1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bugs Bugs Bugs

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Ramon NL, 20 feb 2006.

  1. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Backwards Compatibility

    Forza Motorsport
    Bug: Slechte framerate
    Oorzaak: Niet goed werkende BC emulator
    Hoe vaak komt het voor: Altijd
    Patch/Fix: April 2006?
    Inmiddels opgelost: Nee
    Andere oplossingen: Geen


    Fable
    Bug: Werkt niet, Slechte framerate
    Oorzaak: Niet goed werkende BC emulator
    Hoe vaak komt het voor: Regelmatig
    Patch/Fix: April 2006?
    Inmiddels opgelost: Nee
    Andere oplossingen: Geen


    Fable: The Lost Chapters
    Bug: Werkt niet, Slechte framerate
    Oorzaak: Niet goed werkende BC emulator
    Hoe vaak komt het voor: Regelmatig
    Patch/Fix: April 2006?
    Inmiddels opgelost: Nee
    Andere oplossingen: Geen


    Grand Theft Auto: San Andreas
    Bug: Werkt niet
    Oorzaak: Niet goed werkende BC emulator
    Hoe vaak komt het voor: Regelmatig
    Patch/Fix: April 2006?
    Inmiddels opgelost: Nee
    Andere oplossingen: Het schijnt dat alleen de normale versie werkt, dus niet de Triple pack versie en Classic Versie, dit is niet 100% zeker. Ook zou het helpen wanneer je je Xbox 360 weer terug zet naar fabrieksinstellingen. haal voor de zekerheid wel je Memorycard en/of Hard Disc eraf, om gewiste gamesaves en profielen te voorkomen.


    Half Life 2
    Bug: Slechte framerate, vastlopers
    Oorzaak: Niet goed werkende BC emulator
    Hoe vaak komt het voor: Vaak
    Patch/Fix: April 2006?
    Inmiddels opgelost: Nee
    Andere oplossingen: Geen


    Halo Combat Evolved
    Bug: Foutmelding Xbox Connect: System Link Kabel is niet aangesloten
    Oorzaak: Niet goed werkende BC emulator
    Hoe vaak komt het voor: Regelmatig
    Patch/Fix: April 2006?
    Inmiddels opgelost: Nee
    Andere oplossingen: Geen


    Halo 2
    Bug: Slechte framerate
    Oorzaak: Niet goed werkende BC emulator
    Hoe vaak komt het voor: Zelden
    Patch/Fix: April 2006?
    Inmiddels opgelost: Nee
    Andere oplossingen: Geen


    Ninja Gaiden
    Bug: Werkt niet, Slechte framerate
    Oorzaak: Niet goed werkende BC emulator
    Hoe vaak komt het voor: Vaak
    Patch/Fix: April 2006?
    Inmiddels opgelost: Nee
    Andere oplossingen: Geen


    Ninja Gaiden Black
    Bug: Werkt niet, Slechte framerate
    Oorzaak: Niet goed werkende BC emulator
    Hoe vaak komt het voor: Vaak
    Patch/Fix: April 2006?
    Inmiddels opgelost: Nee
    Andere oplossingen: Geen


    Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory
    Bug: Slechte framerate
    Oorzaak: Niet goed werkende BC emulator
    Hoe vaak komt het voor: Altijd
    Patch/Fix: April 2006?
    Inmiddels opgelost: Nee
    Andere oplossingen: Geen


    Call of Duty 2

    Bug: Savegame gewist
    Oorzaak: Na saven Tank Level, wordt de save soms gewist
    Hoe vaak komt het voor: Soms
    Patch/Fix: 01-02-2006
    Inmiddels opgelost: Ja
    Andere oplossingen: In het Titelscherm, Houd LB en RB ingedrukt, en voor de volgende combinatie in: Links (D-Pad), Links (D-Pad), Rechts (D-Pad), Rechts (D-Pad), Y, Y. Als het goed is kan je nu weer uit alle levels kiezen

    Bug: Extreme online lag
    Oorzaak: Spelen tegen mensen met een relatief hoge ping, wat normaal gesproken geen problemen zou moeten opleveren
    Hoe vaak komt het voor: Vaak
    Patch/Fix: April 2006?
    Inmiddels opgelost: Nee
    Andere oplossingen: Speler 1 gaat naar System Link en stelt vanalles in, maar druk niet op Create. Een 2e Speler speelt een andere game (bijvoorbeeld Marble Blast Ultra) en gaat in een online kamer. Hij nodigt Speler 1 uit om naar dat spel te komen. Speler 1 kiest voor 'Ja', maar als hij het bericht krijgt dat hij het spel wat hij nu aan het spelen is moet afsluiten, kiest hij 'Nee'. De room is nu gemaakt. De lag is wat minder, gezien je zelf nu altijd de host bent (dit geld alleen wanneer je zelf een lage Ping hebt). Ook kan er nu 16 man in de room en is er dus nu ook de mogelijkheid om door te spelen tot 300 kills. Zelf oneindige rooms zijn mogelijk. Het is dus mogelijk om met friends voor lange tijd lagloos te spelen.

    Bug: Unable To Join Online Session
    Oorzaak: Onbekend
    Hoe vaak komt het voor: Vaak
    Patch/Fix: April 2006?
    Inmiddels opgelost: Nee
    Andere oplossingen: Vaak blijven proberen, of het Spel/Xbox 360 opnieuw opstarten


    Dead or Alive 4

    Bug: Savegame gewist
    Oorzaak: Na Offline Versus met 2 profielen in gebruik, wordt de save bij de volgende keer dat het spel wordt gespeeld gewist. Dit geld niet bij alle gevallen.
    Hoe vaak komt het voor: Regelmatig
    Patch/Fix: Februari 2006?
    Inmiddels opgelost: Nee
    Andere oplossingen: Volgens Tecmo moet je je Xbox 360 aanzetten door te drukken op de Eject Knop. Dan kies je je Profiel, en wacht tot alles geladen is. Dan Close tray en spelen maar, als het goed is wist hij nu nooit je Save meer. Dit werkt alleen bij de meesten niet. Je Save krijg je overigens nooit terug.

    Bug: Extreme online lag
    Oorzaak: Spelen tegen mensen met een relatief hoge ping, wat normaal gesproken geen problemen zou moeten opleveren
    Hoe vaak komt het voor: Regelmatig
    Patch/Fix: Februari 2006?
    Inmiddels opgelost: Nee
    Andere oplossingen: Speel alleen tegen mensen waarvan je weet dat ze geen lag hebben. Bijvoorbeeld in een Private room.


    FIFA 06: Road to FIFA World Cup

    Bug: Slechte registratie bal, goals zijn soms geen goals en andersom
    Oorzaak: Onbekend
    Hoe vaak komt het voor: Zelden
    Patch/Fix: Onbekend
    Inmiddels opgelost: Nee
    Andere oplossingen: Geen

    Bug: Na een ingevoerde wissel, krijg je wel de wisselanimatie, maar de speler blijkt gewoon nog in het veld te staan
    Oorzaak: Onbekend
    Hoe vaak komt het voor: Onbekend
    Patch/Fix: Onbekend
    Inmiddels opgelost: Nee
    Andere oplossingen: Geen


    Perfect Dark Zero

    Bug: Achievements unlocken niet of laat
    Oorzaak: Manier van saven van het spel zorgt er waarschijnlijk voor dat hij je Achievement stats niet altijd opslaat, maar je normale PDZ stats wel, ook al speel je een spel uit tot het eind.
    Hoe vaak komt het voor: Vaak
    Patch/Fix: Voorjaar 2006?
    Inmiddels opgelost: Nee
    Andere oplossingen: Het schijnt dat je Stats niet meetellen als je 2x achter elkaar een spel doet, zonder dat de opties zijn veranderd (Bijvoorbeeld Maps en Weapons). Dus verander dat per spel. Ook zou het werken om na een hoop gespeelde potjes in 1 room, eerst naar een andere room gaan (en daarin spelen), voordat je PDZ afsluit. Dit zou je Achievement Stats opslaan. Of dit allemaal daadwerkelijk klopt is niet duidelijk (ze komen van Forums, en zijn een uitkomst van probeersels van andere mensen). Maar misschien is het voor sommigen het proberen waard.


    Project Gotham Racing 3

    Bug: Online Professional Achievement unlocked niet
    Oorzaak: Onbekend
    Hoe vaak komt het voor: Altijd
    Patch/Fix: 2006?
    Inmiddels opgelost: Nee
    Andere oplossingen: Geen

    Bug: Vastloper Xbox 360 zodra je klikt op Show Gamercard
    Oorzaak: Onbekend
    Hoe vaak komt het voor: Vaak
    Patch/Fix: 31-01-2006
    Inmiddels opgelost: Ja
    Andere oplossingen: Geen Gamercards bekijken

    Bug: Extreem veel credit verlies na winst van een kampioenschap
    Oorzaak: Onbekend
    Hoe vaak komt het voor: Zelden
    Patch/Fix: Onbekend
    Inmiddels opgelost: Nee
    Andere oplossingen: Geen
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2006
  2. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Tsja dit is langzamerhand een ziekte aan het worden *zucht*, erg frustrerend idd
     
  3. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal de eerste Post aanpassen, en er een opsommingen van alle Bugs wegzetten, met eventuele oplossingen. Dit is de originele openingspost.

    Ik heb nu zo'n 2,5 maand een Xbox 360, en ik ben er zeer tevreden over. Maar wat mij nu toch tegen begint te vallen, is het aantal Bugs dat de 360 met zich meeneemt. Ik heb 4 360 spellen, en met alle 4 heb ik behoorlijk wat last gehad met die Bugs. De volgende Bugs ben ik zelf allemaal tegengekomen.

    Project Gotham Racing 3:
    -Show Gamercard Bug (waar de 360 op vastliep), Inmiddels Gefixed
    -Online Proffesional Achievement Unlocked niet

    Call of Duty 2:
    -Game Save verdwenen, Inmiddels Gefixed
    -Het extreme online lag probleem

    Perfect Dark Zero:
    -Achievements Unlocken veel te laat, of soms gewoon niet

    Dead or Alive 4:
    -Save Bug (erased alles wat je hebt uitgehaald, meestal na een offline VS potje). Sinds vandaag kan ik weer opnieuw beginnen.

    Forza Motorsport:
    -Slecht werkende BC. Leuk dacht ik, kan ik nu eindelijk Forza ook spelen (ik had geen Xbox). Niet echt dus, ik wordt nogal misselijk van zo'n belabberde framerate. Geen 360 spel, maar behoord zeker bij de irritante bugs die de 360 met zich me brengt.

    Nou zijn er voor al die dingen wel patches/fixes aangekondigd, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn? Al mijn spellen hebben bugs (dan heb ik het niet over glitches, want die zijn in ieder spel wel te vinden). Het kan toeval zijn, maar ik ga er vanuit de er meerdere spellen met dit soort bugs zijn.

    Ik heb alleen geen zin om steeds een spel te kopen, en daarna een paar maanden te wachten op de patch (dit geld alleen voor Forza, DoA4 en CoD2, gezien de rest natuurlijk wel normaal te spelen is)

    Dat die Achievements niet unlocken, ach dat zal me een zorg zijn. Alleen, als je dan zo'n systeem hebt, zorg dat dat het werkt. Want met de 360 zijn HDD lijkt gemakzucht van Microsoft en Gamedevelopers om de hoek te komen. Oftewel, ze kunnen dingen afraffelen, en blijken er bugs in te zitten, ach dan komen ze toch met een patch.

    Nou wil ik niet anti Microsoft overkomen, want dat is absoluut niet zo, het probleem zal zich waarschijnlijk niet alleen daar bevinden, maar ook bij de gamedevelopers. Ik ben alleen ontevreden over het aantal bugs, en wat er aan wordt gedaan. Ik wil niet per spel irritante bugs hebben, waar je maanden op moet wachten totdat ze gefixed zijn.

    Post hier ook al jou ervaringen met tegengekomen bugs, met eventuele oplossingen. Vul het volgende in:

    Spel

    Bug: Omschrijving Bug
    Oorzaak: Als de oorzaak bekend is, plaats hem dan hier, typ anders onbekend
    Hoe vaak kom het voor: Zelden/Soms/Regelmatig/Vaak/Altijd
    Patch/Fix: Plaats hier of er een Patch is aangekondigt, zoja, plaats dan de datum, typ anders onbekend
    Inmiddels opgelost: Ja/Nee
    Andere oplossingen: Type hier een eventuele oplossing die de Developper heeft gegeven, een oplossing van een Forum, of een eigen oplossing. Zet er duidelijk bij waar de oplossing vandaan komt

    HTML:
    [B]Spel[/B]
    
    [B]Bug:[/B] 
    [B]Oorzaak:[/B] 
    [B]Hoe vaak kom het voor:[/B]
    [B]Patch/Fix:[/B]
    [B]Inmiddels opgelost:[/B] 
    [B]Andere oplossingen:[/B] 
    
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2006
  4. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    De hele Backwards Compatible werkt voor geen ene meter en niet alle games zijn niet eens BC dus Microsoft heeft het erg slecht voor elkaar. Gelukkig gaat de Ps3 hier verandering in brengen op dit gebied, want die gaat zowel ps1 games als ps2 games afspelen
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    het boeit mij dus totaal niet of een console BC is of niet. Ik heb dat ding gekocht voor de nieuwe games..dus zolang die het doen, ben ik tevreden O-)
     
  6. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Doa savegame bug ook last van gehad ja ><.

    O`ja en die SS bug dat je 3000000 ofzo punten/geld krijgt...
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2006
  7. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    De online multiplayer van CoD2 is gewoon slecht gemaakt, dat is geen bug.
    Maar 't blijft even iritant
     
  8. BuLLeTTiMe 88

    BuLLeTTiMe 88 .

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    0
    HALO Combat Evolved: Doet het goed zonder framedrops, maar als je (waar hij voor bedoeld is) op Xbox Connect gaat spelen dan krijg je na verschillende tijd, tijdens het spelen, een fout melding dat de system link kabel niet is aangesloten en je dus automatisch uit de game weg gaat.
    Vooralsnog geen opslossing, die er hopelijk wel komt.

    HALO 2: Speelt heel anders dan op de normale xbox, het lijkt net alsof je 3x zo hoog springt, wat niet zo is. Ook zijn er tijdens sommige maps hele erge frame-drops te merken. Probeer maar eens te spelen tegen iemand op Backwash die Cammo heeft opgepakt.
    Vooralsnog geen oplossing.

    Fifa 06 RTWC: Dit spel zit eigenlijk helemaal vol met bugs. Zoals het scoren van goals die niet worden geteld, of juist andersom. Zo heb ik wel eens gehad dat ik een vrije bal echt vol in het doel schoot maar het geen goal was. Of heb ik een keer de bal gewoon naast geschoten en het wel gewoon een goal was(filmpje: http://rapidshare.de/files/13700868/video-0003.mp4.html). Ook heb je als een speler geblesseerd raakt en je hem direct wil wisselen, je wel een filmpje krijgt waarbij hij wordt gewisseld. Maar hij nog gewoon vrolijk doorloopt.
     
  9. inflatable

    inflatable Who's your daddy?

    Berichten:
    751
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik nog erger vind is dat er in bijna geeneen preview of review van de game over gesproken is.. Zo koop je een game die overal een 9 krijgt maar die toch gewoon niet aan je verwachting voldoet, want ik kan me best voorstellen dat veel mensen zo'n game voor de online MP kopen.. Echt onbegrijpelijk dat de game-sites er niks over gezegd hebben, en dat je een game een 9 geeft met zo'n bagger MP, de reviewers hebben daarom net zo goed hun werk niet goed gedaan imho..

    Persoonlijk doet het me trouwens weinig omdat ik FPS toch alleen maar op mijn PC speel, niet op de Xbox.. Gelukkig is de PC versie wel gewoon in orde qua online MP.. :p
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2006
  10. MiGilleS

    MiGilleS Green Mile User

    Berichten:
    725
    Leuk Bevonden:
    0
    dit vind ik dus echt een domme treath man kijk eens wat het wel doet... die bugs wordt aan gewerkt en iemant zegt beter PS3 w8 maar tot ie er is let maar op dat daar ook vel bugs zijn in het begin en die wordt HELEMAAL NIET BC !
    dus ZEIK NIET! !!
     
  11. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij hebt het topic vast goed doorgelezen.
     
  12. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Ehm, dit gaat alleen over bugs. En niet over het afzeiken van de 360. Dus echt niet dat dit ook een PS3 vs. 360 topic wordt he, dat soort posts zal ik dan ook gelijk weghalen. ;)
     
  13. MiGilleS

    MiGilleS Green Mile User

    Berichten:
    725
    Leuk Bevonden:
    0
    ok ok... maar mensen dat moet er nog niet gezeurt worden..wees eens een keer OPTImistisch !
     
  14. basovich

    basovich Guest

    ff nog een bug bij fifa (weet niet of het een bug is, anders excuses hiervoor) maar als je online speelt schokt ie als de gekte behalve als je bijv tegen een nederlander speelt :confused:

    maar ik weet het al het is 'lag' ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 feb 2006
  15. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Dit ligt waarschijnlijk aan de verbinding!
    Oftewel, dan praat je over Lag.

    Of er moeten hier meer mensen last van hebben?
     
  16. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    DoA4 en en CoD2 hebben wel zo'n extreme manier van lag, dat het wel een bug moet zijn. Of dat bij FIFA ook zo is weet ik niet, ik zal is kijken of meer mensen dat probleem hebben, zo ja, dan zet ik hem ertussen.
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    <neuzel modus> Alle console games hebben bugs. Alleen niet alle consoles kunnen de bugs fixen </neuzel modus>

    Bug: Unable To Join Online Session
    Oorzaak: Onbekend
    Patch/Fix: April 2006?
    Inmiddels opgelost: Nee
    Andere oplossingen: Vaak blijven proberen, of het Spel/Xbox 360 opnieuw opstarten

    Dit is trouwens geen Bug maar een verkeerde netwerk instelling van de host of ontvanger
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2006
  18. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    GameCube heeft voorzover ik weet geen bugs en loopt zelden vast!
     
  19. JeePee

    JeePee Guest

    Die PGR3 show gamercard bug is nog steeds niet gefixed. Hij is bij mij in de afgelopen 2 dagen daardoor 5 keer vastgelopen. Bij CoD2 3 keer.
    Ook krijg je in PGR3 framedrops als er een friend online komt.
     
  20. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Dan ben jij geloof ik de enige die daar last van heeft, want het werkt perfect hier.
     

Deel Deze Pagina