1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 6]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    In het zesde deel kan je uiteraard weer terecht met al je vragen over nieuwe pc`s en/of onderdelen! Heb je advies nodig bij het samenstellen van een pc? Of heb je hulp nodig bij het oplossen van hardware problemen? Wil je weten of onderdelen met elkaar samenwerken? Ect...


    Dan ben je hier aan het juiste adres, want hier kan je met al je vragen terecht!​


    [​IMG]

    * Voorgaande delen *
    Nieuwe PC [Deel 1]
    Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 2]
    Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 3]
    Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 4]
    Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 5]

    * PC winkels *
    Alternate Computerversand Nederland
    Azerty
    Computerland
    Cool-prices.nl
    Dell
    EMPC Solutions
    Informatique
    Komplett
    MyCom
    Paradigit computers
    PCZAAK
    Powerline
    Salland Automatisering
    Tweakers Pricewatch | actuele prijsinformatie


    * PC Hardware Reviews/ Nieuws Sites *
    Anandtech
    FiringSquad
    Guru of 3D
    HardOCP
    Hardware.Info
    t-break
    The Tech Report
    Tom`s Hardware Guide
    Tweakers
    X-bit labs


    * Handige tooltjes *
    CPUID
    Lavalys Everest Ultimate Edition, Trail versie. De home editie is helaas stopgezet.
    Lavalys Everest Home Edition (mirror 1)
    Lavalys Everest Home Edition (mirror 2, met dank aan Drone)

    * Opmerkingen *

    - Heb je een nieuwe pc nodig, en wil je advies? Vermeld dan s.v.p. je budget en wáárvoor je de pc wilt gaan gebruiken!! Gamen? Office? Beeldbewerking? enz... Zo kan men gerichter te hulp schieten.

    - Heb je een vraag over een bepaald onderdeel? Je wilt bijvoorbeeld een andere processor kopen? Vermeld dan s.v.p. zovéél mogelijk nuttige informatie over je pc! Merk & type moederbord, specificaties van de voeding (sticker op de zijkant van de voeding) e.d. Gebruik om informatie uit te lezen over je pc, bovenstaande tooltjes!
     
    Laatst bewerkt: 13 apr 2006
  2. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Om eventjes verder te gaan waar we gebleven waren.. een vraag aan ryan.

    Waarom kom je nu al vragen wat de beste configuratie is terwijl je je pc pas over 4 maanden gaat kopen! Tegen die tijd is die pc alweer verouderd en heb je nallemaal nieuwe onderdelen die beter zijn!
     
  3. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    Omdat ik niet kan wachten op mijn nieuwe PC.. :D :p
    Is het zo dat als ik nu een pc voor €1000,- samenstel, dat ik rond juni voor dezelfde geld maar dan met een betere processor en grafische kaart kan krijgen..? :)

    edit//
    Dit Is De Pc Die Ik Heb SamenGesteld Voor €1040,90,- :p

    CPUs Socket 939 - Athlon64 3700+ (2.2 GHz)
    Moederborden Socket 939 - A8N-E (Asus)
    Grafische kaarten ATI PCIe - FX-Radeon X850XT (Power Color)
    Voedingen meer dan 400 Watt - TG580-U22 2force (Tagan)
    Geheugen DDR-SDRAM - DIMM 1 GB (GeIL)
    Behuizingen Midi Tower - Swing (Thermaltake)
    Harddisks Serial-ATA - 160 GB WD1600Y (Western Digital)
    Case Modding, Caselights - Dual CCFL Caselight
    DVD-drives IDE - PX-130A (Plextor, Geen Brander)
    Netwerk PCI - Netwerkkaart Realtek
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2006
  4. Jradman

    Jradman Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou als ik jou was geen 3800+ nemen, maar een 3700+. De prijs van een 3800+ is een stuk hoger, maar de performance is niet veel beter. Ook heeft de 3700+ een San Diego core, die ook goed is. De 3700+ loopt op 2.2 Ghz, maar is makkelijk over te klokken naar hogere snelheden. Die van mij heeft al op 2.6 Ghz gelopen (gelijk aan FX55 :) )
     
  5. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    kom ik wel een stuk goedkoper uit.. :).. ty.
    is de X850XT met die settings goed voor f.e.a.r., kan ik hem dan vloeiend spelen met alles op high..? :D
     
  6. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Als het goed zijn er in juni alweer nieuwe videokaarten uit, en dan zullen de huidige generatie kaarten wel in prijs dalen, dus veel zin heeft het nog niet om je nu helemaal te concentreren op een bepaalde kaart!
    Je kunt het beste over 2 a 3 maanden weer terug komen met configuratie's want dan is alles waarschijnlijk goedkoper geworden!
     
