2de hands Xbox360 kopen?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door XboxAgent, 6 dec 2006.

1. XboxAgent

XboxAgent Robbert

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag dat er mensen zijn die graag een Xbox360 2de hands, op marktplaats en dergelijke willen kopen. Voor 50 euro minder ofzo heb je em dan. Mijn persoonlijk advies is om zoiets niet te doen omdat je dan helemaal geen garantie meer hebt als de Xbox360 die je koopt reeds is geregistreerd. De garantie op de Xbox360 is namelijk persoonsgebonden, en kan dus ook niet overgezet worden op een andere persoon. De Xbox360 heeft een garantie van 2 jaar, na deze garantie kun je je console nog altijd voor 105 euro laten vervangen als ie zonder eigen toedoen stuk gaat.

2. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    Maar niet iedereen registreerd zijn console, daarom altijd eerst even vragen voor je hem definitief overkoopt, desnoods even checken bij de helpdesk in het bijzijn van de verkoper :). Ik heb mijn lesje als verkoper hiermee namelijk geleerd, ik had hem geregistreerd maar wist niet dat je het niet kon omzetten. Wel uiteindelijk met de koper geregeld op een goede manier :).

Nu, een paar maanden later wel weer zelf trouwens een Xbox gekocht, kon het niet laten, mistte het gamen :).

Laatst bewerkt: 6 dec 2006
  3. Topgunn

Topgunn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is niet waar, mijn 2ehands gekochte 360 ging stuk, en was al geregistreerd door de vorige eigenaar, de helpdesk heeft toen zijn gegevens vervangen door mijn gegevens, en de box is gewoon onder garantie vervangen,

grtz

4. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Grootste probleem waar je tegaan kan lopen is dat je via marktplaats een al kapotte 360 koopt.
    Want ik moet eerlijk toegeven toen mijn 360 2 ween geleden de Ring of Death liet zien, Heeft het idee om hem met het spel PDZ voor 350 euro op marktplaats te zetten.

Ik heb het niet gedaan maar het zou mij niets verbazen als het wel gebeurd.
    Daarom als je er een 2de hands koopt,
    Vraag dan of je hem kunt komen ophalen en voor je een beslissing neemt eerst even de 360 kunt uitproberen.
    Als ze dat niet willen, Dan is het niet te vertrouwen.

5. XboxAgent

XboxAgent Robbert

Leuk Bevonden:
    0
    dan heb je geluk gehad, want eigenlijk mag een Agent dat niet doen omdat een garantie altijd persoonsgebonden is.

6. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Moet je je Xbox360 registreren wil je 'm ooit terug sturen wegens problemen?

7. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Nee, registreren kan altijd nog. Bovendien zijn garantie regelingen nooit persoonsgebonden. Je hebt garantie op een defect van het apparaat, maakt niet uit of dat apparaat van Pietje of Jantje is.

8. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan hanteert Microsoft niet altijd dezelfde regels want ik heb mijn X360 aan iemand hier op het forum verkocht en toen er iets mee was kon die persoon fluiten naar de garantie omdat de X360 dus al op mijn naam stond geregistreerd....

9. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Buh dat was ik dus..

Of ik heb 6x de verkeerde persoon @ MS hotline te woord gestaan 8)

10. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb m'n xbox tweedehands gekocht. Hij ging na een tijdje kapot, maar is gewoon onder garantie gerepareerd... Het was niet heel makkelijk om de gegevens om te laten zetten, maar het is wel gelukt.

11. Elinho21

Elinho21 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Peepz...ik heb een defecte xbox 360...maar heb net die mensen van MS gebeld..en die vroegen voor mijn serienummer van mijn xbox...dus ik zei tegen die vrouw...dat ik geen serienummer kon vinden...ik weet zelfs dat die serienummer ergens in die dashboard ligt....maar ik kan zelfs mijn xbox 360 niet starten..want die is death!!Nou mijn vraag is...Waar ik mijn serienummer kan vinden...Pls help...Alvast bedankt

12. Shizzel

Shizzel Guest

Hahahhahahahaha, hahahah, hahahahaha, haha.
    Sorry, maar dat is echt... grappig :D.

Je serienummer staat op de achterkant van je Xbox 360. Bij al de ingangen enzo.
    Heeft die M$-medewerkster je dat niet gezegd dan?

Trouwens, serienummers staan bijna altijd op de achterkant van welk apparaat dan ook.

13. AQuila

AQuila Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb iemand's zijn kapotte 360 overgekocht hier zat gewoon nog garantie op dus ik heb hem laten maken en voor het dubbele weer verkocht! Leverde geen problemen op dus je verhaal is onzin!

14. XboxAgent

XboxAgent Robbert

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg alleen wat mij geleerd is, als een Xbox support agent je helpt met het omzetten van registratiegegevens (met betrekking tot identiteit) van een console dan heb je geluk gehad. Ik denk dat dit minder makkelijk zal gaan met de nieuwe Xbox support agents die vanaf 11 december gaan beginnen.

Het Console-nummer kun je op 3 plekken op je Xbox360 vinden:
    1.)Dashboard > System > Console Settings
    2.)Als je het klepje waar je 2 USB poorten zitten induwt zie je de 2de.
    3.)Achter op je Xbox360 bij je USB/Ethernet poorten in de buurt

Hmmm, een Agent die je geeneens kan helpen met het vinden van het console nummer. Ik begin eindelijk een beetje te begrijpen waarom die Support afdeling in Maastricht word vervangen :confused:

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    toch is het niet helemaal waar. Je kan namelijk ook de 360 van iemand gekregen hebben. Van een oom of vriend dan heb je nog steeds recht op reperatie vanwege de europese wetgeving... maar goed het is een goede waarschuwing

16. XboxAgent

XboxAgent Robbert

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt inderdaad, die persoonsgebonden garantie word ook pas persoonsgebonden bij het registreren van je Xbox. Bij het aankopen van de console zelf is er nog niks persoonsgebonden. "Don't bite the hand that feeds you", maar toch wil ik zelf ook even zeggen dat Microsoft inderdaad wat wazig is omtrent die "persoonsgebonden garantie". Als 3 mensen hem hier zonder moeite hebben kunnen laten repareren onder een andere naam, en 1 persoon na 6x bellen onder een andere naam zijn console niet heeft kunnen laten repareren, is er inderdaad iets niet helemaal in de haak. :confused:

17. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    Wat je wel kan doen als je hem hebt overkocht van iemand is met de originele eigenaar zijn / haar gegevens van NAW telefoonnummer en mail adres vermelden dat het afleveradres en ophaal adres is veranderd, dan behoud je de garantie en is er niets aan de hand (dit advies kreeg ik van de helpdesk voor iemand).

Deel Deze Pagina