1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Splitscreen / Co-OP / System Link / Xbox Live (Arcade) / Xbox 360 games

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fardo, 5 jan 2006.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik vond het altijd lastig om voor de Xbox de juiste informatie te vinden daarom wil ik een lijstje bij houden met games welke Multiplayer mogelijkheden hebben, omdat ik niet alle games kan spelen wil ik jullie vragen of jullie weten welke games (alleen games die je in de winkel kan kopen of via xbox live Arcade) met meerdere mensen kan spelen.

    De opzet word als volgt:


    Game:
    Genre:
    Game modus:


    Xbox 360

    Splitscreen:
    Singlescreen:
    Co-Op:

    Systemlink

    Aantal spelers (totaal):
    Aantal spelers (per xbox):
    Splitscreen:
    Co-op:

    Xbox Live

    Aantal spelers (totaal):
    Aantal spelers (per xbox):
    Guest spelers:
    Splitscreen:
    Co-op:
    Extra's:

    HTML:
    [B]Game:[/B] 
    [B]Genre: [/B]
    [B]Game modus: [/B]
    
    
    Xbox 360
    
    [B]Splitscreen:[/B] 
    [B]Singlescreen:[/B] 
    [B]Co-Op:[/B] 
    
    Systemlink
    
    [B]Aantal spelers (totaal):[/B] 
    [B]Aantal spelers (per xbox):[/B]
    [B]Splitscreen: [/B]
    [B]Co-op: [/B]
    
    Xbox Live
    
    [B]Aantal spelers (totaal):[/B] 
    [B]Aantal spelers (per xbox):[/B] 
    [b]Guest spelers:[/b] 
    [B]Splitscreen:[/B] 
    [B]Co-op:[/B] 
    [b]Extra's:[/b]
    
    Hebben jullie nog suggesties voor de opzet meld het dan hier :)
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2006
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Voorbeeld:

    Game: Kameo
    Genre: Adventure / Platform
    Game modus: Geen


    Xbox 360

    Splitscreen: Ja
    Singlescreen: Nee
    Co-Op: Ja (2 spelers splitscreen)

    Systemlink

    Aantal spelers (totaal): Nee
    Aantal spelers (per xbox):
    Splitscreen: Nee
    Co-op: Nee

    Xbox Live

    Aantal spelers (totaal): 2
    Aantal spelers (per xbox): 1
    Guest spelers: nvt
    Splitscreen: nvt
    Co-op: Ja
    Extra's: Skins voor Kameo
     
  3. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    na ik weet niet of het op de xbox 360 zit content download
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ehm wat bedoel je met content download? Ik wil eigenlijk gaan bijhouden welke games multiplayer speelbaar zijn ... ;) ...
     
  5. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Aantal spelers (totaal): nvt
    Aantal spelers (per xbox): nvt
    Guest spelers: nvt
    Splitscreen: nvt
    Co-op: nvt
    Extra's: Skins voor Kameo
    content download: ja/nee?

    zoals dat of is dat niks
     
  6. Netwin

    Netwin Active Member

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het een super idee Fardo. Van mij mag het wel nog gedetailleerder zijn zelfs. Dus of een spel een gamelobby heeft, of het spel er op de achtergrond voor zorgt dat de speler met de beste verbinding de host wordt, of er een party system is zoals bij Halo 2, of je zelf maps kan kiezen als je een game host, of voting en kicken mogelijk is, of je private games aan kan maken, of het spel doorgaat als de host quit, dat soort dingen.

    (Dit lijkt misschien te uitgebreid maar zulke dingen bepalen (voor mij in ieder geval) of ik een spel speel op Live. Ik heb bijvoorbeeld COD2 en PDZ allebei maar speel alleen PDZ. Ik heb COD2 maar één keer online gespeeld en er verder niet meer naar omgekeken omdat er geen gamelobby is, je wordt gewoon at random een map ingegooid en moet dan snel je friends uitnodigen voordat de server vol is.)
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Heb jij een idee voor een de opzet :) .... Nu kunnen we nog makkelijk alle games bij houden, omdat er nog relatief weinig games zijn uitgekomen .. straks is het niet meer te overzien :eek:

    Misschien ook Clan support en Matchmaking support ... Ook Gotham Tv endergelijke is een plus
    Ik ben het er mee eens dat we zoveel mogelijk details moeten noteren .. want dat mis ik echt met games ... Misschien ook noteren of er een horizontale split is of een verticale split
     
  8. Netwin

    Netwin Active Member

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Spellen die veel multiplayer features hebben zijn bijvoorbeeld Halo 2 en RTCW, we zouden van de features van die spellen een lijst kunnen proberen te maken en van daaruit aan kunnen gaan vullen, of op internet gaan zoeken of zo'n lijst niet al bestaat.

    Net even vlug gekeken, op dit forum bijvoorbeeld is iemand een thread begonnen over "Must Have Multiplayer Features", daar zouden nog weleens bijzondere dingen in terecht kunnen komen waar je niet gauw aan denkt.

    Dit wordt alleen wel lastig want hoe ver ga je. Bij veel spellen zullen flinke delen van zo’n tabel leeg blijven. Als er één spel bestaat met een aparte feature dan wordt die er bij alle spellen bijgezet met een streepje erachter. (Zoals bijvoorbeeld een feature dat bepaalde game characters eventueel kunnen worden uitgesloten, wat bij TimeSplitters FP zin heeft omdat je daar in het voordeel bent als je een klein personage hebt, maar wat bij Halo 2 weer niet van toepassing is)

    Een ander idee wat betreft de opzet zou een tabel kunnen zijn met verticaal alle features onder elkaar en horizontaal de titels van spellen en een sterretje onder de naam van het spel in dezelfde rij als de feature.

    Toch blijft het lastig want dingen kunnen net iets verschillend gedaan zijn in spellen, en moet je dan een nieuwe feature toevoegen of minder nauwkeurig zijn.

    Iets anders wat er ook bij kan is per spel de letterlijke teksten uit de interface opschrijven
    (dus bijv:
    -----------------------------

    Call of Duty 2:

    = Single Player
    = Multiplayer


    -----------------------------

    Call of Duty 2/Multiplayer:

    = Xbox Live
    = Split Screen
    = System Link
    = Controls
    = Single Player


    -----------------------------

    Call of Duty 2/Multiplayer/Xbox Live:

    = Player Match
    = Ranked Match


    -----------------------------

    Call of Duty 2/Multiplayer/Xbox Live/Player Match:

    = Quick Match
    = Custom Match


    -----------------------------

    Call of Duty 2/Multiplayer/Xbox Live/Player Match/Custom Match:

    = Deathmatch
    = Team Deathmatch
    = Capture the Flag
    = Headquarters
    = Search and Destroy


    -----------------------------

    Call of Duty 2/Multiplayer/Xbox Live/Player Match/Ranked Match:

    See Call of Duty 2/Multiplayer/Xbox Live/Player Match/Custom Match

    -----------------------------

    Call of Duty 2/System Link:

    = Join Game
    = Create Game


    -----------------------------

    Call of Duty 2/System Link/Create Game:

    = Start Game
    Location: Random | Beltot, France | Brecourt, France | Burgundy, France | Caen, France | Carenton, France | El Alamein, Egypt | Leningrad, Russia | Matmata, Tunisia | Moscow, Russia | St. mere Eglise, France | Stalingrad, Russia | Toujane, Tunisia | Villers Bocage, France
    Game Type: Random | Deathmatch | Team Deathmatch | Capture the Flag | Headquarters | Search and Destroy
    ...

    -----------------------------

    Call of Duty 2/System Link/Create Game/Headquarters:

    ...
    Modifiers/Score Limit: Disabled | 100 Points | 200 Points | 400 Points | 600 Points (Default) | 800 Points | 1000 Points
    Modifiers/Time Limit: 5 Minutes | 10 Minutes | 15 Minutes | 30 Minutes (Default) | 45 Minutes | 1 Hour
    Modifiers/Friendly Fire: Disabled (Default) | Enabled | Reflected Damage | Shared Damage
    Modifiers/Killcam: Enabled (Default) | Disabled

    Enzovoorts voor bijvoorbeeld Call of Duty 2/System Link/Create Game/Search And Destroy want daar zijn de modifiers weer anders...

    -----------------------------

    Perfect Dark Zero:

    = Missions
    = Combat Arena
    = Options


    ------------------------------

    Perfect Dark Zero/Combat Arena:

    = Local
    = System Link
    = Xbox Live


    ------------------------------

    Perfect Dark Zero/Combat Arena/Xbox Live:

    = Quick Deathmatch
    = Quick Darkops
    = Custom Match
    = Create Game
    = Leaderboards


    Matchmaking: Player Match | Ranked Match

    ------------------------------

    Perfect Dark Zero/Combat Arena/Xbox Live/Player Match/Custom Match/

    Mode: Deathmatch | Darkops | Random
    ...

