Xbox 1 component kabel

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door emusa, 20 nov 2006.

1. emusa

emusa 2 B or not 2 B

Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn component kabels te koop voor de Xbox 1. Zoals deze: http://www.psxshop.nl/product_info....=1301&osCsid=1c932d4168aab0a00877e35ac01fda78

Heeft iemand ervaring met het kwaliteitsverschil van de component kabel, in vergelijking met de RGB advanced scart? Ik heb gelezen dat vrijwel alle Xbox 1 games eeen resolutie van 480p ondersteunen, ipv de 480i waar je standaard op speelt. Je kan echter alleen op 480p spelen met een component kabel..

Ik ben benieuwd!

Alvast bedankt :)

2. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Je weet dat deze kabel alleen werkt op een NTSC xbox? Of een gemodde natuurlijk.

3. emusa

emusa 2 B or not 2 B

Leuk Bevonden:
    0
    Yep, ik heb zeg maar een NTSC Xbox. Niemand hier die toevallig ervaring heeft met de HD output van de Xbox 1?

4. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    480P is nog steeds geen High-Definition. Maar verder er geen ervaring mee.

5. emusa

emusa 2 B or not 2 B

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, daar heb je helemaal gelijk in. 480p is EDTV => enhanced definition TV. Maar tis beter; en ik wil weten wie mij kan vertellen HOEVEEL BETER.

6. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    *roept dynamike

7. emusa

emusa 2 B or not 2 B

Leuk Bevonden:
    0
    Uh waarom? Weet hij er meer van?

8. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Hier ben ik! Ik heb voor mijn xbox 1 zelf een keer een component kabel gemaakt, van een normale kabel. Om zo de 480p uit te testen van xbox 1 games. Later heb ik ook nog een VGA circuitje gamaakt. Het verschil is enorm! Hieronder een plaatje van de Halo2 buttons op mijn tv via een Advanced Scart kabel en op een monitor in 480p:

Toen ik dit zag ging er een wereld voor mij open. Let op: Dit was VER voordat de 360 uit kwam. HD beelden waren nog nooit gezien...nu is 720p bijna de standaard. Er zijn ook een aantal (NTSC) xbox1 games die 720p en zelfs 1080i ondersteunen. Maar 480p was echt al een enorme sprong vanaf advanced scart en composite beeld.
    Ik heb mijn xbox1 nu ook gewoon op 720p staan via component. Prachtig beeld (de keren dat ik hem nog gebruik :) )

Laatst bewerkt: 20 nov 2006
  9. emusa

emusa 2 B or not 2 B

Leuk Bevonden:
    0
    Sweet. Kijk, dat bedoel ik nou; das toch zeker de moeite waard. Ik ga binnenkort een HDTV kopen, maar heb nog geen geld voor een Xbox360. Ik wil dus eerst het maximale uit mijn Xbox 1 halen.

Ik heb zelf al een advanced scart RGB kabel, maar voor 480p en hoger (bepaalde games ondersteunen zelfs 1080i) heb je echt een component kabel nodig.

=> Weet jij toevallig waar ik een component kabel kan kopen.. of kan jij er nog 1 maken? :b: Die krengen zijn vrijwel nergens te vinden!

10. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ja hoor. Klik

Alleen zijn ze hier allemaal uitverkocht. Informeer over leverbaarheid. Goede shop.

Maar ik denk dat als je goed zoekt, ze mischien nog wel kan vinden ergens in een andere nederlandse shop.

Laatst bewerkt: 20 nov 2006
  11. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    Futurezone in Rotterdam heeft ze altijd gehad, of ze er nu nog zijn weet ik niet. Weet niet of je in de buurt van Rotterdam woont maar anders moet je daar eens kijken.

12. emusa

emusa 2 B or not 2 B

Leuk Bevonden:
    0
    Thx people :) Ik heb al een mailtje gestuurd naar consoleshop.

Eigenlijk vreemd dat er op HDTV's vrijwel altijd maar 1 component input op zit en wel vaak meerdere HDMI. Want als ik dadelijk de Xbox 1 met component kabel heb aangesloten, dan kan ik de Xbox360 (als ik em over een tijdje heb) niet meer aansluiten op m'n HDTV :{

Hoe doen jullie dat?

13. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    De xbox1 alleen aansluiten als dat nodig is :+

Heb jij hem nog nodig dan als je je 360 hebt?

14. emusa

emusa 2 B or not 2 B

Leuk Bevonden:
    0
    Echt wel!

Alleen voor alle emulatie en homebrew games

15. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Die wil je niet meer als je de 360 gewend bent ;)

16. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    Ìk gebruik mijn xbox1 ook nog steeds hoor. XBMC is de shit. Net als die oude xbox games voor m'n vriendin :+

17. emusa

emusa 2 B or not 2 B

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe.. yeah ik verheug me er al op. Maar old-skool Snes, Megadrive en NeoGeo games spelen, blijft helemaal geweldig \o/

18. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Die bass heeft wel wat he ;)

Jajajaaaa.... :+

19. emusa

emusa 2 B or not 2 B

Leuk Bevonden:
    0
    Ej guyz, wat denken jullie van deze kabel:

http://www.psxshop.nl/product_info....=1301&osCsid=1c932d4168aab0a00877e35ac01fda78

Het is zo'n beetje de enige componentkabel voor de Xbox 1 die op voorraad is; ook bij 'consoleshop' hebben ze geen idee of ze ooit nog componentkabels binnen krijgen :{

=> Ik vind die kabel van psxshop er zo goedkoop uitzien; vooral de stekkertjes. Zal dat van invloed zijn op de beeldkwaliteit?

=> Kunnen jullie ergens anders een componentkabel vinden die wél op voorraad is bij een webshop? of denken jullie dat die van psxshop helemaal okee zal zijn?

20. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Mwa, ik denk dat je weinig andere keuze hebt. De kabel is wel goed genoeg hoor. De mijne heb ik zelf in elkaar geflanst van een gewone oude xbox kabel en die geeft ook mooi component beeld. Natuurlijk niet zo mooi al bijv. een MonsterCable, maar iig veeeel beter dan Advanced scart beeld. Maar dat zag je al in het screenshotje :)

Deel Deze Pagina