1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 controllers ‎[Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Kapitein Iglo, 15 feb 2007.

  1. Kapitein Iglo

    Kapitein Iglo Registered User

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]
    [​IMG]

    Maker:
    Microsoft

    Verkrijgbaar:
    Wereldwijd algemeen beschikbaar

    Versies:
    Er zijn twee versies in omloop, één draadloos (€ 44,99* ) en één met draad (€ 34,99* ).

    Daarnaast zijn er PC versies van bovenstaande in omloop, dit zijn echter dezelfde controllers alleen nu met een cdrom met drivers (die downloadbaar zijn).

    Beschrijving:
    De Xbox 360 controller is gebaseerd op het alom gewaardeerde ontwerp van de Xbox Controller S en wordt gekenmerkt door een verbeterd ergonomisch ontwerp. Via de centrale, verlichte Xbox Guide knop kun je snel toegang krijgen tot je digitale films, muziek en gamecollectie. Kortom, je profiteert van optimale flexibiliteit, precisie, controle, kwaliteit en comfort.

    Specificaties:
    Draad:
    • Compacte ergonomie om comfortabel te gamen
    • Geïntegreerde hoofdtelefoon om te spelen op Xbox Live
    • Werkt met de meeste pc's met Windows XP
    • Instelbaar trilniveau voor een persoonlijke game-ervaring.

    Draadloos:
    • Hierbovenstaande en:
    • 2,4 GHz draadloze technologie met een bereik van 9 meter

    [​IMG]


    Stap 0. Lees de gebruikersaanwijzing
    Ik neem geen verantwoordelijkheid voor de hiervoor onderstaande uitleg en raad iedereen eerst de gebruikersaanwijzing te lezen.

    Stap 1. Pak de controller uit
    Lijkt me duidelijk ;)

    Draad:
    Stap 2. Sluit de draad aan op één van de USBPoorten op de Xbox360
    Sluit de controller aan en je kan direct gaan spelen.

    Draadloos:
    Stap 2. Zet de Xbox360 en controller aan
    Zet beide aan, het kan zijn dat ze nog niet direct contact maken. lees hiervoor stap 3.

    Stap 3. Druk op de Xbox360 en Controller op het witte rondje
    Onder de DVDdrive van de Xbox360 zit een klein wit knopje, druk deze in en druk daarna op een vergelijkbaar rondje op de controller (zit bovenop bij de bumpers).
    Ze zoeken nu met elkaar contact, dit kan je zien doormiddel van de 'ring of light' die knippert, zodra ze elkaar hebben gevonden is nog maar 1 vakje opgelicht.

    [​IMG]


    Een erg leuke bijkomst van deze controller is dat je hem ook kan aansluiten op de PC.
    Hieronder staat hoe dat in zijn werk gaat en nog enkele andere tips.
    De 'speciale' PC versies van de controllers zijn precies hetzelfde als de xbox 360 controllers. Er zit echter een cdrom bij met drivers (die je kan downloaden, link hieronder).

    Draad:
    Stap 1.
    Dit werkt precies hetzelfde als op de Xbox360 echter moet je wel eerst de driver downloaden. Dat kan op de volgende Microsoft site (gewoon de stappen doorlopen en je komt uit op de driver).
    Nadat je dit hebt uitgevoerd werkt je gamepad.

    Draadloos:
    Stap 1
    Je kan niet direct je draadloze controllers op je PC aansluiten hiervoor moet een extra accesoires worden aangekocht namelijk de Wireless Gaming Reciever.
    [​IMG]
    Deze reciever is los verkrijgbaar maar wordt ook geleverd in het Wireless Controller for Windows pakket, dit pakket houdt dus in: de reciever en een controller EXACT hetzelfde als één die je los koopt voor de Xbox360.
    Het scheelt je ook nog wat geld als je voor bovenstaand pakket kiest. Je betaalt namelijk maar rond de 6 euro voor de reciever ipv de 20 euro alleen voor de reciever.
    (P.S. Met deze wireless reciever kan je ook de Wireless headset en het Xbox360 stuur op de PC aansluiten.)

    Stap 2
    Als je beschikt over de reciever moet je eerst de software installeren die je op CD erbij krijgt. Deze is redelijk simpel en precies hetzelfde zoals je vaker software installeert.

    Stap 3
    Sluit de Wireless reciever aan op een van de PC's USBPoorten. Hij herkent de reciever automatisch en geeft na een tijdje aan dat hij geinstalleerd is.

    Stap 4
    druk de witte knop op de wireless reciever in en druk daarna op een vergelijkbaar rondje op de controller (zit bovenop bij de bumpers).
    Ze zoeken nu met elkaar contact, dit kan je zien doormiddel van de 'ring of light' die knippert, zodra ze elkaar hebben gevonden is nog maar 1 vakje opgelicht. De PC installeert nu software voor de controller. Hierna kan je ook daadwerkelijk de controller zien in Configuratiescherm -> Spelbesturing.

