Core system?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Idol, 22 apr 2006.

  1. Idol

    Idol Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil een 360 gaan kopen, maar ik ga geen gebruik maken van alle extra dingen zoals online, downloads etc. dus ik gebruik het alleen om spelletjes te spelen.
    En ik wil dus een memory card erbij gaan kopen nou zijn mijn vragen dus:

    Is het niet hoofzakelijk om een harde schijf erbij te hebben?

    en hoeveel spelletjes kan je ongeveer opslaan op de 64 mb kaar?
     
  2. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Als je het online gedeelte links laat liggen, kan je net zo goed een core pack met memory unit kopen. Kan je weer extra game kopen ;)
    Hoeveel spellen (save games?) je kan opslaan op een memory kaart weet ik niet, maar het zullen er tientallen (dan niet honderden) zijn.
     
  3. soepkoe

    soepkoe Active Member

    Berichten:
    358
    Leuk Bevonden:
    4
    het hangt er wel vanaf wat verder je voorkeuren zijn...

    want alhoewel je een stuk goedkoper uit bent.... je hebt wel een mindere controller (ok hij is net zo goed maar er zit een draadje aan dat moet je dus niet erg vinden)

    je moet vooral kijken denk ik naar wat wil ik in de toekomst? en wat voor spellen wil je spelen. want er is al één (football manager) waarbij een harde schijf een vereiste is..

    als je zeker weet dat je niet alsnog op live wilt (dat kan ook net als mij silver - geen online spelen dus maar wel gratis demo's en trailers) dan kun je inderdaad best voor een core edition gaan..

    succes met maken van de keuze!
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Op een 8mb unit van de PS2 kon ik 25 games opslaan. Doe dit x8 en je krijgt 64mb = 200 savegames :)
     
  5. Toxic Squirrel

    Toxic Squirrel 1+1=2

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Een PS2 is iets anders als een xbox 360 :) . ik denk wel wat minder.
    Oblivion is wel leuk ik ben nu level 13 en gebruik op mijn pc nu al 535 mb ik denk niet dat de pc versie veel van de 360 versie verschilt.
    Denk ook niet dat bij oblivion op een memorycard kan saven maarja.
     
  6. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou ook voor de premium editie gaan... Voor 100 euro meer.. Veel meer plezier en gadgets.. Harde schijf lijkt me toch wel superhandig.. beter dan zo memorystickje.. En ja idd de wireless controller, Headset.. Zou t wel weten
     
  7. Toxic Squirrel

    Toxic Squirrel 1+1=2

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Jep en mocht je die gadgets toch niet aanstaan hier is een handige link linkje
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hier een paar games met de grote van de saved game.

    King Kong = 92kb..
    DAO4 = 4Mb.
    Kameo = 100kb.
    Perfect Dark Zero = 100kb.
    Tombraider Legend = 2432kb.

    Om de oude xbox games te kunnen spelen moet je ook inbezit zijn van een HD.

    Inmiddels zijn de eerste games voor de Xbox360 verschenen die alleen werken als je een HD hebt.
     
  9. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb 170 save games van oblivion. reken maar uit hoeveel mb dat is;)
    dus als je echt overal 1 save games van hebt kan je een aantal spellen erop doen, wil je gewoon relaxt doen kan je beter een premium kopen
     
  10. snike888

    snike888 Tomatenpuree

    Berichten:
    1.558
    Leuk Bevonden:
    0
    Bovendien draaien een par spellen o.a. Oblivion lekkerder met een HD omdat je dan Cache geheugen hebt...
     
  11. AgentSmith

    AgentSmith Guest

    Krijg je spijt van......8)
     
  12. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Koop de premium dan ben je goedkoper uit vergeleken met de Core.
    Waarom heeft M$ ooit die Core op de markt gegooit dat ding verkoopt toch helemaal niet 8) !
     
