[Help] Een character maken

Discussie in 'Algemeen' gestart door Rego, 27 mrt 2006.

  1. Rego

    Rego Reg0wnage!!

    Berichten:
    424
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoewel er nu toch al een groeiend aantal topics is in het prachtig mooie Oblivion subforum, vond ik nog niets waar je als beginnende speler vragen kan stellen over het maken van een character. Zoals ik een aantal mensen al heb horen zeggen is het vrij lastig om ver te komen met een all-round mannetje. (dus wat skills die je leuk vindt en dan maar wat aanklooien) Dus je zal je enigzins op een bepaalde idee moeten zetten wil je succes hebben.

    Dus mocht je een nieuw character willen beginnen en je twijfeld over of hij werkt, of je zoekt tips voor het bouwen van een bepaald character vanaf nul, dan is dit het topic voor jou. Hier kan je overigens alvast makkelijk een opzetje van je char maken.

    (Btw, als iemand een duidelijk site weet waar je even kort alles uitgelegd krijgt (uitleg: Pro's en con's van: Ras, Sterrenbeeld en het nut van skills e.d.) dan zal ik dat even in-editen)

    Om zelf maar even de kop af te bijten, ik moet nog even wachten voordat ik aan de slag kan met Oblivion, maar dit is wat ik tot nu toe heb:

     
  2. ormagon

    ormagon l!ve gamer

    Berichten:
    538
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zou handig zijn als je even zou melden wat je hebt gekozen
    als major skills. Wat ik nu zie ben je een mage die een beetje kan
    vechten en heb je het wel aardig samengesteld. Toch zou ik
    liever half om half doen of helemaal op 1.
     
  3. vsus

    vsus UEC... je weet togh!

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gehoord dat het spel te moeilijk zou zijn om met een echte vechtersbaas te gaan spelen, is dat ook zo?
     
  4. Rego

    Rego Reg0wnage!!

    Berichten:
    424
    Leuk Bevonden:
    0
    Major Skills: Conjuration, Destruction, Restoration, Alchemy, Acrobatics, Blade, Heavy Armor


    Staat ook al in mn eigen post, opgesomt onderaan de 'general info' zeg maar. Ook staan ze onderin nog bij de uitleg...

    En wat betreft enkel vechtersbaas, zoiets had ik idd ook al gehoord ja. Hunter e.d. (afstand damagend dus) schijnt juist weer erg sterk te zijn op het allerlaaste stuk na dan. Ik heb het spel zelf dus ook nog niet, en kan je er niet veel over zeggen.
     
  5. iRoy

    iRoy Held op sokken

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    1
    Heavy Armor op een Mage? Is dat wel zo handig? Robes is meer Mage like toch?
     
  6. DuttY_r0cks

    DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

    Berichten:
    1.162
    Leuk Bevonden:
    0
    ben net een half uurtje bezig geweest om class skills zelf te customen
    kom na half uur achter dat die skills die ik heb gekozen precies het zelfde zijn als die van Adventurer :mad:
     
  7. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    je custom class word opgeslagen onder de naam Adventurer ;p
     
  8. Spinner

    Spinner So it begins....

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb, dacht ik, ergens gelezen dat je aan de hand van het beantwoorden van een aantal vragen, een karakter voor je kunt laten kiezen.
    Weet iemand hoe ik dat moet doen? Ben benieuwd wat er uit komt.
     
  9. Rego

    Rego Reg0wnage!!

    Berichten:
    424
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar zoals ik al zeg wil ik ook hand to hand mezelf kunnen verdedigen. Als ik dan alleen een robe heb dan is het nogal lastig aangezien die bijna geen def. geven. Daarnaast is het zo dat ik niet per se een mage wil zijn maar een Spellsword oid. (alleen dan customized)

    En btw, bij Morrowind is het zo dat je een Robe gewoon over je armor kon dragen, ik weet niet of dat bij Oblivion nog steeds het geval is maar dan kan je qua uiterlijk iig wat mageriger worden. (Hoewel Deadric armor er nog steeds te lauw uit ziet om iets over heen aan te trekken.)

    @spinner:
    Die vragen kan je idd gewoon in het spel doen dacht ik, waarschijnlijk gewoon op het moment dat je je skills e.d. kiest kan je er ook voor kiezen 1 van de pre-set classes te kiezen. Voor de keuze van welke kan je dan vaak zo'n vragenrondje doen.
     
  10. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals je waarschijnlijk ergens al gelezen hebt, speelt het eerste gedeelte van het spel zich af in de ondergrondse kerkers van de Imperial City. In dit ondergrondse gedeelte kom je een zootje Goblins en Ratten tegen. Afhankelijk van de manier waarop jij je door dit gedeelte heen worstelt/vecht/tovert, wordt een keuze gemaakt van wat voor type jij zou zijn.

    Dus stel, jij maakt alles af door er een vuurbal op af te gooien, dan zal je een wizard type worden, hak je alles af dan wordt je waarschijnljk een fighter type, en sluip je stiekem naar de goblins toe om ze een fatale sneak attack te geven dan wordt je waarschijnlijk als thief gezien. Als je (als laatste voorbeeld) vijanden doodmaakt door bijvoorbeeld te sneak attacken en een vuurbal erop af te gooien wordt je waarschijnlijk een bard.

    Aan het einde van deze dungeon ga je op pad met de keizerlijke garde en de emperor zelf, dan zegt uiteindelijk een van de leiders van de garde tegen jou: "Ik heb je zien vechten en ik vind je echt een thief/bard/wizard/fighter" whatever, aan jou de keus om te blijven wat hij denkt dat jij bent, of je eigen keus te maken.

    Zo gaat het een beetje :)
     
  11. Spinner

    Spinner So it begins....

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dat eerste stuk al gedaan en inderdaad...nu je het zo zegt.
    Was niet tot me doorgedrongen...|:-
    De garde vond mij een bard by the way
     
  12. Gaudio

    Gaudio Active Member

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik las dat t in ieder geval altijd slim is blade te nemen.
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    help!
    ik heb net een character in elkaar geknutseld, maar ik heb eigenlijk totaal geen idee wat ik doe :+ (eerste TES + eerste RPG voor mij :eek:)
    alles wat ik nu heb, heb ik omdat het er wel leuk uitzag, maar vertel me aub wat er wel/niet goed aan is :)

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2006
  14. Rego

    Rego Reg0wnage!!

    Berichten:
    424
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, ligt er maar net aan wat je er precies mee wilt.

    Want het meeste is vrij logisch, je hebt je major skills wat verspreid over de stats zodat je makkelijker per stat kan lvlen. Ik kan alleen niet zo zien wat je precies met deze char wilt. Je hebt namelijk een 'magic-base' met magic als standaard, intelligence als major stat enz... maar dan heb je ook nog zowel Blade/Block als Marksman. Je weet dus zeker dat je 1 van die drie niet gaat gebruiken -voor afstanden zal je of magic gebruiken of Marksmanship, niet zo snel allebei en als je dit wel doet dan worden ze allebei niet echt sterkt -.

    Dus 2 opties zouden zijn: Marksmanship veranderen in Alchemy (alchemy is gewoon erg handig vindt ik, je eigen potions maken van gevonden spul is gewoon super, zeker als je skill wat hoger hebt, en met int. als major stat zal het erg nuttig worden. Ook kan je de ingredients in de mage-guild kunnen kopen) Zo heb je dus zoals ik een beetje een MAGIC/melee mannetje dat dus vooral met buffs en afstand aanvallen via magic zal vechten en als het moet ook met wapens.

    Of: Je verandert Destruction en Alteration in Illusion en Alchemy. Zo kan je dus via acrobatics snelheid krijgen en ook goed met pijl en boog om gaan. Je kan dan je int. hoog krijg en een hoge conjuration krijgen, hier kan je dan dus erg sterke summons mee krijgen, waarna je zelf vanaf een afstand je pijl en boog gebruikt terwijl je summon de damage krijgt. Illusion kan je dan ook weer gebruiken om vijanden die op korte afstand zitten te charmen zodat je weer ruimte kunt maken voor je bow.


    Ik hoop dat je hier wat aan hebt, als je even kunt laten weten wat je precies voor een char wilt maken. Dan dus voornamelijk je vechtstijl. Dan zal ik proberen wat extra hulp te geven.
     
  15. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    kan iemand mij uitleggen wat de voordelen van een serpent zijn?
    heb het wel opgezocht maar snap het nog niet...:

    The Serpent

    Ability:
    - Serpent Sting (daily: 4 effects below):
    - Damage Health (3 pt. Touch for 20 sec.)
    - Dispel (90 pt. Self)
    - Cure Poison (Self)
    - Damage Fatigue (100 pt. Self)

    alvast bedankt
     
  16. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Serpent Sting is een special power die de 4 spell effects teweeg brengt die eronder staan. Deze power kan je maar 1x per dag gebruiken.

    Als je in direct contact staat met het target gaat zijn health 3 punten omlaag gedurende 20 seconden dankzij 'Damage Health'.
    Dispel werkt alle negatieve effecten die je character op dat moment ervaart, weg.
    'On Self' betekent 'effect uitvoeren op zichzelf'. Aan de ene kant neemt hij al het vergif weg uit je lichaam met 'Cure Poison' maar aan de andere kant vermoeid hij je met 100pt. 'Damage Fatigue'. Dat laatste is niet zo erg want fatigue regenerate erg snel.

    Zo handig is deze birthsign nu ook weer niet.
     
  17. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    wat is dan aan te raden?

    weet niet of het er is, maar lijkt mij erg handig als je jezelf kan helen, bijvoorbeeld een spreuk dat je 20 leven points krijgt...

    maar als jullie een beter advies hebben hoor ik het graag
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    als het goed is heb ik nu (ongeveer) optie 1 :p
    //edit: hmz, ik kom er zelf even niet meer uit 8), maar dit is dus wat ik ermee heb aangevangen:

    Oude:
    [​IMG]

    Nieuwe:
    [​IMG]

    nou ja... wat wil ik...:{
    iets wat onmogelijk is denk ik: Ik wilde iemand maken die van een afstand kan vechten (pijl en boog) Vandaar dacht ik de Wood Elf. Maar ook wilde ik dat het iemand was die in noodgevallen ook met een zwaard weet om te gaan (kan dat eigenlijk wel, of kun je maar met 1 wapen tegelijk rondwandelen :confused:)

    tsja, die magie is altijd leuk om te hebben: beetje toveren is vet :D
    (_O_ Harry Potter :+ 8))

    ik denk dat ik gewoon te veel wil, om ergens echt goed in te kunnen zijn.
    Maar daarom zoek ik dit allemaal al uit voordat ik het spel binnen heb: je hebt nog nooit zo een grote twijfelkont gezien :eek: (daarom wil ik ook van alles een beetje)

    Maar ik laat me in dit geval wel leiden door de experts. Dus als jullie zeggen dat mijn creatie een beetje goed is, vind ik het ook goed :)
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2006
  19. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Om eerst op je vraag te antwoorden, je kan met meerdere wapens rondlopen. Je encumbrance bepaalt hoeveel gewicht je kan meezeulen en of je nu een wandelend wapenmuseum bent of niet dat is jouw keuze.

    Sinds je aangeeft dat je vooral range en magic wil gaan gebruiken, zou ik (maar wie ben ik) voor de attributes Int & Agility gaan.
    Je birthsign geeft je sowieso al een Str. upgrade zodat je je blade skill toch niet helemaal van 5 af aan moet beginnen levelen en dus lijkt het me beter, en logischer, om een hogere begin-marksman-skill na te streven.

    Verder zou ik athletics ipv acrobatics een major skill maken sinds het, voor jouw klasse zeker, atlijd als ranged specialist (of magie of bow) interessant is om sneller te zijn dan je tegenstander.
    Acrobatics daarentegen kan je veel sneller trainen mocht je dat dringend willen door wat heen & weer te bunny hoppen. Het ziet er niet uit, en het lamegehalte is waarschijnlijk hoog, maar het helpt wel en spaart je een major skill point uit.

    Het kan wel handig zijn om tips te krijgen van anderen bij het samenstellen van je char, zeker als beginner, maar nogmaals die tips hebben ook maar waarde als je je in de uitleg erachter kan vinden.
    Zolang je ongeveer weet waar je naartoe en daarnaar je karakter opbouwt zorgt het spel wel door je methode van spelen dat je ongeveer datgene krijgt wat je wil.
    En tegen de tijd dat je een 2de char begint maak je'm helemaal perfect.
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    thnx voor da hulp ;) (yep, tot nu toe kan ik me in alles vinden wat jullie zeggen *))

    als laatste: staat er ergens op dit forum een uitleg van de voor/nadelen van de races? En mss in het NL wat al die Attribute/Skill Stats betekenen? (uiteraard zal ik zelf ook ff rondeuzen hoor :D, maar nu ik toch bezig ben met posten vraag ik het ook gelijk maar :p)
    Al denk ik wel dat ik mijn character nu wel goed heb, maar het kan nooit kwaad om je er nog wat meer in te verdiepen :)
     

Deel Deze Pagina