    [​IMG]


    Helaas is de eXperience op de PC met de controllers niet even vloeiend zoals op de Xbox360. Hieronder wat tips voor gebruikers:

    De Triggers
    Helaas worden de triggers van de controller niet herkend als knoppen maar als een soort analoge input net zoals de analog sticks. Hierdoor heb je dus het probleem dat veel oudere games deze helaas niet ondersteunen.

    Ik wil een spel spelen dat niet goed de controller ondersteunt of helemaal geen controller ondersteunt
    Na een tijdje zoeken heb ik daarvoor het programma Xpadder voor gevonden. Je moet dan instellen welke knop op je Xbox 360 welke knop op het toetsenbord moet voorstellen.
    Laat het programmatje draaien terwijl je je spel speelt en je controller werkt!

    Onofficieële drivers
    Voor de WIRED controller bestaat er ook een driver die door hobbyisten is gemaakt en meer functies bevat als de standaard driver van Microsoft (b.v. je triggers als button laten herkennen).
    Deze kan je Hier downloaden.

    PC spellen geven alleen maar aan JOY1,JOY2 en niet A of X, dit is erg verwarrend
    Gebruik daarvoor het volgend schema (print het uit of iets dergelijks):
    Code:
    PCButton:	XboxCont:
    ___________________________
    JOY1		A
    JOY2		B
    JOY3		X
    JOY4		Y
    JOY5		LB	
    JOY6		RB
    JOY7		BACK
    JOY8		START
    JOY9		LEFTSTICK
    JOY10		RIGHTSTICK

    [​IMG]


    Er bestaan enkele accessoires voor de Xbox 360 (Wireless) controller die het leven van een gamer net iets makkelijker maken.
    Play and Charge Kit
    [​IMG]
    Meer informatie: Xbox.com (€ 19,99* )

    Rechargeable Battery Pack
    [​IMG]
    Meer informatie: Xbox.com (€ 14,99* )

    Quick Charge Kit
    [​IMG]
    Meer informatie: Xbox.com (€27,24* )



    [​IMG]


    Dit is het belangrijkste onderdeel van deze openingspost. Hier staan een hoop zaken in die vaak worden gevraagd dus wees er zeker van dat je dit onderdeel hebt gelezen voordat je een vraag stelt!

    Draad:
    Nog geen FAQ.

    Draadloos:
    Hoe stop ik mijn controller?
    Als je de controller niet meer wilt gebruiken op de Xbox360 dan houd je de Guide button ingedrukt op de controller er verschijnt dan aan de rechterkant een blade waar je kan kiezen om de controller
    te stoppen of zelfs de Xbox360 uit te zetten. Kies de tweede optie.

    Mijn Wireless controller's ring of light draait iedere keer cirkels?
    Je batterij is bijna op, vervang of laad de batterij op.

    Hoe kan ik zien hoe leeg mijn batterij is?
    Druk op de Guide knop, helemaal bovenaan zie je een icoontje van de controller en een kleine statusbar zoals je gewend ben van signaal op je mobiel.

    Hoe lang kan ik met normale batterijen spelen?
    (nog in te vullen).

    Hoe kan ik mijn controller uitzetten op de PC?
    Hij zal automatisch uitgaan maar je kan ook de batterij er uit halen.

    [​IMG]


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    (Credits voor foto's: Hordo)

    *meeste prijzen overgenomen van Xbox.com, je kan ze vast en zeker deze tijden goedkoper vinden, dus goed zoeken!


    -Veel plezier met het discussieren over de (in mijn ogen) beste controller tot nu toe!
    -Aanvulling/opmerkingen voor deze post kunnen altijd worden gePM'd.
    -Thread aangemaakt met toestemming van The Matrix.
    -Met dank aan Vassie voor het melden dat de Reciever nu ook los verkrijgbaar is.

    +Maandag 16 juni 2008: kleine aanpassingen: Joy2Key veranderd naar Xpadder (beter programma) , PC Faq iets uitgebreidt, Xboxstat problemen verwijderd aangezien die niet meer van toepassing zijn en stap 4 gewijzigd.
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2008
  2. RTS

    RTS Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Controller valt erg lekker in de hand, kheb sinds vandaag de 360. Hoorde altijd slechte verhalen over de Xbox controller maar deze is erg goed!
     
  3. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    zow hey kapitein iglo! tijd over gehad?:9 mooie threads man!
     
  4. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was net aan het gamen, en iedere keer viel mijn controller uit. Nu had ik al gemerkt dat hij inderdaad rondjes draaide op de Ring of Light, maar ik dacht dat dat was omdat ik online bezig was, maar blijkbaar was dat dus omdat de batterij bijna leeg was :9. Meteen maar ff de Play and Charge kit aangesloten.

    Handig topic dit. Maar ff vraagje; ik dacht altijd dat als je batterij leeg was, je een rood lampje op de RoL kreeg, maar blijkbaar is dat niet?
     
