1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Windows Vista

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Vallandu, 13 dec 2006.

  1. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    Tot mijn verbazing heb ik op dit forum nog geen topic gezien over de opvolger van windows xp: windows vista!


    Windows Vista
    introduceert een grensverleggende computerervaring. Het is zo ontworpen dat u er vol vertrouwen informatie mee kunt vinden, bekijken en organiseren. U bepaalt zelf uw gebruikerservaring.

    De visuele subtiliteit van Windows Vista zorgt voor een gestroomlijnde pc-ervaring met verbeterde, algemene vensterelementen, waardoor u zich kunt concentreren op de inhoud op het scherm en niet op de weg ernaartoe. Het bureaublad is informatiever, intuïtiever en praktischer in het gebruik. Nieuwe hulpmiddelen maken de informatie op uw pc transparanter, zodat u de inhoud van uw bestanden kunt zien zonder deze te openen, applicaties en bestanden direct kunt vinden, efficiënt kunt navigeren in openstaande vensters, en kunt vertrouwen op wizards en dialoogvensters

    Welke versies zijn er?
    Windows Vista Business
    Met Windows Vista Business kunt u de kosten van het beheer van uw pc's terugdringen, de beveiliging verbeteren, productiever gaan werken en stabielere verbindingen tot stand brengen. Deze versie is voor elk bedrijf van elke grootte geschikt.

    Windows Vista Enterprise
    Windows Vista Enterprise is bedoeld voor grote, internationale bedrijven met complexe IT-infrastructuren. Met deze versie kunt u de IT-kosten terugdringen terwijl u extra beveiligingsniveaus voor uw gevoelige bedrijfsgegevens kunt maken.

    Windows Vista Home Premium
    Of u uw pc nu gebruikt voor het versturen van e-mail, surfen op internet, home-entertainment of voor het bijhouden van uw huishoudboekje, met Windows Vista Home Premium hebt u daarvoor het juiste gereedschap in huis.

    Windows Vista Ultimate
    Wilt u de beste zakelijke functies, de beste functies voor mobiliteit en home-entertainment van Windows Vista, dan is Windows Vista Ultimate dé oplossing voor u. Met Windows Vista Ultimate hoeft u geen concessies te doen.

    Windows Vista Home Basic
    Windows Vista Home Basic is betrouwbaarder, veiliger en gebruiksvriendelijker en bedoeld voor thuisgebruikers die hun pc voor alledaagse werkzaamheden gebruiken


    Is jouw computer Vista compatible?
    Een Windows Vista-pc moet minimaal over het volgende beschikken:

    Een recente processor (minimaal 800 MHz1).
    512 MB systeemgeheugen.
    Een grafische processor die geschikt is voor DirectX 9

    Een Windows Vista Premium-pc moet minimaal aan de volgende vereisten voldoen:

    1 GHz 32-bits (x86) of 64-bits (x64) processor1.
    1 GB systeemgeheugen
    Ondersteuning voor DirectX 9-graphics met een WDDM-stuurprogramma, 128 MB grafisch geheugen (minimaal)2, Pixel Shader 2.0 en 32 bits per pixel.
    Vaste schijf van 40 GB met 15 GB vrije schijfruimte.
    Dvd-station3.
    Audio-uitgang.
    Internettoegang

    http://www.microsoft.com/windowsvista/getready/upgradeadvisor/default.mspx


    Ontvang een Express Upgrade naar Windows Vista als u nu een pc aanschaft die geschikt is voor Windows XP Media Center Edition, Windows XP Tablet PC Edition of Windows XP Professional
    Als u een nieuwe pc wilt gaan aanschaffen, vraag de verkoper dan naar de Express Upgrade naar Windows Vista die wordt aangeboden door deelnemende pc-fabrikanten. Als u tussen 26 oktober 2006 en 15 maart 2007 een Windows Vista-pc aanschaft, komt u mogelijk in aanmerking voor een Express Upgrade naar Windows Vista.

    Profiteer direct van de voordelen van een nieuwe pc. Met de aanschaf van een Windows Vista Premium-pc hebt u nu de beschikking over een geweldige Windows XP-pc, in de wetenschap dat er eenvoudig een upgrade kan worden uitgevoerd naar de Windows Vista-versie van uw keuze. Met een Express Upgrade naar Windows Vista, die wordt aangeboden door deelnemende pc-fabrikanten, kunt u nu profiteren van Windows XP, en van Windows Vista zodra dit verkrijgbaar is.

    Invulformulier voor mensen die een capable computer hebben gekocht:
    https://upgradeweb.moduslink.com/Vista/



    Windows Vista is vanaf eind januari 2007 verkrijgbaar.

    Officiele site:
    http://www.microsoft.com/netherlands/windowsvista/default.aspx
     
  2. s0kkie

    s0kkie Nicolas Corbin

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    0
    ik dacht dat ie later kwam :{
    dat programma raad mij Ultimate aan
    heb m hier liggen op dvd (ja legaal, 10 euro bij mycom voor probeer versie) maar weet nog niet zeker of ik m er op ga zetten
     
  3. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    De PC hier beneden zal hem net kunnen draaien. Waarschijnlijk is hij dan wel uber traag.

    Ik houd het dus voorlopig nog bij XP en Windows 2000\o/
     
  4. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ergens in 2007 stap ik over op Vista Ultimate :)
     
  5. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Ik ben al overgestapt :)
     
  6. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb gisteren een RTM versie van Vista Ultimate geinstalleerd op Virtual PC. Anders dan Beta 2 loopt deze voor geen ruk (iig niet via VPC, hoewel ik wel gewoon bezig was op de fysieke PC:+ mja). Moet binnenkort echt meer geheugen aanschaffen.
    Nederlandse versie is met de komst van de RTM versie ook beschikbaar.

    Voor de duidelijkheid, de gratis Vista's uitgedeeld door de PCM, Mycom etc zijn niet de Vista's die in de winkels komen te liggen.
    Dat is Beta 2 of RC1/2.
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2006
  7. dopmaster

    dopmaster Flying High

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik het nu 2 weken,
    Goede opvolger!
    Maar het nut van een XBW topic zie ik niet helemaal...
     
  8. basovich

    basovich Guest

    in het media markt krantje stond een vista pc te koop, dus waarschijnlijk is hij er al.
    is er btw de normale vista versie ergens te krijgen van internet ofzo?
     
  9. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0

    we zijn in een non-xbox hok;)
    dus ik snap het nut van je opmerking niet helemaal:+
     
  10. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    @basovich, Die zijn Vista Ready en hebben een bon waarmee je Vista in Januari kan aanschaffen (tegen de prijs van de verzendkosten).
     
  11. II Valerio II

    II Valerio II Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    op mijn laptop staat windows vista capable kan k hem dan upgraden naar vista of wat ?
     
  12. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, waarschijnlijk zelfs gratis. Check de website van de fabrikant van je laptop. Hierop is meestal een speciaal deel aan Vista gewijd.
     
  13. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja dat kan jij kamper! :9
     
  14. BeZaX

    BeZaX Plop...

    Berichten:
    701
    Leuk Bevonden:
    0
    Sinds gisteren de NL versie hier draaien... Helaas draait niet alles nog zo soepel. Omdat sommige hardware/software nog niet goed ondersteund worden, maarja dat komt wel met de tijd. :) Mijn Creative X-Fi wil nog wel eens voor dikke problemen zorgen.
     
  15. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ik draai nu 2 weken Windows Vista Ultimate RTM (eng, ik haat NL versies), naar volle tevredenheid op mijn laptoppie.

    no problemos.

    Wel gelijk dat user account control uitgezet, wat is dat irritant zeg. Bij elk programma wat je gaat openen/installeren/wijzigen moet je eerst ergens klikken dat je zeker weet wat je doet ofzoiets.

    @ Bezax, windowstoets+tab rulez he 8)
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2006
  16. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Hehe inderdaad. Lees veel Amerikaanse (dus Engelstalig) forums en overal gaat het over nja van alles en nog wat. Als je dat weer moet opzoeken in een NL Vista gaat dat ontzettend kut:+.

    Krijg alleen niet de MCE meuk aan de gang i.c.m m'n 360. Maar dat ga ik in het weekend wel verder uitpluizen.
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2006
  17. dopmaster

    dopmaster Flying High

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha!
    goede woordkeus!:D :lol:

    Je hebt een goed punt BTW.
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2006
  18. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221

    Hm bij mij herkent vista de 360 beter dan winxp... Zonder iets te doen zelfs :D

    Sowieso werkt al het netwerk/wifi gedoe nog beter/makkelijker

    tversity _O_ (xvid streamen)
     
  19. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Uiteraard wil ik af van XP.
    Echter vind ik het een aso dure programma. De meesten zullen net als mij voor de uitgebreidste gaan waarmee je veel kan.
    Moet nog even kijken hoe en wat...
     
  20. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik zie op dit moment de voordelen van Vista niet..heb al een beetje rondgesnuffeld. Het kan ook mijn angst tegenover een Beta versie zijn aangezien ik mijn computer graag goed wil laten lopen. Ik draai nu XP pro zonder problemen...
    ik wacht wel op de volledig geteste versie zonder de bugs waar ms zo goed in is...
     

Deel Deze Pagina