    ------------------------------

    Perfect Dark Zero/Combat Arena/Xbox Live/Player Match/Custom Match/Deathmatch/

    Scenario: Random | Killcount | Team Killcount | Capture the flag | Territorial Gains
    ...

    ------------------------------

    Perfect Dark Zero/Combat Arena/Xbox Live/Player Match/Custom Match/Deathmatch/Killcount

    Level: Any | Subway | Urban | Desert | Temple | Oldtown | Tower
    Weapons: Any | Standard | Alternate | Tactical | Carrington Institute | Datadyne | Rockets Only | Grenades | Heavy | Sniper | Sniper+ | Pistols | SMG | Assault Rifles | Shotguns Only | Mines | Close Assault | Oddballs | Heavy+ | Explosives | Stealth | Custom [1|2 ... 5]
    Max Players: Any | 1-8 | 9-16 | 17-32
    Bots: Any | Off | On
    Vehicles: Any | Off | On

    ------------------------------

    enzovoorts...)

    Dit is voor elk spel te doen, wel erg veel werk maar op zich wel makkelijk om te doen, zo kan je voor elk spel zien wat er allemaal in te stellen is. Als dit er van alle spellen is kan je als het ware door de menu’s van spellen bladeren en zien wat er mogelijk is.
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2006
  9. Celius

    Celius Guest

    Leuk idee, nu hopen dat het wat uitgebreider gaat worden :)
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Klopt ziet er goed uit ... maar we moeten ook weten .. hoeveel man split screen of guests mogelijk zijn ... en nog meer van die grappen ...

    eens kijken of we een schema kunnen maken ... en dan net als met de inventarisatie thread alleen posten als er game info is .. off-topic ... weg laten halen door de mods
     
  11. BrokenTable

    BrokenTable ehh?

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Is dit idee nog (ergens anders) verder doorgegaan? Ik was aan het zoeken of COD2 splitscreen via Live te spelen is (voor zover gevonden helaas niet) en kwam dit topic tegen. Jammer dat het niet verder gegaan is.
     
  12. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed idee dit is soms wel bepalend of je een spel koopt. 1 ding snap ik niet en dat is Waarom staat er splitscreen geen en dan bij co-op jah 2 spelers splitscreen. ?
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    hmm.. Ik dacht dat er nog een topic als dit was, maar dan uitgebreider :confused:
    Maar goed, dit is de reden waarom ik überhaupt naar dit topic ben gekomen:
    Welke van de volgende games kun je offline in splitscreen tegen elkaar spelen (en eventueel achievements halen, maar dat is geen must ;))

    • Battlefield 2 - Modern Combat
    • Call of Duty 2
    • Far Cry - Instincts Predator
    • Lord of the Rings - Battle for Middle Earth 2
    • Quake 4
    • Tom Clancy's Ghost Recon - Advanced Warfighter
      (en als er nog andere shooters zijn die je in splitscreen kunt spelen hoor ik het graag :))

    Ik kon dit ook apart in ieder centraal topic van de betreffende game gaan vragen, maar dit leek me iets sneller O-)
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    schop als jullie me kunnen helpen heel graag!
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    kick
     
  16. Laconiek

    Laconiek Lock and Load !

    Berichten:
    1.083
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er nog andere leuke games die je co-op splitscreen kunt doen. zoals Gears of War, Kameo, pdz. Waarbij je dus met z'n tweeen het spel kunt uitspelen.
     
  17. Laconiek

    Laconiek Lock and Load !

    Berichten:
    1.083
    Leuk Bevonden:
    0
    Mogen eventueel ook xbox 1 spelen zijn waarbij je splitscreen the storymode kunt spelen op de 360.
     
  18. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Rainbow Six: Vegas, Ghost Recon, Spiderman: Friend or Foe, Marvel: Ultimate Alliance en nog wel wat meer denk ik zo.

    Edit; En niet te vergeten; Halo 3.
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dé game voor Co-op is natuurlijk Army of Two :) Is wel uitgesteld naar Q1 2008 :'-(
     
  20. Laconiek

    Laconiek Lock and Load !

    Berichten:
    1.083
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er geen leuke oude xbox games welke je co-op (splitscreen) kan doen.
     

Deel Deze Pagina