  5. Kapitein Iglo

    Kapitein Iglo Registered User

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat heb ik nog niet meegemaakt, alleen dat de ringen rond gaan draaien. Overigens kan je nog aardig lang spelen zodra die ringen rond beginnen te draaien. Je kan ook altijd zien hoe leeg de batterij is boven aan in de guide.
     
  6. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Ooh oke. Maare kan het zijn dat m'n controller werd unplugged toen ik even de headset loskoppelde?? Want ik deed dat net toevallig ook en toen ging m'n controller weer unplugged, terwijl hij aan de play and charge zit...
     
  7. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Heerlijke controller.

    Laatst speelde ik even op de PlayStation 2 van mijn broer en toen moest ik wel even wennen aan het lichte gewicht van die controller. Best grappig dat je dan ineens het verschil merkt.
     
  8. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind de playstation controller net iets té licht en te klein eigenlijk... met de 360 heb je tenminste wat in je handen :)
     
  9. Koentje1994

    Koentje1994 Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje, op de controller staat ''only alkaline battery type''

    En mijn vraag is dus, moet je altijd alkaline type batterijen kopen of kun je ook gewoon Ni-Mh of Ni-Cd oplaadbare batterijen erin doen?
     
  10. Farmir

    Farmir VIP User

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschein is dit al in deel1 gepost ik weet het niet maar er zijn maar 2 ingangen voor een controller met draad dus ze verplichten je al om draadloos te kopen als je er 4 wil...

    Die knoppen van de 360 zijn ook heerlijk zacht :confused:

    nee echt waar! had laatst weer met vrienden Mario Party gespeeld op de Cube wat een pokke controller die sticks zijn veel ste hard!
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2007
  11. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Dat vond ik ook toen ik na lange tijd weer even een PlayStation 2 controller in mijn handen had.
     
  12. Vassie

    Vassie XBOX 360 OWNER

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    0
    Stap 1
    Je kan niet direct je draadloze controllers op je PC aansluiten hiervoor moet een extra accesoires worden aangekocht namelijk de Wireless Gaming Reciever.

    Deze reciever is helaas nog niet los leverbaar (ook geen datum bekend) maar wordt echter wel al geleverd in het Wireless Controller for Windows pakket, dit pakket houd dus in: de reciever en een controller EXACT hetzelfde als één die je los koopt voor de Xbox360.
    Je kan dus wel degelijk aan dit apperaatje komen en eigenlijk scheelt het je ook nog wat geld als je voor bovenstaand pakket kiest.
    (P.S. Met deze wireless reciever kan je ook de Wireless headset en het Xbox360 stuur op de PC aansluiten.)


    Deze is inmiddels wel verkrijgbaar a 19,95
    Hij is nu ook te koop voor de pc. Je krijgt dan de controller +wireless transmitter voor 49,95

    Misschien kan je dit opnemen in je startpost?!
     
  13. Kapitein Iglo

    Kapitein Iglo Registered User

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je de Wireless reciever (los) al in de winkel gezien? Ik weet dat veel (web)shops hem wel al in het assortiment hebben maar nog niet hebben ontvangen van Microsoft en dus nog helemaal niet kunnen uitleveren. Ik wacht even met updaten totdat iemand hem echt in een retail winkel heeft gespot.

    Controller + wireless reciever staat duidelijk in de openingspost en in je quote ;)
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2007
  14. minomen

    minomen Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    sticky controller

    er is frisdrank op mn controller gekomen en 2 knopjes plakken nu een klein beetje.. is dat te verhelpen?
     
  15. Vassie

    Vassie XBOX 360 OWNER

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat laatste is indd dom van me en de transmitter heeft de Gameshop in Den Haag liggen:)
     
  16. Kapitein Iglo

    Kapitein Iglo Registered User

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    0
    super, dan verander ik de startpost. bedankt!

    Edit: Ik heb de startpost geupdate en je staat er nu ook bij in de credits vanonderen :)
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2007
  17. Koleos

    Koleos Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Met vochtig doekje goed schoonmaken lijkt mij? Anders zou ik even op dit geen andere oplossing weten.
     
  18. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik merkte net dat er onder allebei mijn pookjes een soort wit stof zat. Weet iemand of dat normaal is, en of dat daar hoort (en dus ook geen kwaad kan)?
     
  19. The Bolster

    The Bolster --

    Berichten:
    853
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat komt doordat je die rand van je controller afslijt, volgens mij geen probleem, je kan het met een wattenstaafje ofzo wel cleanen ;)
     
  20. The_Gamer

    The_Gamer Metal Gear Solid Fan

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    4
    Volgens mij is dat gewoon het plastick dat van de pookjes of de 'oogkassen' van de pookjes afslijt. Kan geen kwaad, je pookjes gaan er alleen losser van zitten.
     

Deel Deze Pagina