1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 1]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door L3MMING, 5 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Het leek mij handig om even een aparte thread te maken voor het aansluiten van je Xbox 360 op een VGA monitor.

    Dit omdat het display menu van je xbox wijzigd als je de VGA kabel en in drukt, en omdat er een aantal functies niet door de VGA kabel worden ondersteund die wel door de HD/TV kabel worden ondersteund.

    (alle vragen en antwoorden over VGA werden in de HDTV Thread ook onder gesneeuwd door HDTV vragen en antwoorden.)

    Even een paar dingen die je op dit moment moet weten over de VGA kabel van de XBOX 360:

    1: De inhoud van de verpakking van de VGA kabel.
    2: Backwards compatibiliteit.
    3: Resoluties

    1: Een VGA kabel met Optische uitgang, 15 pins SUB (VGA Stekker) en links en rechts tulp uitgang. 2 adaptertjes, 1 om je L&R audio naar een 3.5mm jack om te vormen, en een Gender changer voor je 15 pins SUB. Update: Deze genderchanger zit niet bij alle merken kabels. hij zit iig standaard bij die van Microsoft zelf.

    Gender Changer: oftewel geslachts veranderaar.

    Door deze gender changer is het mogelijk ook ook monitors waar alleen een kabel aanzit, en geen ingang op zit aan te sluiten.

    2: De automatische updaters van een aantal spellen zijn nog niet compatible met de VGA kabel. Je krijgt dan de melding dat je resolutie niet compatible is met dit spel, en of je dit even zou willen veranderen bij je display settings.

    Je kan ze echter allemaal uitproberen, maar dit zal niets aan de melding veranderen. De enige (op dit moment) mogelijkheid om dit te omzeilen is door je xbox tijdelijk weer op een tvtje aan te sluiten. En hierop je updates uit te voeren voor je weer op je monitor verder kan.

    Onder andere Halo 2, Halo 1 en Forza Motorsport hebben hier last van.

    (ik hoop dat ze dit in de toekomst oplossen.)

    3: Zodra je je 360 opstart met de VGA kabel er op aangesloten. Zul je er achter komen dat het display settings menu flink veranderd. De enige 2 mogelijkheden die er staan zijn Resolution en Format.

    Met resolution kun je de scherpte en de "zoom" van je scherm instellen. waar je echter wel op moet letten is dat er vrij aparte keuzes voorkomen. Zo kun je door alleen je resolutie in te stellen een vrij uitgerekt beeld krijgen wat je vroeger had als je je Normale tvtje widescreen te verduren gaf. Dit is echter geen widescreen instelling.

    Bij Format kun je wel de werkelijke instelling voor een breedbeeld monitor toepassen.


    Verdere weetjes.

    Geteste spellen:

    (laat het svp weten als je het getest hebt en het er bij jou anders uit ziet.)

    Need For speed Underground: Drukt zijn beeld samen naar het midden van het scherm, en is dus nog niet geoptimaliseerd voor monitor gebruik.

    Halo 2: Updater wil niet draaien op de VGA kabel. Als de update op een tv is gedraaid, geen problemen meer.

    Halo 1: Idem aan Halo 2

    Forza Motorsport: Updater wil niet draaien met de VGA kabel.

    GTA III: Beeld corrigeerd tijdens het opstarten van het spel, Vreselijke gameplay LAG.

    GTA Vice City: Beeld corrigeerd tijdens het opstarten van het spel, verder geen problemen.

    GTA San Andreas: Gameplay lag bij het opstarten, dit gaat na verloop van tijd over.


    Heb je andere spellen positief of negatief getest op een VGA monitor, (het liefst de eerste keer dat ze dus je xbox ingaan) vermeld het dan in dit topic.


    De Gender Changer:
    [​IMG]

    De 2x tulip naar 3.5mm Jack: [​IMG]


    Omdat er veel naar gevraagd wordt staat hier nu ook de foto en link voor mensen die hun Computerboxjes, welke geen ingang maar alleen een uitgang heeft bij hun VGA monitor willen gebruiken.

    Dit kabeltje ik eigenlijk hetzelfde als de 2xtulp naar 1x 3,5mm jack maar dan met een vrouwelijke 3,5mm jack.

    http://www.logitech.com/index.cfm/pr...CONTENTID=9584
    [​IMG]


     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2006
  2. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    MOOI TOPIC:

    Zou je even een foto willen plaatsen van de "ender changer"
     
  3. Alé Gertje!!!

    Alé Gertje!!! Active Member

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel een goeie thread denk ik want ik ben ook wel benieuwd naar andere gebruikerservaringen. Zelf gebruik ik deze kabel em moet ik zeggen dat het er zeker beter uitziet dan op mijn gewone sony trinitron van 51 cm. Zo kun je nu de teksten veel beter lezen in de games.
    PGR3 is de enige game die ik heb en het maakte het net allemaal wat scherper maar toch heb ik een klein beetje het gevoel dat het nog beter kan qua beeld. Zo was het in het begin idd even spelen met de resoluties en merkte ik dat alles boven 1024*7.. het beeld ging samendrukken en dus heb ik de resolutie op bovenstaande gelaten. Nogmaals: het ziet er erg goed uit en velen malen scherper dan op me tv'tje! Wel krijg je dat het letterboxed wordt en dat viel me echt heeel erg mee aangezien ik maar 2 hele kleine reepjes zwart heb onder en boven. Geen probleem wat mij betreft.
    Nou heb ik op een Amerikaans forum gelezen dat het probleem van het samendrukken van het beeld op hogere resoluties alleen PGR3 betrof. Zo zou dit bij andere games niet het geval zijn en dus mogelijk zijn om een hoger resolutie te nemen.
    Als ik het goed begrepen heb kan het dus nog wat scherper aangezien 1280*720 pas HD-kwaliteit is. Ik heb het dus nog niet kunnen uitproberen met andere games maar hoop dat er misschien een soort van patch komt via xboxlive om ook PGR3 op hoge resoluties te spelen.
     
