[PC] [PC]Dark Messiah of Might and Magic

Discussie in 'Games' gestart door Zeroine 83, 29 aug 2006.

1. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Titel : Dark Messiah of Might and Magic
    Ontwikkelaar/Uitgever : Arkane Studios/Ubisoft
    Genre : Fantasy First-Person Action
    Verwacht : Oktober 2006
    Aantal spelers : 1-32 (32 Online)

Korte omschrijving : "Dark Messiah of Might and Magic puts players in a first-person perspective, using the Source Engine from Valve."

News & Previews

Single-Player Demo

Enkele screens :

Meer screens

Video's

Ik heb de demo gespeeld en was zo aangenaam verrast door deze game dat ik vond dat hij een eigen topic verdiende :+ Dark Messiah combineert een Fantasy Setting en RPG elementen met vette actie vanuit de eerste persoon. Door deze FPS view doet het spel je in eerste instantie heel erg aan Oblivion denken, maar waar Oblivion mikt op een grote uitgebreide speelwereld met tal van Quests en vrijheid, ligt in Dark Messiah de nadruk op de actie en de manier waarop je van je omgevingen gebruik moet maken om je tegenstanders te verslaan. Je zou ook kunnen zeggen dat Oblivion een RPG is met actie invloeden, en Dark Messiah een actie game is met RPG invloeden. De gevechten zijn erg gaaf om te doen, en dankzij de Source Engine komen de physics goed tot hun recht. Dit is ook noodzakelijk, want je zult ontdekken dat er talloze manieren zijn om je tegenstanders om zeep te helpen alleen al door op een goede manier gebruik te maken van je omgeving. Soms is dit zelfs noodzakelijk voor het verslaan van een bepaalde baas. De A.I. van je vijanden is trouwens ook niet misselijk : ook zij zullen het onderste uit de kan halen en slim gebruik maken van hun skills en de omgeving om je te doden :eek: Uiteraard kun je ook zelf de speelstijl kiezen die zelf het beste bij je past en kun je je character naar eigen wens aanpassen en upgraden.

In de nieuwe Power Unlimited van deze maand is ook een artikel te lezen over de Multi-Player van deze game, en die belooft ook erg gaaf te gaan worden. Spelers kunnen kiezen uit verschillende klassen characters (denk aan Archer, Warrior, Assassin, Priest en Mage) met elk hun eigen specifieke vaardigheden in combat die je kunt inzetten in verschillende spelvarianten. Hoe de Multi-Player precies gaat uitpakken is nog even afwachten tot we het zelf gespeeld hebben natuurlijk, maar voor degenen die vast een stukje van de Single-Player willen proeven zou ik zeggen : download de demo en oordeel zelf. Naar mijn mening is Dark Messiah of Might and Magic een potentievolle game die zeker de moeite waard is om in de gaten te gaan houden. Ik wacht in ieder geval al met smart op de release :cool:

Discussier hier dus over deze game, hou het netjes en have fun !! :b:

Laatst bewerkt: 24 okt 2006
  2. Forgottensoul

Forgottensoul The One

Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er erg tof uit!
    Jammergenoeg heb ik geen goede pc anders had ik hem wel gespeeld hoor! echt toffe game lijkt mij dit :)

3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Beetje Oblivion achtig, ziet er wel aardig uit.

4. punisher007

punisher007 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit in de beta van de multiplayer al een tijdje, maar de game is ERG zwaar. Verder moet je het met veel man spelen.

Ik geloof dat vandaag de beta stuk uitgebreid gaat worden dus dan valt er wellicht ook te testen met meer personen.

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.757
    Vraagje: Iemand ervaring met de demo en Oblivion? Ik wil namelijk weten of deze game lekkerder loopt (aangezien ik hier nog steeds op een Radeon 9600pro draai :p)

6. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Geloof me, deze game vraagt veel minder van je PC en grafische kaart dan Oblivion maar ziet er ook supermooi uit :)

Maar mensen vergis jullie niet, dit is GEEN Oblivion....het lijkt er wel op door de FPS view, maar Dark Messiah is veel meer actie gericht. De A.I. van de vijanden is ook veel hoger dan in Oblivion het geval is. Verwacht geen tweede massieve wereld met tig quests in ieder geval....

7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.757
    Mn pc is nog zo slecht niet, ik moet alleen echt een nieuwe videokaart :+

Ik dacht echter dat deze game ook een grote wereld was, net als Gothic 3 (die lijkt mij nog leuker :))

Laatst bewerkt: 29 aug 2006
  8. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kweet niet of het echt een grote wereld is met veel vrijheid. De demo deed mij meer denken aan een soort missie-systeem....beetje lineair dus, maar daarom niet minder leuk. De gevechten maken alles goed :cool:

9. Forgottensoul

Forgottensoul The One

Leuk Bevonden:
    0
    is online wel gebalanceerd dat een warrior bijv niet een mage te makkelijk afmaakt ( of andersom )

10. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het online nog niet gespeeld, maar ik neem aan dat de verschillende klassen wel goed uitgebalanceerd zijn jah.

Zo is de Archer je favoriete lange-afstands vechter maar hij schiet tekort in close-combat. Warriors zijn logischerwijs close-combat vechters en beschikken standaard over een schild wat goede bescherming biedt tegen pijlen. De Assassin kan cloaken (onzichtbaar worden) door zich langzaam voort te bewegen, maar zo kunnen Priests (soort "Medics") een Assassin altijd spotten. Mages beschikken over verwoestende magie, maar hebben hier natuurlijk geen onbeperkte voorraad van.

Zo zie je, alle klassen hebben hun eigen voor- en nadelen. Door goed teams samen te stellen moet het dus mogelijk zijn je als team te redden in een gevecht :)

Laatst bewerkt: 30 aug 2006
  11. Forgottensoul

Forgottensoul The One

Leuk Bevonden:
    0
    oke ik denk dat mijn pc dit spel zelfs aankan dus ik ga zo ff de demo uitproberen online lijkt me The Bomb er kwam toch een mp beta aan ofzo Zero?

12. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als het goed is is die beta nu beschikbaar, ik weet alleen niet of dat voor iedereen geldt. Ik heb enkel een bericht op GameSpot gelezen over een beta die eraan zat te komen....maar ik heb me verder niet ingeschreven ofzo. Ik haal de game toch wel in oktober, dus ik zie het tegen die tijd wel....alhoewel zowel de SP als de MP me ongetwijfeld gaan bevallen :) Kan ik me voor die tijd nog ff verdiepen (of verliezen :+) in de wondere wereld van Oblivion :cool:

Laatst bewerkt: 31 aug 2006
  13. punisher007

Leuk Bevonden:
    0
    De balans is nog niet echt geweldig imho. Jammer dat alle nieuwe beta test servers in de US staan :mad:. Verder is het toch een erg zware game in multiplayer ...

14. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jah das meestal bij games, MP vraagt meer van je PC dan SP....dat klopt.
    Ik zie straks wel of ik de MP goed vind, en anders hebben we altijd de SP nog :)

15. Tecnomic

Tecnomic Guest

*Zero zet de LE in de pre-order :+ ;)

16. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Whehe, zodra ik de LE ergens zie staan vast wel :+

17. Forgottensoul

Forgottensoul The One

Leuk Bevonden:
    0
    mijn pc kan deze game jammergenoeg niet aan =( er komt een soort z in beeld maar hoor wel geluid :emo:

18. punisher007

Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig inmiddels ook 8 EU servers ..... zit er verder nog iemand in de beta hier trouwens ?

19. SupahMaster

SupahMaster Guest

Zal de demo is downloaden als ik m'n nieuwe peeceetje heb :cool:.

Heb je trouwens Steam hiervoor nodig? Aangezien het de Source-Engine gebruikt.

20. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Yep, MP draait op Steam.

Deel Deze Pagina