Command and Conquer is terug! EA is na Generals een hele andere weg ingeslagen en maakt weer een C&C-game met een echt C&C verhaal. Draaiende op een upgegrade engine van Battle for middle earth 2, ziet het spel er grafisch gewoon lekker uit. Maar belangrijker, de C&C-gameplay lijkt weer terug te komen!
Uitkomend 23 maart 2007, zal het spel grotendeels terugkeren naar de roots van C&C, als we EA mogen geloven. GDI en NOD zijn weer van de partij, en ook de filmpjes tussen de missies om het verhaal te verduidelijken zijn aanwezig. Leuk is dat Kane, een bekend personage uit de C&C-saga, weer terug is, gespeeld door dezelfde acteur! Er zijn op youtube al aardig wat filmpjes van kane in de nieuwe C&C, ik zeg: bekijk ze even, je merkt meteen het C&C-sfeertje op.
Ook bekend van C&C was de 'build-bar'. Een balkje rechts in beeld om makkelijk gebouwen en units te maken door ze aan te klikken. Deze is TERUG! Geen dozers meer, maar gewoon aanklikken. Natuurlijk is de MCV weer van de partij, waarmee je dus gemakkelijk je basis kan maken en verplaatsen. Tiberium wordt weer gemakkelijk verkregen door harvesters, en veel structures zien er bekend, maar grafisch beter uit.
Ook terug zijn bekende units. Mammoth tank, stealth tanks, orca bombers. Allemaal zitten ze erbij. Nieuw zijn squads in plaats van losse infantry, maar units zoals de engineer is er nog steeds. Leuke feature is dat units zoals de engineer, en ook sommige tanks, met een soort vliegtuig-transport(met waarschijnlijk weinig HP, zal ook wellicht een upgrade zijn) kunnen worden opgepikt, en dan overal naartoe kunnen worden gevlogen. Zo kan je nog meer sneaky een engineer gebruiken.
GDI en NOD zullen 35 misses bevatten, of dit samen of apart is is niet gelijk, maar ik denk samen, dus 17 om 18 of iets dergelijks.
Recent is aangekondigd dat er een derde side speelbaar is. Het zijn aliens, en het zullen waarschijnlijk 'The Scrin' zijn uit eerdere C&C games, waar ze niet speelbaar waren, maar er werd wel naar verwezen. Verder is hier nog weinig over bekend, er zijn wel wat screens van, maar dat komt onderin deze OP.
Al met al lijkt EA goedte hebben geluisterd naar de die-hard C&C fans, en in plaats van een opvolger van Generals lijkt het meer een next-gen Tiberian Sun, wat ik alleen maar kan aanmoedigen.
Hieronder wat beeldmateriaal:
Het nieuwe Alien-ras
Gameplay
Naast de vele bekende trailers, hier een relatief onbekende: een 200MB-grote, 14:24 durende ingame-trailer. Check het hier!
En omdat dit een xbox-site is, zeg ik ook maar even dat de game niet pc-exclusive wordt, maar ook op de 360 komt! Of de release datum gelijk is weet ik niet, maar 23-maart 2007 is bevestigd door EA, dus schrijf het op in je agenda!
Laatst bewerkt: 14 dec 2006