1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 7 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Omdat ik veel problemen met de Xbox 360 verwacht. Met betrekking tot NAT. heb ik besloten voor dit probleem een aparte thread te openen.
    NAT = Network Address Translation

    [FONT=arial,helvetica][​IMG][/FONT]

    NAT regelt het verkeer wat wel en wat niet binnen mag komen.


    Bij een open NAT - staan alle deuren open en kan je xbox 360 makkelijk benaderd worden

    Bij een moderate Nat - zijn sommige deuren dicht en kan je xbox 360 wel gevonden worden, maar duurt het langer voor je alles binnen hebt of kan het betekenen dat je niet met iedereen kan spelen of praten, omdat ze niet door de gesloten deur komen (gevolg lag)

    Bij Strict NAT - Zijn bijna alle deuren dicht en kan je xbox 360 slecht worden gevonden. Gevolg: Veel lag en je kan waarsschijnlijk geen content downloaden

    Nee, dat kan MS niet ... dat is het probleem ... het ligt aan je Netwerk .. met andere woorden je Router of Firewall ... daarom probeert ms je met deze troubleshooter zo goed mogelijk te helpen!

    Je moet je router openzetten voor Xbox 360 communicatie of je moet je Firewall anders instellen.

    Om jullie straks zo goed mogelijk te helpen .. heb ik straks de volgende gegevens nodig.Tevens is het handig als je je router handleiding bij de hand hebt.

    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:
    Welke provider?:
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:

    Modem

    Welk merk modem heb je?:
    Modem type?:
    USB/ Ethernet?:

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:

    Router

    Welk merk router heb je?:
    Welk router type?:
    Welke firmware?:
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:
    Wat heb je geprobeerd?:
    Waar stopt de test?:
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?:

    HTML:
    [b][size="4"]Het Probleem[/size][/b]
     
    [b]Wat is het probleem (korte omschrijving)?:[/b]
    [b]Welke provider?:[/b]
    [b]Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:[/b]
    [b]Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:[/b]
     
    [size="4"][b]Modem[/b][/size]
     
    [b]Welk merk modem heb je?:[/b]
    [b]Modem type?:[/b]
    [b]USB/ Ethernet?:[/b]
     
    [size="4"][b]Internet Delen / ICS[/b][/size]
     
    [b]Werk je net ICS (Ja/Nee)?:[/b]
    [b]Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:[/b]
     
    [size="4"][b]Router[/b][/size]
     
    [b]Welk merk router heb je?:[/b]
    [b]Welk router type?:[/b]
    [b]Welke firmware?:[/b]
    [b]Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:[/b]
     
    [size="4"][b]De Foutmelding[/b][/size]
    [b]Wat is de exacte foutmelding?:[/b]
    [b]Wat heb je geprobeerd?:[/b]
    [b]Waar stopt de test?:[/b]
    [b]Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):[/b]
     
    [b][size="4"]Als je iemand niet kan zien of horen[/size][/b]
     
    [b]Wat staat er bij NAT?:[/b]
    HTML code er bij gezet, zodat jullie het makkelijker kunnen invullen (copy/paste)
    [FONT=arial,helvetica] [/FONT]

    Hoe moet ik mijn poorten open zetten: http://www.portforward.com/routers.htm <-- vind je router!

    Welke poorten moeten er open staan?

    Port: 1900
    Naam: UPnP Framework
    Protocol: UDP
    Scope: My network (subnet) only

    Port: 2290
    Naam: Remote Media Center Experience
    Protocol: TCP
    Scope: Any computer (including those on the Internet)

    Port: 3376
    Naam: Media Center Extender Service
    Protocol: UDP
    Scope: Any computer (including those on the Internet)

    Port: 5555
    Naam: Media Streaming (Media Connect)
    Protocol: TCP
    Scope: My network (subnet) only

    Port: 7777
    Naam: Network Validation
    Protocol: UDP
    Scope: My network (subnet) only

    Port: 88
    Naam: Xbox Live 1
    Protocol: TCP / UDP
    Scope: Any computer (including those on the Internet)

    Port: 3074
    Naam: Xbox Live 2
    Protocol: TCP /UDP
    Scope: Any computer (including those on the Internet)

    Hoe kan ik mijn poorten forwarden naar mijn Xbox 360?

    Geef je Xbox 360 een statisch adres en check deze site voor meer informatie. Hoe je je router kan instellen: http://www.portforward.com/routers.htm

    Handige tips van ms als je een firewall gebruikt

    Windows
    McAfee
    Symantec
    Zone Labs
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2005
  2. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Je stuurt altijd veel reports voor dubbele threads (thanks ;)), maar waarom kan dit niet in de Live vragen thread dan?

    Ik geef zelf wel even antwoord, voordat iemand deze inkopt 8) :

    Maar kan dit dan niet in de huidige Live-vragen thread? Ik zou het eventueel ook nog in de startpost kunnen verwerken..
     
  3. Dea Petrus

    Dea Petrus Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat dit specifieke topic erg op prijs gesteld zal worden. Ik zou het waarderen als de moderators dit topic niet op slot doen.
     
  4. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik ben zelf (nog) niet echt thuis in het Live gedeelte. Maar als er veel vraag naar is en het is op deze manier een stuk duidelijker voor meer mensen, vind ik het uiteraard prima.
     
  5. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt me handig voor mensen die hiermee problemen met hebben en dan op dit forum komen voor een oplossing. Wel zou ik de titel veranderen (als dit nog mogelijk is door een moderator ofzo) want niet iedereen weet wat NAT is. Zij hebben gewoon een probleem met Live. Weten zijn veel dat het met NAT te maken hebben.
     
  6. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Tsja daarom zei ook dat het misschien beter is om het bij de Live vragen thread te houden en het NAT gedeelte in de startpost te verwerken.

    Maar ik ga weer even verder met werken ;) Ik lees de argumenten zo nog wel.

    Trouwens, wat is dan je suggestie van voor een titel? "Xbox Live [Vragen]"? :p :+
     
  7. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, daar dacht ik zelf ook aan toen ik mijn bericht aan het schrijven was, maar dat vond ik toen ook al niet makkelijk :9 Misschien iets van: "Xbox Live connectie of download probleem - Veroorzaakt door NAT". Zo komt eerste het probleem aan bod en voor de mensen die weren wat NAT merken dan ook gelijk dat ze in deze thread moeten zitten. Het is maar een suggestie (ik ben niet zo creatief). Misschien iemand nog een andere suggestie?
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Dit kan niet in de huidige Live vragen thread, omdat je dan twee problemen naast elkaar krijgt .. de mensen die niet kunnen aanloggen op live en de mensen die problemen hebben met bepaalde games ... Dus met downloaden en niet kunnen zien horen van spelers .. tevens is het handig om deze info ergens helder te hebben uitgelegd ... maar goed als deze thread niet nuttig is mag deze dicht :+

    Het probleem met NAT problemen is dat je alles opnieuw mag uitleggen :eek: nu staat het probleem gebundeld .. en mensen zijn geneigd het probleem aan ites anders te koppellen (bijv. de provider) ;)
     
    Laatst bewerkt: 7 dec 2005
  9. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Coole tread! Als ik binnekort online ga en problemen heb, kan ik hier altijd terecht:),maar ik heb toch al een eerste vraagje, moet je een firewall,... hebben,...en kunnen er virussen op je xbox 360 geraken??...
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    als je een router hebt .. dan heb je al een firewall .. dan is een pc firewall dubbel op .. tevens kan je port forwarding gebruiken, zodat je pc nog tseeds beschermd is
     
  11. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    @Fardo; Goed dan laten we het voorlopig zo :)
     
  12. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    een firewall is een combinatie van hardware en software (je router is je hardware). Dus als je via een router connect met live heb je standaard al een firewall (maar die is natuurlijk wel weer (gedeeltelijk) in te stellen:9 )
     
  13. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet hier alleen maar komen als je problemen hebt met je NAT.
    Heb je andere problemen of vragen met betrekking tot Live, dan kun je hier terecht.
     
  14. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    Mijn NAT zit ook op strict. Ik heb alle nodige poorten al open (uit m'n hoofd 3074 BOTH en 88). En heb m'n xbox in DMZ geplaatst.
    Geen verschil.
    Ben dus nu op zoek naar een nieuwe Router en heb daarbij het lijstje van Microsoft erbij genomen.
    Nu is mijn vraag:
    Zijn alleen het alleen de Routers die daar specifiek op staan vermeld zeker te gebruiken of ook nieuwere types? (dat de lijst misschien wat achter loopt?)
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Ik zou als je voor een router gaat een van MS lijstje nemen .. Waarom A) het zijn de betere routers B) deze zijn door MS getest.

    Je zult geen spijt krijgen als je straks een sitecom, linksys of een andere router in je huis hebt staan .. Tevens kan je deze zelf gemakkelijk installeren en er zit een goede handleiding bij ...
     
  16. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    waar staat dat lijstje? want ik ga dit weekend een router kopen...
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
  18. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Mijn router staat niet in de lijst. Is er dan geen ondersteuning voor?

    Ik kan gewoon online spelen alleen hoor ik niet iedereen en kan ik vaak games niet joinen. Moet ik nu al mijn gegevens van de router geven of moet ik de NAT open zetten?
     
  19. axess

    axess time wasted

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier heb ik één staan van US robotis en doet het goed.
    Ik denk dat ik hier een router met de Moderate NAT eigenschappen heb staan
    maar mijn vraag is als je ze helemaal open zet of dit nadelig voor je pc's kan zijn.
    Want hier draaien ze zonder een firewall omdat de router op zijn eigen al een firewall is en omdat anders de verschillende pc's elkaar niet zouden zien.

    ... wel ik denk toch dat ik geen moderate NAT heb omdat ik telkens problemen ondervind om patches te downloaden waardoor ik juist alleen daarvoor het rechtstreeks op de modem moet aansluiten.
     
    Laatst bewerkt: 7 dec 2005
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Dit is een amerikaanse lijst (niet alle routers zijn getest) dus geen probleem als hij er niet op staat ... wat van belang is dat je bij de xbopx live test NAT open ziet staan ... anders moet je poorten openzetten

    je moet de ip van je xbox 360 in de dmz zone van je router zetten .. dan heeft je pc er geen last vast (je kan ook port forwarding gebruiken)
     
    Laatst bewerkt: 7 dec 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina