     
  11. D2B

    D2B Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Goedkopere componenten maken de 360 goedkoper dat wel, maar de stabiliteit van zo'n systeem loopt er wel mee terug denk ik dan. Het is toch ten zotte dat men, als hij in het begin wel "originele" onderdelen krijgt, dat ze bij MS later besluiten om die te vervangen door goedkopere onderdelen en hierdoor een onsstabielere systeem mee krijgen?
    De garantie die men krijgt van MS speelt voor de ene persoon juist vertrouwen en voor de ander wantrouwen. Tenminste zo zie ik het.

    Ik wacht gewoon een half jaar na de launch want in deze periode staan de tijdschriftbladen en menig site vol van de prestaties van de Xbox 360 en ook zo van z'n mankementen. ik heb liever niet dat MS in het begin allemaal mooi weer speelt en dan na een jaar voorzichtig toegeeft dat er nog spoedig een nieuwe serie 360 uitkomt waar de 'kinderbugs' opgelost zijn.
     
  12. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Het komt dus uit die fabriek.. volgens mij stond die in t voormalige oostblok ergens? Ik dacht dat ze van buiten de EU kwamen die xboxen:+
     
  13. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat er problemen komen met de hardware dit is door en door getest mischien de software zoals live maar daar komen dan wel downloads voor. btw heb mijn xbox 1 1.5 jaar na release gekocht en alleen maar problemen gehad.
    toen kreeg ik een nieuwe van ms. hun service is goed dus hier ben ik niet zo bang voor
     
  14. D2B

    D2B Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook echt geen twijfel bij hun service, maar zoals ik al eerder hierboven schreef gaat het mij meer om het mooi weer spelletje waar ik bang voor ben bij MS. Ik had mijn xbox ook al een 1 1/5 jaar na de launch en gigantisch veel problemen, maar mijn vrienden en familie die de xbox in het begin hadden gekocht hadden er ook wat meer moeite later met spelen als Halo 2, Ninja Gaiden en de hoge grafische spelletjes op hun "launch xbox".
     
  15. Alé Gertje!!!

    Alé Gertje!!! Active Member

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nooit problemen gehad en ik maak me daarom ook echt geen zorgen. Maar hoop niet dat het net zo gaat als de psp. dat ding mankeerd van alles en de service is ook nog slecht, met uitzonderingen daargelaten. ik vond de psp btw een zeer mooi apparaat, dus ga me daar niet op aanvallen!
     
  16. Koffie mok

    Koffie mok Guest

    Zo veel mankementen zal de Xbox 360 niet hebben, toch?
     
  17. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    D2B, denk je dat de Xbox zó veranderd zal zijn na een half jaar dat er geen mankementen meer zijn? Lijkt me niet...dus als je hem koopt, waarom dat half jaar plezier er niet bijnemen? Daarbij, ken ik mensen die een Xbox van dezelfde generatie als ik hebben, maar hem een half jaar later gekocht hebben. Je zegt nu eigenlijk dat je een half jaar geen Xbox wil, omdat je hem in dat half jaar af en toe kwijt kan raken aan reparatie. Af en toe kwijt lijkt me nog altijd beter dan helemaal geen Xbox.

    ff voor de duidelijkheid: Ik denk niet dat er zoveel aan zal mankeren [om niet te zeggen niks].
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2005
  18. D2B

    D2B Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    laten we hopen van niet, maar de PSP is dus ook voor mij een klasieke relevant voorbeeld van de kinderziektes bij nieuwe consoles...
     
  19. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    van developers waarbij het allemaal nieuw IS. Bij een doorgewinterde handheld maker zoals Nintendo merk je weinig van ziektes. Daarbij vind ik dat je consoles en handhelds niet met elkaar moet vergelijken.
     
  20. D2B

    D2B Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    @woofa;

    ik wil de xbox360 inderdaad liever niet voor een tijdje kwijt, maar zoiets zou gewoon niet mogen gebeuren vind ik dat men 399,- gaat betalen en dan later een een machine heeft gekocht die 7 van de 10 keer het perfect doet terwijl zoiets 10 van de 10 keer moet werken toch?

    een handheld kun je niet vergelijken met een home console, alleen kijk eens naar het verleden:
    PS1, PS2, XboX ( over Nintendo weet ik niet of er in het verleden problemen waren) allemaal een massive launch, met mooiste beloftes over van alles en nog wat, over die consoles en ga zo maar door. later gaven de bedrijven allen schoorvoetend toe dat er bij de launch probleempjes waren, maar alles kon zo INGERUILD worden..hmmmmm dan denk ik toch liever na wanneer ik mijn geld ga uitgeven..het zou toch wat zijn als je eenspel als GOW speelt en dan een "disc-error" op je scherm krijgt.

    Ik hoop echt dat MS een goede en stabiele machine neerzet op de markt zodat de concurrentie er wat van kan leren.
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina