1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

memroy stick kapot, iemand weet hoe te repareren?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Mirik, 8 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Een maat van mij heeft een kapotte memory stick (gewoon voor Pc, niet voor consoles) en daarop een project staan wat hij moet inleveren voor zijn studie. Toevallig is dat het enige kopietje, maar de memory unit is nu 'kapot'.

    Als ik hem in mijn computer stop, of een anderen, dan krijg ik het berichtje 'USB device not recognized'.

    Weet iemand toevallig een oplossing om eventueel nog bestanden te redden van deze stick, of iets te doen waardoor deze weer leesbaar wordt of in ieder geval de ruwe content te bekijken is?

    Thanks !! :)
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als geprobeerd door de pc te herstarten met de USB-stick aangesloten ??
     
  3. dopmaster

    dopmaster Flying High

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
    Krijg je het apparaat te zien in apparaatbeheer windows? Als je een signaal krijgt is er software matig misschien nog wat te redden. Kijk dan naar drivers/firmware.

    Anders is er eventueel hardware matig iets niet OK. Even openschroeven en checken of of je geen doodlopende draadjes hebt.

    Als laatste:
    Kijk of de USB plug (die van de PC en stick) goed schoon zijn.

    succes :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2006
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een usb-stick maakt meestal gebruik van de standaard aanwezige USB-drivers.
    Werkt deze niet goed dan zal alle aangesloten USB-aparaten niet mogen werken.
    Het kan natuurlijk zijn dat net deze stick een aangepaste driver nodig heeft , dan zal je toch de site van de fabrikant moeten raadplegen.

    De meeste sticks krijg je met een mogelijkheid los ( kliksysteem of gelijmd).
    Beschadigingen aan de behuizing daar bijvoorbeeld een mes of schroevendraaier zal vaak tot gevolg hebben dat ook het miniprintplaatje beschadigd.
     
  5. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb alles geprobeert wat jullie voorstellen, maar het lampje brand niet meer en krijg hem niet aan de praat. Ik vrees dat hij niet te redden is. In ieder geval bedanks jongens! :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina