1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Xbox live connection: MTU failed

Discussie in 'Games' gestart door Remz-Jay, 20 dec 2006.

  1. Remz-Jay

    Remz-Jay PSEiKO

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo!

    Sinds vanmorgen kan mijn lieve 360 geen verbinding meer maken met Live. bij de live connection test blijft hij nu hangen op de MTU test. Het vreemde is echter, dat het "More info" scherm bij deze test helemaal leeg is...

    Maar goed, ik dus netjes uitzoeken waarom hij ineens MTU kuren krijgt..

    Nou hebben we hier een Debian (Linux) routertje staan, dus de MTU veranderen kan en hoeft volgens mij alleen over je eth's via ifconfig.
    Dat heb ik dus netjes gecontroleerd.. MTU's van eth0 en eth1 stonden al netjes op 1500.. maar aangezien MS support adviseert dat het 1364 moet zijn, heb ik ze netjes omgezet naar 1364.. zonder resultaat helaas :mad:
    Dhcpd en iptables rules zagen er voor mijn xbox ook prima uit.. statische lease, en alle TCP/UDP poorten uit Fardo's Live post netjes doorgelust naar dat IP (wat ook eerder prima werkte, dus daar zal het zowiezo niet aan liggen).
    Ook heb ik geprobeerd om zoveel mogelijk hops tussen de xbox en de router te verwijderen (er zaten eerst 3 switches tussen, uiteindelijk nog maar 1), maar ook dat mocht niet baten.

    Dus.. wie-o-wie heeft er een idee wat er hier nog fout kan gaan? Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat er bij @home iets fout gaat, maar ik kan het me geenszins voorstellen dat die van het ene moment op het andere de MTU op hun netwerk verlaagd hebben oid..

    Tenslotte nog even wat informatie die nuttig kan zijn:

    ifconfigs:
    Code:
    eth0      Link encap:Ethernet  HWaddr 00:08:A1:34:2C:17
              inet addr:xx.xx.xxx.xxx  Bcast:255.255.255.255  Mask:255.255.254.0
              UP BROADCAST RUNNING MULTICAST  MTU:1364  Metric:1
              RX packets:34852638 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
              TX packets:19060298 errors:0 dropped:0 overruns:4 carrier:0
              collisions:0 txqueuelen:1000
              RX bytes:2959436153 (2.7 GiB)  TX bytes:1132369596 (1.0 GiB)
              Interrupt:10 Base address:0xa000
    
    eth1      Link encap:Ethernet  HWaddr 00:02:44:3A:17:7B
              inet addr:10.0.0.2  Bcast:10.0.0.255  Mask:255.255.255.0
              UP BROADCAST RUNNING MULTICAST  MTU:1364 Metric:1
              RX packets:21465913 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
              TX packets:31363272 errors:0 dropped:0 overruns:18 carrier:0
              collisions:0 txqueuelen:1000
              RX bytes:1368201463 (1.2 GiB)  TX bytes:3350278142 (3.1 GiB)
              Interrupt:5 Base address:0xc000
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2006
  2. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    *roept fardo :)
     
  3. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Als je sinds de laatste keer op live niks hebt verandert, dan schat ik de kans HEEL groot dat er iets mis is bij @home. Misschien klinkt het als een kwelling maar wacht maar ff af :)
     
  4. Q-BasiX

    Q-BasiX Back 2 BasiX

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn xbox live doet het sinds gisternacht ook niet meer, maar bij mij kan hij XBOX LIVE niet vinden. Pff typisch microsoft, wat een prutsers. Net nu ik rainbowsix vegas heb|:- |:-
     
  5. Remz-Jay

    Remz-Jay PSEiKO

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Grmbl.. net met xbox support gebeld, omdat ik toch sterk het vermoeden heb dat m'n 360's nic spontaan kapot is gegaan.

    Krijg ik uiteraard zo'n mannetje aan de lijn die niet eens weet wat een MTU inhoudt, laat staan een oplossing voor het probleem te kunnen vinden. Verder dan het MS support artikel dat aanraadt de MTU op 1364 in te stellen kwam hij in ieder geval niet :D
    Maar ja, nou word ik terug gebeld door een 'technisch expert', maar dat kon volgens de support meneer makkelijk langer dan een week gaan duren.. geen Live voor mij de komende tijd dus denk ik :mad:
     
  6. Remz-Jay

    Remz-Jay PSEiKO

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Tumtiedumtiedum.. probleem opgelost!

    Na mijn xbox op een ander netwerk getest te hebben bleek hij het daar wel te doen, en moest het probleem dus aan mijn netwerk liggen.

    Dat lag het dus uiteindelijk ook, maar niet aan de MTU setting, firewall, NAT of iets voor de hand liggends.
    Het bleek uit de logfiles dat de 360 een uPnP request gedaan richting de router. De uPnP daemon die op de router draaide snapte de request van de 360 niet helemaal (blijkbaar doet die 360 iets raars met uPnP, want bij de windows en mac osx machines in het netwerk werkt het prima), en begon allemaal foutieve informatie terug te sturen naar de 360, waardoor deze van slag raakte, en dus helemaal de weg kwijt raakte.

    Wanneer de uPnP daemon uitgeschakeld is werkt de 360 ineens weer prima. Het blijft vreemd dat dit van de ene op de andere dag ineens problemen oplevert, maar goed.. uPnP support kunnen we wel missen,en ik kan weer op Live.. yay :)
     
  7. morti

    morti Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nog steeds hetzelfde met MTU instellingen :confused: toch wel balen als je een xbox 360 haalt om ook live te willen spelen met gears of war en GRAW
     
  8. Vincent R

    Vincent R Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    nou ik heb nu ook hetzelfde probleem!

    Ik heb kwa internet en software niet superveel verstand! ik ga morgen wel ff kijke!
     
  9. Vincent R

    Vincent R Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    nou heb me router gereset en t werkte weer
    raar :confused:
     

Deel Deze Pagina