  4. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik van de Xbox helpdesk heb begrepen is dat ze eigenlijk nog heel weinig met de het gebruiksgemak van de VGA kable hebben uitgewerkt, Halo 2 wordt ook samen gedrukt, maar ik ben er nog niet achter welke resoluties wel en welke niet samendrukken.

    Wat wel mooi is aan een monitor is dat er heel veel instelmogelijkheden op zitten om het beeld heen en weer te rekken, en om dus een kunstmatige breedbeeld te genereren..

    Ik zelf speel trouwens op een 21" Eizo monitor, (de zelfde maat als een 55cm tv) deze heeft 2 ingangen op de achterzijde. De "gewone" 15 pins SUB, en een BNC ingang.

    Dat zijn zulke stekkers:[​IMG]

    Aan de BNC ingang zit bij mijn een kabel die terugloopt naar een 15 Pins SUB, BNC schijnt Progressive Scan te hebben. (super strak beeld in ieder geval)

    Ik vindt het zo vet dat bij Halo de logos en crosshair en HUD gewoon super strak zijn, tegenover de waas dat het eigenlijk in je beeld was met een gewone TV..
     
  5. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.stabilant.com/appnt45h.htm

    Ga ik vanmiddag in deze post even herschrijven.

    Zelf wil ik weten of het misschien mogelijk is om de BNC>Phone stekkers te gebruiken voor de hdtv kabels... deze hebben de zelfde kleurcodes als 3 van de BNC connectors
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2005
  6. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Werkt perfect met de HDVGA kabel op mijn Philips 170c tft. 1200x1024. PGR ziet er bij mij in ieder geval vele malen beter uit als op mijn tv.
     
  7. Hansie

    Hansie Kanonnenvoer

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Helaas overal uitverkocht, maar het plan is om de vga kabel en een kvm switch aan te schaffen. Vermeld het ff hier omdat je dan geen gender changer nodig hebt.
     
  8. Alé Gertje!!!

    Alé Gertje!!! Active Member

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    0
    die gender-changer zit al bij de vga-kabel ingesloten.....hoef je dus niet appart te kopen!!!
     
  9. jop

    jop Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo,
    weet iemand een goede tft flatpanel van 17'' of 19'' voor de xbox 360 waarmee ik beter beeld heb dan mn tv? eentje tussen de 100 a 200 euro met een goede prijs/kwaliteit verhouding?
     
  10. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    IBM, Compaq...
     
  11. Hansie

    Hansie Kanonnenvoer

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhm, 17" begint bij €200...

    Ben benieuwd wat er allemaal komt. Zag geloof ik dat er bij philips en samsung hd tft komen voor schappelijke prijs. Misschien hebben ze nieuwe producties gestart voor deze schermen..
     
  12. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    ik heb ook die vga kabel aan me xbox hangen, maar die monitor gebruik ik ook voor me pc. op de monitor zit maar een DVi aansluiting. is er niet een soort van apparaatje voor om 2 dvi aansluitingen te creeeren zoals dat ook kan met scart? dat scheelt namelijk een hoop met het kutten met kabels
     
  13. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Je hebt het over DVI. De 360 support dat niet. Ik denk dat je in de war bent met VGA.
     
  14. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    1 dvi? en een vga bedoel je of niet....

    er zijn wel schakelkastjes voor, moet je ff op Conrad.nl kijken of of je daar wat vindt...
     
  15. Black Label

    Black Label -

    Berichten:
    327
    Leuk Bevonden:
    0
    even ter controle..

    Ik heb hier nog een oude monitor staan met zo'n kabel eraan, dmw van die '' gender charge'' zou ik dus de HD VGA kabel kunnen aansluiten op de 360 ?
     
  16. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Als het VGA is wat uit je monitor komt wel ja.
     
  17. Black Label

    Black Label -

    Berichten:
    327
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat zou er anders uit moeten komen ( beetje n00b in electronica (a) )
     
  18. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    DVI, maar dat is meer voor de wat modernere monitors.

    Of als hij echt héél oud is, iets wat ik niet ken, maar zo oud is hij vast nou ook weer niet.

    Hé, 1000e post! :)

    edit:

    Even voor de duidelijkheid:

    [​IMG]

    Bovenstaande is DVI.

    [​IMG]

    Bovenstaande is VGA.
     
    Laatst bewerkt: 7 dec 2005
  19. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Als je monitor niet echt hoge resoluties heeft, heb je er alsnog weinig aan ;). Ik denk dat het pas vanaf 1024x768 interessant gaat worden. Ik gebruik zelf de vga kabel ook (1280x1024) en het beeld is echt strak. Heb jammer genoeg geen vergelijkingsmateriaal (geen dure hdtv ofzo in de buurt :9), maar ik vind het hd genoeg.
     
  20. Black Label

    Black Label -

    Berichten:
    327
    Leuk Bevonden:
    0
    Er komen 2 kabels uit één VGA dus en dan heb ik nog een kabel met 3 van die pinnentjes om hem op de computer aan te sluiten.. maar voor de 360 heb je die dan niet nodig.. maar hoe kom ik dan aan de stroom, want bij mijn tft scherm heb ik voor de stroom gewoon een stekker die ik in het stopcontact moet doen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina