Review subforum?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Bosbeest, 27 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bosbeest

Bosbeest Beast in the dark

Leuk Bevonden:
    0
    Hey mensen, wat vinden jullie van een review subforum? Threads hierin zijn enkel en alleen bedoeld om een volledige kijk te geven op welke game dan ook. Mensen kunnen zo mooi verschillende + en - zien en kunnen wellicht zo ook beter keuzes maken over welke game wel/niet te kopen...

Bijv.:

Gameplay:

Graphics:

Geluid:

Xbox Live:

Overall:

Waar voor je geld?:

2. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Dit kan al op de gamepage op de hoofdpagina van XBW. Het was een van de features die met veel tam-tam aan v3 is toegevoegd. (Als ik het mij goed herinnner)

3. Eellie

Eellie The E stands for Eellie

Leuk Bevonden:
    4
    maar die wordt erg weinig gebruikt. Het kan idd misschien wel handig zijn om een sub-forum voor reviews te maken. Als mensen dan op zoek zijn naar een spel, kunnen ze dat sub-forum gewoon ff doorspitten.
    Ook is het voordeel van het forum, dat het mogelijk is voor mensen om te reageren als ze het er niet, of juist wel mee eens zijn. Zo zul je een goed beeld van een game krijgen.

4. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan toch op de FP ook reactie's plaatsen. Het is wel een leuk idee, maar ik denk niet dat dat gaat lukken. Het kost ook weer tijd. En op de FP word ook al een uitgebreide review gegeven. En mensen kunnen uiteindelijk hun mening over de Game gewoon in het topic van die bepaalde Game posten.

5. Gamersea

Gamersea Going, Going, Gone

Leuk Bevonden:
    22
    Het kost ook weer tijd.
    Maak je daar maar niet druk om mischien 1 minuutje en dan zou die sub-forum erzijn.

6. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dat snap ik wel;) Maar de reviews schrijven kost weer tijd. Of hoe wil je dat dan aanpakken?

7. Eellie

Leuk Bevonden:
    4
    Maar volgens mij kun je niet een review posten bij een game waar de xbw-staff geen review van heeft gemaakt. En op het review sub-forum kan je wel gewoon je eigen review schrijven.

En in topics van bepaalde games zitten vaak alleen mensen die het spel veel spelen en erg goed vinden, tenminste dat is mijn ervaring. Dus hier vind je vaak dezelfde mening

8. Bosbeest

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal het even wat verder uitleggen, in het subforum komen er threads, die enkel als titel de titel van de game dragen, waar de review over is gemaakt. In zo'n thread, komen enkel en alleen reviews, reacties hierop worden verwijderd, reviews mogen niet gebruikt worden om andermans reviews tegen te spreken, maar alleen om jou persoonlijke mening te verwoorden.

zo krijg je dus een hele lijst met ervaringen, zonder enig gezeik van off-topic gaan... en er kunnen op deze manier ook geen ruzies ontstaan. Uiteraard is het ook niet de bedoeling dat reviews worden gecopieerd...

Ik bied mij hierbij aan, mocht het zover komen, om (als het mag) moderator te worden van dit ene subforum, om dit te controleren, en te schoon te houden.

9. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Oh dus elke post een review. Dat zou wel leuk zijn ja. Ik zie het wel zitten. Maar dan is het dus onmogelijk om elkaars Review te beoordelen.

Of afspreken dat iedereen die voor hun eerste keer in het topic post een review moet posten. En dat als je al een review hebt gepost in dat topic dat je ook op mekaar mag reageren. Anders word het ook weer een zooitje.

Laatst bewerkt: 28 feb 2006
  10. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Dus alleen reviews en je mag niet op elkaar reageren.
    XBW is een forum, het woord forum komt van de Romeinen. Want een forum was een markt waar de mensen samen kwamen om te praten, te discussieren enzo. Ook waren er winkels, maar dat doet er nu niet toe.

Een forum is juist bedoeld om samen te komen en te discussieren, niet om een beetje reviews te posten.
    En BTW, wie wil er nou 20 reviews van een ander lezen. Dat gaat ook vervelen, het wordt pas leuk om het te volgen als er spanning komt. Als er een discussie ontstaat en er wordt met argumenten en meningen gegooid, dan kan je je daarin mengen. Daarvoor is het bedoeld!

11. Eellie

Leuk Bevonden:
    4
    Ik denk dat het wel goed is dat er geen reacties komen. Want de mensen die het spel goed vinden, zullen het vaak nooit eens zijn met de mensen die het spel slecht vinden. Dit komt al te vaak voor op forums. Het zal dan een welles nietes situatie worden.

12. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Willem,
    Bedankt voor je kennis van de Romeinse geschiedenis:cool:
    Maar daar heb je opzich wel gelijk in. Het gaat ook weer snel vervelen want wie wil er nou al die reviews gaan lezen. Ik denk dat je je review/mening over de game het beste in dat daarvoor bedoelde 'Game' Topic kan geven. Nou spreek ik mezelf wel weer tegen, maar ik ben van gedachten veranderd. Als Sub Forum zou het mischien best kunnen maar ik weet niet of het druk word.

13. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Dank je wel. O-)

14. Bosbeest

Leuk Bevonden:
    0
    lijkt me ook heel prima, maar mijn idee is juist om ruzie, of wat anderen misschien 'hevige discussie' noemen, te verkomen.
    Natuurlijk is het forum een plaats om te praten, daar ben ik het helemaal mee eens, en daarom was mijn 1e idee ook om 1 subforum te maken met enkel informatie (1 uitzondering op het forum idee dus), dus een soort sticky (op dit forum heet dat een 'belangrijk:') met een lock, die enkel aangevuld kan worden met nieuwe info.

ook denk ik niet dat er 20 mensen in 1 thread zullen posten, als er al 7 reviews staan of weetikveel hoe veel, dan kan je zelf bedenken dat elke volgede review minder waarde toevoegd aan het subforum. Ook zou het een mogelijkheid kunnen zijn om een thread te locken als er een bep. aantal posts zijn geschreven.

Laatst bewerkt: 28 feb 2006
  15. mars15

mars15 Guest

ja en dan belonen met credits zoals xboxarena

16. Bosbeest

Leuk Bevonden:
    0
  17. mars15

mars15 Guest

ja zodat je van die credits games kunt kopen

18. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Reviews staan op de frontpage. Hier kun je als je een review wilt schrijven dat ook best doen in een thread over een game. Maar een apart subforum is wat overbodig. Meningen worden toch al non-stop gegeven in de game-threads.. :)

Yup, en zo houden we het ook nog ff voorlopig ;)

19. SupahMaster

SupahMaster Guest

Jij wille gwn beetje mod worden of niet hè..

:+

20. Bosbeest

Leuk Bevonden:
    0
    heb je de hele thread gelezen?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina