1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PES 6 vs FIFA 2007

Discussie in 'Algemeen' gestart door freakyoliver, 2 aug 2006.

?

Welke koop jij?

Peiling gesloten op 6 nov 2006.
  1. Fifa 2007

    42 stem(men)
    19,0%
  2. PES 6

    134 stem(men)
    60,6%
  3. Beiden

    14 stem(men)
    6,3%
  4. Geen van beiden

    30 stem(men)
    13,6%
  5. Andere voetbaltitel, namelijk.....

    1 stem(men)
    0,5%
  1. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Vroeger had FIFA totaal geen concurrentie, maar een paar jaar geleden kwam het (volgens velen) het prachtige Pro Evolution Soccer op de markt met een prachtige gameplay wat misschien het commerciele FIFA kan verslaan.

    Na een paar jaar krijgt Pro Evolution Soccer steeds meer naam onder gamers, het staat bekend als een game met hele goede gameplay, en zelfs de licenties (die ze eerst niet hadden) zijn geen probleem meer voor Pro Evolution Soccer.

    Toch zijn er niet veel mensen over uit, welk spel er nou beter is en waarom?



    ok ik maak als groote voetbalfreak deze tread om enkele redenen:

    - geen gezeur over fifa in het pes onderwerp
    - geen gezeur over pes in het fifa onderwerp
    - hier kunnen we discussieren over de voor en nadelen over bijde games
    ...

    hopelijk word deze net zo populair zoals de gt4 vs forza
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2006
  2. basovich

    basovich Guest

    PES:

    realistisch
    minder mooi

    Fifa:

    niet realistisch
    mooier
     
  3. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0

    bwa ik vind fifa steeds meer realistischer worden hoor.
    en dat pes minder mooi is, is ook niet waar. speel eens fifa en pes op de pc dan zul je zien dat pes mooiere gfx heeft.
     
  4. Bizarre

    Bizarre Club Bizarre

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb PES een paar keer geprobeerd te spelen, vind de besturing nog steeds niet lekker, omdat ik altijd fifa speel. Maar ik denk dat het dit jaar toch maar PES gaat worden.
    Zoveel lovende woorden van andere gamers gehoord, dus moet het wel goed wezen.
     
  5. Tript

    Tript Levensgenieter

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    0
    bij fifa kan je bijna door mannetjes heen rennen, pes is veel meer tactischer, fifa is meer glamour en doen alsof je heen goed kan voetballen met ronaldinho, pes is legendarische wedstijden voetballen waarbij geen enkele wedstrijd hetzelfde is.
     
  6. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    Pro Evolution Soccer 6

    zonder twijfel
     
  7. Driesestig

    Driesestig Afc Ajax!!!

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    Fifa:
    Wel realistisch : Alle goede licenties, goede gameplay, voelt echt aan.
    Goede graphics Spreekt voor zich
    Goede sound, en ook nog erg uitgebreid.

    Pes

    Geen goede Graphics.
    T voelt niet realistisch aan.
    Bal tempo erg laag, terwijl de mannetjes weer te snel gaan. geen goede voetbal animaties.
    je voelt niet dat je een schot lost.

    zeer weinig/slechte licenties.

    gewoon best wel nep komt het over.

    Conclusie, voor mij blijft er maar 1 écht voetbal spel: Fifa.
    Laat iets zo mooi als voetbal maar gewoon aan westerlingen over.
     
  8. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    PES 6, omdat ik vanaf pes 3 hou van de serie. Heel fijne/goede gameplay en de graphics worden ook steeds beter. Op de xbox ziet pes 5 er op een fatsoenlijke tv (grote breedbeeld tv bijv) redelijk goed uit ivm fifa 2006 op soortgelijke tv. Op zo'n klein kuttv'tje speel ik geen pes, lijkt allemaal zo sloooom te gaan.

    In ieder geval, pes 5 is tactischer, fijner, beter imo. Je kunt tactisch gezien heel veel instellen en het is natuurlijk heel fijn als je door tactische aanpassingen ineens een tegenstander wél kunt aanpakken, terwijl diegene jou eerst een pak slaag gaf.

    Ook de leercurve is fijn... na 20 potjes merk je duidelijk verschil en is de irritatie van voorgaande wedstrijden weg. Het gevoel van onmacht... ach je moet leren voetballen he;)

    Om fifa erbij te betrekken: fifa 2006 is ook een goed spel, maar pes 5 geniet mijn voorkeur, om bovenstaande redenen. Ik vind nog steeds dat fifa te simpel is, wat komt door het publiek.. ze willen mainstream, dan maak je mainstream en dus een wat makkelijker en simpeler spel zonder rare instellingen etc.. Fifa fans respecteer ik.. weinig mis met fifa, maar niet het voetbal spel dat ik zoek. Dat is Pes.
     
  9. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij Fifa had ik meestal binnen no time door hoe ik moest lopen en waar ik moest schieten om em er zo goed als altijd erin te krijgen en dat vond ik toch heel wat minder. PES heeft toch echt meer de echte voetbal technieken en ademt gewoon voetbal. Fifa doet teveel moeite om alleen maar mooie potjes te creeeren en het niet al te moeilijk te maken. Maar bij PES heb je soms gewoon 0-0 schijtpotjes, of dat jij of de computer er in de laatste minuut nog eentje inschuift. Net als bij echt voetbal. En dat staat me wel heel erg aan vind ik.
    alhoewel het bij fifa06 al beter geworden is blijft het tog altijd dat je op dezelfde manier scoort.
     
  10. shonosuke

    shonosuke Guest

    Ik heb PES6 voor de ps2 en vind het een kut spel
    Ik vond PES5 geweldig
     
  11. marcosandman

    marcosandman Active Member

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    gelul en overdreven, pes voelt juist realistisch aan, bij fifa lopen je spelers de ruimte niet in, bij pes wel. de spelers animaties bij pes zijn juist goed. bij pes is het publiek naar mijn mening realistischer aangezien ze niet zoals bij fifa soms de hele wedstrijd door gaan met juigen terwijl er geen donder gebeurt. Bij fifa schiet je soms een geweldig schot van afstand er in terwijl je juist amper het gevoel hebt dat je een hard schot loste. tegen woordig het pes naar mijn mening je juiste licenties, alsof er ook iemand zin heeft om in zo'n pauper competitie te spelen als die overbodige competities bij fifa.

    Idd fifa heeft een mooie sound, maar blijkbaar vinden ze bij ea het geluid en het gedoe om het voetbal heen belangrijker. En fifa is best leuk om te spelen maar het kan gewoon niet tippen aan pes(ondanks dat pes 5 niet geweldig was), en grapics zijn zeker mooi maar ik denk toch niet dat alle voetbal spelers staan te glimmen op het veld.

    ik denk dat konami beter werk doet met pes dan ea met fifa, en dat blijkbaar jappaners goed zijn in het maken van spellen. En dat westerlingen alleen voetbal kunnen maken is bullshit

    ps: ik heb de afgelopen 3 jaren zowel fifa als pes gekocht
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2006
  12. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    Fifa: World Cup gespeeld vs pes5, en er viel me het één en ander op:

    1. De spelersmodellen. Iedereen zegt dat de spelers er bij Fifa beter uitzien, maar dat klopt niet helemaal, naar mijn mening. Sommige spelers zien er echt goed uit, maar andere waren haast niet te herkennen. In dat opzicht heeft PES het toch beter voor elkaar, want die zijn toch allemaal herkenbaar, ondanks dat ze er soms nogal grappig uitzien (Van der Sar, anyone?).

    2. De graphics. Ik geef toe: In Fifa zien de graphics er beter uit. Toch gaat ook op dit punt mijn voorkeur uit naar Pro Evo, vanwege het de grauwere graphics. Bij Fifa vind ik ze te smooth, te druk. Ik raak al snel het overzicht kwijt en dat is niet een positief punt in een voetbalgame. . Pro Evo mag dan niet de gelikte graphics van Fifa hebben ik vind ze een betere voetbal sfeer brengen.

    3. Gameplay. Op dit gebied gaat het aardig gelijk op, hoewel Pro Evo moeilijker is dan Fifa. In m'n eerste potje stond het meteen 3-1, en dat was toch anders bij PES. Bovendien kon ik heel vaak naar voren rushen zonder dat ik tegengehouden werd. Dat is bij PES (op de gemiddelde moeilijkheidsgraad) anders, je kan wel je man met snelheid voorbij spelen, maar daar komt dan meer bij kijken dat alleen op de sprintknop drukken.

    4. Commentaar. Hier kan ik kort over zijn: Dit is bij Fifa veel beter gedaan dan bij Pro Evo. Toch werden er wel een paar foutjes gemaakt. Zo zei de commentator dat ik mijn score verdubbelde toen ik de 3-1 scoorde. Eh, drie is naar mijn weten nog steeds niet het dubbele van twee... Toch zijn dat kleine dingen die natuurlijk niks afdoen aan de kwaliteit van het commentaar, mits ze niet te vaak voorkomen.

    Conclusie: Op de grond van deze 4 punten heeft Pro Evo duidelijk gewonnen met 3-1 van Fifa. Toch was het een spannende wedstrijd, en ik kijk alweer uit naar de volgende ontmoeting.
     
  13. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Normaal, gaan alle topics met vergelijkingen tussen 2 games automatisch dicht. Máár, dit is natuurlijk een van de meest besproken discussies. Dus, zolang er niet kort en zonder argumenten gepost wordt, blijft dit topic gewoon open. :) Doe dus een beetje moeite om je mening te beargumenteren en laat het opsommen achterwegen. Een woordje vooraf.
     
  14. miQe Amersfoort

    miQe Amersfoort Active Member

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou vriend, ik zeg je eerlijk. Ik ben echt PES-fan, maar doordat ik de 360 nu heb was ik "verplicht" om Fifa te kopen (ik bedoel, wat is een spelcomputer zonder footie) Maar dat je bijna door mannetjes heen kunt rennen is echt onzin... De computer is vele malen sterker geworden als in de vorige generatie console's (ps2, xbox1). Of een tip voor jou, speel m is op een wat moeilijkere graad :)

    Zeker weten, ik vind de bewegingen van PES er veel "natuurlijker" eruit zien. het loopt vloeiender in elkaar over, waar ik het bij Fifa nog wel eens "blokkerig" vind gaan


    Hahaha, zal ik je vertellen dat ik dat bijna elk jaar had als ik een nieuwe PES had!!! De 1e paar weken dacht ik "wat een t*fusspel". Maar als ik m éénmaal gewend was dacht ik "T*ring; hij is weer echt vet!!!!"
     
  15. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt _O_

    we zullen er alles aan doen om er geen opsomtopic ervan te maken
     
  16. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Ehhm

    hoe kunnen we nu al oordelen terwijl de game's er nog niet zijn? :D
     
  17. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom niet?
    we kunnen alle voor en nadelen van de games al discussieren enz..
    als ze dit in het gt4 vs forza al deden waarom hier niet?
     
  18. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Haha ik bedoel hoe kun je de voor en nadelen nu al weten.. je hebt nog Niets van deze games gezien laat staan gespeeld!

    Stel dat EA in eens van fifa bijv een first pesoon shooter maakt dan gaat dat lekker worden :+
    dan krijg je bijv dit:

    pes 6 realistisch
    Fifa 07 Knalt lekker weg ..
     
  19. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    daarjuis heb ik fifa06 wc vs pes vergeleken op de pc!
    nu heb ik een vergelijking gemaakt van fifa06 vs pes5 maar op de xbox!

    Ten eerste beschikken zowel FIFA als Pro Evolution Soccer over de benodigde licenties, zodat alle officiele namen gebruikt kunnen worden in de games. Vrijwel allemaal, want in Pro Evolution Socces 5 ontbreken nog wat namen, maar goed. Niet iedereen is perfect.

    Strategisch steekt Pro Evolution Soccer altijd al goed in elkaar. Je hebt talloze opties voor de opstellingen en het positiespel. Zo heeft elke speler nadrukkelijke eigenschappen die zeer merkbaar zijn in het spel. Henry heeft bijvoorbeeld een geweldig rechterbeen met een prachtige curve in zijn schot. Je weet dat je zo’n speler linksvoor moet plaatsen, zodat je hem goed kan aanspelen, zodat hij hem in de rechterbovenhoek om de keeper heen kan krullen. Ditzelfde geld voor spelers als Martins, die enorm snel is en daardoor perfect kan worden aangespeeld met diepe ballen, zodat hij eerder bij de bal is dan zijn veel langzamere verdedigers. In Fifa komt dit allemaal niet zo goed naar voren als in Pro Evolution Soccer. Daarom 1-0.

    Op grafisch gebied vergelijk ik beide spellen op het Xbox platform. Dan komt duidelijk naar voren dat het gras in Fifa 2006 beduidend mooier is dan in Pro Evolution Soccen 5. Je ziet je dat spelers in Fifa 2006 glimmen van de stadionlampen. Ook vertonen ze leuker gedrag, zoals zeuren tegen een scheidsrechter en de stadions zijn stukken beter uitgewerkt dan in Pro Evolution Soccen 5. 1-1 dus.

    De gameplay is waar de grote verschillen ontstaan. Fifa hanteert beperkte cameraopties, waardoor het spel vaak alleen van grote afstand goed te bespelen is. Dit leidt tot veel minder precisie in passen, tackles en schoten. Als de camera in Pro Evolution Soccer 5 veel dichter op de actie staat is het spel nog steeds goed speelbaar. Ook het doel en het 16-meter gebied in de Pro Evolution Soccer reeks zijn lekker groot waardoor de aanval en het schot veel meer diepgang hebben. Aspecten als passen, schieten, acties met bal en druk zetten is bij Pro Evolution Soccer 5 veel beter uitgewerkt. Zo zijn passen te variëren in een korte, lage paas en diepere, lange passen wat het spel zeer snel maakt en waardoor je de diepere spelers heel mooi kan bereiken. Schoten zijn perfect te plaatsen en vrije trappen zijn er om in de kruising te krullen. Acties met de bal zijn “effectief” en zoniet dan ontstaat er een ware scrimmage. Tussenstand: 2-1.

    Via Xbox Live kun je het tegen de hele wereld opnemen om je voetbalskills te testen tegen anderen. Dit kan zowel met Fifa 2006 als Pro Evolution Soccer 5, maar dit is bij Pro Evolution Soccer 5 net iets minder goed aangepakt dan bij Fifa. In Pro Evolution Soccer 5 ervaar ik regelmatig hinder in een niet lekker lopende verbinding. In Fifa 2006 loop dit net allemaal wat soepeler en gestroomlijnder. Ook biedt Fifa 2006 meer online opties en dus scoort Fifa 2006 op dit vlak een echte voltreffer: 2-2.

    In wedstrijd Pro Evolution Soccer 5 tegen Fifa 2006 is de eindstand 2-2. Wie voor gelikte beelden en snelle online gaming gaat moet Fifa 2006 zeker eens bekijken. Wie echter meer waarde hecht aan een realistische, uitdagende gameplay zit gebakken bij Pro Evolution Soccer 5. Welke het wordt is duidelijk een persoonlijke voorkeur: op het veld moet het aankomen op penalty’s!
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2006
  20. basovich

    basovich Guest

    is dit nou een fifa 2006 vs. pes 5 thread of
    fifa 2007 vs. pes 6 thread?!

    je zit nou allemaal dingen van de oude fifa en pes te vergelijken terwijl die gewoon op de oude xbox worden gespeeld.
    De X360 is een heel andere generatie dus wordt dat veel anders dan de voorgaande delen.
    zo zien die screens van PES 6 er veel beter uit dan dat gameplay filmpje van fifa '07, dus daar kan je alweer een puntje vanaf halen: 3-1 :)...mrja eerst maar eens wat ingame gameplay beelden van PES 6 bekijken, dan pas kunnen we vergelijken.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 aug 2006

Deel Deze Pagina