1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Backwards compatible [Deel 1]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door boss, 12 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Allemaal leuk en aardig zo'n nieuwe Xbox 360 console, maar moet je straks twee consoles naast elkaar hebben om ook je oude games te kunnen spelen? Dit was een vraag welke bij veel gamers boven kwam toen de Xbox 360 aangekondigt werd.


    Deze zogeheten 'backwards compatible'-optie, oftewel; het spelen van Xbox spellen op de Xbox 360, was lange tijd onzeker. Inmiddels weten we dat sommige titels wel, en anderen niet direct speelbaar zullen zijn op de Xbox 360. Peter Moore heeft nu aangegeven dat er binnen twee weken een lijst uitgegeven zal worden waarop alle games zullen staan die vanaf dag 1 te spelen zijn op de Xbox 360.

    Hoewel hij nog niet aan wilde geven om welke games het precies ging meldde hij ook meteen dat enkele games meteen gespeeld kunnen worden. Deze games zullen dus op de lijst verschijnen welke vanaf Xbox.com te halen zal zijn. Deze lijst zal in de loop der tijd uitgebreid worden met meer titels.

    Helaas was het niet mogelijk om alle games in één keer een behandeling te geven en beschikbaar te maken. Dit komt omdat iedere game zijn eigen unieke geschreven code heeft waar naar gekeken dient te worden.
    Let wel op als je een Xbox 360 gaat kopen; een hard disc drive is een vereiste om je Xbox spellen te kunnen spelen.


    Voor mij is backwards compatible heeeel belangrijk, ik wil nog veel games(halo 2, splintercell ct, forza...) spelen op mijn xbox 360(live dan) vandaar, dat ik binnen 2 weken altijd die lijst op www.xbox.com goed in het oog ga houden:)
     
  2. D2B

    D2B Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou wel cool zijn als ze in de lopp van de tijd iets op de markt gaan brengen waardoor je ook je oudere spellen kunt spelen. Ik denk vooral dat de spellen die een breed publiek aanspreken erop te spelen zijn en ook de spellen die de laatste jaar zijn uitgegeven. Ook alle door microsoft ontwikkelde uitgeven spellen.
     
  3. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat grote klappers sowieso wel backwards compatible zullen zijn. Elk spel wat ook maar een beetje commerciele aandacht heeft gekregen, gaat denk ik BC worden.
     
  4. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het toch wel vreemd dat niet alle spellen op de xbox 360 gespeeld kunnen worden. Als de ene helft wel kan, waarom dan de andere helft niet?
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Omdat voor elke game een aparte patch geschreven moet worden. Dit komt door dat de verschillende developers de grafische kaart anders hebben aangestuurd
     
  6. D2B

    D2B Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Lekker dan.....
     
  7. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    maar binnekort komen er altijd updates(om de 2 weken ofzo), en dat moet je dan downloaden, voor die bepaalde xbox game, en dan kan je die op je xbox 360 afspelen. Zo had ik het toch gelezen dacht ik.:)
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Klopt ... microsoft wilt eigenlijk er voor zorgen dat alle games voor de zomer van 2007 bc zijn
     
  9. Ryuchunk

    Ryuchunk Guest

    ik vind het maar niks hoor kijk nou 's naar de ps3 die kan alle ps2 games afspelen zelfs ps1 games kijk zo moet dat gewoon. Er zijn ook mensen die games willen spelen waarvan niet veel van zijn verkocht en die tog leuk vinden
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Ik vind het geen meer waarde hebben .. b/c is leuk ... maar ik speel mijn oude spellen net zo lief op mijn xbox ... en als ik een maal een xbox 360 heb zal ik weinig oude games spelen ... alleen Halo, Halo 2 en de splinter cell serie misschien ...
     
  11. D2B

    D2B Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Exactly! Beetje knullig vind ik dat dat je eerst moet patchen.....ik zeg MS- SONY 1-1....
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Mja ... ik zeg nog steeds 2-0 voor microsoft, omdat ze de xbox 360 en de games zo goed koop houden ... en omdat ze voor de mensen die wel graag oude games willen spelen op hun xbox 360 willen helpen 3-0

    damm krijgen we weer een B/C discussie ... daar is toch al een thread over?

    oude games wel of niet
     
  13. Ryuchunk

    Ryuchunk Guest

    fardo jij maakt er nou een score journalistiek van he :) en wat versta jij onder goedkoop 70 euro voor xbox360 games??? en die backwardscompatible voor de ps3 mag je ook zeker een punt voor geven want zo hoort dat. Als je een console verkoopt moet de backwards compatible 100% zijn en niet dat je telkens om de 2/3 weken een patch of wat dan ook moet downloaden
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    De microsoft games zijn nog steeds 60-70 euro ... de ps3 games worden nu geschat op 90 euro (Blue Ray is niet goedkoop)

    Ik wilde met de punten alleen aangeven dat ik het niet de moeite waard vind om punten te geven ... de één vind b/c belangrijk ... de andere een goedkopere console

    Dat vind jij ... de meeste mensen die nu een xbox 360 gaan kopen bezitten geen xbox
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2005
  15. D2B

    D2B Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    die prijzen vind ik zowieso veel te hoog van beide fabrikanten... 69,95 of 99,95 voor een spel ?? dus na 4 of 5 spelletjes kun je bijna een nieuwe console kopen? de pleziersduur van de 360 word echt wel langer ie 100% BC is!
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2005
  16. Ryuchunk

    Ryuchunk Guest

    Fardo: Dat vind jij ... de meeste mensen die nu een xbox 360 gaan kopen bezitten geen xbox


    nee precies maar er zijn juist ook mensen die xbox games willen checke die ze nog nooit hebben gespeeld en ze dus op de 360 willen afspelen. Trouwens worden de prijzen van de ps3 games rond de 80 euro geschat maar dat zijn tot dusver alleen nog maar geruchten.
    Maar goed ik zal naar school gaan :mad: en hou hopelijk de toppic daar wel wat in de gaten :) ;)

    Laterz
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    En dan kopen ze de top games als Halo 2 Halo Splinter Cell ... etc .. maar ze kopen niet Barbie's Adventure ...

    De meeste AAA games zullen met de launch b/c zijn en anders komt er heel snel een patch ...

    Dan heb je een zeer optimistische schatting gehoord van de PS3 games en 80 euro is toch 20 euro duurder dan de Xbox 360 games ;)
     
  18. D2B

    D2B Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    mensen die geen Xbox hebben en later voor hun zoontje of dochtertje een 360 hebben aangeschaft zullen wel heel erg raar opkijken als ze een xbox1 spel dat ze in de budgetbak zien liggen voor 9,99, in de 360 proppen om er dan achter te komen dat die het daar niet op doet terwijl er nog zo gezegd door de verkoper dat de 360 net als de PS3 alle oude spelletjes kan afspelen..wat denk je dat de volgende console zal worden die zij in de toekomst zullen aanschaffen...?
    de mainstream laat zich vooral hierdoor bepalen..
     
  19. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Zelf zal backward compability me een worst wezen.
    Ik heb op de PS2 nog geen een keer een PS1 titel gespeeld, ondanks ik nog wel eens het voornomen had om toppertjes als Tony Hawk GTA2 te gaan spelen. Heb sinds ik de PS2 heb ook geen behoefte meer gehad om een PS1 titel te kopen.
    Kan me er heel goed in vinden dat alleen de toppers bwc zijn.
     
  20. D2B

    D2B Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    voor sommige zal BC niks uitmaken, maar ik vind wel dat een console niet mag vergeten door wie hij zo succesvol is geworden, door zijn oude games van zijnj voorganger.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina