Xbox 360 krijgt volgend jaar nieuwe processor

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door No_Name, 22 apr 2006.

1. No_Name

No_Name -

Leuk Bevonden:
    0
    vrijdag 21 april 2006

Microsofts Xbox 360 zal in de loop van 2007 voorzien worden van een nieuwe processor. De chipfabrikanten IBM en Chartered zijn de huidige fabrikanten van de cpu in de spelcomputer. Van laatstgenoemde is nu bekend geworden dat het in het eerste kwartaal van volgend jaar zal overstappen op een productieproces volgens een 65nm-technologie. Momenteel worden voor de Xbox 360 processors volgens de 90nm-technologie gebruikt. Met het oog op de nodige kostenbesparingen is de overstap niet opmerkelijk. De productie van kleinere cpu's is doorgaans goedkoper en kan Microsoft helpen het verlies op de verkoop van de Xbox 360 te beperken.

Interessanter is wellicht de consequenties die de kleinere processor voor de warmteproductie zal hebben. Door het lagere energiegebruik zal er minder warmte vrijkomen. Warmte werd tot nu toe regelmatig in verband gebracht met vastlopende Xbox-exemplaren. Volgens Microsoft gaat het om een relatief klein aantal gevallen. Onbekend is of de nieuwe processors iets zullen verbeteren aan de performance van het apparaat en of dit voor de gebruikers ook merkbaar zal zijn. Volgens Chartered zal de nieuwe cpu in ieder geval wel sneller zijn dan de huidige 90nm-versie.

Bron: Chartered

http://www.charteredsemi.com/media/corp/2006n/20060420_microsoft.asp

Laatst bewerkt: 22 apr 2006
  2. Forgottensoul

Forgottensoul The One

Leuk Bevonden:
    0
    Maar moeten wij dan een nieuwe xbox 360 kopen of kunnen we hem inruilen met geld ofzo?

3. Black Label

Black Label -

Leuk Bevonden:
    0
    Wat denk jezelf?
    Als je die nieuwe processor persé wilt moet je dus een nieuwe 360 kopen.

4. Phantom X

Phantom X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe blij dat ik nog geen xbox 360 heb gekocht :9 . Ach ja ik wacht nog wel even tot 2007 en dan zal de prijs van xbox 360 ook wel wat gedaald zijn.

5. 4sake

4sake Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jezus volgend jaar pas.. ze zijn best traag op dat gebied ey :p hahaha ag ja.. ben blij dat ik tog nog maar heb gewacht met het kopen van een 360.. =D

6. No_Name

No_Name -

Leuk Bevonden:
    0
    mee eens ! en misschien wel n halo3 pack

7. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij maakt die nieuwe CPU niet eens zo veel uit.

8. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Als je CPU sneller wordt maar je GPU/RAM niet, dan maakt het echt niet zoveel uit.

9. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Zie je :D

10. Forgottensoul

Forgottensoul The One

Leuk Bevonden:
    0
    Oke ik ben opgelucht danke :D

11. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Als je dus volgens jaar kan kiezen tussen de nieuwe en de oude, dan moet je natuurlijk de nieuwe nemen. Maar het is overdreven om als je de oude al hebt de nieuwe te kopen.

12. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    verandert vrij weinig. alleen misschien minder warmte ontwikkeling. Geen reden tot nieuwe aankoop ofzo hoor.

13. Forgottensoul

Forgottensoul The One

Leuk Bevonden:
    0
    Maar er kwam toch ook iets van een intercooler ofzo?

14. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.827
    "Interessanter is wellicht de consequenties die de kleinere processor voor de warmteproductie zal hebben."

HEt maakt dus zeker wel zo veel uit. Wat denk je van al die 360's met die warmteproblemen? Dat kan met deze processor opgelost worden.

15. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb van die warmte geen last, zoals vaslopers.

16. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.827
    Jij misschien niet nee, maar over het algemeen zijn er genoeg mensen die er wel last van hebben

17. No_Name

No_Name -

Leuk Bevonden:
    0

of je hebt hem in een koelkast staan ...:p

18. ron

ron The Am.Staff. Man

Leuk Bevonden:
    0
    ik zie die logica van sommige gasten hier niet.....wachten tot volgend jaar...2007 ?? !..of gelukkig dat ik hem nog niet gekocht heb dan koop ik hem volgend jaar...wat een lulkoek....ik heb mijn derde 360 al nu...so what ? gaat ie stuk stuur je hem op en krijg je een andere...gaat je garantie weer in in op het moment dat je die nieuwe krijgt...dus kan voorlopig weer een jaar vooruit nu..oh ja en een gratis game ter compensatie verstrekt door MS _O_ dus in 2007 speel ik al meer dan een jaar op de 360.als je dat ding nu wilt hebben ga je toch geen jaar wachten terwijl hij nu overal te koop is...of je moet geen centen hebben voor de 360, maar dan moet je in het "geen cent te makken thread " liggen zeiken niet hier.....8) bovendien is het nog maar de vraag of de problemen die ik had met de 360 lag aan die processor, lag misschien wel aan het geheugen, voeding of HD.....

19. Murdock_NL

Murdock_NL XBOX360 User

Leuk Bevonden:
    0
    Amen... maar ben er wel mee hoor je gaat tog niet wachten is tog zonde...

20. No_Name

No_Name -

Leuk Bevonden:
    0
    k vindt het zowieso dom om consoles bij de launch te gaan halen of binnen een half jaar na de launch...totale geldverspilling al zeg k et zelf..geen goede ( middelmatige spellen ) ...console wordt overspoeld door sport en race titels die geen reet aan zijn en talloze poorts van pc spellen die al 2 jaar in de budget bak liggen - zie final fantasy XI - verneukte farcry en overgehypte spul zie PDZ en Kameo...tuurlijk zitten er wel goede spellen tussen maarh die zijn op een hand te tellen en dat zet mij er NOG niet aan toe om naar de winkel te rennen en een x360 te halen.En in het 1e jaar gebeurd er toch niet zoveel dus ik heb niet het gevoel dat is iets mis ... en ik heb liever een apparaat die goed werkt zonder fratsen en al dan de hele tijd erachter aan te lopen en 2 uur lang aan de service lijn te hangen ..nee bedankt..k w8 liever een jaartje .. ! i ! i !

En dan heb ik het nogh niet eens gehad over de strijd tussen de consoles die volgend jaar los zal barsten en waar wij van zullen profiteren door de prijzenoorlogen ,btw de hdtv's zullen dan ook goedkoper worden .

Deel Deze Pagina