  13. Bountyspot

    Bountyspot Just for Fun

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    0
    Zal ook zeker gaan voor de premium! Zie het nu aan een vriend van mij kocht een core en is nu veel duurder uit dan ik! Maar net als andere zeggen wat zijn je voorkeuren? En wat ben je in de toekomst van plan?

    Suc6 met je beslissing!
     
  14. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    En wil je ook niet extra content voor verschillende games hebben? (via xboxlive silver, of een demo cd?)
     
  15. boatfreak

    boatfreak Guest

    als je slim bent koop je gewoon de premieum, verkoop je alle overbodige dingen, en dan heb je een xbox 360 met hd voor de prijs van een core +mb kaart
     
  16. Idol

    Idol Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt voor alle reacties!

    maar ik wil echt helemaal niks extras (downloads, demos, oude xbox spellen etc.)
    en ik speel niet echt van die avontuur spellen als obilivion, cod 2, farcry etc.
    meer spellen als amped 3, worldcup 2006, project gotham 3.
    dus meer alleen van die simulatie spellen!
    denken jullie dan niet dat ik beter uit ben met een xbox core en memory card?
     
  17. soepkoe

    soepkoe Active Member

    Berichten:
    358
    Leuk Bevonden:
    4
    de keuze blijft uiteraard aan jou. aan de reacties heb je kunnen zien dat het verschil in prijs niet echt groot is als je kijkt wat je er extra bij krijgt....

    zoals je hebt kunnen lezen zijn er grote nadelen bij gebruik van mem. card. (bijvoorbeeld geen update's van games dat betekent dat als er een update komt om problemen op te lossen jij deze niet kan krijgen.. / naast dat je bij bijvoorbeeld pgr3 geen nieuwe auto's kan krijgen, maar doe je het niet voor geef je al aan..)

    ik denk dat mijn voorgangers hebben laten lezen wat verschil is en waarom je juist wel zou kunnnen kiezen voor een premium. maar als jij na het lezen nog steeds meer aan een core denkt moet je dat natuurlijik doen.

    hier is alleen aangegeven waarom wel of niet....

    en of je uiteindelijk duurder / goedkoper uit bent hangt er natuurlijk vanaf hoe goed je het extra materiaal (is alleen een headset eigenlijk) kan verkopen...

    als je die opbrengst van de 400 euro af hebt kun je dat vergelijken met de 330 die je betaalt voor core + mem. card. en dan moet je meenemen dat je kleinere opslagcapaciteit hebt en wired ipv draadloos controller.

    de keuze is aan jou!
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    neem de Core, ik heb er ook een omdat de extra's mij ook totaal niet boeien. En ik heb er absoluut geen spijt van + ik ben nog eens 65 euro goedkoper uit dan iedereen met een premium.

    Zelfs Oblivion draait perfect :) (1 MB savegame)

    Het enige wat je nodig hebt om te gamen is:

    * Xbox 360
    * Controller (wireless, of bedraad)
    * Opslagmedium (MU dus)

    totaal= €334
    een headset heb je dus absoluut niet nodig, en daar heb ik dus ook totaal geen behoefte aan om die te hebben.
    Bij die wireless controller moet je ook nog eens Play & charge kit / batterijen kopen, kom je ook nog eens duurder uit dan met een bedrade.
    En in veel situaties voldoet eigenlijk een bedrade ook (op het next-gen gevoel na dan): de draad is toch lang genoeg

    Je komt dus WEL goedkoper uit met de Core, dan met de Premium. Vooral in mijn geval, waar de extra's niks boeien...
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2006
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    wil je next-gen dan zou ik voor de premium gaan (draadloos controller, je eigen muziek op de achtergrond kunnen spelen die je op de HDD van je xbox 360 hebt opgeslaan, on-line gamen .. moet je gewoon proberen ;))
     
  20. basovich

    basovich Guest

    het nadeel van de core is wel dat hij een draadcontroller heeft en de premium niet..en dat vindt ik toch wel een groot +punt aan de 360 dat ie nou ook draadlose controllers heeft
     

Deel Deze Pagina