1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Windows vista

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door soccer2005, 5 jan 2006.

  1. soccer2005

    soccer2005 Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is windows vista?

    Dit is de nieuwe windows van microsoft PC. En daar willen ze de wereld mee helpen informatie door te krijgen van de wereld. Je kan bijv: zien welke ziektes er zijn in Afrika en hoeveel mensen er aan dood zijn gegaan vandaag.


    Wat gaat Windows Vista ons brengen?

    Er is een hoop veranderd sinds de allereerste versie van Windows het daglicht zag. Wist u dat het de twintigste verjaardag is van Windows dit jaar? De veranderingen in deze twintig jaar zijn niet alleen van toepassing op Microsoft maar voor de hele IT Industrie en de hele wereld als het gevolg.

    Wanneer men aan mij vraagt wat Windows Vista de komende jaren voor voordeel gaat opleveren dan zeg ik dat dit moeilijk te voorspellen is. Waarom is dat?

    Dat komt omdat Windows Vista veel meer is dan een mooi nieuw product met een hele verzameling leuke features. Het is een framework voor innovatie en we kunnen enkel gissen hoe dit framework de IT industrie naar een hoger niveau tilt. Uiteraard zijn er wel duidelijk richtingen waarin wij investeren maar ik leg het altijd graag uit met het voorbeeld van Plug and Play.

    Wanneer we terug in de tijd gaan werd er in Windows 95 een belangrijke feature geintroduceerd en dat was "Plug en Play". Het was toen natuurlijk voornamelijk van toepassing voor laptops met de onuitsprekelijke PCMCIA kaartjes. Omdat er naast Windows 95 een Plug and Play Bios, Plug and Play hardware én een Plug and Play driver nodig was wilde de technologie nog wel eens door het leven gaan als "Plug and Pray". Maar kijk hoe de IT industrie dit voordeel zag en daarop ingesprongen is. Toen in 1998 Windows 98 uitkwam met ondersteuning voor Universal Serial Bus oftewel USB groeide dit uit tot een van de grootste veranderingen voor de hele wereld! Hoeveel digitale camera's zijn er niet verkocht vanwege dit gemak?

    Met Windows Millenium werd Universal Universal Plug and Play of uPnP geintroduceerd. Ik denk dat deze functionaliteit vergeleken kan worden met de Plug en Play introductie en hoewel Windows XP de mogelijkheden heeft is de industrie hier nog niet echt opgesprongen. Wireless USB is recent aangekondigd dus wellicht dat we toch een flinke stap zullen maken als Windows Vista beschikbaar is. In feite zal de geschiedenis zich dus herhalen, maar wat is de impact van een klein onderdeel als uPnP? Windows Vista heeft nog veel meer in zijn mars, het WinFX framework voor ontwikkelaars, de manier waarop de grafische kaarten worden gebruikt, etc, etc. De ware mogelijkheden worden pas zichtbaar in de komende jaren als de industry, software developers en gebruikers ontdekken welke deuren Windows Vista voor ons heeft geopend.

    Wanneer komt windows vista in de schappen?

    De nieuwe windows zal in half 2006 in de winkels liggen, Microsoft denkt al in maart. Maar ik geloof dat niet egt.

    Bron:http://www.microsoft.com/windowsvista/

    Wat vinden jullie van deze windows?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jun 2006
  2. axess

    axess time wasted

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben wel benieuwd of er bij deze dan ook weer koeiegaten in de beveiling gaat zitten :D
    Voor de rest is het nog afwachten zoals je het zelf zegt omdat developers zelf nog moeten zien wat het in zijn mars heeft.
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2006
  3. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Maard ? 8)
     
  4. soccer2005

    soccer2005 Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maart dat zeiden ze op cnn. (dat zij bill)
     
  5. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Maart zul je bedoelen.:cool:

    Ben benieuw naar de specs.

    Nee, daar zit ik echt op te wachten. YES!
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2006
  6. SneakySpidy

    SneakySpidy Supra

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    oke dat bederft me eetlust weer voor vandaag ;)
     
  7. Celius

    Celius Guest

    Laat maar komen, want Windows XP begint oud te worden :9
     
  8. GordonNL

    GordonNL Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    deze verzie van Windows zal wel weer helemaal verrot zijn en weer een grote rip-off van Mac OS X! Ik snap echt niet dat er tegenwoordig nog mensen zijn die Windows gebruiken. Het is zo verouderd als de pest en voor Vista zal je wel een super computer nodig hebben omdat Microsoft niet snapt hoe je software schrijft, laat staan een OS. Ze zijn nu al f*cking 7 jaar bezig met Vista en ik durf te wedden dat het gewoon weer gebaseerd is op Windows XP en dat het weer niet beveiligd is.

    Ze hebben zooo veel geld en zooo veel mensen in dienst, ze zouden makkelijk in een maand een os zo goed als Mac os x kunnen makken, niet zo mooi natuurlijk, maar wel beveiligd en snel.

    Maargoed, ik ben dan ook een tijdje geleden over gestapt naar Apple en ik kan het iedereen behalve de PC gamers aanraden!

    Voor de gene die geïnteresseerd zijn in het meest geavanceerde OS ter wereld hier enkele sites met info:
    http://www.apple.com/nl/macosx/
    http://home.tiscali.nl/macmiep/macmiepmaccursus/19xswitchen.html
    http://www.macosx.nl/

    Toen Microsoft nog DOS had, had apple al een OS met een cursor, mappen en iconen. Toen kwam windows met een rip-off genaamd windows 95'' en apple sleepte MS dan ook voor de rechter..

    En laten we nou eerlijk zijn, Apple maakt gewoon mooi spul:
    [​IMG]

    altijd beter dan dit:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2006
  9. Celius

    Celius Guest

    Ik denk dat de meeste mensen toch wel games willen spelen op hun computer, dus om een Apple aan te schaffen is denk ik voor een groot deel van de members geen goed idee.

    Voor de mensen die geen games op hun PC spelen is Apple zeker een aanrader.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jan 2006
  10. r_xbox_gamer

    r_xbox_gamer Active Member

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    13
    Oke mischien een domme vraag maar is Vista de nieuwe naam voor Longhorn?
     
  11. Sol

    Sol Active Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah dat is een nieuwe naam voor loghorn twas een paar maanden geleden verandert. ;)
     
  12. Jradman

    Jradman Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga hier nou geen flamewar beginnen apple-fanboy...
    Jij gebruikt apple, en bent er blij mee, goedzo! Maar ga er geen threads mee verzieken aub. Want daar gaat het hier niet over :{ ;)
     
  13. Michinho

    Michinho xßøX gÅm£® 300+er

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    0
    tis geen opsomthread..
    tis geen illigale stuff..
    ..

    dus het mag :)
     
  14. Jradman

    Jradman Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het niet over het topic, maar over de reply van Gordon.
    Die heeft totaal niks met zijn mening over Vista te maken.
    Zo, nu maar weer ontopic :+
     
  15. Yggdrasill

    Yggdrasill The Chaotic

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier is nog een andere site met meer informatie over Windows Vista.

    Klik Hier
     
  16. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Sorry ik verkies de vrijheid van een PC elke dag boven de gevangenschap van een mac. Ik kan in mijn PC donderen wat ik wil, XP pakt het wel. Ik kan welk moederbord dan ook kopen, ram etc maakt niet uit. Wil ik een mac dan moet ik er ook echt geen andere hardware in willen steken. Als Apple echt ZO goed was hadden ze er al voor gezorgd dat hun systeem net zo veelzuidig draait als Windows, maar DAT durven ze niet. Ze kunnen enkel garanderen dat het werk op HUN hardware wat door HUN gecontroleerd is. Net als bijvoorbeeld een console.

    Zelfs met de switch naar intel gaat Apple nog steeds geen vrijheid toestaan, tja, dan hoef ik het zowieso al niet :). Vista wordt erg cool volgens mij, vooral omdat media center nu geintergreerd is etc. Lijkt uiteraard op Windows XP maarja je kan dat nu niet zomaar meer gaan veranderen, ook Mac OS X lijkt op Mac OS 1.x
     
  17. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6

    Op een dag ben je oud, heb je werk en moet je compatible blijven met je werk en collega's :).
     
  18. GordonNL

    GordonNL Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is nou juist het grote probleem van Windows PC's, juist als je er iets aan veranderd gaat het meestal mis! Hardware foutmeldingen, blue-screens etc.. Je kunt uiteraard wel Ram bij prikken en de video kaart vervangen van een Mac. Het enige verschil is dan dat het altijd lekker blijft lopen.

    De rede dat Apple Mac os x niet laat werken op andere systemen dan dan die van Apple zelf is omdat Apple hun goede naam voor design en stabiliteit wilt hoog houden. Dell heeft zelfs gevraagd of zij ook Mac os x op hun systemen mogen draaien, maar dit wilt Apple natuurlijk niet.

    ja.. je kunt wel veel gelijkenissen zien ja.. MAAR Het gaat er om wat er onder de motorkap van het OS zit! Qua snelheid en beveiliging is er heeeel veel veranderd, dan kan je van Windows niet zeggen!

    Jij weet duidelijk niet waar je het over hebt. ALLE formaten die op windows afspeelbaar zijn, zijn ook gewoon afspeelbaar in Mac os x. Voor elke software voor Windows is er wel een variant voor Mac os x. Zo heb je zelfs Microsoft Office voor Mac.


    Maar goed, dit topic ging eigenlijk over Windows Vista natuurlijk.
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2006
  19. Sol

    Sol Active Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    De systeem eisen voor Vista zijn bekend, het blijkt dat een pc uit het middensegment genoeg is: een moderne cpu van AMD of Intel, 512MB RAM-geheugen (1 GB aangeraden), een grafische AGP- of PCIe-kaart die DirectX9 ondersteunt met minimaal 64MB aan videogeheugen, een harde schijf die draait op 7200rpm, een dvd-brander wordt aanbevolen, een 100Mb-LAN-chip en bij notebooks is een WLAN-connectie wel handig.

    http://www.microsoft.com/technet/windowsvista/evaluate/hardware/vistahardware.mspx
     
  20. Jradman

    Jradman Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat ligt niet aan windows, maar aan degene die de hardware veranderd. Als je dat niet goed doet, krijg je bluescreens enzo... Dus die beredenering klopt niet.



    Sorry, nu hou ik op |:-
     

Deel Deze Pagina