  7. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    Ok zal ik doen.. :) :9
     
  8. DuckyWarrior

    DuckyWarrior ]HuT[ Mysteri0uZ

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou geen x850xt kopen... Geef dan iets meer uit en koop de 7800Gt, daar doe je langer mee. De Gt heeft namelijk nieuwere technieken. Maar inderdaad zoals Hoosie al zegt, waarschijnlijk zijn er over 3/4 maanden als jij je pc koop alweer allemaal nieuwere kaarten.
     
  9. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    ja die prijsschommelingen en vernieuwingen gebeuren echt veel en snel. Je kan je pc ongeveer pas een maandje op voorhand gaan plannen. Anders heeft het toch geen zin. Tegen die tijd dan heb je een deel van je onderdelen waarschijnlijk goedkoper. Of je kan een paar iets nieuwere en betere onderdelen voor iets meer geld nemen. Neem een budget, en dan kan je zien hé tegen dan.
     
  10. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik heb een klein probleempje met mijn videokaart gehad ... de connector waar je het beeldscherm op aansluit is afgebroken. Ik gebruik nu een heel oude kaart waarmee gamen absoluut taboe is.

    Nu ben ik op zoek naar een nieuwe videokaart, maar ik weet niet precies welke ik moet nemen voor redelijk kwaliteit graphix op een AGP moederbord... Een vrien van me zei dat de ASUS v9999/TD een mooie keus zou zijn. Kost niet al te veel, en levert nog redelijke gfx.

    Wat vinden jullie en kunnen jullie me misschien advies geven ?
     
  11. Jradman

    Jradman Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft je videokaart geen 2 connectoren? Zo ja, probeer de 2e eens :)
     
  12. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=JAGXA1& O-)
     
  13. Jradman

    Jradman Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    Benchmarks hebben bewezen dat de 7800GS nauwelijks meer performance, en soms zelfs MINDER performance heeft als de 6800GT (AGP).
    Niet echt een aanrader dus..

    /edit: Hier de review van Guru3D

    McSparkle, kan je misschien je budget vermelden? Dat maakt het zoeken wat makkelijker :)
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2006
  14. SnOOpyMasta

    SnOOpyMasta gaming is a science

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    vraagske, pc uitblaze met perslucht, kan da kwaad???
    natuurlijk nie met teveel druk hé, maar toch.
     
  15. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    perslucht wordt ook in speciale bussen voor pc's gebruikt dus kan geen kwaad, en niet teveel druk lijkt me handig ja :cool:
     
  16. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Ja, zo'n witte (DVI geloof ik). Maar dat wil niet meet een CRT monitor naar mijn weten...

    7800 Is me iets te duur :cool:

    Ik loop stage in een computer winkel. En wij spuiten daar ook pc's uit met preslucht. Is in al die jaren nog nooit wat mee mis gegaan. Zolang je maar niet te dicht op je moederbord oid. gaat spuiten moet het allemaal geen kwaad kunnen denk ik.
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2006
  17. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Je hebt convertortjes die je erop kan doen. Zit als het goed is bij je videokaart, anders vast wel *ergens* te koop voor een paar euro. Moet gewoon werken.
     
  18. Jradman

    Jradman Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraag eens bij de pc zaak waar je werkt voor een DVI-VGA converter

    [​IMG]

    Hiermee kan je je CRT monitor(VGA) op je DVI poort aansluiten *)
     
  19. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Ok, handig dat ik dat dan even weet. Maar dat hele metalen platje is nar achteren gebogen en doet dus gewoon niets meer ... Ik zal er vanmiddag als ik thuis ben wel even een foto van maken voor de duidelijkheid.

    Ik ben nu nog steeds op zoek naar een nieuwe videokaart...

    Nog even een vraagje over videokaarten; Wat was de volgorde ook alweer van kwaliteit... LE, XT, GT, TD, GS, Ultra (oc) toch ?

    Neem óf de v9999 TD of de 6800 GS van Nividea
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2006
  20. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dit is de volgorde: 6800 LE, 6800, 6800 GS, 6800 GT, 6800 Ultra.

    Dit zijn de verschillende GPU's en layouts die nVidia aanbiedt. Fabrikanten kunnen natuurlijk het nodige aanpassen en er een eigen naam aangeven, zoals de OC versies. De aanduiding 'TD' zegt niets over de snelheid van een videokaart, het geeft alleen aan dat de kaart is voorzien van een Tv-out en een DVI-uitgang :).

    De Asus v9999 is gebaseerd op de standaard 6800 GPU. De GS werkt op hogere snelheden dan de 6800.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina