1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 Live Achievements

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Bj0rNL, 11 dec 2005.

  1. Bj0rNL

    Bj0rNL Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is jullie mening over de achievements die je kunt verdienen bij iedere game. Als je bepaalde doelen behaald in een spel krijg je daarvoor punten toegekend en deze worden dan aan je profiel toegevoegd . Hoe meer en beter je speelt, hoe meer je punten je zal halen. Je score zal dus vooral bepaald worden door je kwaliteiten, zou je toch denken...

    ..., helaas ligt dat toch wat anders. Bij iedere game haal je op een andere manier punten. Zo vind ik het bij PD0 wel goed uitgewerkt. Je bent echt wel een tijdje bezig om alle achievements te behalen. Je krijgt ook maar weinig punten per behaalde doelstelling en dus zul je hard en lang moeten werken om je puntentotaal omhoog te krijgen (zoals het naar mijn mening ook zou moeten). Iets anders ligt het bij PGR3 . Daar krijg je al 15 punten als je even op de 2 arcadekasten speelt in je garage. Voor 10 punten bij PD0 moet je bijv. al 10 headshots maken, en daar moet je normaal gesproken wat meer moeite voor doen. Bij PGR3 haal je ook nog eens achievements als je wat foto's maakt of als je eens andere races bekijkt via Gotham TV. Zo moet het dus niet vind ik, je krijgt punten voor het gebruiken van opties in het spel terwijl het eigenlijk zou moeten gaan om je gamekwaliteiten. Helemaal raar wordt het bij NBA 2K6 en NHL 2K6 . Daar zijn in totaal maar 5 achievements te halen (bij PD0 zijn dat er 50), maar in totaal zijn er wel 1000 punten te verdienen (net zoveel als PD0) . En als je de achievements dan ook nog eens bekijkt en de andere ook dan hoef je er een stuk minder voor te doen om 1000 punten te behalen.

    Het hele idee van de achievements vind ik wel leuk, maar moet toch nog wat beter gebruikt worden door de spellenmakers (Sega :mad: !). Want zo krijg je toch eigenlijk een beetje kromme rankings en hangt het af van welke games je hebt en niet van je gamekwaliteiten. Wat vinden jullie verder van de achievements? Verlengt het de speelduur voor jullie bv. omdat je wat extra punten kan behalen, of maakt het je eigenlijk geen moer uit die punten?
     
  2. BuLLeTTiMe 88

    BuLLeTTiMe 88 .

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    0
    het is wel leuk die achievements maar of dat het echt zegt hoe goed iemand is... Het is meer iets om te zien wie het meeste geld heeft, want als je bij King Kong of Kameo het spel uitspeelt(wat je ongeveer doet in 6 tot 10 uur) dan krijg je al 1000 punten per spel. Bij PGR3 vind ik het juist wel goed uitgewerkt want dan kan je echt zien hoe goed iemand is(bijvoorbeeld als er staat dat iemand online proffesional is ofzo) en ook bij PDZ is het goed uitgewerkt. Toch is het meer een leuke extra dan echt iets waarbij je ziet hoe goed iemand is.
     
  3. Excalibur

    Excalibur Advanced user

    Berichten:
    1.179
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het ook wel tof, heb al over de 600 punten:D
     
  4. Celius

    Celius Guest

    Ik vind het erg cool, maar ik heb nu nog maar 260 points *)
     
  5. cyber

    cyber De oude garde

    Berichten:
    1.513
    Leuk Bevonden:
    1
    De xbox Achievement punten zijn meer een indicatie over iemands sociaal leven :)
    Hoe meer punten, hoe slechter zijn sociale leven :p
     
  6. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Ben het niet met de startpost eens...

    Imo krijg je punten voor de belangrijkste dingen in het spel. Bij Kameo krijg je bij elke elemental warrior en behalen level. PDZ is vooral gericht op multiplayer. En dat merk je dus ook aan de achievements.

    Ohja en ik vind het zeker een leuk systeem. Het is gewoon cool om een hoge gamerscore te hebben, dus denk ik dat ik minder spellen halfverwege links laat liggen. :)
     
  7. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    :D Dan staat het goed met mijn sociale leven! ;)

    Ontopic: ik vind de achievement points goed bedacht, je wilt toch altijd zo veel mogelijk points halen of iig proberen. Je zult de game dus langer spelen en ook vaker uitspelen als je dat nog niet deed!
     
  8. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Same here.
    Mooie stimulans om toch dat laatste beetje extra uit je game te halen. :)
     
  9. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind het juist een extra stimulans om alles in het spel te proberen. Bij PGR wordt je gefocused om alles op platina te halen, track creator, etc. te gebruiken. Bij CoD zou ik zonder die achievements nooit op Veteran spelen, maar het is wel heel, heel gaaf.

    Natuurlijk krijgen mensen met veel geld, veel punten, maar ik kijk liever welke games iemand heeft en hoe ver hij in die spellen is, bijvoorbeeld ten opzichte van mij.
     
  10. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik denk dat na een tijdje de achievements inderdaad hun 'zoveel mogelijk punten' aspect verliezen. Dan worden ze denk ik enkel nog gebruikt om gewoon het maximale uit je game te halen :). Zal na verloop van tijd ook wel afgesteld worden want nu is het inderdaad wat krom.
     
  11. UltraTiger

    UltraTiger Unregistered User

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    het geeft voor mij niet alleen extra stimulans om spellen helemaal uit te spelen, maar ook om ze zo snel mogelijk uit te spelen, omdat ook wordt geregistreerd wanneer je de achievement hebt unlocked

    maar het is idd jammer dat het bij sommige spellen eenvoudiger is om 1000 punten te halen..
     
  12. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    ach, het geeft mij wel een extra stimulans idd om een spel uit te spelen. Maar ik ga het hierdoor niet sneller doen ofzo.

    Op dit moment speel ik bijvoorbeeld ook ERG veel PES 5.
    Is een Xbox spel, oftewel, géén achievents voor te verdienen.

    Boeit mij niet zoveel, die punten komen vanzelf wel.
    Vind het wel leuk dat ze er zijn.
     
  13. karf

    karf Real Fake Blood

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb binnekort ook de 360 en ik hoor veel over die punten. maar wat heb je nu eigenlijk met die punten. ik hoor dat als er bijv. een nieuwe demo is in de marktplace dat je die dan betaalt met je punten. kan je er dat mee, of kan je er nog meer mee?
     
  14. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Nee, het dient gewoon als indicatie voor andere spelers.
     
  15. karf

    karf Real Fake Blood

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    ok, maar dus die demo's enz... zijn dan gratis te downloaden?
    en verder doe je niks met die punten....
     
  16. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    De punten die je gebruikt om te downloaden zijn andere punten dan die je in spellen verdient.
     
  17. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt helemaal niets met die punten. Het is gewoon een indicatie van hoe ver je bent met een spel. Bij PDZ is dit heel goed uitgewerkt. Daar duurt het heel lang voordat je 1000 punten hebt. Dan kun je ook aan de punten zien hoe ver al iemand is. Als je kijkt naar de achievements van bijvoorbeled King Kong, dan zegt dat helemaal niets over de speler.
     
  18. Toxic Squirrel

    Toxic Squirrel 1+1=2

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    LOL ik heb geen sociaal leven 1210 punten:D.

    ontopic: ik vindt het wel lach zo ga je wel ff wat meer dingen in een game doen.
    [​IMG]
    En Hordo nog minder 2700 punten :eek:.
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2005
  19. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan zet ook ff je goede gamertag bij je naam, dan kan iedereen het ook bekijken ;)
     
  20. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    het heeft idd voordelen maar ook nadelen: want strax gaat iedereen heel snel het spel uit spelen of wat dan ook en dan wordt het een wedstrijdje van he hij heeft er 150 en ik 900 en dan is hij een ''noob'' en het zal mij ook niet verbazen dat dit echt gaat gebeuren
     

Deel Deze Pagina