Pre-order kit maar geen XBOX360?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door downsize, 2 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. downsize

downsize Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag moeten constateren dat m'n pre-order kit niet omgezet kon worden in een Premium XBOX360 :'-( ...

Iemand heeft een fout gemaakt en m'n XBOX360 aan een ander meegegeven (standaard reservering) terwijl ik keihard als een van de eerste in die shop had gereserveerd (met kit). Was nog wel een landelijke keten.

Is het raar dat ik nu redelijk pissed ben ? Het is wel de domper van de dag.

Komende week maar eens klagen - vind het geen stijl. Natuurlijk zijn er grotere problemen in de wereld, maar toch... op launch day met een doos de shop uitlopen is toch half the fun...

Zijn er anderen die dit ook hebben meegemaakt ? Hier en daar lees ik er wel wat over ... misschien dat we klachten kunnen bundelen richting Microsoft ?

2. vallorus

vallorus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik het zo lees is het eerder een fout van je shop dan van microsoft.

3. The Stig

The Stig www.snyggast.se

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb meedelijden met je, ik hoopte voor mij zelf dat dit voor mij niet het geval zou zijn, ik was er namelijk nogal huiverig voor en had goed rekening gehouden met een kans op jouw ongeluk. Ik hoop dat M$ je wil/kan helpen iets te regelen.

Succes ermee

4. Demolition-Man

Demolition-Man X360 / PS4 / Vita

Leuk Bevonden:
    2
    Wees gerust. Via betrouwbare bronnen laten vertellen dat er voor kerst nog een grotere 2e levering gaat plaatsvinden, dus gebruik het preorderkitje voor dan .

5. Delft Blue

Delft Blue Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Geen last van bij mijn plaatselijke D****S. Wel zuur, maar idd geen om Microsoft er over aan te schrijven lijkt mij.

6. downsize

downsize Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik noem Microsoft omdat de winkel Microsoft de schuld in de schoenen probeert te schuiven, te weinig geleverd etc...

Bij nader inzien ligt het meer aan de winkel, het idee is in ieder geval om me niet te laten afschepen met het verhaal "kom over een paar weken maar terug..." Als ik geen pre-order kit had gekocht paar maanden geleden, of 'm pas heel laat had besteld had ik daar geen problemen mee gehad.

Nu ligt dat anders - en gedreven door programma's als Kassa... ga ik daar voor liggen -> heb nu toch niks anders te doen ;)

Vaag zeg, maak me normaal nooit druk om dit soort dingen - maar zoals m'n vriendin zegt de een is in de ban van Harry Potter boeken en de ander van 'n XBOX360 :)

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Zij hebben zich aan de voorwaarden te houden. Als je het niet hebt gekregen druk je dat pre-order kit je voor hun neus. Tevens heeft de shop getekend dat ze voor jou een premium vast houden ... kortom ga vandaag langs naar de shop en vraag naar de manager ... neem de pre-order kit en wijs op de kleine letters. Zeg daarna dat je contact op neemt met MS zodat zij sanctie tegen dat bedrijf kunnen nemen. Waarschijnlijk heeft de manager zelf ook een xbox 360 en vraag dan zijn xbox 360. Je hebt immers betaald!

Het is de schuld van dat bedrijf .. zij hebben voldoende premiums gekregen...!

8. pieter134

pieter134 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet je toevallig ook wie die fout gemaakt heeft?
    Volg het advies van Fardo op en laat het er niet bij zitten.
    Misschien kunnen ze je nog bij de volgende lading in ieder geval
    een gratis game of zo geven; lijkt me redelijk in dit geval.
    Succes jongen

9. BeZaX

BeZaX Plop...

Leuk Bevonden:
    0
    En anders fikse korting vragen... ;) Jij bent de dupe van hun fouten.

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    De winkel ... per pre-order kit krijgen ze een Xbox 360 ... niet per reservering ... de winkel heeft een contract getekend met ms dat ze een premium vast houden per pre-order kit .. je moet vandaag dus gewoon naar de winkel gaan en dit zeggen... kijk ook even op de zijkant van de doos. Je wilt in iedergeval 2 gratis games ...

11. downsize

downsize Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat een Pre-order Kit een garantie is voor een XBOX360 heb ik ze gisteren luid en duidelijk proberen duidelijk te maken. Dat men schermt met te weinig leveringen kon ik gisteren niet hard maken omdat de berichten van schaarste alom bekend zijn - alleen wist ik gisteren nog niet of ik gewoon een incident was of dat er meer mensen hetzelfde mee hebben gemaakt.

"Er zouden enkele duizenden pre-orderkits zijn verkocht, en de gelukkige bezitters van zo'n kitje krijgen hun exemplaar gegarandeerd uitgeleverd, aldus woordvoerder Paul Naber"

Iemand is hier in gebreke, en na enig speurwerk en bovenstaande input van Fardo weet ik nagenoeg zeker dat dat de keten is geweest.

Het is ook een principiele kwestie geworden, er is min of meer een wederzijdse verplichting die niet is nagekomen hetzij door de keten of microsoft. Daar moet meer uit komen dan "Wacht maar op de volgende zending..".

Vandaag ga ik proberen een echte verantwoordelijke te spreken te krijgen - een part-timer die gewoon bijverdiend op zaterdag ga ik hiermee niet om de oren slaan, verder nog wat navraag doen bij Microsoft.

Misschien zit ik volgende week wel bij Kassa ;)

12. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Fikse korting? Ik zou gewoon een game eisen.
    Hoe je het ook went of keert, de gameshop is fout geweest.
    Op 2 december stond er een 360 voor je, daar hield de verantwoordelijkheid van Microsoft op.

Maarja, dat zou ik doen. :)

13. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je geeft hier eigenlijk zelf al het antwoord. De winkel heeft wel degelijk genoeg units gekregen om aan zijn pre-order verplichtingen te voldoen. Als ze hem aan een standaar reservering meegeven, zonder de pre-orderkit, dan hebben ze zich dus niet aan de afspraken gehouden.

Overigens: de winkel geeft de garantie aan de consument om een 360 te leveren per pre-order kit. MS geeft de winkel de garantie dat voor elke pre-orderkit er een Xbox 360 wordt uitgeleverd aan die winkel (in het geval van een landelijke keten wordt die units geleverd aan het hoofdkantoor)

Net als mijn verhaal aan High 5 (met een kapotte Xbox 360) heb ik godzijdank nog geen 10, zelfs nog geen 5 consumenten gehoord bij wie dit gebeurd is. Dat valt mij om eerlijk te zijn enorm mee, we hadden gevreesd voor wel een paar 100. Over het algemeen zijn dus alle winkels heel nauwlettend omgesprongen met hun pre-order kits.

Downsize: daar ben jij verder niet mee geholpen. PM me maar even om welke winkel het gaat en dan kijk ik maandag wat ik kan doen om het voor jou te versnellen. (net als High 5: geen belofte, ik ga mijn best doen)

14. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Je kan hier verder.

- Closed

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina