1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Castlevania: Symphony of the Night

Discussie in 'Algemeen' gestart door Zifnap, 19 mrt 2007.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Castlevania: Symphony of the Night

    Castlevania: Symphony of the Night (in het vervolg C:confused:otN) uit 1997 was een regelrechte klapper op de Playstation 1. C:confused:otN werd overweldigd met lovende reviews en was een commercieel succes op de console. Tegenwoordig wordt door velen deze game nog steeds beschouwd als de beste Castlevania ooit en één van de beste 2d platformers uit die tijd. Er zijn nog vele Castlevania's na deze game uitgekomen (o.a. op de Game Boy Advance), maar het succes en de kwaliteit van C:confused:otN konden zij niet overtreffen. Dat Microsoft deze game dan ook gaat uitbrengen op XBL voor maar 800 gamerpoints is dus een buitenkansje. Ik kan in ieder geval niet wachten. Dus, markeer 21 Maart in je agenda en maak (wederom) kennis met deze topper!

    Wat is Castlevania (Symphony of the Night)?
    Het verhaal begint in het jaar 1797, vijf jaar na de vorige game (Akumajou Dracula X). Richter Belmont verslaat Graaf Dracula. Richter Belmont verdwijnt na vier jaar van het toneel maar duikt later weer op, ditmaal bezeten door Shaft, een dark priest die notabene eerder nog werd verslagen door Richter. Richter eist heerschap op van Castlevania (het alombekende vervloekte kasteel), dat in deze game het centrum van chaos blijkt te zijn. Castlevania verplaatst zich continue in en uit de realiteit en ook zijn binnenmuren veranderen voortdurend. Het is een doolhof van de dood geworden voor buitenstaanders.

    Deze grote verandering in de balans tussen goed en kwaad wekt echter ook Alucard, de zoon van Dracula, uit zijn zelf opgelegde slaap. Alucard beseft bij zijn ontwaken nog niet wat er is gebeurd, maar komt er al snel achter dat Castlevania wederom de broeiput van het kwaad is geworden. Alucard gaat op onderzoek uit naar wat er allemaal is gebeurd tijdens zijn slaap.

    Hier begint het spel. Alucard trekt er op uit om zijn vader's vervloekte dimensie te trotseren. In de tussentijd trekt ook Maria Renard naar Castlevania om de vermiste Richter te vinden. Wie Maria Renard is kom je te weten in de game. Maria en Alucard zullen elkaar meerdere malen ontmoeten in Castlevania. Zullen zij vrienden of vijanden worden?

    C:confused:otN is eigenlijk de eerste Castlevania waarin je niet meer een vast pad betreedt en level na level afwerkt. C:confused:otN is de eerste Castlevania waar je werkelijk vrij kunt ronddolen. Er zijn echter wel beperkingen! Sommige gebieden zul je niet kunnen betreden omdat je bepaalde skills of equipment nog niet hebt. Zo leer je bijvoorbeeld om te double-jumpen maar ook om jezelf in mist te veranderen. Op deze manier worden steeds meer gebieden in Castlevania beschikbaar. Denk je echter het gehele kasteel verkend te hebben... dan heb je het mis. Castlevania heeft zichzelf namelijk ook nog in een alternatieve dimensie gemanifesteerd (je kunt daar via teleports komen) en geloof mij maar, deze versie van het kasteel is stukken gevaarlijker voor Alucard. Monsters die eerst bosses waren lopen daar gewoon vrij rond en de omgeving zelf is er ook stukken vijandiger. Gelukkig is Alucard zelf geen doetje en hij gaat daarom zijn vijanden ook tegemoet met allerlei wapens, varierend van zwaarden tot messen en speren. Daarnaast kan hij ook weer hartjes verzamelen om sub-wapens in te zetten (zoals bijlen en heilig water). Ook kan Alucard verschroeiende magie inzetten om demonen naar het hiernamaals te helpen. Met elke kill zal Alucard meer ervaring verzamelen, waarbij hij uiteindelijk in level zal stijgen. Hierdoor zullen zijn statistieken omhoog gaan. Zo zal Alucard o.a. meer klappen kunnen incasseren, zelf harder kunnen slaan en meer magie kunnen oproepen. Alucard gaat echter niet alleen zijn vijanden te lijf, want hij kan ook nog eens de hulp inroepen van verschillende familiars, kleine duiveltjes die allerlei taken uitvoeren voor Alucard. Sommige familiars zijn aanvals gericht, anderen helpen bij het verdedigen. Er is zelfs een familiar die voor Alucard naar verborgen schatten zoekt.

    De game wordt ondersteund door prachtige muziek en (slecht geacteerde) ingesproken teksten. Verwacht om en nabij de tien uur speltijd om deze game uit te spelen. Een "echte" grote game dus (en die zie je niet veel op XBL).

    De verschillen tussen de PS 1 en de 360 versie?
    * Iets verbeterde graphics (o.a. in HD en in widescreen).
    * Verbeterd geluid (custom tracks en Dolby Digital).

    Of er nog meer verbeteringen zijn en of er nog updates of uitbreidingen uitkomen naast de originele game is nog onbekend. De game zelf is 95 MB groot.

    Ik heb er in ieder geval zin in en kan niet wachten tot woensdag en ik hoop dat jullie er zo ook over denken!

    So, Dracula killers... see you on the other side...

    Zifnap

    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Pics genomen van Wikipidia en Xboxworld.nl.
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2007
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Mijn eerste game topic die ik hier heb aangemaakt, dus ik hoop dat ie een beetje goed in elkaar zit. :)

    Anyway, alles omtrent C:confused:otN is in deze topic van harte welkom.
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2007
  3. Dead Rising

    Dead Rising viel tegen

    Berichten:
    690
    Leuk Bevonden:
    0
    Na alle positieve verhalen ga ik deze wel downloaden.
     
  4. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het er netjes uitzien hoor jongeman!

    alleen beetje jammer van die dubbelpost hier :+
     
  5. xerofox

    xerofox were given today

    Berichten:
    1.263
    Leuk Bevonden:
    63
    Ik vind het apart en enigzins jammer dat mensen helemaal gek worden door het nieuws van Worms, Alien Hominid etc en als ze over Castlevania horen twijfelen ze of ze hem wel downloaden.

    Deze game is imo beter speelbaar dan menig X360 game, de gameplay is fantastisch en grafisch heeft het ook zijn charme. Laat je btw niet misleiden door de 2e screen, dit is het begin van het spel wat weer het einde is van Super Castlevania om zo nieuwe spelers het verhaal duidelijk te maken.

    Dit is iig een must have voor mij, ik wacht er al op vanaf de aankondiging. Morgenochtend om 09u ben ik er klaar voor ook al heb ik de staurn versie en de psx versie al vele malen uitgespeeld (200%).
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2007
  6. RoX BoX

    RoX BoX Earth

    Berichten:
    306
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier kan je de achievements bekijken.

    http://www.xbox360achievements.org/home/showachievements.php?type=Arcade&gameID=192


    Ze zullen vast eerst de demo proberen...
    Alleen weet ik niet zeker of der wel een demo uitkomt, want Castlevania: SOTN is eigelijk geen Arcade spel.

    Ik ga hem in elk geval ook kopen.
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2007
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Ik zal die tweede foto ook weghalen, want die is inderdaad best verwarrend. Je speelt maar een klein stukje met de vampire slayer en zijn zweep.

    Ik ben eigenlijk nog steeds op zoek naar mooie pics van deze game. Ik wacht vooral op de eerste online reviews.

    Er zal toch wel een trial uitkomen van Castlevania? Verwacht eigenlijk niets anders. Je zult gewoon een stukje kunnen spelen en de rest wordt ge-unlocked via de betaling. Ik denk dat de meeste platorm action fans wel overtuigd zullen zijn na de trial. :)
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2007
  8. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik download gelijk de full versie :)
    Btw, op xbw zeggen ze dat Castlevania om 9 uur 's ochtends te downloaden is. Dat is niet waar, gewoon zoals alle Arcade titels om 11 uur. Niet dat het mij wat uitmaakt, want in de ochtend zit ik nog op school
     
  9. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuke openings post, ik was al bijna van plan om er een topic over te maken ;) Ik heb de GBA castlevania games gespeeld en die op de ps2. Ik ben dan wel een fan van deze serie, of ik deze haal wacht ik nog heel even af ! Ik ga denk ik toch even de demo proberen :p
     
  10. Excalibur

    Excalibur Advanced user

    Berichten:
    1.179
    Leuk Bevonden:
    0
    Full version voor mij*) topgame!
     
  11. xerofox

    xerofox were given today

    Berichten:
    1.263
    Leuk Bevonden:
    63
    Vond je de GBA games leuk? Dan beeld je die games in je hoofd x 100, zo vet is SotN. Het is de klassieker van deze serie en imo (en vele andere) de beste in de serie. Als je de PS2 games leuk vond dan heb je 1000x meer plezier aan deze game. Zelfs als Castlevania fan vond ik de ps2 games matig/slecht.

    Binnenkort komt Dracula X chronicles nog uit voor de PSP, het zijn mooie tijden voor een Castlevania fan.
     
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Interessante achievements trouwens. Verken 200,6%? 200% Begrijp ik wel (beide kastelen), maar waar komt die 0,6% vandaan? Dat wordt volgens mij een helse zoektocht... :cool:
     
  13. The_Yakuza

    The_Yakuza Active Member

    Berichten:
    1.805
    Leuk Bevonden:
    0
    ikke ook downen :)
     
  14. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    CASTLEVANIA, YEAAY!

    Zeer vet, ik ga 'm zeker downen. Ik heb Castlevania ook op de DS, zeer vette game!
     
  15. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was een hele grote fan van de castlevania games op de GBA, echt meerdere malen uitgespeeld en de muziek draai ik ook wel in me media player ;) . De PS2 versie vond ik ook erg leuk , vooral de muziek vond ik goed. maar als je zegt dat deze castlevania 100 keer zo leuk is ( kijk uit voor hype ) dan is het toch potentieel download materiaal ;).
     
  16. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    denk wle dat ik hem ga halen;)
     
  17. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk dat ik dit ook maar ga downen :)
     
  18. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Lijkt me een chille game, alleen kan ik of heb ik ut idee niet ut beeld 16:9 krijgen en zit ik met zo'n domme achtergrond xD. (kun je dit nou veranderen of niet :confused:)
     
  19. Dead Rising

    Dead Rising viel tegen

    Berichten:
    690
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dan moet je je xbox op 4:3 zetten.
     
  20. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja dan wordt z'n beeld horizontaal gestretched (denk ik)....
     

Deel Deze Pagina